Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Σωστή ανάπαυση, ασπίδα στα ατυχήματα

Η βιομηχανία φορτηγών ερευνά μεθόδους βελτίωσης της ποιότητας διαβίωσης και ανάπαυσης του οδηγού ως «όπλα» αντιμετώπισης των ατυχημάτων και του κακού τρόπου οδήγησης. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι και η προσέλκυση νέων ανθρώπων στο επάγγελμα μέσω της βελτίωσης των γενικότερων συνθηκών εργασίας.
Σύμφωνα με έρευνες στη Γερμανία, την επόμενη δεκαετία το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα προκύψει στον κλάδο των οδικών μεταφορών είναι η έλλειψη οδηγών. Υπάρχουν σήμερα πάνω από 800.000 επαγγελματίες οδηγοί μόνο στη Γερμανία, από τους οποίους περίπου οι 300.000 συνταξιοδοτούνται κατά τα επόμενα 15 χρόνια. Από την άλλη οι δυσκολίες του επαγγέλματος και το «χαμηλό πρεστίζ» της δουλειάς δεν φέρνει εύκολα νέους ανθρώπους στο επάγγελμα.
Η Mercedes-Benz με το πρόγραμμα «Truck TopFit» έρχεται να ανταποκριθεί προληπτικά σε αυτές τις ανησυχητικές εξελίξεις για τον κλάδο ερευνώντας ήδη από το 2006 το πώς η διαβίωση μέσα στην καμπίνα ενός φορτηγού θα γίνει καλύτερη και -ως εκ τούτου- το πώς το επάγγελμα θα προσελκύσει νέους ανθρώπους. Ένα από τα πρώτα θέματα που μελέτησαν οι ερευνητές ήταν ο ύπνος και η ξεκούραση του οδηγού μέσα στην καμπίνα. Μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με το Κέντρο Ιατρικής Ύπνου του Πανεπιστημίου του Regensburg αποκάλυψε ότι όσοι -στο πλαίσιο του πειράματος- κοιμήθηκαν στην καμπίνα κάτω από πραγματικές συνθήκες παρουσίασαν μια πολύ διαφορετική «αρχιτεκτονική του ύπνου». Για παράδειγμα η ηχορύπανση στους χώρους ανάπαυσης δίπλα από αυτοκινητόδρομους μειώνει τις επιδόσεις του οδηγού κατά τη διάρκεια της ημέρας με αποτέλεσμα να διασπάται η προσοχή του αλλά και με το φόβο να κοιμηθεί στιγμιαία πάνω στο τιμόνι. Τα αποτελέσματα έδειξαν επίσης πως η έλλειψη επαρκούς και καλής ποιότητας ύπνου εκτός του ότι αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος οδηγεί σε τρόπο οδήγησης που αυξάνει τις φθορές του οχήματος καθώς και την κατανάλωση καυσίμου.

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Ωστόσο ο διαταραγμένος ύπνος δεν είναι το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί. Η μονοτονία της οδήγησης και η ακινησία του σώματος για πολλές ώρες πάνω στο κάθισμα επηρεάζει αρνητικά τις επιδόσεις του εγκέφαλου. Εδώ οι ειδικοί προτείνουν τρόπους που «ξυπνούν» το σώμα και τον εγκέφαλο όπως είναι το μασάζ για την ενεργοποίηση των μυών και των αρθρώσεων καθώς και η αρωματοθεραπεία. Ήδη από το 2009 οι ερευνητές προτείνουν σχετικές τεχνικές καινοτομίες όπως είναι το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού με λειτουργίες μασάζ και η οθόνη για την προβολή ενός προγράμματος ασκήσεων φυσικής κατάστασης (που εκτελούνται κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων του οδηγού) προσαρμοσμένες ακριβώς στις συνθήκες που επικρατούν στο εσωτερικό μιας καμπίνας.
