Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016

Δεκτή η προσφορά της COSCO για τον ΟΛΠ

Δεκτή έκανε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) τη νέα, βελτιωμένη, προσφορά της COSCO για την εξαγορά του πακέτου μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. το οποίο είχε βγάλει προς πώληση το ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με πληροφορίες η COSCO βελτίωσε το τίμημά της προσφέροντας ποσό 720.000.000 ευρώ. Από αυτά, 368,5 εκ. αφορούν το τίμημα για την εξαγορά του 67% των μετοχών (22 ευρώ ανά μετοχή), ενώ 350 εκ. θα διατεθούν για επενδύσεις σε χρονικό ορίζοντα οχταετίας.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ η συνολική αξία της συμφωνίας θα μπορούσε να φτάσει το 1,5 δις ευρώ αν στην προσφορά της COSCO προστεθεί το ετήσιο αντάλλαγμα ύψους 3,5% επί των εσόδων που θα αποδίδει η COSCO στους όμορους δήμους αλλά και την επένδυση ύψους 230 εκ. ευρώ στον προβλήτα ΙΙΙ που ήδη είναι σε εξέλιξη. Η λήξη της παραχώρησης θα γίνει το 2052

Πηγή: http://www.naftikachronika.gr/2016/01/20/dekti-i-prosfora-tis-cosco-gia-ton-olp/

Με εναλλακτική χρηματοδότηση ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης λόγω έλλειψης κονδυλίων;

O οδικός άξονας που δικαίως χαρακτηρίζεται ως καρμανιόλα στην Ελλάδα είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. Ο ΒΟΑΚ έχει το μακάβριο ρεκόρ στα 300 χιλιόμετρα που που διατρέχουν όλη τη βόρεια ακτή της Κρήτης να έχει 4.000 καντηλάκια. Όμως ο ΟΑΚ αρχίζει και ωριμάζει μέσω μελετών την κατεύθυνση για την κατασκευή του άξονα με τη μέθοδο της παραχώρησης-αυτοχρηματοδότησης κατά τη διαδικασία που εφαρμόζεται και στους άλλους βασικοπυς οδικους άξονες της χώρας (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός κλπ).

Ο ΟΑΚ έχει πλέον αναλάβει την κηδεμονία τηςς υλοποίησης του ΒΟΑΚ ως ΔΕΚΟ του Υπουργείου Υποδομών αλλά επί της ουσίας τα χέρια του Οργανισμού είναι δεμένα καθώς μέσω του νέου ΕΣΠΑ, του ΣΕΣ 2014-2020 δεν προβλέπονται σημαντικά κονδύλια για την αναβάθμιση τμημάτων.

Ειδικότερα τα μόνα τμήματα που αναμένεται να ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2020 είναι το Γούρνες-Χερσόνησος και το επερχόμενο τμήμα (δεν έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται καθώς αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης) Πάνορμος-Εξάντης.

Από εκεί και έπειτα όλα τα κεφάλαια που θα δοθούν για έργα στην Κρήτη (και όχι μόνο για τον ΒΟΑΚ) είναι 170εκ.ευρώ. Ο ΟΑΚ βλέποντας ουσιαστικά ότι το έργο της συνολικής υλοποίησης του άξονα οδεύει στα βράχια ζήτησε την ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ (πρόγραμμα ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) από το Υπουργείο Υποδομών να πραγματοποιηθεί μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού κόστους 7εκ.ευρώ.

Με αυτή η μελέτη ουσιαστικά για πρώτη φορά το έργο αναβάθμισης σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του ΒΟΑΚ ενοποιείται ως μία οντότητα όπως αντίστοιχα έγινε στο παρελθόν με τους άλλους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Η μελέτη θα χωροθετήσει τον άξονα γεωγραφικά, θα ιεραρχήσει την σκοπιμότητα και την αναγκαιότητα κατασκευής με πιο τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά (μελλοντικός κυκλοφοριακός φόρτος, στατιστικά ατυχημάτων, επιδιωκώμενη χρονοαπόσταση μεταξύ βασικών προορισμων, σύνδεση με αεροδρόμια, λιμάνια).

