Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Νέος κανονισμός για τον διάπλου της διώρυγας του Σουέζ

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Swedish P&I Club, όλα τα πλοία που διαπλέουν τη διώρυγα του Σουέζ θα πρέπει να έχουν σε έντυπη μορφή του χάρτες SCO1 & SCO2 του Βρετανικού Ναυαρχείου.
Το δημοσίευμα δεν διευκρινίζει εάν η απαίτηση ισχύει και για «paperless» πλοία που χρησιμοποιούν το σύστημα ηλεκτρονικών χαρτών ECDIS και κατά συνέπεια δεν διαθέτουν χάρτινους χάρτες. Σε περίπτωση, όμως, που κάποιο πλοίο δεν διαθέτει τους προαναφερθέντες χάρτες σε έντυπη μορφή τότε θα βρεθεί αντιμέτωπο με επιβολή προστίμου οικονομικής φύσεως.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον παραπάνω κανονισμό και το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη διώρυγα του Σουέζ, μπορείτε να απευθυνθείτε στην «Gulf Agency Company» μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης: suezcanal@gac.com.

Πηγή: http://www.naftikachronika.gr/2016/03/08/neos-kanonismos-gia-ton-diaplou-tis-diorygas-tou-souez/

Ανακοίνωση ΟΦΑΕ για την Προμήθεια Η.Α.Σ. (τσιπάκι)

Αθήνα, 7-3-2016
Γνωστοποιείται σε όλους τους αυτοκινητιστές που ενδιαφέρονται για την προμήθεια Η.Α.Σ. (τσιπάκι), ή/και της σχετικής βεβαίωσης για το ΚΤΕΟ, ότι μπορούν να την πραγματοποιήσουν σε συνεννόηση με την Ο.Φ.Α.Ε. και με τη συμβολή των υπαλλήλων της.
Η τιμή διάθεσης του ΗΑΣ (τσιπάκι) είναι 25 ευρώ + Φ.Π.Α. 5,75 συνολικά 30,75 ευρώ, ενώ για την βεβαίωση η τιμή ανέρχεται στα 10 ευρώ + Φ.Π.Α. 2,30 συνολικά 12,30 ευρώ, όσο τα προμηθεύεται δηλαδή η Ο.Φ.Α.Ε. από το ΠΣΧΕΜ.
Η απεύθυνση στην Ο.Φ.Α.Ε. μπορεί να γίνεται αυτοπροσώπως από τους ενδιαφερόμενους αυτοκινητιστές ή συλλογικά μέσω των σωματείων τους ή των προσώπων τα οποία αυτά θα υποδείξουν.
Διευκρινίζεται προς άρση κάθε παρεξήγησης ότι η Ο.Φ.Α.Ε. δε συναλλάσσεται, δεν είναι φορέας διάθεσης του Η.Α.Σ. και δεν έχει κανένα οικονομικό όφελος από την όλη συναλλαγή, την οποία πραγματοποιεί αποκλειστικά και μόνο προς εξυπηρέτηση των αυτοκινητιστών και προς αποφυγή της διόγκωσης του κόστους και της ταλαιπωρίας τους για την προμήθειά του.

Πηγή: http://www.ofae.gr/el/nea/press-releases/anakoinosi-ofae-gia-tin-promitheia-is-tsipaki/

Νέο κάλεσμα στους μικρομετόχους της HSW απηύθυνε η Minoan Lines

Νέα έκκληση προς τους μικρομετόχους της Hellenic Seaways να ρευστοποιήσουν τις μετοχές που διαθέτουν, απευθύνει η Minoan Lines, στο πλαίσιο της προσπάθειας ενίσχυσης της συμμετοχής της στο μετοχικό κεφάλαιο της HSW (η Minoan, πριν από λίγες ημέρες, διέθετε το 37,26%).
Μάλιστα, η Minoan Lines προτείνει προς τους μετόχους μικρών και μεσαίων μεριδίων τη ρευστοποίηση των μετοχών τους ως εξής:
-Έως 70.000 μετοχές στην τιμή των 2,5 ευρώ ανά μετοχή
-Από 70.000 μετοχές και άνω, η τιμή θα προσδιοριστεί κατόπιν σχετικής συνεννόησης
Η ανακοίνωση της Minoan Lines
Προς ενίσχυση της συμμετοχής των Μινωικών Γραμμών στη HELLENIC SEAWAYS, η Εταιρεία είναι σε συνεχή διαδικασία διενέργειας συναλλαγών για την αγορά μετοχών της εν λόγω εταιρείας από ενδιαφερόμενους μετόχους μειοψηφίας.