Με το πρόγραμμα «TopFit», είναι η πρώτη φορά που γίνονται μετρήσεις της φυσιολογίας του οδηγού μέσω ηλεκτροεγκεφαλογραφημάτων και ηλεκτροκαρδιογραφημάτων (μέσω ενός σκούφου ηλεκτροδίων), ενώ τα πολύ σημαντικά αποτελέσματα αυτών αναμένεται να οδηγήσουν στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που θα συμβάλουν στην ανάπαυση του οδηγού. Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν ως βάση για τον σχεδιασμό και την παραγωγή του νέου Actros. Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως οι διαστάσεις στις καμπίνες φορτηγών μεγάλων αποστάσεων μεγαλώνουν, υπάρχουν πλέον μεγαλύτερα και πιο αναπαυτικά κρεβάτια και η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί.

ΝΕΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ
Στα ειδικά διαμορφωμένα Actros πάνω στα οποία συνεχίζονται αυτό το διάστημα οι έρευνες, ελέγχονται όλες οι νέες καινοτομίες, πρώτα από όλα για την πρακτικότητά τους. Για παράδειγμα, σε ένα από τα οχήματα δοκιμάζεται η αποτελεσματικότητα ενός «έξυπνου» συστήματος θέρμανσης. Στόχος είναι μεταξύ άλλων να επιτευχθεί περαιτέρω εξοικονόμηση καυσίμου χρησιμοποιώντας σε αντίθεση με τα υπάρχοντα συστήματα- ηλεκτρικά ελεγχόμενη θέρμανση των πίσω και πλευρικών τοιχωμάτων γύρω από το χώρο του ύπνου και σε συνδυασμό με ένα θερμαινόμενο στρώμα. Η θέρμανση του κρεβατιού, όχι μόνο ζεσταίνει την καμπίνα αλλά λειτουργεί θεραπευτικά για τον οδηγό, καθώς μόνο 20 λεπτά χαλάρωσης στην επιφάνεια του κρεβατιού -το οποίο θερμαίνεται στους 45 βαθμούς Κελσίου- απομακρύνει την ένταση από τους μυς ενώ τα οφέλη από την ανακούφιση του πόνου συγκρίνονται με αυτά της λασποθεραπείας. Επιπλέον το συγκεκριμένο σύστημα θέρμανσης μπορεί να ρυθμιστεί μέχρι και τους 60 βαθμούς για την αποτελεσματική εξόντωση των ακάρεων της «οικιακής σκόνης»!

Πηγή: http://transportevo.gr/?p=4055

Σωστή φόρτωση, ασφαλής μεταφορά

Ασφάλιση Γενικού Φορτίου: Η σωστή κατανομή του βάρους πάνω στην πλατφόρμα, η ασφαλής φόρτωση ανάλογα τον τύπο του φορτίου και ο τακτικός έλεγχος κατά τη διάρκεια της διανομής είναι τα σημεία που πρέπει να επικεντρώνει την προσοχή του ο μεταφορέας.
Όταν τοποθετούνται διαφορετικοί τύποι φορτίων πάνω σε ένα φορτηγό προκύπτουν δυσκολίες, κυρίως λόγω των διαφορών στο βάρος και το σχήμα των μονάδων φορτίου. Επιπλέον, απαιτείται προσοχή λόγω των διαφορών στην ανθεκτικότητα της συσκευασίας και τις ιδιότητες των εμπορευμάτων, που σημαίνει ότι, είτε ατομικά είτε σε συνδυασμό με άλλες, αποτελούν κίνδυνο.
Επίσης, το φορτίο ενδέχεται να περιέχει επικίνδυνα υλικά, τα οποία απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή. Η ασφαλής φόρτωση είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο της  μεταφοράς, με πολυάριθμους συνδυασμούς, και συνεπώς είναι δύσκολο να περιγραφεί με ποσοτικά στοιχεία. Ωστόσο, παρακάτω θα προσπαθήσουμε να αναφέρουμε κάποιες γενικές κατευθυντήριες οδηγίες.