Η μελέτη αυτή τη στιγμή είναι σε φάση προετοιμασίας της ένταξης και η προκήρυξη για την υλοποίηση της θα προχωρήσει από τις κεντρικής υπηρεσίες του Υπουργείου σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υποδομών.

ΤΑ ΕΡΓΑ
Ο ΒΟΑΚ έχει μήκος 301χλμ. Από αυτά τα 201χλμ θα είναι με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου (2 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση) και 100χλμ μονού κλάδου.

Σήμερα ο ΒΟΑΚ έχει κατασκευασμένα 93χλμ εκ των οποίων 44χλμ είναι διπλού κλάδου (με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου) και 49χλμ είναι μονού κλάδου.

Υπό κατασκευή βρίσκονται 19χλμ διπλού κλάδου και 4 μονού κλάδου. Συνολικά 126χλμ είναι έτοιμα ή δρομολογημένα. Δυστυχώς ακόμα και σε πολλά έτοιμα τμήματα τα χαρακτηριστικά δεν είναι μοντέρνα και θα χρειαστούν παρεμβάσεις.

Έτσι με δεδομένο ότι 175χλμ δεν βρίσκονται σε πορεία υλοποίησης τότε η συνολική μελέτη και η όδευση του έργου σε κατασκευή με παραχώρηση είναι σχεδόν μονόδρομος.



Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Μειώθηκε πέρσι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ

Μειώθηκε, πέρσι, κατά 0,5% η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφτασε τα 12,2 εκατομμύρια TEU. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους διακινήθηκαν 6,2 εκατ. TEU και το δεύτερο εξάμηνο 6,0 εκατ. TEU.
Ο όγκος των μεταφορών στην Ασία, μακράν η πιο διευρυμένη ροή του εμπορίου σε ολόκληρο το 2015, αυξήθηκε κατά 2%. Αντίστοιχα, η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στη Λατινική και Βόρεια Αμερική έπεσε. Αντίθετα, εντός της Ευρώπης, η μεταφορά προς την Ιβηρική Χερσόνησο και τη Μεγάλη Βρετανία αυξήθηκε.
Β.Β. 


Γενική συνέλευση των ομοσπονδιών ΦΔΧ, ενάντια στο ασφαλιστικό, στις 23/1

Ο κλάδος των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσης, μετά από πρόσκληση των προέδρων των ομοσπονδιών, θα πραγματοποιήσει, στην Θεσσαλονίκη, έκτακτη Πανελλαδική Γενική Συνέλευση, το Σάββατο 23/01/2016 και ώρα 16.00, στα γραφεία της Ομοσπονδίας Βορείου Ελλάδος (πάροδος Σοφούλη 10, περιοχή λαχαναγοράς).
Η πρόσκληση για έκτακτη Γενική Συνέλευση του κλάδου κρίθηκε αναγκαία για να παρθούν αποφάσεις δυναμικής αντίδρασης, μαζί με όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αγρότες κλπ., που θίγονται από το σχέδιο του Υπουργείου Εργασίας για το ασφαλιστικό και τις παράλογες αυξήσεις των ασφαλιστικών εισφορών.
Οι παράλογες αυξήσεις των ασφαλιστικών εισφορών, σε συνδυασμό με την υπέρμετρη φορολόγηση, την υποχρεωτική εγγραφή στο ΓΕΜΗ και τα επιμελητήρια, την αλλαγή στον τρόπο φορολόγησης των ΙΜΕ, την υποχρέωση τοποθέτησης ABS κλπ. οδηγούν τον καθημαγμένο κλάδο μας στην οριστική χρεοκοπία και τον αφανισμό και η μόνη επιλογή για την επιβίωσή μας είναι ο αγώνας.

Πηγή: http://www.psxem.gr/genikh-syneleysh-twn-omospondiwn-fdx-enantia-sto-asfalistiko-stis-23-1/

Συνολικές προβολές σελίδας