Ενημερώνουμε τους κυρίους μετόχους που κατέχουν μικρά και μεσαία μερίδια μετοχών στη HELLENIC SEAWAYS ότι μπορούν να ρευστοποιήσουν ως ακολούθως:
Ι) Έως 70.000 μετοχές στην τιμή των €2,5 ανά μετοχή
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με τους: 1) κα. Φασομυτάκη Εύη, 25ης Αυγούστου 17, Ηράκλειο Κρήτης, τηλ.: 2810-399944 2) κα Παπάζογλου Κάτια, Θερμοπυλών 6-10, Πειραιάς, τηλ.: 210-4082441, και 3) κ. Στριγάρη Γεώργιο, Λιμενικό Πρακτορείο / Επιβατικός Σταθμός Ηγουμενίτσας, τηλ: 26650-24404, 26650-23077(09:00-15:00).
ΙΙ) Από 70.000 μετοχές και άνω, η τιμή θα προσδιοριστεί κατόπιν σχετικής συνεννόησης
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με την κα Κουμιανάκη Ειρήνη, 25ης Αυγούστου 17, Ηράκλειο Κρήτης, τηλ.: 2810-399900 (09:00-15:00).

Ενίσχυση σχέσεων Ελλάδας – Αιγύπτου στις θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές

Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης βρίσκεται στην Αίγυπτο και πραγματοποιεί επαφές σε υψηλό επίπεδο, στο πλαίσιο της Τριμερούς Συνεργασίας Ελλάδας-Αιγύπτου-Κύπρου.
Κατά τη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό της Αιγύπτου, ο Ελληνας Υπουργός είχε την ευκαιρία να εκφράσει την εκτίμησή του για τη θερμή υποδοχή που επεφύλαξε η αιγυπτιακή κυβέρνηση στην ελληνική αποστολή.
Υπογράμμισε, ότι αυτή η επίσκεψη εντάσσεται στο πλαίσιο της υλοποίησης των διάφορων πτυχών της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, όπως έχουν συμφωνηθεί κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Προέδρου Abdul-Fattah El-Sissi στην Ελλάδα.
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ απηύθυνε πρόσκληση  στον πρωθυπουργό της Αιγύπτου να επισκεφθεί την Ελλάδα, προκειμένου να ενημερωθεί για τα μεγάλα έργα που υλοποιεί η χώρα μας και στα οποία μπορεί να υπάρξει συνεργασία με την Αίγυπτο.
Διευκρίνισε ακόμη, ότι η Ελλάδα είναι πρόθυμη να ενισχύσει τη συνεργασία και την ανταλλαγή εμπειριών με την Αίγυπτο στους διάφορους τομείς, ώστε να αντιμετωπίσουν τις οποιεσδήποτε οικονομικές προκλήσεις.

