Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Αγαπάς τα logistics; Απόδειξη. Σε εξέλιξη η 2η Πανελλήνια Έρευνα της ΕΕL

O κλάδος των logistics, με βάση πρόσφατες μελέτες από εθνικούς και διεθνείς οργανισμούς θα αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης της Ελλάδας.
Αυτό έχει ήδη ξεκινήσει να διαφαίνεται με τις σημαντικές συμφωνίες που έχουν επιτευχθεί μεταξύ της Cosco και γνωστών εταιριών (π.χ. HP, HUWAEI), οι οποίες έχουν αποφασίσει να χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως το κύριο διαμετακομιστικό κέντρο τους προς την Ευρώπη, καθώς επίσης και με την ανάπτυξη της εξωστρέφειας ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου προς την Ασία και τις Αραβικές χώρες.
H Ελληνική Εταιρεία Logistics, στα 20 χρόνια λειτουργίας της, δραστηριοποιείται ενεργά στην χάραξη στρατηγικής για τον κλάδο των logistics. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το master plan της EEL αποτέλεσε βάση για τη δημιουργία του πρώτου Ν/Σ για τα logistics στην Ελλάδα.
Η EEL προσπαθώντας συνεχώς να συμβάλει στην ανάπτυξη του κλάδου, αποφάσισε τη διενέργεια της 2ης Πανελλήνιας Έρευνας για τον κλάδο των logistics υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανιών (ΣΕΒ).
Συμμετοχή στην έρευνα έως τις 14 Ιουλίου
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο με επικεφαλής τον καθ. Ι. Μίνη, από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και τον Δρ. Βασίλη Ζεϊμπέκη, Μέλος ΔΣ της EEL και υποδιευθυντή του εργαστηρίου ΣυΣΠαΛ.
Το ερωτηματολόγιο αφορά επιχειρήσεις όλων των παραγωγικών κλάδων προκειμένου να αναδειχθεί η σημασία και ο ρόλος που έχουν τα Logistics στην εθνική οικονομία και το ΑΕΠ της Ελλάδας. Αξίζει να  σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα θα τα λάβουν δωρεάν, όσοι συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική προσπάθεια, η οποία αναμένεται  να αναδείξει τον ρόλο των Logistics στην ανάπτυξη της χώρας, της επιχειρηματικότητας και της εθνικής οικονομίας.
H έρευνα θα περιλαμβάνει την αποτύπωση της παρούσας κατάστασης στους κάτωθι τομείς:
-υποδομές που διαθέτουν οι εταιρίες του κλάδου,
-συστήματα πληροφορικής,
-παρεχόμενες υπηρεσίες,
-ροές εμπορευμάτων (Εθνικές και διεθνείς),
-κύκλος εργασιών, αριθμός απασχολούμενων εργαζομένων.
Παράλληλα, η έρευνα θα συνθέσει τα αποτελέσματα σημαντικών μελετών που έχουν εκπονηθεί από αναγνωρισμένους φορείς (Παγκόσμια Τράπεζα, ΣΕΒ, ΙΟΒΕ, McKinsey) και τα επίσημα διαθέσιμα στοιχεία (ΟΟΣΑ, EUROSTAT, ΕΛ.ΣΤΑΤ) με τις απόψεις του κλάδου σχετικά με τις  μελλοντικές τάσεις, τις ευκαιρίες, αλλά και τα προαπαιτούμενα, ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού στους κάτωθι τομείς:
-Συνέργειες μεταξύ εταιριών (π.χ. logistics pooling, consolidation centers),
-4PL και Υπηρεσίες Προστιθέμενης Αξίας,
-Συνδυασμένες μεταφορές,
-Περιβάλλον και Green logistics,
-Έξυπνα και ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα.
Το ερωτηματολόγιο της έρευνας είναι ηλεκτρονικό και μπορεί να το συμπληρώσει κάποιος στο ακόλουθο link http://logistics.limequery.com/index.php/889247/lang-el ή μέσω του site της EEL, www.eel.gr,  όπου είναι αναρτημένο.
Ο χρόνος συμπλήρωσής του είναι 20-25 λεπτά. Η προθεσμία συμπλήρωσης και υποβολής  των ερωτηματολογίων είναι έως Δευτέρα, 14 Ιουλίου 2014.
Δρ. Β. Ζεϊμπέκης
(Μέλος Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρίας Logistics (EEL) και Managing Director της OPTILOG Advisory Services, Υποδιευθυντής του Εργαστηρίου ΣυΣΠαΛ του Πανεπιστημίου Αιγαίου) 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/gnomh/item/8152-agapas-ta-logistics-apodeiksi-se-ekseliksi-i-2i-panellinia-erevna-tis-eel.html

Η αυτοκινητοβιομηχανία επιλέγει.. Cosco και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι συμφωνίες

