Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

Ανέστειλαν την απεργία τα φορτηγά ΔΧ. Διορία στην κυβέρνηση έως τις 30/3

Κατόπιν ψηφοφορίας, ο κλάδος των φορτηγών ΔΧ αποφάσισε την αναστολή της απεργίας έως τις 30/03/2014, προκειμένου να δοθεί χρόνος στην κυβέρνηση να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της. Αυτό αποφάσισε η Πανελλαδική Γενική Συνέλευση του κλάδου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα.
Οι δεσμεύσεις του υπουργείου Μεταφορών
Ο υπουργός Μεταφορών Μ. Χρυσοχοΐδης δεσμεύτηκε ότι, εντός του προσεχούς δεκαπενθημέρου, θα τεθεί ένα σαφές πλαίσιο, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι συστηματικοί και ουσιαστικοί έλεγχοι των οχημάτων και των φορτίων για την καταστολή της παράνομης μεταφοράς από τρίτες χώρες. Όπως τόνισε «είναι η μάχη του αυτονόητου, για την οποία όμως κάποιοι δεν έκαναν αυτό που πρέπει και το οποίο επιβάλλεται από το δημόσιο συμφέρον».
Επίσης, έδωσε υποσχέσεις ότι θα λυθεί και το πρόβλημα που προκύπτει από την μερική κατάργηση της φορτωτικής, της οποίας η χρήση έγινε προαιρετική. Πλην όμως, θα πρέπει να αντικατασταθεί με ένα άλλο ισοδύναμο έγγραφο, βάσει του οποίου θα μπορούν να ασκούνται οι απαραίτητοι έλεγχοι.

Ακόμη, ο υπουργός Μεταφορών, τις επόμενες μέρες, θα συνεργασθεί με την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, προκειμένου συζητηθεί το θέμα της εφαρμογής της Οδηγίας 561/2006 για τις ώρες εργασίας. Στο ίδιο πλαίσιο, θα προωθηθεί άμεσα και η εφαρμογή του εργόσημου στον κλάδο, με στόχο να καταπολεμηθεί η επιζήμια «μαύρη» και αδήλωτη εργασία και να καλυφθούν τα πρακτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες, σε έκτακτες περιπτώσεις.
Η εφαρμογή του μέτρου θα γίνει, όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, με πρόβλεψη, ώστε να μη θιχτούν από επιτήδειους τα δικαιώματα των οδηγών, οι οποίοι παίζουν κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη των οδικών μεταφορών.
Παράλληλα, εντός του προσεχούς δεκαπενθημέρου, θα γίνουν οι απαραίτητες συναντήσεις, ώστε να αντιμετωπισθούν τα ασφαλιστικά προβλήματα του κλάδου που έχουν προκύψει από τη θέση φορτηγών σε αδράνεια, χωρίς την αντίστοιχη δυνατότητα προσωρινής διατήρησης του δικαιώματος ιατρικής ασφάλισης των ιδιοκτητών.
Τέλος, σε ότι αφορά τα διόδια, ο υπουργός Μεταφορών ενθάρρυνε και τις δύο πλευρές, μεταφορείς και παραχωρησιούχους, να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις, που έχουν ξεκινήσει, για την ανάπτυξη ευνοϊκής πολιτικής για τους μεταφορείς, με στόχο να κάνουν χρήση των αυτοκινητοδρόμων όλα τα φορτηγά, αντί να χρησιμοποιούν, με πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις και κινδύνους, το παράπλευρο οδικό δίκτυο.  

