Πέμπτη 7 Μαΐου 2015

Η Κίνα βασίλισσα στις ναυπηγήσεις παγκοσμίως, προς κατασκευή 2.374 πλοία

Το παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο μετακινείται - συνεχώς - προς Ανατολάς από τη Βρετανία και τις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία, τη Νότιο Κορέα και, πλέον, στην Κίνα, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Ο πρωταρχικός λόγος για αυτή την αλλαγή είναι το πλεονέκτημα της χώρας υποδοχής στο μειωμένο κόστος υλικών, ενώ ακολουθούν η υπεροχή στην τεχνολογία/τεχνογνωσία και οι δημόσιες επενδύσεις, σύμφωνα με την ανάλυση που περιλαμβάνεται στη μηνιαία ναυτιλιακή ανασκόπηση της Τράπεζας Πειραιώς.
Στην τελευταία διετία, μέσω της ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας, η αγορά της ναυπηγικής βιομηχανίας είναι σε ακμάζουσα φάση.
Οσον αφορά την Κίνα, με την ένταξη της χώρας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου από τις 11 Δεκεμβρίου 2001 και σε συνδυασμό με την ταχεία ανάπτυξη της οικονομίας της (+7,4% το 2014, +7,13% το 2013), κατάφερε να ανέλθει στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης ναυπηγικών χωρών από το 2009 έως το 2014 (με εξαίρεση το 2011) βάσει της χωρητικότητας σε νέες παραγγελίες, αναφέρει η ανάλυση.
Ο συνολικός αριθμός των υπό παραγγελία πλοίων στα ναυπηγεία της Κίνας ανέρχεται στα 2.374 και η συνολική χωρητικότητά τους σε 139.763.902 κ.ο.χ., με την Ιαπωνία να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 931 πλοία, χωρητικότητας 59.059.612 κ.ο.χ. και τη Νότιο Κορέα στην τρίτη θέση με 844 πλοία χωρητικότητας 82.800.186 κ.ο.χ.
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Βραζιλία με 148 πλοία χωρητικότητας 6.748.186 κ.ο.χ. και στην πέμπτη θέση βρίσκοται οι ΗΠΑ με 93 πλοία, χωρητικότητας 1.230.245 κ.ο.χ.
Η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα στη σχετική κατάταξη είναι η Ολλανδία που βρίσκεται στην έκτη θέση, στα ναυπηγεία της οποίας κατασκευάζονται 81 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 296.810 κ.ο.χ.


ΟΦΑΕ: Ζητά να μην κάνει πίσω η πολιτεία στο νόμο για τις τριγωνικές συναλλαγές

Το υπουργείο Οικονομικών έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο της Υ.Α. για την εφαρμογή του νόμου 21 ν. 4321/2015, καθώς όπως φαίνεται αδυνατεί να εφαρμόσει ένα νόμο που έχει ήδη ψηφιστεί, όπως υποστηρίζει η ΟΦΑΕ.
Σύμφωνα με τις πολυάριθμες καταγγελίες της ΟΦΑΕ, τα τελευταία χρόνια ο κλάδος των αυτοκινητιστών πλήττεται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταφορικών και διαμεταφορικών επιχειρήσεων, ελληνικών ή μικτών συμφερόντων, οι οποίες για λόγους φορολογικούς μεταφέρουν την έδρα τους στη Βουλγαρία, την Κύπρο και σε άλλες χώρες και στη συνέχεια, λειτουργώντας με χαμηλότερο κόστος, διενεργούν ανενόχλητοι το μεταφορικό έργο στην Ελλάδα, υποκλέπτοντας το έργο των Ελλήνων μεταφορέων.
Για πρώτη φορά, όπως αναφέρει η ΟΦΑΕ, ψηφίστηκε ένας νόμος που θα μπορούσε να αλλάξει την ανεπίτρεπτη αυτή κατάσταση που επικρατεί, ωστόσο αμέσως ακολουθεί μια Υ.Α., η οποία τον αναιρεί πριν καν εφαρμοστεί!

Η ΟΦΑΕ χαιρέτισε τη ρύθμιση αυτή, αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, διότι η εξίσωση της φορολογικής μεταχείρισης, με τα ισχύοντα στην Ελλάδα, αποστερεί από τις επιχειρήσεις αυτές το προνόμιο, που τους προσδίδει η μετεγκατάσταση στη Βουλγαρία, την Κύπρο κτλ., ενώ, όπως ορθά έχει επισημάνει και η ίδια η Νάντια Βαλαβάνη, σε συνέντευξή της, η καταπολέμηση των τριγωνικών συναλλαγών θα αυξήσει τα έσοδα στα κρατικά ταμεία, αλλά θα επιφέρει και μείωση τιμών βασικών προϊόντων.
Η ΟΦΑΕ, σε επιστολή προς το Υπουργείο Οικονομικών, θέτει αναλυτικά τα πλεονεκτήματα, αλλά και την αποκατάσταση του δίκαιου και υγιούς ανταγωνισμού που θα φέρει στον κλάδο των μεταφορών, η άμεση και απαρέγκλιτη εφαρμογή του άρθρου 21 ν. 4321/2015. Σε οποιαδήποτε διαφορετική περίπτωση υπάρχει σοβαρός κίνδυνος συνεχόμενης μετεγκατάστασης ελληνικών επιχειρήσεων στις γειτονικές χώρες, αύξησης των «εισαγωγών» και μείωσης των φορολογικών εσόδων, που όπως πάντα, θα λειτουργήσει σε βάρος των οικονομικά ασθενέστερων.
«Ευελπιστούμε στην αναθεώρηση του σχεδίου της ανακοινωθείσας Υ.Α. που στην ουσία ακυρώνει στην πράξη, προτού καν την αρχίσει,  την καταπολέμηση της ως τώρα νόμιμης φοροαποφυγής και του αθέμιτου ανταγωνισμού», καταλήγει η ΟΦΑΕ. 