Επεσήμανε τέλος, ότι οι ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Αίγυπτο επιδιώκουν να αυξήσουν τις επενδύσεις τους και τη συνεργασία τους με τις  αντίστοιχες αιγυπτιακές, σε διάφορους τομείς, όπως οι τομείς: επικοινωνιών, κατασκευής αμαξοστοιχιών, λεωφορείων, έξυπνων μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας και μετρητών κατανάλωσης νερού, καθώς και στην ανάπτυξη των υποδομών.
Εξετάζεται, επίσης, η δημιουργία κοινών επιχειρήσεων οργάνωσης τουριστικών και επιχειρηματικών ταξιδιών μεταξύ των δύο χωρών.
Ο Αιγύπτιος Πρωθυπουργός κ. Sherif Ismail εξήρε με τη σειρά του το βάθος των ιστορικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου, τόσο σε επίπεδο κυβερνήσεων όσο και στο επίπεδο των δύο λαών.
Ο πρωθυπουργός της Αιγύπτου ανέφερε ακόμη,  ότι ο Αιγυπτιακός  και ο Ελληνικός πολιτισμός, με τους στενούς δεσμούς τους, συνέβαλαν ουσιαστικά στην παγκόσμια ανθρωπιστική κληρονομιά.
Τόνισε επίσης,  ότι προσβλέπει στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένου των μεταφορών, του τουρισμού, της ενέργειας και των τηλεπικοινωνιών, ιδίως υπό το πρίσμα των υπηρεσιακών και αναπτυξιακών έργων που υλοποιεί τώρα η Αιγυπτιακή κυβέρνηση και της τεράστιας προσπάθειας για την ανάπτυξη των αιγυπτιακών λιμένων.
Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση επιδιώκει να επωφεληθεί από τη μεγάλη εμπειρία της Ελλάδας στους τομείς των Μεταφορών και της Εμπορικής Ναυτιλίας.
Επεσήμανε ότι η κυβέρνησή του διαμόρφωσε κατάλληλο κλίμα για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, αναφερόμενος στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σήμερα, και στα οποία μπορούν να συμμετέχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις.
Ο υπουργός Μεταφορών της Αιγύπτου τόνισε ότι η Αίγυπτος επιδιώκει να ενισχύσει την εταιρική σχέση, τη συνεργασία και την ανταλλαγή εμπειριών με την Ελλάδα, σε σημαντικούς τομείς, ιδίως στους τομείς των μεταφορών και διαχείρισης των λιμένων, καθώς και στον τουρισμό θαλαμηγών, μέσω σύνδεσης των μεγάλων λιμένων των δύο χωρών.
-Τριμερής Συνεργασία Υπουργών Μεταφορών
Ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης πραγματοποίησε τριμερή συνάντηση, με τους ομολόγους του,  κ.Saad El- GeyoushiΥπουργό Μεταφορών της Αιγύπτου και κ. Μάριο Δημητριάδη, Υπουργό Μεταφορών της Κύπρου,στο πλαίσιο της Τριμερούς Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου.
Κατά την Τριμερή Συνάντηση των Υπουργών Μεταφορών, με την συμμετοχή του Γ.Γ. ΔΟΣ του ΥΠΕΞ κ. Γ.Τσίπρα και του αντιπροέδρου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χ. Διονέλη  εξετάσθηκαν τα εξής θέματα:

Στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τις Κρουαζιέρες και τις επιβατικές ατμοπλοϊκές γραμμές, τις εμπορικές ναυτιλιακές γραμμές, τις υποδομές, τη λειτουργία και διαχείριση λιμένων, τη ναυτική Εκπαίδευση, το Συντονισμό και την ανταλλαγή εμπειριών για τις περιφερειακές μεταφορές. Συζητήθηκαν επίσης ενδεχόμενες συνεργασίες στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές καθώς και στις αστικές μεταφορές σταθερής τροχιάς (Μετρό).
-Πρωτόκολλο Συνεργασίας στις Αερομεταφορές
Παράλληλα, στο Κάιρο υπογράφηκε Πρωτόκολλο Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου στον τομέα των αερομεταφορών από τον  Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη και τον Υπουργό Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου κ.HossamKamal.
Το Πρωτόκολλο Συνεργασίας  προβλέπει την ενίσχυση συνεργασίας Ελλάδος-Αιγύπτου στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και την βελτίωση των δικτύων αεροδιαδρόμων. Παράλληλα υπεγράφη Μνημόνιο Κατανόησης  από τον Διοικητή της ΥΠΑ κ. Κων/νο Λιντζεράκο και τον Αιγύπτιο ομόλογο του και συμφωνήθηκε να αυξηθεί ο αριθμός πτήσεων μεταξύ Ελλάδος - Αιγύπτου σε 21 από 14 που είναι σήμερα.
-Δράσεις Διαχείρισης Υδάτινων Πόρων
Ο Υπουργός Υποδομών  Μεταφορών και Δικτύων κ Χρ. Σπίρτζης, συνοδευόμενος από τον Αντιπρόεδρο του ΔΣ ΕΥΔΑΠ ΑΕ κ. Κώστα Βαφειάδη  συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Εταιρείας Υδάτων της Αιγύπτου.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν διεξοδικά οι τομείς συνεργασίας, που οι δυο πλευρές μπορούν να αναπτύξουν άμεσα. Τα διυλιστήρια νερού, η αφαλάτωση, τα δίκτυα ύδρευσης  και αποχέτευσης, οι βιολογικοί καθαρισμοί, τα αρδευτικά έργα, οι σύγχρονοι μετρητές κατανάλωσης είναι οι τομείς, που οι δυο εταιρείες θα διερευνήσουν άμεσα τις κοινές δράσεις που μπορούν να αναπτύξουν σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα. Συμφωνήθηκε ότι μέχρι τέλος Μαρτίου οι δύο πλευρές θα καταλήξουν  σε συγκεκριμένες προτάσεις συνεργασίας.

