Δευτέρα 13 Ιουλίου 2015

Ολυμπία Οδός: Ολιγόωρες διακοπές κυκλοφορίας

Νυκτερινές διακοπές κυκλοφορίας διάρκειας πέντε ωρών θα πραγματοποιηθούν στη νέα Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, στις σήραγγες της Κακιάς Σκάλας, στην κατεύθυνση προς Κόρινθο:

-από τα μεσάνυχτα της Τρίτης (14/07) μέχρι τις 5:00 το πρωί της Τετάρτης (15/07)

-από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης (15/07) μέχρι τις 5:00 το πρωί της Πέμπτης (16/07) και

-από τα μεσάνυχτα της Πέμπτης (16/07) μέχρι τις 5:00 το πρωί της Παρασκευής (17/07)

Στη διάρκεια των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων η κυκλοφορία μεταξύ των κόμβων Μεγάρων (ΧΘ 39,9) και Κινέτας (ΧΘ 56,6) στην κατεύθυνση προς Κόρινθο, θα γίνεται μέσω της παλαιάς εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου.

Η κυκλοφορία στην κατεύθυνση προς Αθήνα δεν επηρεάζεται και θα εκτελείται κανονικά.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/31008-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%B3%CF%8C%CF%89%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%BA%CE%B9%CE%AC%CF%82-%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%82

Από την προσεχή Τρίτη 14 Ιουλίου 2015 έως την Πέμπτη 16 Ιουλίου 2015, θα εφαρμοσθούν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Κόμβο Επιδαύρου (ΧΘ 77,250) με ολικό αποκλεισμό του κλάδου εξόδου στην κατεύθυνση από Πάτρα και Τρίπολη προς Επίδαυρο και Λουτράκι. Κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού όσοι οδηγοί έρχονται από Πάτρα ή Τρίπολη και επιθυμούν να κατευθυνθούν προς Επίδαυρο ή Λουτράκι αντί του κόμβου της Επιδαύρου:

- αν έρχονται από Πάτρα θα εξέρχονται στον κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου

- αν έρχονται από Τρίπολη (από την ΕΟ Κορίνθου – Τριπόλεως) θα εξέρχονται στον κόμβο Τριπόλεως και εν συνεχεία ακολουθώντας την σχετική εργοταξιακή σήμανση παρακάμψεων θα εξυπηρετούνται μέσω των παράπλευρων και του τοπικού οδικού δικτύου προς Κόρινθο, ΕΟ Ισθμού – Αρχαίας Επιδαύρου και τη συνδετήρια οδό Ισθμού Λουτρακίου.

Οι ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να υλοποιηθούν εργασίες ανακατασκευής ασφαλτοτάπητα από τον αρμόδιο Κατασκευαστή (ΑΚΤΩΡ, μέλος Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ).

Καλό θα ήταν οι οδηγοί να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/31007-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CF%8D%CF%81%CE%BF%CF%85

Ατελείς οι βεβαιώσεις ΗΑΣ που προσκομίζονται στα ΚΤΕΟ

Κατόπιν αιτήματος που υπέβαλλε η ΟΦΑΕ σχετικά με την υποχρέωση προσκόμισης βεβαίωσης Η.Α.Σ. κατά τον τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ, το Υπουργείο Μεταφορών έβγαλε την κάτωθι σημαντική ανακοίνωση:


ΘΕΜΑ: Πρόταση περί μη αναζήτησης κατά τον τεχνικό έλεγχο από τα ΚΤΕΟ της βεβαίωσης που χορηγείται από το ΠΣΧΕΜ περί εφοδιασμού των ΦΔΧ αυτοκινήτων με ηλεκτρονικό αναγνώσιμο σήμα 
ΣΧΕΤ.: To αριθμ. πρωτ. Α7/0872/30.06.2015 έγγραφo της ΟΦΑΕ
Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού για το θέμα, σας γνωρίζουμε, ότι σύμφωνα με την αριθμ. πρωτ. Γ5/οικ26077/2496/27.05.2010 εγκύκλιο του Υπουργείου μας, το ΠΣΧΕΜ οφείλει να χορηγεί ατελώς τη βεβαίωση περί εφοδιασμού των υπόχρεων ΦΔΧ αυτοκινήτων κατά τη διενέργεια του τεχνικού τους ελέγχου με Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμο Σήμα. Ως εκ τούτου, η εξέταση της εν θέματι πρότασής σας στο πλαίσιο των τρεχουσών εξελίξεων στη λειτουργία του ελληνικού τραπεζικού συστήματος παρέλκει. Παρακαλούμε για την ενημέρωση των μελών σας επί των αναφερομένων.
Ο Γεν. Διευθυντής
Βασ. Καλλιβωκάς 