  • Κατανομή βάρους
Κατά την τοποθέτηση των μονάδων φορτίου στο μεταφορικό μέσο, το κέντρο βάρους θα πρέπει να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο χαμηλά, ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή ισορροπία όταν το όχημα φρενάρει, επιταχύνει ή αλλάζει κατεύθυνση. Τα βαριά αντικείμενα ειδικότερα, θα πρέπει να τοποθετούνται όσο το δυνατόν πιο χαμηλά και όσο το δυνατόν πιο κοντά στο κέντρο της πλατφόρμας του οχήματος. Θα πρέπει επίσης να λαμβάνονται υπόψη τα φορτία στους άξονες.
  • Ανθεκτικότητα συσκευασίας
Τα φορτία με ευπαθή συσκευασία είναι συνήθως ελαφριά σε βάρος. Για το λόγο αυτόν, τα φορτία με πιο εύθραυστη συσκευασία μπορούν συνήθως να τοποθετούνται στις ανώτερες στρώσεις χωρίς να δημιουργούν προβλήματα κατανομής βάρους. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, το φορτίο θα πρέπει να διαχωρίζεται σε διαφορετικά τμήματα φορτίου.
  • Μπλοκάρισμα
Χρησιμοποιώντας έναν κατάλληλο συνδυασμό διαφορετικών μεγεθών ορθογώνιων συσκευασιών τύπου μπλοκ, μπορείτε εύκολα να επιτύχετε ικανοποιητικό μπλοκάρισμα στο μετωπικό τοίχωμα, τα πλευρικά και πίσω πετάσματα.
  • Υλικό πλήρωσης
Οι κενοί χώροι που ενδέχεται να δημιουργηθούν κατά τη φόρτωση μονάδων διαφορετικού σχήματος και μεγέθους θα πρέπει να πληρώνονται, ώστε να παρέχεται επαρκής στήριξη και σταθερότητα του φορτίου.
  • Τοποθέτηση σε παλέτες
Οι παλέτες επιτρέπουν το σχηματισμό μονάδων φορτίου από επιμέρους τμήματα φορτίου και αγαθά με όμοια μεγέθη και ιδιότητες. Τα φορτία που έχουν τοποθετηθεί σε παλέτες είναι ευκολότερα στο χειρισμό με μηχανικά μέσα, μειώνοντας έτσι την προσπάθεια που απαιτείται για το χειρισμό και τη μεταφορά τους. Τα αγαθά που τοποθετούνται σε παλέτες θα πρέπει να σταθεροποιούνται προσεκτικά πάνω στην παλέτα.

ΤΥΠΟΙ ΦΟΡΤΙΩΝ
Οι παρακάτω παράγραφοι δίνουν παραδείγματα τρόπων σταθεροποίησης  διαφόρων ειδών πακέτων και φορτίων. Η ποικιλία φορτίων, οχημάτων και λειτουργικών συνθηκών σημαίνει ότι είναι αδύνατο να καλυφθεί κάθε πιθανό ενδεχόμενο, και συνεπώς οι παρούσες οδηγίες δε θα πρέπει να θεωρούνται εξαντλητικές ή αποκλειστικές. Υπάρχουν ικανοποιητικές εναλλακτικές μέθοδοι σταθεροποίησης, οι οποίες παρέχουν αντίστοιχα επίπεδα ασφάλειας στο φορτίο, και θα αναπτυχθούν άλλες. Ωστόσο, οι βασικές αρχές που περιγράφονται στις παρούσες οδηγίες παραμένουν σε ισχύ ανεξάρτητα από τη μέθοδο που χρησιμοποιείται για τη σταθεροποίηση του φορτίου.
  • Ρολά, Βαρέλια ή Κυλινδρικά Φορτία
Τα άκαμπτα ρολά, τα βαρέλια ή τα κυλινδρικά φορτία, που έχουν άκαμπτη μορφή, μπορούν να τοποθετούνται είτε κάθετα είτε οριζόντια. Η κάθετη θέση γενικά χρησιμοποιείται όταν πρέπει να προστατεύεται και να διατηρείται η επιφάνεια και η κυλινδρική μορφή (π.χ. τα ρολά χάρτου).