Σε διεθνές μεταφορικό και βιομηχανικό κόμβο μετατρέπεται η Ελλάδα. Αλλάζει σελίδα και προσελκύει ηχηρά ονόματα τόσο της αγοράς ψηφιακών τεχνολογιών, όσο και αυτοκινήτου. H Eλλάδα σταματά να λειτουργεί μόνο ως πύλη εισόδου εμπορευμάτων, αλλά μετατρέπεται και σε βιομηχανικό και διαμετακομιστικό κέντρο προϊόντων, «ανοίγοντας» την αγορά από την Kεντρική Eυρώπη προς την Aσία, σύμφωνα με την «Ημερησία».
Eταιρείες, όπως η Dow Chemical Company και η IBM, η FOXCONN, υπεργολάβος της Apple, καθώς και οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Aσίας Kia και Hyundai, αλλά και της Eυρώπης BMW. Skoda κ.α. επιλέγουν την Eλλάδα για να δραστηριοποιηθούν, ανατρέποντας το αρνητικό κλίμα και δίνοντας «ψήφο εμπιστοσύνης» στη χώρα μας.
O σιδηρόδρομος μετατρέπεται σε βασική είσοδο και έξοδο εμπορευμάτων, ενώ το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο και κατόπιν στη Θεσσαλονίκη στην περιοχή Γκόνου θα γίνουν τα «δοχεία» για την ανάπτυξη βιομηχανικών ζωνών με εκτεταμένο δίκτυα logistics.
Τα εμπορευματικά σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Oι αυτοκινητοβιομηχανίες της Aσίας, αλλά και της Kεντρικής Eυρώπης έχουν μπει στο στόχαστρο της Cosco και της TPAINOΣE, με σκοπό την επέκταση της συμφωνίας μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω του ελληνικού σιδηρόδρομου και του λιμανιού του Πειραιά.
Στόχος είναι οι δύο εταιρείες να διαπραγματευτούν τη μεταφορά των μεγάλων φορτίων των αυτοκινητοβιομηχανιών τόσο από την Aσία προς την Kεντρική Eυρώπη, προσελκύοντας KIA Motors και Hyundai, όσο και αντίστροφα, προσελκύοντας BMW, Skoda κ.ά.
Mε τον τρόπο αυτό η TPAINOΣE θα εξασφάλιζε την επιστροφή γεμάτων τρένων από Kεντρική Eυρώπη πετυχαίνοντας ακόμα πιο δελεαστικές τιμές για τις εταιρείες που θα μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους με το σιδηρόδρομο.
Oι σχετικές συμφωνίες έγιναν αντικείμενο συζήτησης κατά την επίσκεψη της ηγεσίας της Cosco στη χώρα μας την προηγούμενη εβδομάδα, όπου είχαν συνάντηση με τη διοίκηση της TPAINOΣE.
Oι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι οι μεγαλύτεροι «πελάτες» της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης και η οποία έχει ήδη ξεκινήσει την υλοποίηση του μεγάλου deal με την HP.
Oι συζητήσεις με τη διοίκηση της TPAINOΣE είναι σε προχωρημένο στάδιο με δεκάδες εταιρείες, ενώ οι δύο ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν «θετικά» το μειωμένο χρόνο αλλά και κόστος μεταφοράς.
Σήμερα ο μεγαλύτερος πελάτης της TPAINOΣE προς το εξωτερικό είναι η Sony, η οποία θα μεταφέρει τρία τρένα την εβδομάδα από το Iκόνιο στην Tσεχία.
Στόχος της διοίκησης της TPAINOΣE είναι τα επόμενα δύο χρόνια να φεύγουν καθημερινά από το Iκόνιο τρία τρένα την ημέρα, κάτι που θα επιφέρει διπλασιασμό των εσόδων της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας, από 10 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα στα 20 εκατ. ευρώ.
Mε την υπογραφή των συμφωνιών με τη Lenovo και τις αυτοκινητοβιομηχανίες θα ξεκινήσει και το καθημερινό τακτικό δρομολόγιο από Πειραιά προς Tσεχία, όπου κάθε επιχείρηση θα μπορεί να μεταφέρει το φορτίο της ακόμα και αν αυτό είναι μικρό και δεν αφορά ένα ολόκληρο κοντέινερ.
H μεταφορά γίνεται με βαγόνια της TPAINOΣE, η οποία έχει 50 ολοκαίνουργια βαγόνια που βρισκόταν «παρκαρισμένα» σε διάφορα αμαξοστάσια της εταιρείας.
H διαδρομή ολοκληρώνεται μέσα σε περίπου τέσσερις ημέρες, όταν οι εναλλακτικές διαδρομές απαιτούν δώδεκα ολόκληρες ημέρες για να φτάσουν τα εμπορεύματα στην Tσεχία.  

