Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Σε 48ωρη επαναλαμβανόμενη απεργία από τη Δευτέρα η ΠΝΟ

Σε 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από τις 6 το πρωί της Δευτέρας προχωρήσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, για τις επιχειρησιακές συμβάσεις και για τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που αφορά στα σκάφη αναψυχής και ιδιαίτερα τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας σε περίπτωση κινητοποιήσεων.

Οι ναυτεργάτες είχαν αποφασίσει να υπάρξει, ούτως ή άλλως, 24ωρη απεργία την ημέρα εισαγωγής των ρυθμίσεων για τα σκάφη αναψυχής, γεγονός που αναμένεται στα μέσα της εβδομάδας.

Απεργιακή προσυγκέντρωση θα γίνει στις 5.30 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά, από ναυτεργατικά σωματεία που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ.

Διαμαρτυρία θα υπάρξει επίσης στις 8 το πρωί στο λιμάνι έξω από το πλοίο «European express» και αφορά όλα τα πληρώματα της πλοιοκτήτριας NEL Lines για τη μη καταβολή δεδουλευμένων.

Θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας, τόσο για το θέμα της μη καταβολής δεδουλευμένων, όσο και για γενικότερα θέματα.

Αγκάθι οι επιχειρησιακές

Έως τώρα η σύμβαση εργασίας των ναυτικών βασιζόταν στη συλλογική σύμβαση εργασίας που συμφωνούσε η ΠΝΟ με τους ακτοπλόους.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος, είπε ότι στόχος της νέας ρύθμισης είναι η δημιουργία επιχειρησιακών σωματείων και ακολούθως επιχειρησιακών συμβάσεων που θα υπογράφονται μεταξύ των σωματείων αυτών και των αντίστοιχων ναυτιλιακών εταιρειών.

Αυτό στην πράξη σημαίνει, πρόσθεσε, συντριβή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και ταυτόχρονα τεράστια μείωση των μισθών σε αυτές τις κατηγορίες πλοίων.

Θα αντιδράσουμε με όλες τις μορφές πάλης προκειμένου να μην υλοποιηθεί αυτός ο κυβερνητικός σχεδιασμός, πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.

Στην ανακοίνωσή της η ΠΝΟ ζητά:


  • Άμεση απόσυρση του πολυνομοσχεδίου και διαγραφή των ρυθμίσεων που αφορούν την ναυτεργασία.
  • Άμεση απόσυρση του νέου σχεδίου νόμου για τα Τουριστικά πλοία και διαγραφή των σε βάρος του κλάδου μας ρυθμίσεων.
  • Διατήρηση των ρυθμίσεων χρηματοδότησης του ΝΑΤ από τον δημόσιο προϋπολογισμό.
  • Υπογραφή ΣΣΝΕ σε όλες της κατηγορίες των πλοίων και πλήρης εφαρμογή των μέχρι σήμερα συμβατικών υποχρεώσεων της εργοδοσίας και της κείμενης νομοθεσίας.
  • Άμεση και πλήρης εξόφληση των οφειλόμενων δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών, των πληρωμάτων των πλοίων 
Το κείμενο της ανακοίνωσης της ΠΝΟ εδώ

Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231307221

Τα… προαπαιτούμενα για να γίνει η Ελλάδα εμπορευματικός κόμβος

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον, γύρω από το ρόλο που δύναται να διαδραματίσει η Ελλάδα στην εξυπηρέτηση εμπορευματικών ροών, μεταξύ διαφόρων περιοχών, σχετικά κοντινών, αλλά και πολύ μακρινών.
Η σχετική συζήτηση τροφοδοτείται, δε, περαιτέρω από τη δυναμική παρουσία στη χώρα μας της Cosco, εδώ και πέντε χρόνια, αλλά και από τη δρομολόγηση αποκρατικοποίησης κόμβων / παρόχων υψηλού ενδιαφέροντος.
Σε μία εποχή δυσχέρειας εξεύρεσης πόρων, προς επέκταση / συντήρηση δικτύων μεταφορών ή τερματικών εγκαταστάσεων, η κατάλληλη προετοιμασία, προκειμένου να ανταπεξέλθει η Ελλάδα, στις όποιες μελλοντικές απαιτήσεις, προϋποθέτει σωστή εκτίμηση του ρόλου που της αναλογεί.
Πρωτίστως, απαιτείται ορθολογική εφαρμογή αρχών στρατηγικού σχεδιασμού μεταφορών, με παράλληλη «ανάγνωση» της αγοράς διεθνώς, ώστε να προσδιορισθούν οι προσδοκώμενες ροές εμπορευμάτων ως τάξη μεγέθους [1, 2].
Αυτό σημαίνει προσεκτική ανάλυση των στοιχείων των περασμένων 10-15 ετών, προς αναγνώριση αναγκών εμπορευματικών μεταφορών, ανά βασικό τύπο αγαθών (demand side), με παράλληλη αποτίμηση της ικανότητας των υφιστάμενων δικτύων (supply side).
Βάσει αυτών, μπορούν να προσδιορισθούν – για εύλογο ορίζοντα αναφοράς – δυνητικές αγορές προέλευσης/προορισμού, συνεκτιμώντας το σχετικό θεσμικό πλαίσιο, π.χ. εφαρμογή Ν.4150/2013 για την ομαδοποίηση βασικών λιμένων της χώρας (Αττική, Β. Ελλάδα, Δ. Ελλάδα, Ηράκλειο) [3], ή απελευθέρωση λειτουργίας, επί του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, μετά από την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (και ισορρόπηση συμμετοχής οδικών μεταφορέων).
Βασικό ζητούμενο το ιδιοκτησιακό καθεστώς των terminals
Αφού αναγνωρισθούν οι βασικοί επιμέρους «διάδρομοι» εξυπηρέτησης φορτίων, μέσω των ελληνικών δικτύων (διάκριση φορτίων εσωτερικού / transit / transhipment), σημαντική παράμετρο αποτελεί, πράγματι, το τελικό ιδιοκτησιακό καθεστώς των βασικών terminal.
Ποια φορτία θα αναληφθούν από τον ΟΛΠ ή, συνεχίζοντας διά θαλάσσης, από τον ΟΛΘ (δεν έχει επεκταθεί ο Προβλήτας 6 εδώ και χρόνια, εν αναμονή ίσως επενδυτή) θα καθορισθεί και από τις επενδύσεις που θα γίνουν προσεχώς [4].
Επιπλέον, απαιτείται να εκτιμηθεί ρεαλιστικά η ζώνη επιρροής της Θεσσαλονίκης στη βαλκανική ενδοχώρα (π.χ. έναντι Τεργέστης ή Κόπερ), δεδομένης της κατάστασης των χερσαίων δικτύων των γειτονικών μας χωρών, όπως και η δυναμική του Πειραιά για προσέλκυση φορτίων από τα εδραιωμένα λιμάνια Ε/Κ της ΒΔ Ευρώπης, με τις εξαιρετικές χερσαίες συνδέσεις με αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.
Στο επόμενο επίπεδο του επιχειρησιακού σχεδιασμού, την τρέχουσα δυναμική ενισχύει η διαφαινόμενη (για πρώτη ίσως φορά) ολοκλήρωση του οδικού, αλλά και σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π εντός της Ε΄ Προγραμματικής Περιόδου (2014-2020), στην οποία προβλέπεται επίσης σύνδεση ΟΛΘ με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Αναγκαία η δημιουργία ενός στοιχειώδους δικτύου Εμπορευματικών Κέντρων
Η διαθεσιμότητα πόρων για την αμέσως επόμενη περίοδο δεν είναι βεβαίως δεδομένη, ωστόσο θα χρειαστεί να καταβληθεί προσπάθεια να υλοποιηθούν οι παρεμβάσεις εκείνες για τις οποίες ορθώς έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές μελέτες (π.χ. σύνδεση λιμένα Καβάλας, λιμένας Ηγουμενίτσας).
Πέραν των ανωτέρω, το στοιχείο που δύναται να προσδώσει ποικίλες δυνατότητες ανάληψης σημαντικών μεριδίων αγοράς έγκειται στην ανάπτυξη ενός στοιχειώδους δικτύου Εμπορευματικών Κέντρων.
Μετά από τα πορίσματα δύο Μόνιμων Επιτροπών Logistics [5, 6], και παρά τη συγκυρία της παρατεταμένης ύφεσης, το ζήτημα δύναται να επανέλθει ουσιαστικά, εφόσον καταστεί επιτυχής – επιτέλους – η νεότερη δρομολόγηση αξιοποίησης χώρων και εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου.
Για την οποία οι πιθανότητες δείχνουν πιο ευνοϊκές μετά από την απόδειξη ότι μπορεί να στηθεί ένα επιτυχημένο case υποδοχής προϊόντων από την Άπω Ανατολή για προώθηση στην Κεντρική Ευρώπη.
Δημήτρης Κατσώχης
(Πολιτικός Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος ΕΜΠ, MSc UC Berkeley Manager - Infrastructure Development Services – PLANET Α.Ε.)
Παραπομπές:
[1] Εθνική Στρατηγική Λιμένων 2013-2018, Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου, Δεκέμβριος 2012,
[2] Παρουσίαση Σωτήρη Θεοφάνη «Η Ελλάδα πύλη εισόδου της Ανατολής στην Ευρώπη και οι προοπτικές της Οδικής Μεταφοράς», Εσπερίδα ΠΣΧΕΜ, 11-11-2013,
[3] Νόμος 4150/2013/ΦΕΚ Α΄/102/29.04.2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις»,
[4] Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, έκθεση “NBG: Sectoral Report on Container Ports”, April 2013,
[5] Πόρισμα αρχικής «Μόνιμης Επιτροπής Logistics» ως απόρροια Στρατηγικού Σχεδίου (Master Plan), με πρόταση Ιεραρχημένου Δικτύου 6 ΕΚ σε Θριάσιο Πεδίο, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Αλεξανδρούπολη και στον άξονα στο δίπολο Λάρισας-Βόλου,
[6] Πόρισμα νεότερης «Μόνιμης Επιτροπής Logistics» με τη συνδρομή εμπειρογνωμόνων της World Bank (κοινοποίηση: 13-10-2013), με πρόταση Δημιουργίας ΕΚ σε τρεις, καταρχήν, γεωγραφικές ενότητες της χώρας (Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα).  