Λιμάνι Πειραιά: Δανέζικο ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ

Έντονο ενδιαφέρον για την αγορά του ΟΛΠ και του ΟΛΘ έχει ο δανέζικος κολοσσός AP Moeller-Maersk, δήλωσε ένας από τους αντιπρόεδρους του ομίλου στο πρακτορείο Bloomberg. «Ενδιαφερόμαστε για τα ελληνικά λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και τα κυνηγάμε στο πλαίσιο των σχεδίων ανάπτυξής μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Φρανσουά-Ξαβιέ Ντελενκλός.

Ο βραχίονας του ομίλου APM Terminals δραστηριοποιείται σε λιμενικές υπηρεσίες σε 58 χώρες, όχι όμως στην Ελλάδα. «Έχουμε μεγάλη εμπειρία σε όλες τις αγορές και ένα ανταγωνιστικό σύστημα λιμανιών είναι σημαντικό για την μελλοντική επιτυχία της Ελλάδας».

Με βάση την πρόταση που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση στους θεσμούς, δεσμεύεται να ανακοινώσει τις καταληκτικές ημερομηνίες για τους διαγωνισμούς ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ έως τα τέλη Οκτωβρίου.

Πηγή: skai.gr, http://ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania/item/31001-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC-%CE%B4%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CE%B6%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%86%CE%AD%CF%81%CE%BF%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BF%CE%BB%CF%80

Η COSCO επιμένει για Λιμάνι Πειραιά και Θριάσιο Πεδίο

Πριν από λίγες μέρες και ενώ η ελληνική κρίση κλιμακωνόταν ανεξέλεγκτα, η Deputy Managing Director της Cosco Container Lines, οικονομολόγος και μέλος της κεντρικής επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας, ήρθε στην Ελλάδα. Πέρασε από τον Πειραιά και μετά από λίγο πραγματοποίησε και επιτόπου επίσκεψη στις εκτάσεις του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, στον διαγωνισμό για την παραχώρηση των οποίων συμμετέχει.

Ξεναγήθηκε επί ώρες στην περιοχή από Ελληνες αξιωματούχους που εμπλέκονται στη διαδικασία. Οι οικοδεσπότες της έμειναν με τη βεβαιότητα πως το επενδυτικό ενδιαφέρον του ομίλου της παραμένει ισχυρό παρά την ατραπό στην οποία έχει εισέλθει η χώρα. Και μάλλον επιβεβαιώνονται.

Θετικοί
Λίγα 24ωρα μετά και ενώ το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος είχε γίνει γνωστό, κορυφαίοι κύκλοι της Cosco στην Ελλάδα, με τους οποίους επικοινώνησε η «Κ», απαντούσαν θετικά στο ερώτημα κατά πόσον εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στην Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Το κατά πόσον η διαδικασία του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ και της ΓΑΙΑΟΣΕ για το Θριάσιο θα προχωρήσουν και με τι ρυθμούς, συνδέεται ασφαλώς με την ευρύτερη τύχη της ελληνικής οικονομίας και των εξελίξεων από το μέτωπο των συζητήσεων της Αθήνας με τους Ευρωπαίους εταίρους.

Ομως σε κάθε περίπτωση οι κινεζικοί όμιλοι είναι οι μόνοι που εμφανίζονται διατεθειμένοι να προχωρήσουν σχεδόν απερίσπαστοι από τα τεκταινόμενα τα επενδυτικά τους σχέδια στη χώρα.

Και αυτό διότι, όπως εξηγούν, το ευρύτερο σχέδιο μέσα στο οποίο αυτά εντάσσονται είναι πολύ μεγαλύτερο και μακροπρόθεσμο από ό,τι γίνεται εκ πρώτης όψεως αντιληπτό. Πρόκειται άλλωστε για τον νέο δρόμο του μεταξιού στον οποίο η Κίνα επενδύει δισεκατομμύρια, από την Ασία έως την καρδιά της Ευρώπης. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως το Πεκίνο αδιαφορεί για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη.