«Μπλοκάρισμα» Βρετανών στον κανονισμό για την ελεύθερη πρόσβαση λιμένων

«Μπλοκάρισμα» από τα βρετανικά λιμάνια στον κανονισμό για την ελεύθερη πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών και τη χρηματοοικονομική διαφάνεια των λιμένων, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».  
Την ώρα που σήμερα αναμένεται στο Ευρωκοινοβούλιο να γίνει η ψηφοφορία, σχετικά με την πρόταση κανονισμού του Ευρωκοινοβουλίου και του Συμβουλίου, τα λιμάνια της Βρετανίας ζητούν να υπάρξουν εξαιρέσεις, σε ό,τι αφορά τις ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Ο κανονισμός, ο οποίος στοχεύει να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της βιομηχανίας, αλλά και τη διαφάνεια, έχει ξεσηκώσει τα μεγάλα λιμάνια της Αγγλίας, που στη μεγάλη τους πλειονότητα είναι ιδιωτικά, ενώ αντίθετα το 80% των λιμανιών στην Ευρώπη είναι δημοσίου συμφέροντος.

Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν οι διαβουλεύσεις για να φτάσει ο συγκεκριμένος κανονισμός στο Ευρωκοινοβούλιο, η Αγγλία ήταν η χώρα που έβαζε τα περισσότερα προσχώματα στη διαδικασία.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν» από πηγές στις Βρυξέλλες, οι Αγγλοι δεν θέλουν να ανοίξει ο φάκελος «επενδύσεις και χρηματοδότηση», ιδιαίτερα σε μια περίοδο που το λιμενικό τους σύστημα βρίσκεται σε φάση εκσυγχρονισμού.
Τα βρετανικά λιμάνια υποστηρίζουν ότι ο τομέας λειτουργεί ομαλά και χωρίς σημαντικές καταγγελίες και προσθέτουν ότι η τοποθέτηση μιας εποπτικής αρχής θα μειώσει μακροπρόθεσμα την εμπιστοσύνη των επενδυτών στον κλάδο. «Υπάρχει κίνδυνος να υπονομευτεί το εμπορικό απόρρητο» σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Ο υπό πρόταση κανονισμός βάζει κανόνες λειτουργίας όσον αφορά την υποβολή προσφορών για την παροχή υπηρεσιών, την αύξηση της διαφάνειας, ειδικά για τις επιδοτήσεις που δίδονται σε λιμενικά έργα, ενώ προβλέπει και τη δημιουργία εθνικών φορέων που θα αναλαμβάνουν ρυθμιστικό ρόλο στη διαμόρφωση των τελών. Ο κανονισμός δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών λιμανιών.
Η έκθεση είναι αποτέλεσμα εργασιών της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου. Στον εν λόγω κανονισμό η Επιτροπή επιδιώκει να αντισταθμίσει τις ασθενείς ανταγωνιστικές πιέσεις και τις πιθανές καταχρήσεις της αγοράς προκειμένου να αυξηθεί η αποδοτικότητα των λιμενικών υπηρεσιών.
Προκειμένου ωστόσο να επέλθει συμφωνία με όλους τους φορείς των Βρυξελλών, στην πορεία εξαιρέθηκαν η διακίνηση φορτίων και οι επιβατικές υπηρεσίες καθώς συχνά ρυθμίζονται μέσω συμβάσεων παραχώρησης και, επομένως, εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας για την ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης. Συνεπώς, ο παρών κανονισμός πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν σε συνδυασμό με την οδηγία 2014/23/ΕΕ σχετικά με την ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης.
Τέλος, για την εποπτεία των λιμανιών η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού υπογραμμίζει ότι το κείμενο αναφέρεται σε «ανεξάρτητη εποπτεία» και όχι σε ανεξάρτητη εποπτική αρχή προκειμένου να μετατοπίσει την έμφαση από την ίδια τη σύσταση της αρχής προς τα καθήκοντα που θα πρέπει να ασκεί μια τέτοια αρχή, δηλαδή την προσφορά ενός ανεξάρτητου μηχανισμού υποβολής καταγγελιών.  
«Ναι» από ESPO, διστάζει η ECSA
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων - ESPO, σε επιστολή του προς τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου, τους προτρέπει να υπερψηφίσουν τον κανονισμό. Αντίθετα, τα βρετανικά λιμάνια που είναι μέλη του ESPO εξέφρασαν με επιστολή τους τόσο προς τον Οργανισμό όσο και προς τους ευρωβουλευτές τις θέσεις τους και τις επιφυλάξεις τους σχετικά με τις ρυθμίσεις για τη δημιουργία εποπτικών αρχών.

