Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

ΕΣΠΑ 2014 – 2020: Στις περιφέρειες η διαχείριση 5 δις, σε τουρισμό, υγεία, περιβάλλον και logistics "η μερίδα του λέοντος"

Πρώτος διαχειριστικός λόγος στις Περιφέρειες μέσω των 13 ΠΕΠ και έμφαση στους εξωστρεφείς τομείς του τουρισμού, των logistics, της περιβαλλοντικής βιομηχανίας, της υγείας (βιοτεχνολογία, γενόσημα), της παραγωγής και εξοικονόμησης ενέργειας, της τεχνολογίας, της πληροφορικής και των επικοινωνιών, θα δοθεί με το νέο ΕΣΠΑ. Στόχος είναι μέχρι το 2020 να δημιουργηθούν 640.000 νέες θέσεις απασχόλησης, αλλά και να διασφαλιστεί εισροή επενδύσεων έως το 2020 ύψους 112 δις. ευρώ, όπως προβλέπει έκθεση της McKinsey, που ήταν μια από τις εκθέσεις μαζί με τις εκθέσεις του ΙΟΒΕ και του ΚΕΠΕ βάσει των οποίων σχεδιάστηκε η αρχιτεκτονική του νέου ΕΣΠΑ.

Για το λόγο αυτό, θα κατευθυνθεί το 25% των κονδυλίων του νέου ΕΣΠΑ, σε τομέις που έχουν καταδειχθεί από τις μελέτες αυτές ως ανταγωνιστικοί.
Βέβαια, δε λείπουν και τα κονδύλια που θα δοθούν από το νέο ΕΣΠΑ για την ολοκλήρωση "ώριμων" οδικών έργων, κατά παρέκκλιση των κανόνων που λένε ότι το νέο ΕΣΠΑ δε χρηματοδοτεί υποδομές. Στους δρόμους, που ακόμα δεν έχουν τελειώσει σχεδόν τριάντα χρόνια μετά την ένταξη της χώρας στην Ε.Ε., θα κατευθυνθούν περί τα 2 δισ. Ευρώ, προς χαρά των εγχώριων κατασκευαστικών εταιριών. Αυτό ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης ο οποίος τόνισε ότι στόχος του νέου ΕΣΠΑ είναι να συμβάλλει στο αναπτυξιακό όραμα της χώρας και να είναι εμπροστοβαρές.
 Το νέο ΕΣΠΑ περιλαμβάνει τέσσερα Εθνικά Προγράμματα: ανταγωνιστικότητα & επιχειρηματικότητα, μεταρρύθμιση του Δημοσίου, Περιβάλλον - Μεταφορές, Εκπαίδευση-Κατάρτιση- Απασχόληση, κατά δύο λιγότερα σε σχέση με το προηγούμενο, ενώ προβλέπει και αποκέντρωση μέσω των 13 Περιφερειακών Προγραμμάτων οι οποίες θα διαχειριστούν 5,4 δις. ευρώ από τον προϋπολογισμό του ΕΣΠΑ, συνολικού ύψους 15,4 δις. ευρώ.
 Όπως σημείωσε ο υπουργός το νέο ΕΣΠΑ θα είναι εμπροσθοβαρές, τα περισσότερα κονδύλια είναι να δοθούν την τριετία 2014-2016, κάθε υπουργείο θα αποκτήσει επιτελική ομάδα ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις ενώ η κοινοτική συμμετοχή θα ανέλθει κατά μέσο όρο στο 85%, ώστε να αντιμετωπιστεί η έλλειψη ρευστότητας που αποτελεί και το μεγαλύτερο αγκάθι.
 Το πρόγραμμα, ωστόσο, που παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης δεν έχει «κλειδώσει» μια και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει απάντηση για το Ελληνικό σχέδιο έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Το διάστημα Φεβρουαρίου – Μαρτίου θα κατατεθούν τα επιχειρησιακά προγράμματα, των οποίων η σύνταξη έχει καθυστερήσει σημαντικά. Στόχος είναι το πρώτο εξάμηνο να υπάρξει οριστική έγκριση του προγράμματος.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/936-5-dis-se-tourismo-ugeia-perivallon-kai-logistics

