Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Μνημόνιο κατανόησης υπέγραψαν η γερμανική Hapag-Lloyd και η χιλιανή CSAV

Μετά την περίφημη συμφωνία των P3 (Μaersk, MSC και CMA CGM), εμφανείς είναι οι τάσεις συγχωνεύσεων – συνεργιών στον κλάδο των liners. Έτσι, η γερμανική Hapag – Lloyd υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης (MOU) με τη χιλιανή Csav.
Σύμφωνα με αναλυτές, η Hapag – Lloyd είναι η 6η μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών, με μερίδιο 4-4,2%, ενώ η χιλιανή Csav 19-20η με μερίδιο αγοράς 1,4-1,5%.
Σε δήλωσή του, ο γερμανικός όμιλος εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε ότι η συμφωνία δεν είναι δεσμευτική, αλλά αναγνώρισε ότι σημαίνει ότι τα μέρη κινούνται στην "επόμενη φάση" της προτεινόμενης συμμαχίας.
Η νέα εταιρεία θα γίνει η τέταρτη μεγαλύτερη επιχείρηση τακτικών γραμμών του κόσμου (liner carrier), με ένα συνδυασμό χωρητικότητας περίπου ένα εκατομμύριο TEUs, μεταφερόμενου όγκου φορτίου περίπου 7,5 εκατομμύρια TEUs το χρόνο και συνδυασμένες πωλήσεις περίπου 12 δισ. Δολ.

Εξώδικο των φαρμακοποιών στα ΕΛΤΑ για τη προωθούμενη διακίνηση φαρμάκων

Εξώδικη δήλωση κατά των ΕΛΤΑ κατέθεσε ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος για το θέμα των παραδόσεων φαρμάκων, την οποία μάλιστα κοινοποιεί, τόσο στο γραφείο του υπουργού Υγείας, όσο και στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου.
Όπως αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στο εξώδικο ο ΠΦΣ, «Παρά τις σχετικές περί του αντιθέτου προφορικές διαβεβαιώσεις του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας σας προς ημάς, παρατηρούμε ότι συνεχίζεται η διοχέτευση της είδησης προς τα ΜΜΕ της προθέσεως της εταιρείας σας να συμπεριλάβει στις νέες υπηρεσίες της, την προσκόμιση στα φαρμακεία και την εκτέλεση συνταγών για λογαριασμό των ασφαλισμένων, ως και την παράδοση των φαρμάκων προς τους ασφαλισμένους μέσω των ταχυδρόμων που υπηρετούν στην εταιρεία σας.

Προφανέστατα δεν επιθυμείτε να αντιληφθείτε ότι τυχόν εφαρμογή εκ μέρους της εταιρείας σας των ανωτέρω είναι απολύτως παράνομη και αντίκειται στο Νόμο, ο οποίος προβλέπει αυστηρώς την δια χειρός φαρμακοποιού χορήγηση φαρμάκων στον ασφαλισμένο. Επίσης οφείλετε να αντιληφθείτε ότι είναι απολύτως παράνομη η διακίνηση και μεταφορά φαρμάκων εκτός φαρμακείου από τρίτους».
Δεν θα επιτρέψουμε, συνεχίζει ο ΠΦΣ, «το φάρμακο να καταστεί βορά εμπορικής εκμετάλλευσης με προφανή κίνδυνο της δημόσιας υγείας. Το delivery φαρμάκων, επί σκοπώ μάλιστα το κέρδος, είναι απολύτως παράνομο και ο Π.Φ.Σ. θα καταγγείλει άμεσα εις τις αρμόδιες Αρχές κάθε ανάλογη απόπειρα.
Η Πολιτεία και η Τοπική Αυτοδιοίκηση διαθέτουν ήδη τις αναγκαίες υποδομές και θεσμούς για να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο φάρμακο των ευπαθών εκείνων ομάδων που αδυνατούν να μεταβούν στο φαρμακείο για να προμηθευτούν το φάρμακό τους (πχ ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι). Και μάλιστα δίχως την παραμικρή οικονομική επιβάρυνσή τους...»
Ο ΠΦΣ καλεί την διοίκηση των ΕΛΤΑ τέλος, όπως άμεσα προβεί σε επίσημη διάψευση των εν λόγω πληροφοριών, απέχοντας από οιαδήποτε παράνομη σχετική ενέργεια, σε διαφορετική περίπτωση, ο Σύλλογος, «θα βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να καταγγείλει εις τις αρμόδιες Αρχές κάθε παράνομη ενέργεια που θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη δημόσια υγεία».