Εγκρίθηκαν οδικά έργα σε Αχαΐα και Αιτωλοακαρνανία

Μια σειρά από παρεμβάσεις για την συντήρηση και αποκατάσταση του οδικού δικτύου, επαρχιακού και εθνικού, της Δυτικής Ελλάδας, προκειμένου να αρθεί η επικινδυνότητα και να θωρακιστεί η οδική ασφάλεια των πολιτών, ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στην τελευταία της συνεδρίαση, υπό την προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών Χρήστου Χριστοδουλόπουλου.
Πρόκειται ουσιαστικά για εγκρίσεις αποτελεσμάτων δημοπρασίας για συντηρήσεις επαρχιακών οδών στις Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας (Επαρχιακές Οδούς Καλαβρύτων, Αιγιάλειας, Ερυμάνθου, Ε.Ο. Δίκτυο Αχαΐας) και Αιτωλοακαρνανίας (Αγ. Ηλίας –Σταμνά- Κλεισορεύματα, Σταμνά- Αγγελόκαστρο- Κλεισορεύματα και Κεχρινια- Σαρδινια), συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 3.000.000 ευρώ (με χρηματοδοτήσεις από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων και τους ΚΑΠ).
«Πλέον στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, υλοποιούνται έργα μεγάλου βεληνεκούς προκειμένου να βελτιωθεί αποφασιστικά η οδική ασφάλεια των πολιτών, μετά από πολλά χρόνια που οι δρόμοι ήταν ασυντήρητοι. Παραλάβαμε 4.000 χιλιόμετρα οδικού επαρχιακού οδικού δικτύου και 700 χιλιόμετρα εθνικού οδικού δικτύου, στα οποία δεν είχε γίνει τουλάχιστον για δέκα χρόνια ούτε μία παρέμβαση και πλέον, προσπαθούμε με μηδαμινούς πόρους να ανταποκριθούμε στις τεράστιες ανάγκες διαρκούς συντήρησης ενός εκτεταμένου οδικού δικτύου» επεσήμανε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας προσθέτοντας πως «κάνουμε τιτάνια προσπάθεια με μόνο στόχο να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των οδηγών που κινούνται στους δρόμους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας».
Εκτός των παραπάνω, εγκρίθηκαν τα αποτελέσματα της κατασκευής της Γέφυρας Αλεποχωρίου στη θέση Τάργα, επισκευές στην 25η και 28η Ε.Ο., αποπεράτωση γηπέδου Βορείως έξω Αγυιάς, διεξαγωγή του διαγωνισμού για τις αποκαταστάσεις στην 14η Ε.Ο. στη θέση σπήλαιο Λιμνών –Καστριών, αποκατάσταση Ηλεκτροφωτισμού οδού Λεχαινών –Μυρσίνης, έγκριση διεξαγωγής διαγωνισμού μελέτης για γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο Ν. Ηλείας.

Ολυμπία Οδός: Νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε Ξυλόκαστρο και Δερβένι

Η υφιστάμενη κυκλοφοριακή ρύθμιση μακράς διάρκειας επί της Ν.Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών μεταξύ των κόμβων Ξυλοκάστρου και Δερβενίου (στη θέση Λυγιά), θα επεκταθεί σε μήκος και θα εκτείνεται πλέον από τη Χ.Θ. 135+750 έως τη Χ.Θ. 139+150, από 10.03.2014 έως 03.03.2015.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η κυκλοφορία των οχημάτων σε όλο το μήκος της ρύθμισης θα διεξάγεται σε μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,25 μ., ενώ κατά τις περιόδους υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου θα δίδονται δύο λωρίδες κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής.

Οι ανωτέρω επεκτάσεις των ρυθμίσεων ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες κατασκευής της Κάτω Διάβασης Κ237 και του τεχνικού επικάλυψης Δερβενίου από τον αρμόδιο Κατασκευαστή (Κ/Ξ ΟΛΥΜΠΙΑ, μέλος της Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ).