Η Λευκή Βίβλος της Goodyear ανοίγει νέους δρόμους

Ο Οργανισμός Ευρωπαϊκών Σχολών Οδήγησης και η Goodyear συνεργάζονται για οδική ασφάλεια
 H Goodyear Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρική ς(EMEA) παρουσίασε σήμερα τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ευρωπαϊκών Σχολών Οδήγησης  (EFA). Παράλληλα με την έρευνα,η Goodyear EMEA δημοσίευσε μια Λευκή Βίβλο για την Οδική Ασφάλεια - "Driving Safety First: Βελτίωση της οδικής ασφάλειας για τους νέους οδηγούς". Η Λευκή Βίβλος παρουσιάστηκε και αναλύθηκε  στα μέλη του συμβουλίου Ασφαλών Ευρωπαϊκών Μεταφορών  σήμερα στις Βρυξέλλες.
Το project εστιάζει στις συνήθειες των εκπαιδευτών οδήγησης στην Ευρώπη για την οδική ασφάλεια των νέων οδηγών. Η έρευνα βασίζεται στην υπάρχουσα έρευνα για την οδική ασφάλεια της Goodyear για τους νέους οδηγούς και θα επικοινωνεί συστάσεις  στους αρμόδιους φορείς χάραξης πολιτικής, άμεσα εμπλεκόμενους σε θέματα οδικής ασφάλειας και αυτοκινητοβιομηχανίας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας για τους νέους οδηγούς.
Αυτή η έρευνα είναι η τέταρτη ετήσια έρευνα για την οδική ασφάλεια της Goodyear και η πρώτη που επικεντρώνεται στο ρόλο της εκπαίδευσης των οδηγών. Για τη δεύτερη χρονιά η Goodyear EMEA συνεργάζεται στενά με τον Οργανισμό Ευρωπαϊκών Σχολών Οδήγησης, την πανευρωπαϊκή ένωση για τους εκπαιδευτές οδήγησης και τις σχολές οδήγησης. Τονίζοντας την έρευνα,  είναι μια νέα έρευνα του 2334 εκπαιδευτών οδήγησης της ΕΕ, καθώς και αντιπροσωπευτικών δειγμάτων απο Ρωσία,  Τουρκία και Νότια Αφρική. Η έρευνα αποτελεί συγκέντρωση των απόψεων  των εκπαιδευτών οδήγησης που τοποθετούν σε μία κλίμακα παράγοντες όπως ο σημαντικός ρόλος των γονιών στην ανάπτυξη των νέων οδηγικών συνηθειών και τις τεράστιες διαφορές στα πρόγραμματα οδήγησης στις διάφορες χώρες
Η Goodyear EMEA και η EFA έχουν χρησιμοποιήσει την έρευνα για να αναπτύξουν από κοινού μια Λευκή Βίβλο σχετικά με το τι πολιτική θα προτείνουν οι δάσκαλοι με όταν θέλουν να διαβεβαιώσουν για την ασφάλεια των νέων οδηγών. Μέσω αυτής της έρευνας η Goodyear EMEA και ο EFA στόχο έχουν να αποκαλύψουν τα ζητήματα που έχουν μεγαλύτερη σημασία για τον εκπαιδευτή οδήγησης, και να διερευνήσουν διαφορετικές προσεγγίσεις για την αύξηση της ευαισθητοποίησης νέων οδηγών σχετικά με την ασφαλή και υπεύθυνη οδήγηση. Συστάσεις της Goodyear EMEA καλούν τους αρμόδιους να ενσωματώσουν τη συντήρηση αυτοκινήτων στην εξέταση των υποψηφίων οδηγών, καθώς και  την έρευνα βελτίωσης στο καθεστώς δοκιμών.
Ο αντιπρόεδρος επιβατικών ελαστικών της Goodyear Ευρώπης, τη Μέσης Ανατολής και την Αφρικής, Michel Rzonzef, δήλωσε: «Εμείς στην Goodyear καλωσορίζουμε την δέσμευση της EFA να συνεργαστεί μαζί μας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας για τους νέους οδηγούς. Η έρευνά μας δείχνει πως η από κοινού εργασία με τους αρμόδιους φορείς και την αυτοκινητοβιομηχανία μπορούν να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της ασφάλειας στους νέους οδηγούς. Θέλουμε να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να μάθουν να οδηγούν και ποιες είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη στάση τους για την οδική ασφάλεια. Εξετάζοντας στοιχεία από ένα ευρύ δείγμα εκπαιδευτών οδήγησης, θέλουμε να γνωρίζουμε πώς η εκπαίδευση οδήγησης έχει αλλάξει κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του φορτίου και να κατανοήσουμε τις πιθανές μελλοντικές τάσεις. "
Έρευνα της Goodyear EMEA λαμβάνει υπόψη ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως τα εξής: τις βέλτιστες πρακτικές στον τομέα της κατάρτισης και των δοκιμών, αποτελεσματικές τεχνικές για την προπόνηση των αρχάριων οδηγών, ώστε να γίνουν ασφαλής οδηγοί,νέες τεχνολογίες που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την οδηγική συμπεριφορά, και το επίπεδο της πληροφόρησης των νέων οδηγών σχετικά με τη συντήρηση του αυτοκινήτου
Η Goodyear EMEA και EFA σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα για να διαμορφώσουν τα μελλοντικά σχέδια για την οδική ασφάλεια. Αυτό περιλαμβάνει περαιτέρω συνεργασία με σχολές οδηγών, καθώς και εκστρατείες ευαισθητοποίησης του κοινού για να ενημερώσει τους αρχάριους οδηγούς για το πώς να είναι πιο ασφαλείς στο δρόμο.
 Ο John Lepine, ο πρόεδρος του Οργανισμού Ευρωπαϊκών Σχολών Οδήγησης  (EFA), δήλωσε: « Καλοσορίζω αυτή την ευκαιρία να συνεργαστούμε με την Goodyear και πάλι - το έργο αυτό θα είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση της στάσης των εκπαιδευτών οδήγησης σε ολόκληρη την Ευρώπη. Παράλληλα με προηγούμενη έρευνα της Goodyear για την οδική ασφάλεια, ελπίζω πως οι γνώσεις που θα πάρουμε από τα προγράμματα του 2013, θα ενισχύσουν περαιτέρω την κατανόηση του ρόλου του δασκάλου για την οδική ασφάλεια. "

