Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2023

Μειώθηκαν τα κόμιστρα στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές για πρώτη φορά μετά το 2020

 

Μειώθηκαν κατά 2,4 μονάδες στο δ’ τρίμηνο του 2022, έναντι του γ’ τριμήνου του 2022, οι τιμές spot για τις ευρωπαϊκές τιμές οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον δείκτη Upply x Ti x IRU.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη 

Αυτό αντιπροσωπεύει την πρώτη πτώση του δείκτη spot από το α’ τρίμηνο του 2020, όπως αναφέρουν από κοινού IRU και Ti, ωστόσο οι δείκτες παραμένουν κατά 18,1 μονάδες πάνω σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2021.

Η πτώση των ευρωπαϊκών spot οφείλεται στη χαμηλή ζήτηση για την εξεταζόμενη περίοδο αιχμής λόγω του πληθωρισμού, ωθώντας τους καταναλωτές σε χαμηλά επίπεδα.

Ο πληθωρισμός στη ζώνη του ευρώ κορυφώθηκε στο 10,6% τον Οκτώβριο και η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη ζώνη του ευρώ έφτασε στο ιστορικό χαμηλό των 95,1 μονάδων τον Σεπτέμβριο, με αμελητέα βελτίωση σε όλο το δ’ τρίμηνο του 2022.

«Οι τιμές spot οδηγούν στην ανάπτυξη των συμβολαίων, επομένως η πτώση του δείκτη, μαζί με σαφείς δείκτες χαμηλότερης ζήτησης για οδικές εμπορευματικές υπηρεσίες βραχυπρόθεσμα, υποδηλώνουν ότι οι τιμές των συμβολαίων θα αρχίσουν τελικά να μειώνονται επίσης», αναφέρεται.

Ωστόσο, οποιαδήποτε πτώση των κομίστρων τους επόμενους μήνες είναι πιθανό να μετριαστεί από την πίεση από την πλευρά της προσφοράς, με αποτέλεσμα το λειτουργικό κόστος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών να παραμείνει υψηλό, ακόμη και όταν αυτή η πίεση από την πλευρά της προσφοράς αρχίζει να χαλαρώνει.

Ειδικότερα, ο δείκτης αναφοράς «European Road Freight Spot Rate» του δ’ τριμήνου του 2022 ήταν 142,1, ήτοι 2,4 μονάδες χαμηλότερος από το γ’ τρίμηνο του 2022, αλλά 18,1 μονάδες υψηλότερος από το δ’ τρίμηνο του 2021.

Νέα στοιχεία από την IRU δείχνουν ότι οι ελλείψεις οδηγών σε όλη την Ευρώπη μειώθηκαν οριακά τον Δεκέμβριο του 2022, αν και ο αριθμός των μη καλυμμένων θέσεων παρέμεινε υψηλός μεταξύ 380.000 – 425.000, δηλαδή περίπου το 10% επί όλων των θέσεων οδηγών.

Οι ναύλοι αναμένεται να συνεχίσουν να μει2ώνονται το 2023, αλλά θα παραμείνουν υψηλοί σε σύγκριση με τα ιστορικά δεδομένα, καθώς η πίεση από την πλευρά της προσφοράς διατηρεί το κόστος υψηλό.

Όπως πάντα, τα καύσιμα είναι σημαντικός παράγοντας για τον καθορισμό των ναύλων. Κατά μέσο όρο, οι τιμές του ντίζελ, στο δ’ τρίμηνο του 2022, ήταν 21,5% πιο ακριβές από τα επίπεδα του Ιανουαρίου 2022, γεγονός που διατήρησε το κόστος και με τη σειρά του τα ποσοστά υψηλά το δ’ τρίμηνο του 2022.

Τα αρχικά στοιχεία από τον Ιανουάριο του 2023 δείχνουν ότι αυτό μειώθηκε σε περίπου 14,5%, υποδηλώνοντας πρόωρη εξοικονόμηση πόρων για τους αποστολείς στην έναρξη του α’ τριμήνου 2023.

 

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/logistics/%ce%bc%ce%b5%ce%b9%cf%8e%ce%b8%ce%b7%ce%ba%ce%b1%ce%bd-%cf%84%ce%b1-%ce%ba%cf%8c%ce%bc%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%bf%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b5%ce%bc%cf%80/

Συνολικές προβολές σελίδας