Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

Διαγωνισμοί για 10 νέους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι προκαταρκτικές διαβουλεύσεις με τους υποψήφιους παραχωρησιούχους της Εγνατίας Οδού και των τριών βασιών καθέτων αξόνων, ενώ η εταιρεία αναμένει την απόφαση του δικαστηρίου (συζητήθηκε το θέμα στις 6/10) για τη διαφορά που υπάρχει με την Τράπεζα Πειραιώς όσον αφορά το δάνειο που είχε λάβει η Ε.Ο.Α.Ε. για την αποπεράτωση του οδικού άξονα.
Εν τω μεταξύ η Εγνατία Οδός κυριολεκτικώς έχει ανοίξει ταχύτητα για την κατασκευή επιπλέον δέκα σταθμών διοδίων, που θα προστεθούν στους οκτώ που σήμερα λειτουργούν στον οδικό άξονα.
Έτσι, μέχρι τις 16 Νοεμβρίου θα πρέπει να υποβάλλουν αιτήσεις οι υποψήφιοι για την κατασκευή τεσσάρων σταθμών, μετωπικών, σε Παμβώτιδα (Π.Ε. Ιωαννίνων), Μέστη(Π.Ε. Έβρου), Ιεροπηγή (Π.Ε. Καστοριάς) και Ευζώνων(Π.Ε. Κιλκίς), ενώ η ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 22α του ίδιου μήνα. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου που χρηματοδοτείται από κεφάλαια της εταιρείας, είναι 6,9 εκατ. ευρώ μαζί με το ΦΠΑ. Ο χρόνος κατασκευής ορίζεται σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.

Η κατασκευή νέων σταθμών διοδίων είναι κρίσιμης σημασίας για την διαπραγμάτευση μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ενδιαφερομένων καθώς η λειτουργία 18 σταθμών, αντί των 8 που είναι σήμερα, θα εγγυάται αυξημένα έσοδα για τον παραχωρησιούχο, άρα θα ενισχύει έτσι την ελληνική πλευρά κατά τη διαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης. Αυτή την περίοδο και μέχρι τέλος Δεκεμβρίου, όπως σημειώθηκε, συνεχίζονται οι προκαταρκτικές διαβουλεύσεις που αφορούν μεταξύ άλλων την χρονική διάρκεια της παραχώρησης και τον τρόπο εκμετάλλευσης του άξονα της Εγνατίας και των τριών καθέτων.
Παράλληλα, στο διάστημα των μηνών που μεσολαβούν ως το τέλος του έτους, θα ολοκληρωθούν και μελέτες (π.χ. κυκλοφοριακών φόρτων) που συνδέονται με την παραχώρηση. Όπως έχει ανακοινώσει το ΤΑΙΠΕΔ, ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημοσίευση των τευχών δημοπράτησης τον Ιανουάριο του 2017.
Πέραν των παραπάνω τεσσάρων νέων σταθμών, για τους οποίους προκηρύχθηκε διαγωνισμός, πρόκειται στο αμέσως επόμενο διάστημα, να προκηρυχθεί διαγωνισμός για δύο ακόμη σταθμούς, σε Βενέτικο και Αλιάκμονα, ενώ πιθανότατα εντός του Νοεμβρίου θα ακολουθήσει η δημοσίευση διαγωνισμού για σταθμό διοδίων σε Θεσσαλονίκη (Ωραιόκαστρο) και, σε επόμενη προκήρυξη, η κατασκευή σταθμών σε Ασπροβάλτα, Στρυμονικό και Καβάλα.
Σημειώνεται ότι σήμερα είναι σε λειτουργία οκτώ σταθμοί διοδίων σε Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλο, Μάλγαρα, Ανάληψη, Μουσθένη, Ίασμο και Προμαχώνα. Επιδίωξη της εταιρείας είναι, μέχρι το τέλος του 2017 να έχουν κατασκευαστεί και οι δέκα νέοι σταθμοί διοδίων, όλοι μετωπικοί. Παράλληλα, διερευνάται το πως ακόμη μπορεί να αξιοποιηθεί ο άξονας, ώστε να υπάρχει οικονομικό και περιβαλλοντικό όφελος. Στο πλαίσιο αυτής της διερεύνησης έχει γίνει αναφορά και για την ενεργειακή αξιοποίηση του άξονα και των εκτάσεων ένθεν και ένθεν της Εγνατίας Οδού ή και των εξωτερικών των οροφών των σηράγγων.

Πηγή: voria.gr, http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnatia-odos/item/36928-diagonismoi-gia-10-neous-stathmoys-diodion-stin-egnatia

Κάλεσμα του υπ. Ναυτιλίας για «είσοδο» της τοπικής αυτοδιοίκησης στο ακτοπλοϊκό δίκτυο

Κάλεσμα του υπ. Ναυτιλίας στην τοπική αυτοδιοίκηση για «είσοδο» στο εγχώριο ακτοπλοϊκό δίκτυο.
Του Φώτη Φωτεινού
Μιλώντας στην εκδήλωση “Ακτοπλοΐα στην Ελλάδα. Σκέψεις για το μέλλον” του Πανεπιστημίου Πειραιά, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Γιάννης Θεοτοκάς περιέγραψε τα χαρακτηριστικά, τις παθογένειες και τις μελλοντικές τροποποιήσεις των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών.
Στο τελευταίο πεδίο, ο κ. Θεοτοκάς υποστήριξε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση και οι δήμοι καλούνται να διαδραματίσουν πιο ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.   
Μάλιστα, προανήγγειλε την υπογραφή προγραμματικών συμβάσεων νησιωτικών περιοχών με το υπουργείο Ναυτιλίας. Πρωτύτερα, οι νησιωτικές περιοχές θα έχουν έρθει σε συμφωνία, είτε με ακτοπλοϊκές εταιρείες, είτε με άλλους ιδιωτικούς ή δημόσιους φορείς για την εκτέλεση των δρομολογίων, με το υπουργείο Ναυτιλίας να εποπτεύει τις σχετικές συμβάσεις.   
Η ανωτέρω πρόταση συγκαταλέγεται στον επανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού δικτύου και την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για τις άγονες γραμμές (ν. 2932/2001).
Eφέτος, οι επιδοτήσεις για τις συμβάσεις των άγονων γραμμών θα παραμείνουν στα 90 εκατ. ευρώ, κάτι το οποίο αποτέλεσε πολιτική απόφαση, σύμφωνα με τον κ. Θεοτοκά, ο οποίος υποστήριξε ότι, το 2003, το αντίστοιχο κονδύλιο ήταν 38 εκατ. 
Συνολικά, οι κύριες άγονες γραμμές, δηλαδή αυτές που συνδέουν την ηπειρωτική Ελλάδα με νησιά είναι 30 και εκείνες που συνδέουν νησιά με νησιά 34. Περίπου το 1/3 των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, στον αριθμό τους και όχι σε επιβατική κίνηση, αναφέρεται στις άγονες γραμμές.
Αντίθετα, σε επίπεδο επιβατών οι άγονες γραμμές αντιπροσωπεύουν το 3%-5% της ετήσιας κίνησης.   
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης υποστήριξε ότι οι άγονες γραμμές θα πρέπει να ανατίθενται για περίοδο 15 ετών, κάτι το οποίο θα επιτρέψει τη ναυπήγηση πλοίων συγκεκριμένων προδιαγραφών. 

Συνολικές προβολές σελίδας