Η Ολυμπία Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

Λόγω των ακριβών διοδίων, περισσότεροι επιβάτες στα ΚΤΕΛ Αθήνας – Θες/νίκης

Γεμάτα από επιβάτες είναι τις τελευταίες εβδομάδες τα λεωφορεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, με  κατεύθυνση από και προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, εξαιτίας των τελευταίων αυξήσεων στις τιμές των διοδίων.
Όπως προκύπτει από στοιχεία της διοίκησης των ΚΤΕΛ, πλέον επιλέγουν να ταξιδεύσουν με το λεωφορείο, άτομα που παλιότερα δεν το προτιμούσαν.
Μάλιστα, οι επιβάτες για να εξασφαλίσουν σίγουρα μια θέση, για το δρομολόγιο που θα επιλέξουν, προχωρούν σε κρατήσεις εισιτηρίων, ακόμη και τέσσερις με πέντε ημέρες πριν το ταξίδι τους.
“Αυτό που παρατηρούμε σήμερα”, λένε οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ “είναι ότι ταξιδεύουν με τα λεωφορεία άτομα από όλες τις κοινωνικές τάξεις, κάτι που δεν συνέβαινε πριν λίγο καιρό, καθώς επέλεγαν για τις μετακινήσεις τους τα αυτοκίνητά τους”.
Σήμερα έχει αλλάξει η κατάσταση, πιθανότατα εξαιτίας του κόστους των διοδίων, αλλά και της βενζίνης. Επίσης, παρατηρείται το τελευταίο διάστημα το φαινόμενο οι περισσότεροι επιβάτες να βγάζουν τα εισιτήριά τους με επιστροφή, προκειμένου να κερδίσουν μερικά ευρώ!
Εξάλλου δεν είναι τυχαίος και ο ευέλικτος τρόπος τιμολόγησης διαδρομών, π.χ. 15 διαδρομών κάρτα, σε προνομιακή τιμή, με έκπτωση έως και 35%, που εφαρμόζουν κάποια ΚΤΕΛ.

Πρώτη σιδηροδρομική μεταφορά προϊόντων μεταξύ των λιμανιών Πειραιά-Θεσ/νίκης

Από λιμάνι σε λιμάνι πήγε χθες, για πρώτη φορά ύστερα από 20 χρόνια, εμπορευματική αμαξοστοιχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μετέφερε μπανάνες με προέλευση τη Μαδαγασκάρη και τελικό προορισμό την Τουρκία, σύμφωνα με την «Καθημερινή» (7/3/14).  
Το εμπόρευμα φορτώθηκε στο λιμάνι του Ικονίου στον Πειραιά και θα φτάσει σήμερα το πρωί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται ότι το καθημερινό εμπορευματικό δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που πραγματοποιείται από τον περασμένο Δεκέμβριο, ξεκινά από το Θριάσιο Πεδίο και όχι από το λιμάνι του Πειραιά, ενώ καταλήγει στο εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, στο στρατόπεδο Γκόνου.
Η Maersk στον… ελληνικό σιδηρόδρομο
Χθες το απόγευμα η μεταφορική εταιρεία Maersk φόρτωσε το εμπόρευμα στα 9 βαγόνια της αμαξοστοιχίας 63502, που βρισκόταν στις εγκαταστάσεις της Cosco στο λιμάνι του Ικονίου. Στις 5 μ.μ. ξεκίνησε η αμαξοστοιχία από το Ικόνιο και κατέληξε στο Θριάσιο, όπου προστέθηκαν άλλα πέντε βαγόνια, τα οποία περιείχαν στην πλειονότητά τους εμπορεύματα της P&G (που αποτελεί την πιο πρόσφατη εμπορευματική συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Τα 14 βαγόνια ξεκίνησαν χθες το βράδυ από το Θριάσιο στις 8 μ.μ. και κατευθύνθηκαν προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου έφτασαν σήμερα στις 8 π.μ. Από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης οι μπανάνες πρόκειται να φορτωθούν σε πλοίο, με το οποίο θα μεταφερθούν τελικώς στην Τουρκία.
Πρόκειται μεν για ένα πιλοτικό δρομολόγιο, το οποίο δεν είναι μέρος συνολικότερης συμφωνίας μεταφοράς προϊόντων, ωστόσο κύκλοι του ΟΣΕ επισημαίνουν ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για τον σιδηρόδρομο, καθώς γίνεται πράξη για πρώτη φορά η σιδηροδρομική μεταφορά προϊόντων, μεταξύ των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας. Εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξηγούν ότι μπορεί να αποτελεί μεμονωμένο δρομολόγιο, ωστόσο σηματοδοτεί νέα εποχή για τα εμπορευματικά δρομολόγια της εταιρείας, η οποία πλέον αποκτά την εμπιστοσύνη των εταιρειών.
Εκπρόσωποι των εργαζομένων του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι το πρώτο αυτό δρομολόγιο θα αποτελέσει μόνο την αρχή για την προσέλκυση νέων πελατών.

Συνολικές προβολές σελίδας