Αντιθέτως, το σύνολο σχεδόν των Κινέζων αξιωματούχων και στελεχών που ασχολούνται με τη χώρα μας επαναλαμβάνει, με μονότονη ευλάβεια, τις πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού της Κίνας, Λι Κεξιάνγκ: Το Πεκίνο επιθυμεί η Ελλάδα να παραμείνει στην Ευρωζώνη και να επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ της Αθήνας και των πιστωτών της, αναφέρουν.

Θυμίζουν, επίσης, ότι εκτροχιασμός από το ευρώ σημαίνει πως πολλά project που συνδέονται με το λιμάνι του Πειραιά, όπως τα logistics centers, θα επηρεαστούν δυσμενώς, απειλώντας ενδεχομένως μεσοπρόθεσμα το κυοφορούμενο δεύτερο στάδιο των επενδύσεων, όπως είναι η εν Ελλάδι εγκατάσταση γραμμών συναρμολόγησης προϊόντων που κατευθύνονται στις ευρωπαϊκές αγορές.

Από την ελληνική πλευρά η διάθεση συνεργασίας με την Κίνα αλλά και τους άλλους υποψηφίους επενδυτές είναι επίσης εμφανής αν κρίνει κανείς τόσο από την ετοιμότητα που επιδεικνύουν το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για τον ΟΛΠ όσο και η εταιρεία εκμετάλλευσης ακινήτων του ΟΣΕ (ΓΑΙΑΟΣΕ) για το Θριάσιο.

Το ίδιο ισχύει και για την κυβέρνηση, ειδικά για την Κίνα, αν κρίνει κανείς από τις δηλώσεις και δεσμεύσεις στις οποίες έχουν προβεί τόσο ο πρωθυπουργός κατά τις συζητήσεις του με τον πρωθυπουργό της Κίνας όσο και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και ο υπουργός Εξωτερικών κατά την επίσκεψή τους στο Πεκίνο. Η ενίσχυση της διακρατικής οικονομικής συνεργασίας με την Κίνα αναφέρεται εξάλλου και στις προγραμματικές αρχές του κυβερνώντος κόμματος, εξηγούν οικονομικοί παρατηρητές.

Αβεβαιότητα
Ομως «η πρωτόγνωρη ιστορικά αβεβαιότητα που έχει ενσκήψει στη χώρα, απουσία συμφωνίας, θα δοκιμάσει τις αντοχές των παραπάνω δεσμεύσεων και κυρίως την παροιμιώδη κινεζική υπομονή» αναφέρουν διπλωματικοί κύκλοι που παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις αυτές. Σε περίπτωση που Αθήνα και Ευρώπη κινηθούν τελικά προς συμφωνία, εκτιμάται αδιαμφισβήτητα πως σε αυτή θα περιλαμβάνονται και ιδιωτικοποιήσεις, με αυτήν του ΟΛΠ σε άμεση προτεραιότητα. Εκτός από την Cosco, στον διαγωνισμό συμμετέχουν, τουλάχιστον με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, και η θυγατρική της Maersk APM Terminals, καθώς και η International Container Terminal Services.

Στον διαγωνισμό, εφόσον προχωρήσει, προβλέπεται να διατεθεί τελικά το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ Α.Ε. και το υπόλοιπο 16% (μέχρι του 67% που είχε αρχικά προσφερθεί) σε βάθος χρόνου, και ανάλογα με την πορεία υλοποίησης των επενδύσεων.