Η Ελλάδα αναβαθμίζει τη θέση της στους ευρω-ασιατικούς μεταφορικούς άξονες

Στο πλαίσιο των εργασιών για τους μεταφορικούς άξονες Ευρώπης-Ασίας, από τον Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστου Σπίρτζη, στην συνάντηση αντιπροσωπειών Ευρώπης και Ασίας, κατατέθηκαν οι ελληνικές θέσεις για τις υποδομές, τη διαλειτουργικότητα των μεταφορικών δικτύων, την αναγκαιότητα για στρατηγικές συμμαχίες και την προσέλκυση επενδύσεων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι στο υπόμνημα συν-αντίληψης (declaration) μεταξύ των ευρωπαϊκών και ασιατικών εθνικών αντιπροσωπειών, ενσωματώθηκαν 3 βασικά σημεία, ιδιαίτερης σημασίας για την Ελλάδα, τα οποία είναι:
-Αναγνωρίσθηκαν οι σημαντικές προκλήσεις για συνεργασία και ενδυνάμωση των συνδέσεων μεταξύ ευρωπαϊκών περιφερειακών χωρών και απομακρυσμένων χερσαίων, θαλάσσιων και νησιωτικών περιοχών (όπου συμπεριλήφθηκε και η έκφραση περιοχών Αρχιπελάγους, με σαφέστατο προσδιορισμό για την Ελλάδα και τις μεσογειακές χώρες).
-Υπογραμμίσθηκε η σημαντικότητα για προώθηση νέων συνδέσεων των περιοχών αυτών για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων για την αναβάθμιση των κοινωνικοοικονομικών  χαρακτηριστικών για τις περιοχές αυτές.
-Συμφωνήθηκε η προώθηση και η διαχείριση επενδύσεων στις υποδομές μεταφορών για τη βελτίωση της διασύνδεσης Ευρώπης-Ασίας, συμπεριλαμβανομένου των περιφερειακών και υπερ-τοπικών συνεργασιών, τουλάχιστον μέσω της συμμετοχής των Διεθνών Οικονομικών Ινστιτούτων (IFIs).

Μετά τις παραπάνω εξελίξεις, στο περιθώριο της Διάσκεψης ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης πραγματοποίησε συναντήσεις και είχε συνεργασίες με:
-Σε τριμερή συνάντηση Μάλτας, Κύπρου και Ελλάδας με τους ομολόγους του υπουργούς Μεταφορών  Μάλτας, Κύπρου, με στόχο την διαμόρφωση κοινού πλαισίου προώθησης της συνεργασίας στις χώρες τις Μεσογείου.
Στην συνάντηση συμφωνήθηκε ότι οι 3 χώρες θα δημιουργήσουν ένα φόρουμ συνεργασίας χωρών της νοτιο-ανατολικής Μεσογείου, όπου θα συντονίζεται από την Ελλάδα, ώστε να προωθηθούν δράσεις στο πλαίσιο διακρατικών ή πολυκρατικών συνεργασιών με χώρες της Ασίας για την αναβάθμιση των μεταφορικών υποδομών και συνεργασιών, με στόχο τη διευκόλυνση της ανάπτυξης ροών τουρισμού από την Ασία.
-Με τον υπουργό Μεταφορών της Ουγγαρίας, με αντικείμενο συζήτησης και συνεργασίας τους σιδηροδρομικούς άξονες σύνδεσης της Ελλάδας με την κεντρική Ευρώπη, μέσω Σκοπίων και Βουλγαρίας
-Με τον Υπουργό Μεταφορών της Σιγκαπούρης, όπου αναπτύχθηκε εκτενέστατος διάλογος για τις επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών και επικοινωνιών στην Ελλάδα. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Υπ. Μεταφορών θα επισκεφτεί την Ελλάδα με ομάδα επιχειρηματιών για περεταίρω συζητήσεις.
-Με πλειάδα φορέων και οργανισμών που εκπροσωπούν τους μεταφορείς, όπου ανταλλάχθηκαν απόψεις και έγινε ενημέρωση   επί των Ελληνικών θέσεων και σχεδιασμών.
Της διάσκεψης Ασίας – Ευρώπης (ASEΜ) προηγήθηκε συνάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ Χ. Σπίρτζη με την Επίτροπο Μεταφορών, κα Violeta Bulc και αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε κλίμα καλής συνεργασίας και προγραμματισμού κοινών δράσεων.

Συνολικές προβολές σελίδας