Δευτέρα 6 Ιουλίου 2015

Ιόνια Οδός: Στη Διαιτησία στέλνει το Υποδομών την αίτηση παράτασης των έργων

Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών όπως έγινε και για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και στην Ολυμπία Οδό, οδηγεί στη διατησία και συγκεκριμένα στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών την αίτηση παράτασης για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού.

Η κοινοπραξία μέσω του ανεξάρτητου μηχανικού ζητά παράταση κατά 11 μήνες, εξαιρούμενης της Σήραγγας Κλόκοβας που η ολοκλήρωση της ακόμα δεν μπορεί να υπολογισθεί. Η αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης ήταν για τις 31 Δεκεμβρίου 2015 και η παράταση ζητήθηκε να πάει στις 30 Νοεμβρίου 2015.

Αναφορικά με τη Σήραγγα Κλόκοβας η ημερομηνία ήταν για το τέλος Αυγούστου του 2016.

Πλέον μαζί με τους 2 προηγούμενους αυτοκινητόδρομους και με εκείνο του Ε65 που επίσης έχει αιτηθεί παράταση κατά 12 μήνες.

Το μέλλον του αυτοκινητόδρομου είναι προς το παρόν άγνωστο καθώς θα πρέπει να αναμένουμε την απόφαση της διαιτησίας προκειμένου να καθοριστεί τελικά ποια θα είναι η παράταση του χρόνου ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Plan B για Έλληνες εφοπλιστές, η μετακίνηση στην Κύπρο

Σενάρια σύστασης θυγατρικών εταιρειών στην Κύπρο απεργάζονται τις τελευταίες ημέρες, ορισμένοι Ελληνες πλοιοκτήτες, σε μια προσπάθεια «θωράκισής» τους, απέναντι σε μια πιθανή επιδείνωση της οικονομικής και τραπεζικής κρίσης στην Ελλάδα, σύμφωνα με την «Καθημερινή».  
Προς το παρόν πρόκειται για μια μικρή μειοψηφία πλοιοκτητών που έχουν απευθυνθεί στις αρμόδιες κυπριακές αρχές, προκειμένου να ενημερωθούν για τις διαδικασίες που απαιτούνται και το φορολογικό καθεστώς που επικρατεί.
Αυτό επισημαίνει και σε σχετικές δηλώσεις του, ο γενικός διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, κ. Θωμάς Καζάκος, ο οποίος μιλώντας σε τοπικά μέσα, επιβεβαίωσε ότι τις τελευταίες ημέρες καταγράφεται έντονη κινητικότητα από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, στελέχη των οποίων έρχονται σε επαφή με κυπριακές εταιρείες παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών, ζητώντας στοιχεία για το φορολογικό καθεστώς και άλλες προϋποθέσεις λειτουργίας μιας ναυτιλιακής εταιρείας στην Κύπρο.
Η αστάθεια και η αβεβαιότητα που επικρατούν στην Ελλάδα αποτελούν και τον κινητήριο μοχλό πίσω από τις ενέργειες αυτές, που επί του παρόντος πάντως, έχουν καθαρά διερευνητικό χαρακτήρα.
Οπως τόνισε ο κ. Καζάκος στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, «είναι μια φυσιολογική συνέπεια, καθώς ορισμένοι πλοιοκτήτες, εκ των πραγμάτων, θα εξετάσουν την πιθανότητα να αποκτήσουν μια δεύτερη βάση των επιχειρήσεών τους στην Κύπρο, καθώς πέραν των κοινών εθνικών, κοινωνικών και θρησκευτικών δεσμών μας, έχουμε και πολυετή συνεργασία στον κλάδο της ναυτιλίας».
Επί του παρόντος, δεν έχει καταγραφεί κάποια επίσημη μετακίνηση προς την Κύπρο, καθώς οι Ελληνες πλοιοκτήτες απλώς περιορίζονται σε διατύπωση ερωτήσεων και ζυγίζουν τις επόμενες κινήσεις τους.
Πάντως, είναι χαρακτηριστικό ότι το 40% του κυπριακού νηολογίου αφορά σε πλοία ελληνικών συμφερόντων, ενώ και αρκετές γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επιλέξει να υψώσουν την κυπριακή σημαία στα πλοία τους, ήδη από τη δεκαετία του 1980.
Σήμερα, η Κύπρος διαθέτει τον 10ο μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως και τον τρίτο μεγαλύτερο στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με περίπου 1.000 ποντοπόρα πλοία, χωρητικότητας μεγαλύτερης των 19 εκατ. τόνων. Σε παγκόσμιο επίπεδο, κυπριακά συμφέροντα ελέγχουν περίπου το 4% του παγκόσμιου στόλου (έναντι μεριδίου περίπου 16% της Ελλάδας), ενώ η πόλη της Λεμεσού είναι το μεγαλύτερο ναυτιλιακό κέντρο εταιρειών παροχής υπηρεσιών διαχείρισης πλοίων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, διαθέτοντας περισσότερες από 130 εγκατεστημένες εταιρείες που επιχειρούν διεθνώς.
Πέραν της δεδομένης οικονομικής αβεβαιότητας, ένας ακόμα λόγος που πιθανώς να ωθεί μια μικρή μερίδα πλοιοκτητών στο να εξετάσουν την πιθανή μεταφορά των δραστηριοτήτων τους στην Κύπρο, πιθανώς να είναι και η προοπτική περαιτέρω αύξησης της φορολογίας των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα, πρόταση που περιλαμβάνεται στην πρόταση Γιουνκέρ.
Ειδικότερα, στα μέτρα που περιλαμβάνονται βρίσκεται και η αύξηση του φόρου χωρητικότητας που καταβάλλουν οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις που εδρεύουν στην Ελλάδα, όπως επίσης και αλλαγές στο συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμικό πλαίσιο εντός του οποίου λειτουργεί η ποντοπόρος ναυτιλία, χωρίς πάντως να προβλέπεται κάποιος συγκεκριμένος δημοσιονομικός στόχος.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/11888-plan-b-gia-ellines-efoplistes-i-metakinisi-stin-kypro.html

Συνολικές προβολές σελίδας