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/8146-i-aftokinitoviomixania-epilegei-cosco-kai-trainose-oi-symfonies.html

Κίνδυνος αυξήσεων στα ναύλα στο Στενό της Μάγχης, ελέω… (μη) ανταγωνισμού

Οριστικά «λουκέτο» ζήτησε να μπει, στην εταιρεία θαλάσσιων μεταφορών MyFerryLink, η βρετανική επιτροπή ανταγωνισμού. Αιτία το γεγονός ότι η εταιρεία ανήκει στη Eurotunnel, η οποία λειτουργεί επίσης το υποθαλάσσιο τούνελ στο Στενό της Μάγχης, σύμφωνα με το euronews.
Η λειτουργία τριών εταιρειών με φέρι μπόουτ και ο σκληρός ανταγωνισμός, τις έχει οδηγήσει όλες σε ζημιές.
Η απόφαση προκάλεσε την οργή της εταιρείας Eurotunnel, αλλά και της γαλλικής κυβέρνησης, καθώς υπάρχει κίνδυνος να χάσουν τις δουλειές τους περίπου 600 εργαζόμενοι. Εναντίον της MyFerryLink προσέφυγε δανέζικη εταιρεία, που επίσης πραγματοποιεί δρομολόγια, η οποία καταγγέλλει ότι ο σκληρός ανταγωνισμός προκαλεί ζημιές σε όλες τις εταιρείες και απειλεί τους δικούς της 1.300 υπαλλήλους. 
Η Eurotunnel προειδοποιεί ότι το λουκέτο θα αυξήσει τα ναύλα και δήλωσε ότι θα προσφύγει εναντίον της απόφασης.

Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για ασφαλέστερα και πιο «πράσινα» φορτηγά

Σε συμφωνία κατέληξαν, στις αρχές Ιουνίου, τα μέλη του Συμβουλίου Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας της ΕΕ αναφορικά με τους επικαιροποιημένους κανόνες για το μέγιστο βάρος και τις διαστάσεις των βαρέων οχημάτων, των λεωφορείων και των πούλμαν (10761/14).
Της Βάσως Βεγιάζη
Η νέα ντιρεκτίβα αποσκοπεί στην τροποποίηση της Ευρωπαϊκής οδηγίας, που ισχύει από το 1996, με σκοπό τη βελτίωση της αεροδυναμικής των εν λόγω οχημάτων, της αποδοτικότητας των καυσίμων και της οδικής ασφάλειας.
Στο κείμενο αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι:
-Η νέα Οδηγία θα επιτρέψει την κατασκευή στρογγυλεμένης καμπίνας και την τοποθέτηση αεροδυναμικά πτυσσόμενων βοηθημάτων στο πίσω μέρος του οχήματος.
-Βελτιώνοντας την αεροδυναμική των οχημάτων, θα εξοικονομούνται περί τα 5.000 ευρώ ετησίως αναφορικά με το κόστος των καυσίμων για ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων που καλύπτει 100.000 χλμ.
-Μέσω της χρήσης «καθαρών» καυσίμων θα μειωθούν κατά 7-10% οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (περί τους 7,8 τόνους CO2 για την προαναφερθείσα κατηγορία φορτηγών).

-Το μέγιστο βάρος κατασκευής λεωφορείων θα αυξηθεί κατά 1,5 τόνο, ώστε να συμβαδίζει αντίστοιχα με την αύξηση του μέσου βάρους των επιβατών και των αποσκευών.
-Το οπτικό πεδίου του οδηγού θα βελτιωθεί και νέες συσκευές ασφαλείας, όπως απορροφητές ενέργειας, θα βοηθήσουν στο να σώζονται 300-500 ζωές (πεζοί, ποδηλάτες) το χρόνο.
Ημερομηνίες ισχύς της Οδηγίας
Ορίζεται ότι 6 χρόνια μετά την ισχύ της εν λόγω Οδηγίας, τα κράτη-μέλη της ΕΕ μέσω των ελεγκτικών αρχών οφείλουν να ξεκινήσουν ελέγχους για το κατά πόσο εφαρμόζεται η οδηγία.
Οι έλεγχοι θα γίνονται με τη βοήθεια μηχανισμών ζύγισης, που θα εγκατασταθούν στο οδικό δίκτυο, ή μέσω αισθητήρων που θα γνωστοποιούν στις αρχές όσα στοιχεία χρειάζονται.
Επιπλέον, κάθε κράτος-μέλος θα πρέπει να εκτελεί έναν συγκεκριμένο αριθμό ελέγχων σε οχήματα, σε αναλογία πάντα με τον αριθμό κυκλοφορούντων οχημάτων.
Όσον αφορά στην προθεσμία εφαρμογής της νέας Οδηγίας, το Ευρωκοινοβούλιο αναφέρει ότι αυτό θα γίνει σε τρία βήματα.
-Οι διατάξεις για τα πτυσσόμενα βοηθήματα στο πίσω μέρος των οχημάτων θα ισχύουν από την ημέρα μεταφοράς της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο κάθε κράτους-μέλους.
-Οι διατάξεις για τον επανασχεδιασμό της καμπίνας θα εφαρμοστούν 5 χρόνια μετά τη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο.

 Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/8148-neoi-evropaikoi-kanones-gia-asfalestera-kai-pio-prasina-fortiga.html

Συνολικές προβολές σελίδας