Τα ρολά ή τα κυλινδρικά αντικείμενα σε οριζόντια θέση θα πρέπει ιδανικά να τοποθετούνται με τον άξονά τους κατά μήκος του οχήματος, έτσι ώστε η τάση ολίσθησης, που συνήθως προλαμβάνεται με σφήνες τύπου μπλοκ ή πλατφόρμες μπλοκαρίσματος, να είναι προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.
Κατά τη σταθεροποίηση κυλινδρικών στοιχείων, θα πρέπει να δίνεται προσοχή στην εκφόρτωση του φορτίου με ασφαλή και ελεγχόμενο τρόπο. Η χρήση αιχμηρών σφηνών βοηθά στην εξασφάλιση της επίτευξης ασφαλούς και ελεγχόμενης εκφόρτωσης.
  • Βαρέλια
Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά η χρήση βαρελιών διαφόρων σχημάτων και μεγεθών, που αποτελούνται από πλαστικό και όχι μέταλλο. Οι πλαστικές επιφάνειες, ιδιαίτερα όταν είναι υγρές, είναι ιδιαίτερα ολισθηρές και απαιτείται μεγάλη προσοχή κατά τη φόρτωση, σταθεροποίηση και κάλυψή τους. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γνωρίζετε ότι το πλαστικό συχνά παραμορφώνεται όταν του ασκείται πίεση.
  • Κυτία
Τα κυτία, όπως και τα άλλα εμπορεύματα, πρέπει να φορτώνονται έτσι ώστε να αποφεύγεται η μετακίνησή τους προς οποιαδήποτε κατεύθυνση. Όπου είναι δυνατό, θα πρέπει να αλληλοασφαλίζονται και να φορτώνονται σε ομοιόμορφο ύψος σε κάθε σειρά κατά μήκος του οχήματος (τμήμα φόρτωσης). Στον υπολογισμό της ασφαλούς φόρτωσης για την πρόληψη ολίσθησης και ανατροπής, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το μέγεθος και το βάρος κάθε τμήματος. Εάν το ύψος του φορτίου υπερβαίνει το ύψος των πλευρικών τοιχωμάτων και δεν χρησιμοποιούνται δοκοί στα άκρα, θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον μία πρόσδεση ανά τμήμα.
  • Σάκοι, δεμάτια και τσουβάλια
Τα τσουβάλια συνήθως δεν έχουν άκαμπτη μορφή και συνεπώς χρήζουν υποστήριξης. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου τα μετωπικά, πλευρικά και πίσω τοιχώματα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το μπλοκάρισμα. Για το μπλοκάρισμα σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί υλικό πλήρωσης, σανίδες, διάδρομοι και υποστηρικτικά προφίλ.
Η σταθεροποίηση δεματιών γίνεται με παρόμοιο τρόπο με τη σταθεροποίηση τσουβαλιών. Η διαφορά είναι ότι συνήθως το υλικό που μεταφέρεται σε δεμάτια (χαρτί για ανακύκλωση, σανός, ύφασμα, κτλ.) δεν είναι εξίσου σταθερό στη συσκευασία του. Συνεπώς, εάν υπάρχει πιθανότητα αποκόλλησης μέρους του φορτίου, ολόκληρο το φορτίο θα πρέπει να καλύπτεται με ειδικό κάλυμμα μετά τη σταθεροποίησή του.