Ο αόρατος «φύλακας-άγγελλος» του επαγγελματία οδηγού


Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν μέχρι στιγμής, από το Νοέμβριο του 2018, όλα τα νέο- ταξινομούμενα βαρέα επαγγελματικά οχήματα στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ θα επιβάλλεται να εφοδιάζονται με συστήματα που είναι σε θέση να ακινητοποιήσουν το όχημα αυτόματα και χωρίς να απαιτείται η συνδρομή του οδηγού. Αυτή είναι και η περίπτωση του «Advanced Emergency Braking» που παρουσίασε μεταξύ άλλων και η Scania.

Ας δούμε πως λειτουργεί.
Ουσιαστικά, ο ρόλος των συγκεκριμένων αυτών συστημάτων υποβοήθησης της πέδησης που εξελίσσουν και παρουσιάζουν, η μία μετά την άλλη, οι διεθνείς εταιρείες κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων, είναι να βοηθήσουν τον οδηγό ενός φορτηγού ή λεωφορείου να αποφύγει την πρόκληση κάποιο τροχαίου ατυχήματος με κάποιο προπορευόμενο όχημα.
Επειδή φυσικά, η πρόληψη είναι η καλύτερη μέθοδος αποφυγής ενός προβλήματος, έτσι και το AEB της Scania αναλαμβάνει να συλλέξει πληροφορίες αναφορικά με την κίνηση του φορτηγού ή του λεωφορείου καθώς και των εμποδίων που συναντά στον δρόμο του, να τις επεξεργαστεί και να ανιχνεύσει αν υπάρχει έστω και το παραμικρό ενδεχόμενο μιας επικείμενης σύγκρουσης.
Πως είναι όμως κάτι τέτοιο δυνατό;