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-of-the-world/item/939-h-leuki-vivlos-tis-goodyear-anoigei-neous-dromous-gia-arxarious-odigous

Ουρές φορτηγών στο τελωνείο Ευζώνων, λόγω του ηλεκτρονικού τελωνείου

Ουρές σχηματίζουν τα φορτηγά στο τελωνείο των Ευζώνων, τόσο στην είσοδο όσο και την έξοδο από τη χώρα, λόγω της αλλαγής των μηχανογραφικών ηλεκτρονικών συστημάτων, μέσω των οποίων διενεργούνται οι έλεγχοι.
Μιλώντας στο ΑΜΠΕ ο διευθυντής του τελωνείου Γιάννης Καρακασίδης διευκρίνισε ότι τα προβλήματα αυτή τη στιγμή αφορούν μόνο στην εμπορευματική κίνηση καθώς τα ΙΧ και τα λεωφορεία κινούνται με ομαλούς ρυθμούς.
Όπως εξήγησε, από τις αρχές του μήνα τέθηκε σε λειτουργία το νέο ηλεκτρονικό σύστημα, μέσω του οποίου όλες οι υπηρεσίες του τελωνείου γίνονται σε περιβάλλον διαδικτύου, υπό κεντρικό έλεγχο για ολόκληρη τη χώρα. Υπάρχουν δε, διακοπές στη λειτουργία του συστήματος, η οποία δεν έχει ακόμη ομαλοποιηθεί. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό και με τις συγκεκριμένες ώρες κατά τις οποίες γίνεται ο έλεγχος στην εμπορευματική κίνηση, έχει ως αποτέλεσμα να σημειώνονται καθυστερήσεις.