  • Παλέτες και Τροχήλατες Παλέτες
Όταν σε μία παλέτα τοποθετούνται κυτία φορτίου με μέγεθος ίσο ή μικρότερο από αυτό της παλέτας, η παλέτα αποτελεί μεταφορέα φορτίου παρόμοιο με πλατφόρμα φορτίου δίχως πλευρικά τοιχώματα. Θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα κατά της ολίσθησης ή ανατροπής του φορτίου πάνω στην παλέτα, με μέσα πρόσδεσης αντίστοιχα με τις μεθόδους που περιγράφονται παραπάνω. Η τριβή ανάμεσα στις επιφάνειες του φορτίου και της παλέτας είναι συνεπώς σημαντική για τον υπολογισμό της ασφαλούς φόρτωσης. Η αναλογία του ύψους/πλάτους και βάρους της φορτωμένης παλέτας πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη (εδώ το βάρος της φορτωμένης παλέτας αντιστοιχεί στο βάρος ενός τμήματος φορτίου.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοδήποτε μέσο σταθεροποίησης του φορτίου στην παλέτα, π.χ. πρόσδεση, θερμοσυρρικνούμενο φιλμ, κτλ., αρκεί η παλέτα να ανθίσταται σε γωνία πλάγιας κλίσης τουλάχιστον 26°, δίχως σημαντικές ενδείξεις παραμόρφωσηςΟι παλέτες με πλαίσιο χρησιμοποιούνται κυρίως για τη μεταφορά τροφίμων. Η σταθεροποίηση των τροχήλατων παλετών με μπλοκάρισμα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική. Ωστόσο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και εναλλακτικές μέθοδοι.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ
Όπου είναι δυνατό, συστήνεται ο τακτικός έλεγχος της σταθερότητας του φορτίου στη διάρκεια της διαδρομής. Ο πρώτος έλεγχος θα πρέπει κατά προτίμηση να γίνεται μετά από μερικά χιλιόμετρα οδήγησης, σε ασφαλές σημείο στάθμευσης. Επιπλέον, η σταθερότητα του φορτίου θα πρέπει να ελέγχεται μετά από κάθε  απότομη πέδηση ή άλλη ασυνήθη κατάσταση στη διάρκεια της οδήγησης. Θα  πρέπει επίσης να ελέγχεται μετά από κάθε πρόσθετη φόρτωση ή εκφόρτωση στη διάρκεια της διαδρομής.
Κατά τη φόρτωση ή εκφόρτωση γενικών φορτίων, όπως γίνεται συχνά στις διανομές, απαιτείται η αποκατάσταση του μπλοκαρίσματος των υπόλοιπων αγαθών.

Πως να επιλέξεις σωστά τα ελαστικά σου

Οι ειδικοί συμβουλεύουν πως με την επιλογή των σωστών ελαστικών στο όχημά σας μπορείτε να πετύχετε τη βέλτιστη απόδοση, μέγιστη ασφάλεια καθώς και αρκετές δυνατότητες εξοικονόμησης χρημάτων.
Απαντώντας σωστά σε τρεις σύντομες ερωτήσεις και ρίχνοντας μια ματιά στις νέες σημάνσεις που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. για τα ελαστικά, θα είστε σε θέση να κάνετε μια καλή επιλογή απλοποιώντας τη διαδικασία και αποφεύγοντας τις «παγίδες» που μπορεί να σας προκαλέσουν σύγχυση. Η σωστή διαδικασία θα σας οδηγήσει σε μια επιλογή ελαστικών που θα συνδυάζουν με τον καλύτερο τρόπο τον ικανοποιητικό χειρισμό, τη μεγάλη διάρκεια ζωής και την οικονομία καυσίμου. Ο Christopher Watts, υπεύθυνος για τους τροχούς των οχημάτων της Scania σε παγκόσμιο επίπεδο, γνωρίζει πολύ καλά την αγορά αυτή και προτείνει σε κάθε υποψήφιο αγοραστή ελαστικών να κάνει στον εαυτό του τις ακόλουθες τρεις ερωτήσεις: 
  1. Ποια είναι η χρήση του οχήματος;
Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση θα καθορίσει τη σωστή κατηγορία ελαστικών. Όλες οι κατηγορίες είναι συνάρτηση του μήκους της διαδρομής που πραγματοποιεί το όχημα, των οδικών συνθηκών καθώς και των καιρικών συνθηκών. Σε μεταφορικό έργο μεγάλων αποστάσεων τα οχήματα συνήθως ταξιδεύουν με σταθερή ταχύτητα και σε δρόμους στους οποίους δεν εντοπίζονται συχνά υψομετρικές διαφορές. Εδώ πρέπει να εστιάσει κανείς στη χαμηλή αντίσταση κύλισης και στην οικονομία καυσίμου. Με τα κατάλληλα ελαστικά για αυτόν τον τύπο της οδήγησης είναι δυνατόν να επιτευχθεί οικονομία καυσίμου έως και 6% σε σχέση με ελαστικά που προορίζονται για χρήση σε περιφερειακό ή αστικό οδικό δίκτυο.