Ενημέρωση ΠΣΧΕΜ για τις νέες διατάξεις και τα «κενά» με τις φορτωτικές

Σύμφωνα με ενημέρωση από τον ΠΣΧΕΜ, «από την 01/01/2014 έχει καταργηθεί το άρθρο 8 του Νόμου 4093/2012 (ΦΕΚ. Α 222), που αφορούσε την συνέχιση έκδοσης φορτωτικών με τις προϊσχύουσες διατάξεις του άρθρου 16 του Κ.Β.Σ. (π.δ. 186/1992), τόσο ως συνοδευτικού εγγράφου όσο και ως αποδεικτικού δαπάνης και αντί φορτωτικής για την πληρωμή των κομίστρων θα εκδίδεται τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών από τον μεταφορέα προς τον υπόχρεο πληρωμής των κομίστρων.
Στο τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών το οποίο θα είναι σε δύο φύλλα θα υπάρχουν τα στοιχεία του μεταφορέα χωρίς τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και τα στοιχεία αυτού που είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει τα κόμιστρα.
Το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών, δεν είναι συνοδευτικό έγγραφο του φορτίου και αν δεν υπάρχει και δελτίο αποστολής που και αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, το φορτίο θα μεταφέρεται χωρίς κανένα συνοδευτικό παραστατικό.
Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου νόμιμης μεταφοράς τόσο από Ι.Χ. φορτηγά, όσο και από τα αλλοδαπά κυρίως Βουλγάρικα και Κυπριακά Ελληνικών συμφερόντων τα οποία θα μεταφέρουν ελεύθερα, αφαιρώντας από τα φορτηγά Δ.Χ. και το ελάχιστο μεταφορικό έργο που είχε απομείνει.
Αλλά και αν κάποιο φορτηγό Δ.Χ. εξασφαλίσει μεταφορικό έργο κινδυνεύει από την έλλειψη παραστατικών να χαθεί σκόπιμα το φορτίο στη διαδρομή, ο παραλήπτης όχι μόνο να αρνηθεί την πληρωμή των κομίστρων, αλλά να αρνηθεί ακόμα ότι παρέλαβε το φορτίο, αφού δεν θα υπάρχει κανένα συνοδευτικό έγγραφο που να αποδεικνύει ότι το φορτίο παραδόθηκε και να ζητά αποζημίωση του φορτίου.
Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι συνάδελφοι που πραγματοποιούσαν επαναλαμβανόμενες μεταφορές από την κατάργηση του ημερολογίου μεταφοράς όσο και αυτοί που συνεργάζονται με τα μεταφορικά γραφεία, διαμεταφορείς κλπ.
Συνάδελφοι,
Τα προβλήματα που σας αναφέρουμε και προκύπτουν από την κατάργηση των δελτίων αποστολής σε πολλές περιπτώσεις των φορτωτικών των ημερολογίων μεταφοράς κ.λ.π, τα έχουμε θέσει και στην ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, ευελπιστώντας ότι θα εισακουστούμε και θα τροποποιήσουν τον Νόμο για το συμφέρον της Εθνικής οικονομίας όλων των παραγωγικών τάξεων και των μεταφορέων Δ.Χ.

Για το διάστημα που θα απαιτηθεί για οποιαδήποτε τροποποίηση προτείνουμε στις περιπτώσεις που ο αποστολέας δεν εκδίδει συνοδευτικό τιμολόγιο ή δελτίο αποστολής, να απαιτούμε όπως προβλέπεται και στην ΠΟΛ 1023/20/01/2014, την έκδοση αγωγιαστηρίου που είναι υποχρεωτικό από τον εμπορικό νόμο, θα έχει ημερομηνία έκδοσης, το είδος και το βάρος του φορτίου το κόμιστρο, τα στοιχεία του φορτωτή και του παραλήπτη.
Για την πληρωμή των κομίστρων για όσο διάστημα χρειαστεί προτείνουμε να συνεχίσετε να εκδίδεται φορτωτικές για της μη επαναλαμβανόμενες μεταφορές και φωτοτυπίες του ημερολογίου μεταφοράς για της επαναλαμβανόμενες της οποίες θα επισυνάπτεται στη φορτωτική.
Επίσης, σας ενημερώνουμε ότι μπορούμε στις φορτωτικές να αναφέρουμε όλα τα στοιχεία όπως πριν και να χρησιμοποιούμε και τα τέσσερα αντίτυπα της φορτωτικής.
Όμως τα αντίτυπα που πρέπει υποχρεωτικά να διαφυλάσσονται είναι το τρίτο αντίτυπο αποδεικτικής δαπάνης και το τέταρτο αντίτυπο, (ΣΤΕΛΕΧΟΣ).
Επειδή υπάρχουν καταγγελίες ότι ορισμένες εταιρείες ενημερώνουν τους συνεργάτες μεταφορείς ότι θα παρακρατούν φόρο 20% όταν οι μεταφορείς αυτοί είναι φυσικά πρόσωπα, σας γνωρίζουμε ότι η παρακράτηση αυτή δεν προβλέπεται στο νόμο και θα διευκρινιστεί και στην εγκύκλιο που θα εκδώσει το υπουργείο οικονομικών, όπως μας διαβεβαίωσαν από τη διεύθυνση εσόδων που θα εκδώσει την εγκύκλιο».

Συνολικές προβολές σελίδας