Πηγή:Ηλίας Μπέλλος - kathimerini.gr

Η ΕΕ ενέκρινε ποσό - ρεκόρ 13,1 δισ. για επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών

Το επενδυτικό σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ύψους ρεκόρ 13,1 δισ. ευρώ στον τομέα των μεταφορών, βρίσκεται σήμερα ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίησή του, μετά την έγκριση, από τα κράτη μέλη της ΕΕ, του καταλόγου των έργων που θα χρηματοδοτηθούν από τη Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΔΣΕ).
Στη τελευταία της συνεδρίαση, η επιτροπή συντονισμού της ΔΣΕ, αποτελούμενη από εκπροσώπους των 28 κρατών μελών, εξέδωσε θετική γνώμη για την πρόταση που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 29 Ιουνίου.
Μαζί με το Επενδυτικό Σχέδιο ύψους 315 δισ. ευρώ, που είχε υποβάλει η Επιτροπή το 2014, η ΔΣΕ θα συμβάλει στην επίτευξη μιας από τις κορυφαίες προτεραιότητες της Επιτροπής: τη γεφύρωση του επενδυτικού χάσματος στην Ευρώπη, ώστε να διαμορφωθούν ευνοϊκές συνθήκες για τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη.
Η επίτροπος Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε τα εξής: «Χαίρομαι ιδιαίτερα που μετά τις εποικοδομητικές συζητήσεις στο πλαίσιο της επιτροπής συντονισμού της ΔΣΕ, τα κράτη μέλη προσυπέγραψαν την πρότασή μας για το μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο που έγινε ποτέ από την ΕΕ στον τομέα των μεταφορών.
Τα 276 έργα που επελέγησαν θα συμβάλουν στη δημιουργία θέσεων εργασίας και θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα στην Ευρώπη. Χαίρομαι επίσης για το γεγονός ότι πολλοί θα εφαρμόσουν οριζόντιες προτεραιότητες, όπως ψηφιοποίηση των μεταφορών και διοχέτευση εναλλακτικών καυσίμων στην αγορά».
Οι προσκλήσεις για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της ΔΣΕ προσέλκυσαν πάνω από 700 έργα για συνολική αιτούμενη χρηματοδότηση άνω των 36 δισ. ευρώ.
Δεδομένου ότι οι διαθέσιμοι πόροι ανέρχονται μόνο σε 13,1 δισ. ευρώ, η Επιτροπή έδωσε προτεραιότητα σε έργα με τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιλογής, τα έργα αξιολογήθηκαν σε σχέση με ορισμένα προκαθορισμένα κριτήρια ανάθεσης: την καταλληλότητα, τη διάρκεια, τον αντίκτυπο και την ποιότητα.
Σύμφωνα με τη δέσμευσή της υπέρ της διαφάνειας, η Επιτροπή δημοσίευσε, από κοινού με τον Εκτελεστικό Οργανισμό Καινοτομίας και Δικτύων (INEA), ένα φυλλάδιο με γενικές πληροφορίες για τη ΔΣΕ, καθώς και για τα αξιολογηθέντα έργα.
Επόμενα βήματα
Μέχρι το τέλος του Ιουλίου 2015, η Επιτροπή θα εγκρίνει επίσημα την απόφαση χρηματοδότησης. Οι επιμέρους συμφωνίες επιχορηγήσεων των έργων θα προετοιμαστούν από τον INEA και εν συνεχεία θα υπογραφούν με τους δικαιούχους των έργων.
Τα κονδύλια θα αρχίσουν να εκταμιεύονται από το τελευταίο τρίμηνο του 2015. Ο INEA και η Επιτροπή θα παρακολουθούν την ορθή εφαρμογή των έργων.
Ιστορικό
Στο πλαίσιο της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΔΣΕ), διατίθεται ποσό ύψους 24,05 δισ. ευρώ από τον προϋπολογισμό της ΕΕ για την περίοδο 2014-2020 με σκοπό τη συγχρηματοδότηση έργων ΔΕΔ-Μ στα κράτη μέλη της ΕΕ.
Από το ποσό αυτό, τα 11,305 δισ. ευρώ θα διατεθούν μόνο για έργα στα κράτη μέλη που είναι επιλέξιμα για χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής. Τα ετήσια και πολυετή προγράμματα εργασίας καθορίζουν τις προτεραιότητες και το συνολικό ποσό της χρηματοδοτικής στήριξης που προορίζεται για καθεμιά από τις προτεραιότητες αυτές για ένα συγκεκριμένο έτος. Το 2014 ήταν το πρώτο έτος προγραμματισμού στο πλαίσιο της ΔΣΕ.
Πέρα από τις μεταφορές, η ΔΣΕ θα ωφελήσει την ευρωπαϊκή οικονομία στο σύνολό της. Η υλοποίηση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών αναμένεται να δημιουργήσει έως και 10 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και να αυξήσει το ευρωπαϊκό ΑΕΠ κατά 1,8% μέχρι το 2030.