Από την πλευρά της η ECSA διατυπώνει σειρά επιφυλάξεων για την αποτελεσματικότητα του υπό ψήφιση κανονισμού, ωστόσο το κρίνει θετικά επισημαίνοντας ότι αποτελεί το πρώτο βήμα.
Ο γ.γ. της ECSA Patrick Verhoeven ανέφερε: «Οι εφοπλιστές εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σειρά περιοριστικών πρακτικών αλλά και νομικά εμπόδια για την πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών.
Θεωρούμε ότι αυτό το κείμενο δεν θα παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία για την αντιμετώπισή τους. Βασιζόμαστε στα κράτη-μέλη και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διασφαλίσουν τη βελτίωση ορισμένων ρυθμίσεων προς το καλύτερο, που θα εξασφαλιστεί μέσω μια σύντομης τριμερούς διαβούλευσης».

Καθησυχαστικοί εμφανίζονται οι ακτοπλόοι για την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco

Δεν φαίνεται να ανησυχούν για την πώληση του ΟΛΠ, στην Cosco, οι ακτοπλόοι. Οι εταιρείες του κλάδου, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΕΝ Μιχάλη Σακέλλη, έχουν λάβει τη διαβεβαίωση, τόσο από το υπουργείο Ναυτιλίας, όσο και από το ΤΑΙΠΕΔ για τη διατήρηση των θέσεων αναχώρησης και του χαρακτήρα ως «επιβατικού» του λιμένα.
Επίσης, τα λιμενικά τέλη δεν θα επιβάλλονται «ελεύθερα», αφού για τον καθορισμό τους θα πρέπει να γνωμοδοτήσει θετικά το υπουργείο Ναυτιλίας. Πάντως, στον ΟΛΠ τα τέλη έχουν μείνει, στα ίδια επίπεδα, για τρίτη συνεχή χρονιά.
Πέρα από τα τέλη, οι ακτοπλόοι χαρακτήρισαν θετική εξέλιξη την αναβολή του διαγωνισμού για την ανάθεση, για 25 χρόνια, της αποκομιδής στερεών αποβλήτων σε έναν πάροχο.
«Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουμε και με τα υγρά απόβλητα, οι ποσότητες των οποίων όμως και το κόστος περισυλλογής είναι σημαντικά μικρότερο», ανέφερε πρόσφατα ο κ. Σακέλλης.

Συνολικές προβολές σελίδας