Ωστόσο, για μεταφορικό έργο σε κατασκευαστικές και μεταλλευτικές εφαρμογές, τα φορτηγά διανύουν μικρότερες αποστάσεις, σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους ή ακόμα και σε ιδιαίτερα «αφιλόξενες» επιφάνειες. Ο αγοραστής ελαστικών σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να δίνει έμφαση στην καλή πρόσφυση και στην αντοχή στις εξωτερικές φθορές του ελαστικού. Τα φορτηγά που μεταφέρουν ξυλεία για παράδειγμα «φωτογραφίζουν» τις πιο ακραίες συνθήκες για τα ελαστικά.

  1. Ποιο είναι το μέγεθος των ελαστικών σας;
Το σωστό μέγεθος των ελαστικών εξαρτάται από το βάρος του φορτίου του οχήματος ή από το ύψος του οχήματος. Για βαρέα φορτηγά, απαιτούνται ελαστικά μεγαλύτερα σε πλάτος και διάμετρο προκειμένου μεγαλύτερος όγκος αέρα να στηρίζει το φορτίο. Όπου το βάρος είναι δευτερεύον ζήτημα και προτεραιότητα έχει το χαμηλό ύψος του οχήματος –μεταφορά μεγάλων σε όγκο προιόντων- είναι προτιμότερο να επιλέγονται ελαστικά μικρότερης διαμέτρου ή χαμηλότερου προφίλ έτσι ώστε το κέντρο βάρος του φορτίου να είναι πιο κοντά στο έδαφος.
Το «μυστικό» για οικονομία καυσίμου είναι η μείωση της αντίστασης κύλισης. Αυτό επιτυγχάνεται επιλέγοντας τη μεγαλύτερη δυνατή διάμετρο για τον όγκο του φορτίου και το στενότερο δυνατό πλάτος για το βάρος του φορτίου.
  1. Ποιο είναι το σωστό ελαστικό για κάθε άξονα;
Εδώ οι επιλογές θα γίνουν πάνω σε τέσσερις διαφορετικές εφαρμογές ανάλογα εάν πρόκειται για κινητήριο άξονα, κατευθυντήριο άξονα, άξονα τρέιλερ ή ελαστικά για όλες τις χρήσεις. Στα ελαστικά κινητήριου άξονα για παράδειγμα το μοτίβο της γόμας είναι με πιο έντονο  σκάλισμα σε σχέση με τα ελαστικά του κατευθυντήριου άξονα έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη πρόσφυση κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση του φορτηγού. Στον κατευθυντήριο άξονα ο σχεδιασμός του πέλματος του ελαστικού πρέπει να μειώνει την αντίσταση κύλισης και να φροντίζει για τη χαμηλή ταχύτητα περιστροφής αλλά και για την κατευθυντική ευστάθεια στις στροφές.
Οι σωστοί συνδυασμοί των ελαστικών μπορούν βελτιστοποιήσουν την απόδοση. Αντιθέτως, οι λάθος επιλογές μπορεί να προκαλέσουν την ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών, δονήσεις, δυσκολίες στον χειρισμό του φορτηγού και φυσικά αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Ένας απλός και ασφαλής κανόνας είναι η τοποθέτηση ελαστικών για κινητήριους άξονες σε κάθε άξονα που δεν είναι κατευθυντήριος, και ελαστικών για κατευθυντήριους άξονες σε όλες τις άλλες θέσεις. Φυσικά στα τρέιλερ πρέπει να επιλέγονται ειδικά ελαστικά για αυτή τη χρήση.