Η τεχνολογία στην υπηρεσία της ασφάλειας
Το Scania Advanced Emergency Braking βασίζεται σε ένα ραντάρ με αισθητήρες που είναι σε θέση να «σκανάρουν» μεγάλη απόσταση καθώς και μια ειδική κάμερα που καταγράφει τα τεκταινόμενα εμπρός από το όχημα (φορτηγό ή λεωφορείο).
Όλες οι πληροφορίες που συλλέγουν οι συγκεκριμένες συσκευές μεταβιβάζονται σε μια ειδική ηλεκτρονική μονάδα όπου και επεξεργάζονται σε συνδυασμό με στοιχεία που η συγκεκριμένη μονάδα συλλέγει από άλλα συστήματα του οχήματος όπως ο κινητήρας, το σύστημα μετάδοσης της κίνησης κ.ά. (π.χ. σχέση μετάδοσης, ταχύτητα κίνησης, στροφές λειτουργίας του κινητήρα, χρήση υαλοκαθαριστήρων κ.ά.).
Βασικό γνώρισμα του εν λόγω συστήματος αποτελεί το γεγονός ότι είναι σε θέση να διαχωρίζει τα κινούμενα από τα σταθερά εμπόδια που το φορτηγό συναντά στην πορεία του και έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφεύγει τους λανθασμένους «συναγερμούς» καθώς, κάτι τέτοιο είναι σαφές πως προκαλεί εκνευρισμό στον οδηγό ενώ παράλληλα, οδηγεί σε συνεχείς επιβραδύνσεις του οχήματος που εκτός από την αύξηση της φθοράς, ενδέχεται να… οδηγήσουν σε τροχαίο ατύχημα.

Πως λειτουργεί το σύστημα στην πράξη
Το ειδικό ραντάρ που αποτελεί μέρος του συστήματος, είναι σε θέση να ανιχνεύσει τόσο την απόσταση ενός αντικειμένου όσο και την ταχύτητα κίνησης του (αν αυτό κινείται) σε σχέση πάντα με την ταχύτητα κίνησης και τη διεύθυνση του φορτηγού. Την ίδια στιγμή, η ειδικά κάμερα χρησιμοποιείται για να ελέγξει τις διαστάσεις του αντικειμένου αυτού (πλάτος) καθώς και το είδος του.
Όταν το φορτηγό κινείται με ταχύτητες άνω των 14 χλμ./ώρα, το ΑΕΒ αναλαμβάνει να ελέγξει (στην περίπτωση που ανιχνεύσει το ενδεχόμενο πρόσκρουσης), αν ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο της κατάστασης.
Χαρακτηριστική είναι περίπτωση που το βαρύ επαγγελματικό όχημα προσεγγίζει ένα προπορεύομενο επιβατικό όχημα το οποίο επιβραδύνει καθώς αναμένεται να στρίψει σε κάποια έξοδο του αυτοκινητοδρόμου.
Στην περίπτωση που το ΑΕΒ αντιληφθεί μια ενδεχόμενη πρόσκρουση και δεν λάβει τις κατάλληλες «επιβεβαιώσεις» από πλευράς οδηγού πως ελέγχει αυτό την κατάσταση, ενεργοποιεί ένα οπτικό σήμα που εκπέμπεται στον πίνακα οργάνων του οχήματος. Παράλληλα, ένα ειδικό σύστημα υποβοήθησης της πέδησης ενεργοποιείται προκειμένου να επιτρέψει στο σύστημα πέδησης να ανταποκριθεί πιο άμεσα στο ενδεχόμενο βαθμιαίας ή και στιγμιαίας –ακραίας- επιβράδυνσης.
Αν παρόλα αυτά ο οδηγός ακόμη δεν έχει αντιληφθεί τον κίνδυνο ή δεν έχει αντιδράσει στις προειδοποιήσεις του ΑΕΒ, το σύστημα προωθεί την αμέσως επόμενη διαδικασία αποφυγής της σύγκρουσης.
Το ηχητικό και οπτικό σήμα που στέλνεται πως τον οδηγό είναι ακόμη πιο σαφές και έντονο ενώ, το βοηθητικό σύστημα πέδησης που προαναφέραμε ενεργοποιείται ως έναν βαθμό. Στόχος αυτής της διαδικασίας είναι και πάλι να στρέψει την προσοχή του οδηγού στο πρόβλημα. Η συγκεκριμένη διαδικασία, αξίζει να αναφέρουμε ενεργοποιείται στην περίπτωση που ισχύουν όλα τα παραπάνω ενώ παράλληλα, η απόσταση του φορτηγού από το εμπόδιο έχει μειωθεί στο μισό σε σχέση με την αρχική διάγνωση.
Στο τελικό στάδιο, το ΑΕΒ θα αναλάβει να επιβραδύνει το φορτηγό αυτόματα. Αν και η πρόσκρουση μπορεί να μην αποφευχθεί, το ΑΕΒ θα συνεχίσει να επιβραδύνει το φορτηγό σε μια προσπάθεια να μειώσει την σφοδρότητα της πρόσκρουσης και να αποτρέψει το… σπρώξιμο του προπορευόμενου οχήματος από το φορτηγό πάνω σε άλλους χρήστες του δρόμου.
Ωστόσο ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, αν π.χ. το προπορευόμενο όχημα αλλάξει πορεία ή επιταχύνει, δηλαδή αν το ΑΕΒ ανιχνεύσει πως δεν επίκειται πλέον κάποια πρόσκρουση, τότε σταματά αυτόματα την διαδικασία επιβράδυνσης του φορτηγού.