«Σειρήνες» από Κύπρο, Μάλτα, Σιγκαπούρη και Ντουμπάι στους Έλληνες εφοπλιστές

Ούτε Grexit θέλουν, αλλά ούτε αύξηση της φορολογίας που «απαιτούν» οι δανειστές. Ο λόγος για τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι – το τελευταίο διάστημα – δέχονται προτάσεις για μετεγκατάσταση έδρας σε Κύπρο, Μάλτα, Σιγκαπούρη, Ντουμπάι, κ.α.
Του Φώτη Φωτεινού
Μάλιστα, φημολογείται ότι 2-3 μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αποφασίσει να μεταφερθούν στην Κύπρο, εξέλιξη – αν μη τι άλλο – αρνητική.     
Οι ανωτέρω χώρες, εκτός από ανταγωνιστικό φορολογικό πλαίσιο, προσφέρουν «οικονομική και πολιτική σταθερότητα» και επιπλέον κίνητρα, όπως μικρότερες ασφαλιστικές εισφορές ή τέλη.

Τα κελεύσματα που δέχονται οι ελληνικές ναυτιλιακές αποτελούν απόρροια της πίεσης των δανειστών της Ελλάδας για την επιπλέον φορολόγησή τους.
Άλλωστε, αποτελεί κοινή εκτίμηση ότι ευθέως ανταγωνιστικά εθνικά επιχειρηματικά συμφέροντα και κυρίως γερμανικά και ολλανδικά, επιθυμούν να αποδυναμώσουν την ελληνική ναυτιλία, που μεγεθύνεται συνεχώς εις βάρος τους.
Στις πιέσεις αυτές ενέδωσε η ελληνική κυβέρνηση, αφού η αύξηση του φόρου των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και η κατάργηση σειράς προνομίων του εφοπλιστικού κεφαλαίου περιέχονται στην ελληνική πρόταση, που κατατέθηκε προς τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM).
«Τα έσοδα από την ελληνική ναυτιλία και την παραναυτιλία, είναι οξυγόνο για την ανύπαρκτη οικονομία μας. Μόνο να αναλογιστεί κανείς την απώλεια εσόδων από την πληρωμή των ναύλων, μισθών και άλλων κινήσεων που έχουν παγώσει, εύκολα αντιλαμβάνεται το μέγεθος της ζημιάς.
Και δεν είναι μόνο αυτό. Έχουν παγώσει κάθε μορφής πληρωμές από προμηθευτές, εμπόρους, επιχειρηματίες. Οι τράπεζες από το ναυτιλιακό χώρο, πλέον, δεν εισπράττουν τίποτα.Οι μισθοί των ναυτικών και των εργαζομένων στις ναυτιλιακές εταιρείες δεν κατατίθενται σε κανένα λογαριασμό. Πλήρες πάγωμα.
Επιστέγασμα βέβαια όλων των καταστροφικών συμβάντων, είναι ηεπερχόμενη απώλεια της ελληνικής σημαίας από τα ελληνόκτητα πλοία και η άτακτη φυγή των ναυτιλιακών εταιρειών εκτός Ελλάδος», επισήμανε, σε πρόσφατη ανακοίνωση, η ΠΕΠΕΝ.
Τα (αντ)επιχειρήματα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, όπως υπογραμμίζεται στην τελευταία έκθεση της ΕΕΕ, συνεισέφερε στην οικονομία της χώρας, με αύξηση κατά 9,04% του ναυτιλιακού συναλλάγματος και συμφωνία προαιρετικής εισφοράς 420 εκατομμυρίων ευρώ που κατανέμονται στα έτη 2013-2016.
Επιπροσθέτως, από το 2013 επιβάλλεται ο ελληνικός φόρος χωρητικότητας επί πλοίων ξένης σημαίας που λειτουργούν/διαχειρίζονται από γραφεία εγκατεστημένα στην Ελλάδα (μετά από αφαίρεση της ενδεχόμενης πληρωμής φορολογίας των ανωτέρω πλοίων στη χώρα της σημαίας τους). Ο φόρος υπολογίζεται επί τη βάσει των ίδιων κριτηρίων, τιμών και κλιμάκων που εφαρμόζονται στα πλοία ελληνικής σημαίας.