«Πράσινο φως» από τη Βουλή για την επανεκκίνηση των οδικών αξόνων

Θετική ήταν η απόφαση της Βουλής σχετικά με την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων, καθώς ψηφίστηκαν τα άρθρα του νομοσχεδίου με το οποίο κυρώνονται οι συμφωνίες τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, σύμφωνα με το ΑΠΕ. 
Μετά από ονομαστική ψηφοφορία, με 148 ψήφους «υπέρ» και 118 «κατά» , σε σύνολο 266 ψηφισάντων βουλευτών, η Ολομέλεια έδωσε την έγκρισή της για την κύρωση των συμφωνιών ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και τις εταιρείες- παραχωρησιούχους ώστε να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα των αυτοκινητόδρομων που είχαν διακοπεί λόγω της οικονομικής κρίσης.
Περιγράφοντας τις λύσεις που επεξεργάζεται για τους τρεις οδικούς άξονες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την προηγούμενη εβδομάδα, ο υπουργός Υποδομών, Μ. Χρυσοχοΐδης, είχε δηλώσει, σχετικά με τα διόδια, ότι θα υπάρξει ηλεκτρονικό διόδιο που για τους συχνούς χρήστες θα μειώνει έως και 50% το κόστος. Όπως είχε επισημάνει, στο μόνο τμήμα που θα υπάρξει αύξηση είναι από τις Αφίδνες μέχρι τα Καμμένα Βούρλα, επειδή προβλέπεται στη σύμβαση.
Παράλληλα, δεσμεύτηκε ότι σύντομα θα λειτουργήσουν πλήρως τα εναλλακτικά δίκτυα (παράλληλοι δρόμοι) και δήλωσε ότι οι οδικοί άξονες θα επιφέρουν αύξηση 1,5% του ΑΕΠ μέσα σε μία τριετία.

Νέα πινακίδα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με όνομα «Κίνδυνος λόγω ομίχλης»

Η Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κατόπιν σχετικού αιτήματος, έκανε δεκτό το αίτημα για τη θεσμοθέτηση ενός νέου σήματος – πινακίδας πληροφόρησης των οδηγών  που κινούνται σε οδικό δίκτυο που παρατηρούνται συχνά φαινόμενα πυκνής ομίχλης.
Έτσι, δημιουργήθηκε ένα νέο σήμα, μια νέα πινακίδα αναγγελίας κινδύνου με το όνομα «Κίνδυνος λόγω ομίχλης» (Κ-42). 

Στις Περιφέρειες περνάνε οι άδειες για τα φορτηγά Δημοσίας Χρήσης

Στο νομοσχέδιο για την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων περιλαμβάνονται διατάξεις που αναφέρονται στα φορτηγά ΔΧ, στα ΚΤΕΛ και στη μετατροπή οχημάτων φυσικού αερίου. Συγκεκριμένα, η αδειοδότηση των φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως περνάει στις Περιφέρειες. Ειδικότερα οι νέες άδειες κυκλοφορίας ΦΔΧ, μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου, θα χορηγούνται από την Περιφέρεια όπου βρίσκεται η έδρα της Επιχείρησης.
Επίσης παύουν να ισχύουν οι Άδειες Οδικών Μεταφορών (ΑΟΜ), ενώ καταργούνται και οι τριμελείς εκτιμητικές επιτροπές, που είχαν συσταθεί με σκοπό την αποτίμηση του εισφερόμενου κεφαλαίου στις συνιστώμενες μεταφορικές εταιρείες.
Τέλος, ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τις Ιδιότυπες Μεταφορικές εταιρείες (ΙΜΕ), οι εγκρίσεις λειτουργίας των οποίων ανακαλούνται υποχρεωτικά μετά την πάροδο δεκαετίας από την λήξη της μεταβατικής περιόδου (27/1/2012).
Επίσης, για τις μετατροπές των κινητήρων των οχημάτων σε διπλού καυσίμου (βενζίνης και φυσικού αερίου) θα αρκεί μόνο η χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων. Ειδικότερα η χώρα μας ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο τον Κανονισμό R-110 που έχει ως άξονα την προώθηση της αεριοκίνησης με την εναλλακτική εφαρμογή κανονισμών που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια των μετασκευασμένων οχημάτων, παρουσιάζοντας όμως χαμηλότερο κόστος μετατροπής.
Διευκρινίζεται ότι, και για τα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ, όπως και σε αυτά που κινούνται με καύσιμο υγραερίου (LPG).

Συνολικές προβολές σελίδας