Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

Nέα αναβολή στην εγκατάσταση GPS στα βυτιοφόρα. Τι ειπώθηκε στο υπ. Οικονομικών

Αναβάλλεται για μία ακόμη φορά η τοποθέτηση συστημάτων GPS στα βυτιοφόρα, καθώς όπως πάντα την τελευταία στιγμή οι προτεινόμενες λύσεις αποδείχθηκε ότι ήταν απόλυτα προβληματικές.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Euro2day.gr, σε ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών και με τη συμμετοχή αρμόδιων στελεχών των εμπλεκόμενων υπουργείων και εκπροσώπων φορέων της αγοράς (βυτιοφορείς, πρατηριούχοι, εταιρείες), έγινε παρουσίαση της λειτουργίας του συστήματος εντοπισμού θέσης, συλλογής στοιχείων και επεξεργασίας των δεδομένων που συλλέγονται.
Ωστόσο όπως φάνηκε από την παρουσίαση της προτεινόμενης διαδικασίας εκ μέρους του μελετητή, αυτή σε πολύ μικρό βαθμό ελάμβανε υπόψη τα πραγματικά δεδομένα με τα οποία λειτουργεί όλο το σύστημα διακίνησης καυσίμων.
Επιπλέον δεν έδινε λύση σε θέματα όπως την επάρκεια υποδομής για την παρακολούθηση των μεταφορικών μέσων και της αξιοποίησης των υφιστάμενων συσκευών GPS που έχουν τοποθετήσει οι περισσότερες τουλάχιστον εταιρείες στα ιδιωτικά και τα συνεργαζόμενα βυτιοφόρα.
Επίσης αστοχίες της μελέτης καταγράφηκαν και σε θέματα κόστους, καθώς αυτό υπολογίστηκε με απλές συσκευές και όχι με ειδικές συσκευές αντιεκρηκτικού τύπου που υποχρεωτικά πρέπει να φέρουν τα βυτιοφόρα που εισέρχονται σε χώρους διυλιστηρίων και δεξαμενών καυσίμων και οι οποίες κοστίζουν περίπου 4.000 ευρώ η μία έναντι 500 ευρώ που στοιχίζουν οι απλές. Έτσι συμφωνήθηκε να γίνει νέα μελέτη που θα βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα. Ετσι, η εφαρμογή του μέτρου αναβλήθηκε για ακόμη μία φορά.
Αρκεί να σημειωθεί ότι παρόμοιες συσκευές θα πρέπει να τοποθετηθούν σε περίπου 20.000 μεγάλα βυτιοφόρα και περίπου 12.000 μικρά που διανέμουν πετρέλαιο θέρμανσης και ανήκουν σε πρατηριούχους και μεταπωλητές.

Πάντως, όπως επισημαίνουν στο Euro2day.gr παράγοντες της αγοράς, μετά την εξομοίωση των ειδικών φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης, η παράνομη χρήση του πρώτου έχει μηδενιστεί, καθώς δεν υπάρχει οικονομικό κίνητρο.
Το λαθρεμπόριο πλέον περιορίζεται στην παράνομη χρήση του ναυτιλιακού πετρελαίου, το οποίο είναι εντελώς αφορολόγητο και έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το πετρέλαιο θέρμανσης.
Έτσι, με δεδομένο ότι οι διακινούμενες ποσότητες του ναυτιλιακού πετρελαίου είναι σχετικά περιορισμένες (ανέρχονται σε περίπου 700.000 κυβικά ετησίως) είναι πολύ εύκολο για τις αρμόδιες διωκτικές αρχές να προχωρούν σε δειγματοληπτικούς ελέγχους των διακινούμενων φορτίων, αφού για κάθε παραγγελία που κατατίθεται, αυτές ενημερώνονται αμέσως.
Τέλος οι ίδιοι επισημαίνουν ότι τα ποσά των δισεκατομμυρίων ευρώ που αναφέρονται ακόμη και μέσα στη Βουλή ως διαφυγόντες φόροι και δασμοί από το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι εκτός πραγματικότητας.
Όπως λένε χαρακτηριστικά, ακόμη και αν όλο το ναυτιλιακό πετρέλαιο διετίθετο παράνομα στην εσωτερική αγορά, οι διαφυγόντες φόροι θα ήταν λιγότεροι από 300 εκατομμύρια. Συγκεκριμένα ο ειδικός φόρος για τα 700.000 κυβικά ναυτιλιακού πετρελαίου ανέρχεται σε 231 εκατομμύρια (330 ευρώ τα 1.000 λίτρα) και ο ΦΠΑ στον ειδικό φόρο 53 εκατομμύρια.