«Σε εθνικό επίπεδο, με την οικονομική κρίση στη χώρα μας να συνεχίζεται, το φθινόπωρο του 2014 ολοκληρώθηκε με αρκετή καθυστέρηση – όχι λόγω δικής μας υπαιτιότητας – η διαδικασία για την υλοποίηση της εθελοντικής συνεισφοράς της ναυτιλίας στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας, μέσω του διπλασιασμού της φορολογίας των πλοίων υπό ελληνική και ξένη σημαία που έχουν διαχειριστική έδρα στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, η Βουλή των Ελλήνων επικύρωσε την 1η Οκτωβρίου 2014, με σχετικό Νόμο τη συμφωνία της ναυτιλιακής μας κοινότητας με το Κράτος, μια νομοθετική πράξη ιστορικής σημασίας, αφού στην αιτιολογική της έκθεση αναγνωρίζεται το θεσμικό πλαίσιο του τομέα μας, ο πυρήνας του οποίου κατοχυρώνεται από το 1975 στο Ελληνικό Σύνταγμα.
Ο καθολικός και άμεσος τρόπος με τον οποίο ανταποκρίθηκε το συντριπτικό ποσοστό της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, καλύπτοντας πλήρως τους εισπρακτικούς στόχους για το πρώτο φορολογικό έτος, απέδειξε έμπρακτα την αποφασιστικότητα του κλάδου να στηρίξει την πατρίδα στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει, αλλά και τη σύμπνοια και τη συλλογικότητα των αποφάσεων που τον χαρακτηρίζουν», επισημαίνει η ΕΕΕ.
Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα μια σημαντική αύξηση των φορολογικών εσόδων του ελληνικού κράτους. Τα μέτρα αυτά ισοδυναμούν μεοκταπλάσια και πλέον αύξηση των φορολογικών εσόδων της Ελλάδας από τη ναυτιλία,πέραν των ουσιαστικών και αναντικατάστατων συνεισφορών στην ελληνική οικονομία, σύμφωνα με την Ενωση.
Είναι αξιοσημείωτο ότι το σύστημα φόρου χωρητικότητος αποτελεί παγκόσμιο σύστημα φορολογίας της ναυτιλίας και εφαρμόζεται από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά και άλλα κράτη. «Δεν πρόκειται για ιδιαίτερη κατηγορία φόρου, αλλά για εναλλακτικό τρόπο υπολογισμού των φορολογικών υποχρεώσεων των ναυτιλιακών εταιρειών. Συνεπώς, η Ελλάδα δεν αποτελεί κατά κανένα τρόπο εξαίρεση επί του θέματος», καταλήγει η ΕΕΕ.
Μόνο 798 πλοία, επί συνόλου 3.885, έχουν ελληνική σημαία
Παρά την ύφεση, την υπερπροσφορά χωρητικότητας, την ασταθή ναυλαγορά, τη μειωμένη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση, το 2014 οελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε χωρητικότητα (dwt) και ελάχιστα μειώθηκε σε αριθμό πλοίων, σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση 2014 - 2015 της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Ειδικότερα, στα τέλη του 2014, τοελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 798 πλοία (χωρητικότητας άνω των 1.000 gt) που ισοδυναμούσαν με 42.237.574 gt.
Ηελληνόκτητη ναυτιλίαπαρέμεινε στην πρώτη θέση διεθνώς.  Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.885 πλοία (άνω των 1.000 gt) με 284,77 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας το 17% της παγκόσμιας χωρητικότηταςσε dwt.
Η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση στη διεθνή κατάταξη (σε dwt) και τη δεύτερη στην ΕΕ (σε gt).
Ο ελληνόκτητος στόλος υπό σημαίες κρατών μελών της ΕΕ αντιπροσωπεύει το 46,48% της κοινοτικής χωρητικότητας (σε dwt).
Επιπροσθέτως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 26,49% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων (αργού πετρελαίου), το 18,82% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα dwt και το 14,28% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών/παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα dwt (εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων).

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/11957-seirines-apo-kypro-malta-sigkapoyri-kai-doumpai-stous-ellines-efoplistes.html

Συνολικές προβολές σελίδας