Η ευθύνη –και η προτεραιότητα- ανήκει πάντα στον οδηγό
Πέραν όλων των παραπάνω ωστόσο, ο οδηγός του οχήματος είναι σε θέση να αγνοήσει τις προειδοποιήσεις του ΑΕΒ κάνοντας χρήση των πεντάλ του γκαζιού ή των φρένων, των δεικτών αλλαγής πορείας του φορτηγού κ.ά.
Παράλληλα, το ΑΕΒ μπορεί να απενεργοποιηθεί αν ο οδηγός το επιθυμεί ωστόσο, κάθε φορά που ο κινητήρας εκκινεί, το σύστημα είναι ενεργοποιημένο.
Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως το Advanced Emergency Braking κάνει χρήση αισθητήρων που χρησιμοποιούνται και από άλλα συστήματα που προσφέρει η Scania όπως τα Adaptive Cruise Control (ACC) και Lane Departure Warning (LDW), γεγονός που καθιστά την απόκτηση του αρκετά λιγότερο δαπανηρή.

Tα δικαιώματα του οδηγού σε αστυνομικό έλεγχο

Η αστυνόμευση και η τήρηση της τάξης είναι υποχρεώσεις της Πολιτείας προς τον πολίτη. Ωστόσο, είναι σαφή και διακριτά τα όρια για το που τελειώνει η δράση της Αστυνομίας και ξεκινά η αυθαιρεσία.

Ο αστυνομικός έλεγχος με αυτοκίνητο είναι κάτι που μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε, οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή. Η τήρηση του ΚΟΚ, της τάξης και της δημόσιας ασφάλειας δεν μπορεί να γίνει καλή τη πίστει, αλλά κάποιοι πρέπει να μεριμνήσουν γιΆ αυτό. Με την αρμόζουσα συμπεριφορά αστυνομικού-οδηγού, αυτή η όχι ιδιαίτερα ευχάριστη διαδικασία καθίσταται μια απλή 5λεπτη υπόθεση ρουτίνας. ΓιΆ αυτό υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται εκατέρωθεν.

