Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2015

Συνεχίζει την ανοδική πορεία η αγορά φορτηγών. +22,1% οι πωλήσεις στο 9μηνο

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Σεπτέμβριο 2015 υπήρξαν ελαφρώς αυξημένες κατά +1,4%, ως προς το μήνα Σεπτέμβριο 2014.
Συνολικά, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2015 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +8,1%, ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών, από τις αρχές του έτους, αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, ενώ ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται 73,4% χαμηλότερα, ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.
Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση από τις αρχές του έτους (22,1%), ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, εξαιτίας, μεταξύ άλλων, και εκτελέσεων διαγωνισμών.

Σεπτέμβριος 2015 Σεπτέμβριος 2014 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 5.125 5.055 1,4%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 423 333 27,0%
Καινούργια λεωφορεία 7 4 75,0%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 3.124 3.254 -4,0%





Ιαν.- Σεπ.
2015
Ιαν.- Σεπ.
2014
Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 58.183 53.845 8,1%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 4.468 3.660 22,1%
Καινούργια λεωφορεία 103 160 -35,6%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 27.107 27.251 -0,5%


Οι υπ. Μεταφορών της ΕΕ ενέκριναν τον «πολιτικό πυλώνα» του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου

Οι υπουργοί Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέληξαν σε συμφωνία, σχετικά με τη γενική προσέγγιση του «πολιτικού πυλώνα» της 4ης δέσμης για τους σιδηροδρόμους, στη χθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Μεταφορών της ΕΕ.
Της Βάσως Βεγιάζη
Οι υπουργοί υιοθέτησαν τις δύο αρχές σταδιακού ανοίγματος των εγχώριων σιδηροδρομικών αγορών και τις προτάσεις κρατών - μελών που προορίζονται για την παροχή καλύτερης διαχείρισης του σιδηροδρομικού τομέα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο θα ξεκινήσουν τριμερείς διαλόγους διαπραγματεύσεων, προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία, επί του κειμένου των κανονισμών.
Σύμφωνα με τις προτάσεις, οι φορείς εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων θα έχουν την, άνευ διακρίσεων, πρόσβαση στα δίκτυα των κρατών – μελών, λειτουργώντας επιβατικές εγχώριες μεταφορές και μάλιστα, υποβάλλοντας προσφορές για τις συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας.
Το Συμβούλιο συμφώνησε ότι η διαδικασία πρόσκλησης υποβολής προσφορών πρέπει να είναι ο κύριος τρόπος για την ανάθεση των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας.
Ωστόσο, η απ 'ευθείας ανάθεση, χωρίς διαγωνισμό, θα είναι δυνατή μόνο «εφόσον δικαιολογείται από τη δομή και τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της αγοράς και του δικτύου και με τη προϋπόθεση ότι θα βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών ή / και τη σχέση κόστους - αποτελεσματικότητας».
Οι φορείς εκμετάλλευσης θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια απόδοσης, όπως την ακρίβεια των τρένων και τη συχνότητα των υπηρεσιών.
Το Συμβούλιο πιστεύει ότι οι υφιστάμενες οργανωτικές δομές είναι σε μεγάλο βαθμό συμβατές με τους στόχους του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου.
Ωστόσο, στοχοθετημένα μέτρα θα αντιμετωπίσουν «πιθανές προβληματικές» περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων των συγκρούσεων συμφερόντων και την έλλειψη διαφάνειας στη μεταφορά χρηματοδότησης μεταξύ διαχειριστών υποδομής και φορέων εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων.
Δάνεια μεταξύ των διαφόρων οντοτήτων θα επιτρέπονται σε κάποιο βαθμό, εκτός αν θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία της αγοράς.

Σχεδιαζόμενα μέτρα για τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας των διαχειριστών υποδομής θα πρέπει να εστιαστούν στην κατανομή των διαδρομών και των τελών χρήσης των υποδομών.
Τα κράτη - μέλη έχουν τρία χρόνια για να υλοποιήσουν βασικούς κανόνες για την ανεξαρτησία και την οικονομική διαφάνεια, χωρίς διακρίσεις στη πρόσβαση του δικτύου από το 2020.
Σύμφωνα με στελέχη της σιδηροδρομικής αγοράς, η συμφωνία ήταν ένας συμβιβασμός μεταξύ των χωρών που είχαν την επιθυμία να δούνε «πολύ πιο ανοικτές αγορές» και εκείνων που επιθυμούσαν να διατηρήσουν τις εθνικές κρατικές δομές.
Πάντως, αρκετοί υποστηρίζουν ότι ο σιδηροδρομικός τομέας χρειάζεται επειγόντως εναρμονισμένες διαδικασίες αδειοδότησης και πιστοποίησης, ώστε να επιτευχθούν μειώσεις κόστους και βέλτιστης λειτουργίας.
Από την πλευρά της, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές ανέφερε ότι «είναι ευτυχής που το Συμβούλιο δεν έχει δεχθεί μια «δογματική προσέγγιση» για την επιβολή διαγωνισμών».
Ωστόσο, εξέφρασε ανησυχία ότι «δεν έχει βελτιωθεί η προστασία των εργαζομένων στις δημόσιες συγκοινωνίες, των οποίων οι συνθήκες εργασίας απειλούνται».

Συνολικές προβολές σελίδας