Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

Μειώσεις διοδίων στην Κορίνθου–Πατρών, αλλά… αυξήσεις στο Αθήνα–Κόρινθος

Μειώσεις 20%, σε δυο σταθμούς διοδίων, τέθηκαν σε ισχύ στην Ολυμπία Οδό και συγκεκριμένα στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα. Η διέλευση ενός αυτοκινήτου από τους σταθμούς Ζευγολατιό και Ρίο κοστίζει 2,50 ευρώ, έναντι 3,10 ευρώ. Μάλιστα οι κάτοχοι των πομποδεκτών Olympia Pass θα έχουν επιπρόσθετη έκπτωση 10%, με αποτέλεσμα το αντίτιμο του διοδίου να φτάνει τα 2,25 ευρώ.
Του Φώτη Φωτεινού
Η νέα τιμολογιακή πολιτική της Ολυμπίας Οδού, όπως και των λοιπών αυτοκινητοδρόμων (Αιγαίου, Ε-65, Ιόνια Οδός) αναμένεται να εφαρμοστεί περί τα τέλη Ιανουαρίου – αρχές Φεβρουαρίου, οπότε θα τύχει τελικής έγκρισης από το υπουργείο Υποδομών.
Στην Ολυμπία Οδό αναμένονται σημαντικές τιμολογιακές αλλαγές. Για παράδειγμα, σταθμοί διοδίων στην Ελευσίνα θα λειτουργούν και στις 2 κατευθύνσεις και όχι μόνο στο ρεύμα εξόδου από την Αθήνα. Έτσι, παρά τη μείωση από 3,2 ευρώ, στα 2,1 ευρώ, ο χρήστης θα πληρώνει 4,2 ευρώ για ταξίδι μετ΄επιστροφής.
Διόδια και στις 2 κατευθύνσεις θα κατασκευαστούν και στο Ισθμό, όπου κι εκεί θα υπάρξει μείωση από τα 3,2 ευρώ ,στα 1,8 ευρώ, αλλά ο χρήστης θα πληρώνει 3,6 ευρώ για ταξίδι μετ΄επιστροφής.
Το ίδιο ισχύει και στη Πάχη Μεγάρων (διόδια και στα 2 ρεύματα, με αντίτιμο 1,4 ευρώ, από 3,2 σήμερα), αλλά και στους Αγ. Θεοδώρους, στο ρεύμα από και προς Αθήνα, με νέα τιμή στα 0,5 ευρώ, από 3,2 ευρώ σήμερα.
Γενικότερα, για έναν κάτοχο ηλεκτρονικού διοδίου στην “Ολυμπία Οδό”, το τμήμα Αθήνα – Κόρινθος θα είναι ακριβότερο κατά 22%, ενώ αντίθετα το Κόρινθος – Πάτρα φθηνότερο κατά 30%.

Αυτό διότι, το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα έχει κατασκευαστεί σε μικρό βαθμό (είναι γνωστή η επικινδυνότητά του), με την ελπίδα να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2015. Σύμφωνα με στελέχη της Ολυμπίας Οδού, η ύπαρξη πυκνών διοδίων συνεπάγεται πιο δίκαιες χρεώσεις, βάση του σημείου εισόδου – εξόδου ενός οχήματος στον αυτοκινητόδρομο.
Άξιο αναφοράς είναι ότι, στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, δημιουργήθηκε ζήτημα ανάμεσα στην εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και το υπουργείο Υποδομών, καθώς η πρώτη ανακοίνωσε την αναπροσαρμογή των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου, χωρίς να έχει ζητηθεί προηγουμένως η σύμφωνη γνώμη των κρατικών υπηρεσιών.
Μάλιστα ,ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοίδης δήλωσε ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις, αν δεν λυθούν πρώτα ορισμένα ζητήματα που σχετίζονται με τις εκπτώσεις στους συχνούς χρήστες των δρόμων και τους παραδρόμους στην Αττική.

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Μέσα στο 2014 στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας Λεύκτρο – Σπάρτη

Μέσα στο 2014 θα περιμένουμε τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Λεύκτρο – Σπάρτη, που αποτελεί τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα). Το έργο που ξεκίνησε το 2008 έχει παρουσιάσει σημαντικές καθυστερήσεις κυρίως λόγω του σημαντικού ανασκαφικού έργου και των σημαντικών αρχαιοτήτων που βρέθηκαν.

Το τμήμα αυτό έχει περίπου 50 χιλιόμετρα μήκος και η χρονοαπόσταση θα είναι περίπου από το Λέυκτρο μέχρι την έξοδο του αυτοκινητόδρομου στην Σπάρτη σε περίπου 25 λεπτά.  Το σημαντικά είναι πως μαζί θα συμπαρασύρει προς τα κάτω και τις χρονοαποστάσεις σε όλα τα σημαντικά σημεία της Νότιο - Ανατολικής Πελοποννήσου (Μονεμβασιά-Νεάπολη-Γύθειο κλπ) .
Από πλευράς εξέλιξης των εργασιών είναι έτοιμο ένα μεγάλο μέρος του οδικού αυτού κλάδου. Να θυμίσουμε πως ο Αυτοκινητόρομος Μορέας είναι ο πιο προχωρημένος κατασκευαστικά με τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα και να απομένει ένα μικρό τμήμα στην Τσακώνα, αλλά και ο Περιφερειακός της Καλαμάτας, έργο που και αυτό αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2014.

Συνολικές προβολές σελίδας