Η εμπειρία έχει δείξει ότι η συμπεριφορά των αστυνομικών οργάνων δεν είναι πάντα η πρέπουσα. Είναι αρκετές οι περιπτώσεις όπου ένας αστυνομικός έλεγχος, λόγω κατάχρησης της εξουσίας κατέληξε στις δικαστικές αίθουσες. Η Ελλάδα έχει καταδικαστεί επτά φορές από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για φαινόμενα αστυνομικής αυθαιρεσίας. Είναι αυτονόητο πως κάθε πολίτης, ακόμη κι αν έχει υποπέσει σε παράβαση, δικαιούται υποδειγματικής συμπεριφοράς.

Ποιος ελέγχει τι;

Αστυνομικός έλεγχος στο αυτοκίνητο μπορεί να μας γίνει για διάφορους λόγους. Είτε μπορεί να περάσουμε τυχαία από κάποιο σημείο όπου έχει στηθεί μπλόκο, είτε ενώ βρισκόμαστε εν κινήσει να μας προσεγγίσει περιπολικό και να μας ζητήσει να σταματήσουμε. Στην πρώτη περίπτωση συνήθως πρόκειται για τυπικό έλεγχο της Τροχαίας. Αν ο έλεγχος συνδυάζεται με ραντάρ ταχύτητας προφανώς έχει διαπιστωθεί παράβαση.

Στη δεύτερη περίπτωση πιθανότατα κάτι στο αυτοκίνητο, ή στη συμπεριφορά μας κέντρισε το ενδιαφέρον του αστυνομικού. Ο έλεγχος αυτός μπορεί να γίνει όχι μόνο από την Τροχαία αλλά και από κάποια άλλη ομάδα της Αστυνομίας (ομάδα ΔΙΑΣ, ομάδα Ζ κ.λπ.).

Πιο σύνθετη και σπάνια περίπτωση είναι τα λεγόμενα «μικτά κλιμάκια» αποτελούμενα από υπαλλήλους της Διεύθυνσης Μηχανολογικού της εκάστοτε Νομαρχίας, της Τροχαίας και του ΣΔΟΕ. Στην παραμεθόριο, ελέγχους διενεργεί και το σώμα Συνοριοφυλάκων. Πέραν της Αστυνομίας, ανάλογους ελέγχους μπορεί να κάνει το Λιμενικό Σώμα αποκλειστικά σε σημεία της αρμοδιότητάς του.

Είναι η κάμερα απόδειξη;

Η βιντεοσκόπηση, ηχογράφηση ή φωτογράφιση περιστατικών και συνομιλιών, δεν αποτελούν αποδεικτικά στοιχεία. Στην περίπτωση που κάποιος οδηγός επιχειρήσει να βιντεοσκοπήσει φανερά ένα στιγμιότυπο ελέγχου, παρότι έχει το δικαίωμα να το κάνει, είναι βέβαιο ότι οι αστυνομικοί θα αντιδράσουν. Σε περίπτωση «κρυφής κάμερας», το υλικό που θα καταγραφεί είναι στη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε εισαγγελέα να το αξιολογήσει και να κρίνει αν θα το λάβει υπόψη του.

Ποια τύχη έχουν οι ΕΔΕ;

Σε περίπτωση μήνυσης – καταγγελίας ενός πολίτη προς αστυνομικό για τη συμπεριφορά του διενεργείται Ένορκη Διοικητική Εξέταση (Ε.Δ.Ε.). Στο σημείο αυτό η διαδικασία μπαίνει σε ένα γραφειοκρατικό τούνελ αμφιβόλου αξιοπιστίας. Σύμφωνα με το Συνήγορο του Πολίτη, υπάρχουν καταγγελίες για στημένες Ε.Δ.Ε. αφού πολλές από αυτές γίνονται κεκλεισμένων των θυρών χωρίς καν να ειδοποιηθεί ο καταγγέλλων ή ο συνήγορός του. Σε κάθε περίπτωση που διενεργείται Ε.Δ.Ε., θα πρέπει να κληθεί και ο ενάγων ενώπιον των προϊσταμένων αστυνομικών οργάνων για να δώσει τη δική του εκδοχή στην υπόθεση.