Υπάρχει μια αξιοσημείωτη εξαίρεση στον κανόνα και αφορά τα λεωφορεία. Σε αυτά το ζητούμενο είναι η επίτευξη της καλύτερης ποιότητας κύλισης και όχι ο συντελεστής του φορτίου. Έτσι, ελαστικά για κατευθυντήριους άξονες, τα οποία έχουν ένα ομαλότερο προφίλ, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κάθε τροχό του λεωφορείου.
‘Άλλο «μυστικό» αποτελεί η σωστή φροντίδα των ελαστικών. Ένα ελαστικό με σωστή πίεση αέρα έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής ενώ εάν η πίεση υπολείπεται για παράδειγμα κατά 20%, ανάλογη είναι μείωση της ωφέλιμης ζωής του ελαστικού. Η σωστή πίεση των ελαστικών είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια. Υπερβολικά χαμηλές πιέσεις στα ελαστικά επιφέρουν αστάθεια στο όχημα ενώ αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου.
ΝΕΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό εδώ και καιρό, η Ε.Ε. εφαρμόζει επίσημα από 1η Νοεμβρίου τις νέες σημάνσεις στα ελαστικά, στο πρότυπο της επισήμανσης της ενεργειακής απόδοσης που εφαρμόζεται στις οικιακές συσκευές τα τελευταία 20 χρόνια. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται μεταξύ άλλων να βοηθηθούν οι καταναλωτές και οι διαχειριστές στόλου φορτηγών ώστε να επιλέξουν το σωστό ελαστικά σε σχέση με τη χρήση, την εξοικονόμηση χρημάτων, το περιβάλλον και την ασφάλεια.
Οι νέες σημάνσεις θα περιλαμβάνουν τρεις κατηγορίες, όλες στην ίδια ετικέτα που θα συνοδεύει το ελαστικό στο σημείο πώλησης. Η απόδοση καυσίμων θα απεικονίζεται στην ετικέτα με μια αντλία και θα χωρίζεται σε επτά επίπεδα ποιότητας από το A έως το G. Την ίδια διαβάθμιση θα έχει η ποιότητα που θα αφορά την πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα η οποία θα απεικονίζεται στην ετικέτα με ένα γράφημα βροχής. Τέλος, η τρίτη κατηγορία αφορά τον θόρυβο κύλισης και θα κατατάσσεται με ακρίβεια ανάλογα τα ντεσιμπέλ ενώ θα απεικονίζεται στην ετικέτα με ένα ελαστικό που θα «εκπέμπει» με ένα σύμβολο ήχο.
Οι τρεις αυτές παράμετροι αργότερα θα πλαισιωθούν από τη νομοθεσία και από άλλους τομείς όπως είναι η διάρκεια ζωής των ελαστικών. Απώτερος σκοπός είναι η μείωση των εκπομπών CO2 και η εξοικονόμηση καυσίμων.

Πηγή: http://transportevo.gr/?p=1159

Απούσα η Ελλάδα από το Top 10 προορισμών logistics της Ευρώπης

Τώρα που η κυβέρνηση θέλει να αναδείξει την Ελλάδα ως διαμετακομιστικό κέντρο της ΝΑ Ευρώπης, καλό είναι να συνειδητοποιήσει ότι, σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, καμία πόλη / περιοχή της Ελλάδας δεν συμπεριλαμβάνεται στους «κορυφαίους προορισμούς» logistics έως το… 2018.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με έρευνα της Prologis, Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, αλλά και Ρουμανία διέθεταν τους 10 κορυφαίους προορισμούς logistics για το 2013 και - σε συντριπτικό ποσοστό - αυτό προβλέπεται να συνεχιστεί έως και το… 2018.