Tα φορτηγά ΔΧ αντιδρούν στην αύξηση των διοδίων. Βολές κατά Μ. Χρυσοχοΐδη

Έντονη δυσφορία για τις επικείμενες αυξήσεις στους αυτοκινητοδρόμους (φτάνουν έως και 60%) εξέφρασαν οι ομοσπονδίες των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ, κατηγορώντας την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ότι τους…. παραπλάνησε.    
Σύμφωνα με ανακοίνωση που συνυπογράφουν ΠΣΕΧΜ, ΠΟΕΜΙΦΑ και οι ομοσπονδίες Εύβοιας, Θεσσαλίας, Κεντρικής Ελλάδος, Δυτικής Μακεδονίας και η ομοσπονδία Ν. 531/70, «ο κλάδος των Ιδιοκτητών Φορτηγών Δ.Χ. πληροφορήθηκε από τα Μ.Μ.Ε. την αύξηση των τελών διοδίων σε ποσοστό 60% από την 01/01/2014.
Η αύξηση αυτή μας αιφνιδίασε γιατί στη συνάντηση που είχαμε πρόσφατα με τον αρμόδιο υπουργό κο Χρυσοχοίδη μας διαβεβαίωσε ότι θα προσπαθήσει σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους να μειώσουν τα τέλη διοδίων στα φορτηγά Δ.Χ., αφού η μείωση των διοδίων στα επαγγελματικά αυτοκίνητα μειώνει ταυτόχρονα και το κόστος των μεταφερόμενων προϊόντων και ωφελούνται άμεσα οι καταναλωτές.

Την ίδια διαβεβαίωση για μείωση των τελών διοδίων έδωσαν δημόσια στο παρελθόν όλοι οι αρμόδιοι υπουργοί Ρέππας, Μαγκριώτης κλπ., αφού διαπίστωσαν ότι η αύξηση των τελών διοδίων σε ποσοστό 325% δεν ήταν δυνατόν να την αντέξουν οι Έλληνες και ιδιαίτερα οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. που κινούνται κάθε μέρα στο σύνολο της επικράτειας και αδυνατούν να καταβάλλουν τα τέλη διοδίων.
Όμως στην Ελλάδα, την έννοια των λέξεων, όταν τις ανακοινώνουν οι έλληνες πολιτικοί πρέπει να τις διαβάζουμε αντίστροφα, αφού η λέξη μείωση στην πράξη σημαίνει αύξηση και η λέξη διαβεβαίωση σημαίνει εξαπάτηση.
Επειδή όμως οι έλληνες ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. από τις διαφορετικές έννοιες των λέξεων των πολιτικών τα τελευταία χρόνια χάσαμε τις περιουσίες μας και την επαγγελματική μας υπόσταση, δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν πρόκειται να δεχτούμε καμία αύξηση των τελών διοδίων, αλλά απαιτούμε μείωση, όπως είναι η πραγματική έννοια της λέξης και δεσμεύονταν ότι θα πραγματοποιήσουν οι αρμόδιοι υπουργοί σε ποσοστό 50%.
Σε περίπτωση που η κυβέρνηση δεν υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της για μείωση των τελών των διοδίων και προχωρήσει στην αύξηση, ο κλάδος μας θα ακινητοποιηθεί επ’ αόριστον, γιατί δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσει να πραγματοποιεί μεταφορές».

Συνολικές προβολές σελίδας