Τι αναφέρει ο Συνήγορος του Πολίτη

Σε οποιοδήποτε κρούσμα αστυνομικής αυθαιρεσίας και εφόσον η επαφή με τη ΕΛ.ΑΣ. δεν έχει οδηγήσει σε επίλυση του προβλήματος, ο θιγόμενος μπορεί να προσφύγει στο Συνήγορο του Πολίτη όπου κάθε μήνα φθάνουν δεκάδες καταγγελίες πολιτών για παράτυπη συμπεριφορά και κατάχρηση εξουσίας από αστυνομικά όργανα.

Τα αποτελέσματα της υπηρεσιακής επαφής Συνηγόρου του Πολίτη και ΕΛ.ΑΣ. δείχνουν απογοητευτικά. Όπως αναφέρεται, είναι σχεδόν αμελητέος ο αριθμός των περιπτώσεων όπου καταλογίστηκαν ευθύνες και επιβλήθηκαν πειθαρχικές ποινές σε αστυνομικούς. Επιπλέον, όπου καταλογίστηκαν ευθύνες ήταν πολύ μικρότερες σε σχέση με τα καταγγελλόμενα.

Αντίθετα, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, η έρευνα δεν οδήγησε καν στην άσκηση πειθαρχικής δίωξης και οι υποθέσεις μπήκαν στο αρχείο με τη αιτιολογία ότι, η συμπεριφορά των αστυνομικών οργάνων ήταν άψογη.

Μεγάλος αριθμός καταγγελιών που έχουν γίνει στο Συνήγορο του Πολίτη απορρίφθηκαν ως αβάσιμες πριν καν εξεταστούν παρότι ήταν σοβαρές και συνοδεύονταν από τα απαιτούμενα δημόσια έγγραφα

Kινητοποιήσεις από τη ΠΝΟ, αν δεν αποσυρθούν διατάξεις του πολυνομοσχεδίου

Προβλήματα αναμένεται να δημιουργηθούν από τη Δευτέρα το πρωί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, καθώς η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας αποφάσισε 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες.
Αιτία γι' αυτή την απόφαση, στάθηκε ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο, η οποία αναφέρεται στις συλλογικές διαπραγματεύσεις στη ναυτική εργασία και παρέχει τη δυνατότητα να καθορίζονται και με την υπογραφή επιχειρησιακών συλλογικών συμβάσεων. Έως τώρα η σύμβαση εργασίας των ναυτικών βασιζόταν στη συλλογική σύμβαση εργασίας που συμφωνούσε η ΠΝΟ με τους ακτοπλόους.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού Γιώργος Βλάχος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη σημερινή απόφαση της ΠΝΟ για κινητοποιήσεις, είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας με τη συγκεκριμένη ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης θέλει να καταργήσει κεκτημένα χρόνων και να διαλύσει τον Έλληνα ναυτικό και σε καμία περίπτωση η συνομοσπονδία δεν πρόκειται να το δεχτεί και θα αντιδράσει με κάθε τρόπο.
Η ΠΝΟ ζητεί επίσης την απόσυρση συγκεκριμένων διατάξεων από το νομοσχέδιο «Τουριστικά Πλοία και Άλλες Διατάξεις» αναφέροντας ότι όχι μόνο δεν δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς, αλλά αντίθετα προστίθεται πληθώρα νέων ανέργων ναυτικών η οποία έχει φθάσει στα εφιαλτικά ποσοστά του 55% και άνω).
Επίσης ζητεί την απόσυρση του άρθρου 25 του νομοσχεδίου περί «προγράμματος δρομολογίων έκτακτης ασφαλείας» στα πλοία της ακτοπλοΐας, αναφέροντας ότι με αυτόν τον τρόπο, καταργούνται συνταγματικά και θεμελιώδη δικαιώματα των εργαζομένων.
Σημειώνεται ότι ΠΝΟ έχει προγραμματίσει για τη Δευτέρα, 31 Μαρτίου, συγκέντρωση στις 8:00 το πρωί, έξω από το πλοίο «European Express». Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Ναυτιλίας ενώ έχει ζητήσει συνάντηση και με τον υπουργό.

Συνολικές προβολές σελίδας