Σύμφωνα με την Prologis, αρκετά είναι τα κριτήρια (σχεδόν 13) που καθορίζουν κατά πόσον μια τοποθεσία logistics χαρακτηρίζεται «κλειδί». Ως προς τα σημαντικότερα, ξεχωρίζουν τα εξής τρία: 1) η εγγύτητα στα οικονομικά και μεταφορικά δίκτυα, 2) η εγγύτητα στους πελάτες και 3) η διαθεσιμότητα εργατικού δυναμικού και η ευελιξία.
Εν συγκρίσει με τις ΗΠΑ, η Ευρώπη διαθέτει 4,5 φορές λιγότερο χώρο “Class-A” για logistics. Ωστόσο, η επαναδιαμόρφωση των ευρωπαϊκών εφοδιαστικών αλυσίδων και η άνοδος του e-commerce σημαίνει ότι υπάρχει άμεση ανάγκη δημιουργίας σύγχρονων και αποδοτικότερων εγκαταστάσεων διανομής σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Υπό το πρίσμα αυτό, κατασκευαστές, ιδιοκτήτες και managers έρχονται αντιμέτωποι συχνά με το ερώτημα «ποια είναι η πιο στρατηγική θέση logistics στην Ευρώπη και γιατί;».
Κεντρική – Αν. Ευρώπη θα επιλέξουν οι επιχειρήσεις logistics ως το 2018
Από τα ευρήματα της έρευνας φαίνεται ξεκάθαρα ότι η Κεντρική και η Ανατολική Ευρώπη αποτελούν τις πρώτες επιλογές για τις επιχειρήσεις εφοδιαστικής αλυσίδας και μελλοντικά θα διατηρήσουν τις πιο ελκυστικές τοποθεσίες logistics.
Ειδικότερα, την πρώτη θέση στη λίστα της πιο ελκυστικής θέσης logistics, το 2018, θα καταλάβει το Venlo στην Ολλανδία. Ακολουθούν Ρόττερνταμ (2η) και Αμβέρσα-Βρυξέλλες (3η), Rhein-Ruhr στη Γερμανία (4η), Pan-Regional Romania (5η), Ille-de-France (6η), Μαδρίτη (7η), Λιέγη (8η), Φρανκφούρτη (9η) και Κεντρική Γερμανία (10η).
Το Top 10 των πιο ελκυστικών περιοχών logistics για το 2013
Σχεδόν αντίστοιχη ήταν η εικόνα, για το 2013, όπου στην πρώτη θέση κατατάσσεται το Venlo στην Ολλανδία.  Η κατάταξη αλλάζει όμως, καθώς προχωράμε προς τις υπόλοιπες θέσεις, με την Αμβέρσα – Βρυξέλλες να είναι στη δεύτερη θέση και ακολουθούν: Ρότερνταμ (3η), Rhein-Ruhr (4η), Μαδρίτη (5η), Λιέγη (6η), Κεντρική Γερμανία (7η), Pan-Regional Romania (8η), Ille-de-France (9η) και Ντίσελντορφ (10η).
Η Μπενελούξ είναι ο σαφής νικητής, με τρεις περιοχές στις τρεις πρώτες θέσεις: Venlo, Αμβέρσα-Βρυξέλλες και Ρότερνταμ. Με την εξαίρεση των δύο περιοχών, Μαδρίτη και Pan-Περιφερειακή Ρουμανία, όλες οι υπόλοιπες είναι στην ηπειρωτική Δυτική Ευρώπη (Benelux, Γερμανία και τη Γαλλία).
Οι τέσσερις κορυφαίες είναι μεταξύ των πιο ελκυστικών για πανευρωπαϊκή διανομή, και ως εκ τούτου, περιλαμβάνουν μεγαλύτερο αριθμό ευρωπαϊκών Κέντρων Διανομής (ΚΠΔ).
Βάσω Βεγιάζη
(δημοσιογράφος του metaforespress.gr)

Συνολικές προβολές σελίδας