Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

Schmitz Cargobull: Στα χέρια της το βραβείο MX Award 2013

Το πολυπόθητο βραβείο Manufacturing Excellence Award 2013 στην κατηγορία Process Innovation της συγκριτικής αξιολόγησης επιδόσεων ανταγωνισμού, κατάφερε να κερδίσει η γερμανική εταιρεία Schmitz Cargobull για το εργοστάσιό της στην πόλη Vreden.

Ειδικότερα, η Schmitz Cargobull έχει καθιερώσει την ανάπτυξη βελτιστοποιημένων διαδικασιών εργασίας κατά τη διάρκεια workshops, κάτι το οποίο βοηθάει τόσο στην εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου όσο και στη βελτίωση της ποιότητας.
"Όλοι οι εργαζόμενοι συμβάλλουν ενεργά στη διαμόρφωση των ατομικών τους θέσεων εργασίας και ως εκ τούτου στη βελτίωση της παραγωγής τους."
"Οι εργαζόμενοι γνωρίζουν καλύτερα συγκεκριμένα προβλήματα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της παραγωγής σε σχέση με τη διοίκηση. Εστιάζουμε στις δεξιότητές και τις γνώσεις τους", εξηγεί ο διευθυντής του τομέα Εργασίας της εταιρείας, Michael Timmermann. Ο κάθε υπάλληλος συνεισφέρει στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών εργασίας μέσω ιδεών-προτάσεων του κατά τη διάρκεια των 250 με 400 workshops που πραγματοποιούνται σε ένα χρόνο. Για παράδειγμα, ο χρόνος που χρειάζεται για μια συγκεκριμένη εργασία προσδιορίζεται από τους ίδιους τους εργαζόμενους παρά τους κατά τομέα υπευθύνους.
«Πριν δέκα χρόνια χρειαζόμασταν 6 με 12 εβδομάδες από τη στιγμή της παραγγελίας έως την παράδοσή της. Σήμερα, ανεξαιρέτως παράλληλες εργασίες, χρειαζόμαστε 7 μέρες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του τομέα Παραγωγής, Jürgen Mehlmann.
Λίγα λόγια για το βραβείο
Τα βραβεία MX Award Germany πραγματοποιούνται από το 2004, αναγνωρίζοντας καινοτόμες εργοστασιακές εταιρείες στη Γερμανία. Έχουν δημιουργηθεί με βάση το Αγγλικό μοντέλο των βραβείων (MX Award UK). Τα βραβεία φιλοδοξούν να παρουσιάσουν τις καλύτερες πρακτικές ανάμεσα στον επιστημονικό και βιομηχανικό τομέα. Την κριτική επιτροπή αποτελούν ανεξάρτητοι εκπρόσωποι του επιστημονικού, βιομηχανικού και του τομέα των μέσων ενημέρωσης. Τα βραβεία αποσκοπούν να δημιουργήσουν ένα διεπιστημονικό δίκτυο εμπειρογνωμόνων από επιστημονικούς και πρακτικούς τομείς που θα ενισχύσουν τη Γερμανία ως τόπο παραγωγής και θα αυξήσουν της ανταγωνιστικές της δυνατότητες.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-of-the-world/item/941-schmitz-cargobull-sta-heria-tis-to-vraveio-mx-award-2013

Διορία έξι μηνών για την διαπίστευση των ΚΤΕΟ με πρότυπο του ΕΛΟΤ

Διορία ενός εξαμήνου έχουν τα δημόσια και τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ όλης της χώρας για να διαπιστευτούν σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ISO/IEC 17020.
Αυτό προβλέπει σχετική διάταξη που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για τη φορολογία της ακίνητης περιουσίας, μέσω της οποίας το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επιχειρεί να βάλει τέλος στην άνιση μεταχείριση των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ που δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους την τελευταία 10ετία, προκαλώντας μάλιστα και έντονη διαμάχη μεταξύ των δύο φορέων.
Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΚΤΕΟ επανειλημένος έχουν κατηγορήσει το δημόσιο για διακριτική, σε βάρος τους, μεταχείριση. Τα ΙΚΤΕΟ που λειτουργούν στη χώρα την τελευταία 10ετία είναι υποχρεωμένα να έχουν τη σχετική διαπίστευση, ενώ αντίθετα το δημόσιο με συνεχείς παρατάσεις εξαιρούσε τα ΚΤΕΟ ιδιοκτησίας του από την υποχρέωση αυτή.
Πλέον η ανισότητα αυτή αίρεται και μετά την παρέλευση έξι μηνών από την ψήφιση του νόμου όλα τα ΚΤΕΟ στην Ελλάδα, για να μπορούν να διενεργούν τεχνικούς ελέγχους σε οχήματα, θα πρέπει να διαθέτουν τη σχετική διαπίστευση. Σε διαφορετική περίπτωση η άδεια λειτουργία τους παύει να ισχύει αυτοδίκαια.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η αντικατάσταση του πρότυπου ποιότητας ISO 9001, με το οποίο τα ΚΤΕΟ έπρεπε ως τώρα να είναι πιστοποιημένα, με το πρότυπο ΕΛΟΤ EN ISO/IEC 17020 γίνεται καθώς κρίθηκε ότι το πρότυπο που υιοθετείται υπερτερεί αφού θέτει απαιτήσεις για την τεχνική επάρκεια των φορέων ελέγχου, ενώ είναι και κατά πολύ αυστηρότερο σε ό,τι αφορά θέματα που σχετίζονται με την πείρα και την τεχνική επάρκεια του προσωπικού που διενεργεί τους ελέγχους.
Να σημειωθεί ότι, τη διαπίστευση με το πρότυπο ISO/IEC 17020 εφαρμόζουν τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων πολλών χωρών της Ε.Ε., όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Σουηδία, η Ισπανία, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, η Λιθουανία, η Λετονία κ.ά. Η τάση δε αυτή επεκτείνεται και σε άλλες χώρες που παραδοσιακά χρησιμοποιούσαν άλλους τρόπους ελέγχου της λειτουργίας των κέντρων τεχνικού ελέγχου.
Πάντως σύμφωνα με στοιχεία οι ιδιοκτήτες 2,5 εκατομμυρίων οχημάτων δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ το οχήματά τους. Τα χαμένα έσοδα για το δημόσιο από την αποφυγή των ελέγχων υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ σοβαρά είναι και τα προβλήματα σε επίπεδο ασφάλειας, αφού στους δρόμους κινούνται εκατομμύρια οχήματα που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο.
Ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων αλλά και η ασφάλισή τους ήταν από τις πρώτες δαπάνες που άρχισαν να κόβουν πολλοί ιδιοκτήτες την εποχή της κρίσης επικαλούμενοι οικονομικούς λόγους.
Την ίδια ώρα η Πολιτεία δεν έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα οριστικά, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται κατά καιρούς και αφορούν κυρίως την επιβολή προστίμων.

Συνολικές προβολές σελίδας