Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

ΕΕΕ: Σοβαρές ενδείξεις ότι η ανάκαμψη είναι, επί θύραις, στη ναυτιλιακή αγορά

Παρά τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, κατά το δεύτερο ήμισυ του 2012, το 2013 ήταν ένας σχετικά απογοητευτικός χρόνος από πλευράς παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, παρά το γεγονός ότι το δεύτερο ήμισυ ήταν καλύτερο από το πρώτο, αναφέρει στην ετήσια έκθεση 2013-14 η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.  
Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζεται, «μόνο οι ΗΠΑ υπερέβησαν τις προσδοκίες. Οι ευρωπαϊκές οικονομίες παρέμειναν στάσιμες και η κινεζική οικονομία είχε απόδοση χαμηλότερη της αναμενόμενης. Η άμεση επίπτωση αυτής της τάσης έγινε ιδιαίτερα αισθητή στην αγορά των ξηρών φορτίων.
Μειωμένη βιομηχανική παραγωγή χρειάσθηκε μειωμένες ποσότητες πρώτων υλών και οδήγησε σε μειωμένα φορτία μεταφερόμενα, δια θαλάσσης. Επιπροσθέτως, σοβαρές διαφοροποιήσεις στις συναλλαγματικές ισοτιμίες ορισμένων χωρών BRICs είχαν περαιτέρω αρνητική επίπτωση στο παγκόσμιο εμπόριο.
Αναμένεται βελτίωση του διεθνούς κλίματος το 2014
Οι προσδοκίες για το 2014 είναι σημαντικά υψηλότερες από την απόδοση του 2013 , κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης πολιτικής της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ και της μείωσης των επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Η οικονομία των ΗΠΑ αναμένεται να αναπτυχθεί κατά ένα υγιές ποσοστό του 3% και οι ευρωπαϊκές κατά 1,3%. Η Κίνα θα επωφεληθεί και από τις δύο ανωτέρω εξελίξεις και συνεπώς, η ζήτηση πρώτων υλών και πετρελαίου θα είναι σημαντικά υψηλότερη έναντι του 2013.
Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι η ανάκαμψη είναι επί θύραις στην ναυτιλιακή αγορά. Συνεπώς, υφίσταται συγκρατημένη αισιοδοξία για την εξισορρόπηση της ναυτιλιακής αγοράς μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Η ελληνική οικονομική κρίση από το 2009 επιτέλους πλησιάζει στο τέλος της. Τα δημοσιονομικά και δομικά μέτρα των τελευταίων δύο ετών αρχίζουν να παράγουν αποτελέσματα και το τελευταίο τέταρτο του 2013 εμφανίσθηκαν οι πρώτες ενδείξεις ανάπτυξης. Το πρωτογενές πλεόνασμα που
επιτεύχθηκε το 2013 θα δώσει έναυσμα σε νέες εξελίξεις, το 2014, όσον αφορά το ελληνικό δημόσιο χρέος που τώρα ανέρχεται στο 172% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) και η Ελλάδα, σε κάθε περίπτωση, θα ελαφρυνθεί από μέρος του χρέους της.
Εκτιμάται ανάπτυξη 0,6% για την Ελλάδα
Η Ελλάδα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν την βεβαιότητα ότι, μετά από πέντε χρόνια βαθιάς ύφεσης, η ελληνική οικονομία θα αναπτυχθεί κατά ένα ήπιο ποσοστό 0,6% το 2014 και θα επανέλθει σε πιο εύρωστα ποσοστά από το 2015.
Η επιχειρηματική και καταναλωτική εμπιστοσύνη βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων έξι ετών και το Χρηματιστήριο της Αθήνας, για το πρώτο τέταρτο του 2014, ήταν το αποδοτικότερο Χρηματιστήριο της Ευρώπης.
Η πιστωτική ασφυξία στις τραπεζικές χρηματοδοτήσεις, που οφείλεται στην αδυναμία του ελληνικού τραπεζικού συστήματος να διαχειρισθεί το χαρτοφυλάκιο των επισφαλών δανείων και το «κούρεμα» των χαρτοφυλακίων των τραπεζών τους, σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου και σε δάνεια με κρατική εγγύηση, αναμένεται ότι θα διορθωθεί το 2014 μέσω σημαντικών αυξήσεων κεφαλαίου και των τεσσάρων μεγάλων τραπεζών.
Η, ακόμη και μέτρια επανέναρξη τραπεζικού δανεισμού, θα επηρεάσει θετικά τους προσεχείς ρυθμούς ανάπτυξης.
Νέες μορφές ναυτιλιακής χρηματοδότησης
Παράλληλα, μεγάλες διεθνείς τράπεζες κλείνουν τα τμήματα ναυτιλιακής χρηματοδότησής τους και πωλούν τα σχετικά χαρτοφυλάκια τους. Η έντονη πιστωτική ασφυξία πολλών δυτικών οικονομιών, οδήγησε σε νέες μορφές ναυτιλιακής χρηματοδότησης. Τα κεφάλαια επενδύσεων σε μετοχές (equity funds) και τα hedge funds ανέλαβαν σημαντικά αυξανόμενο μερίδιο χρηματοδότησης της ναυτιλίας και η μόνη μεγάλη οικονομία που ακόμη ενθαρρύνει την άμεση χρηματοδότηση του ναυτιλιακού τομέα είναι η Κίνα.
Στα 12 δις. το ναυτιλιακό συνάλλαγμα στην Ελλάδα
Το 2013 τα οικονομικά στοιχεία του υπό ελληνική σημαία στόλου παρέμειναν αρκετά ικανοποιητικά. Παρά την ύφεση, υπερπροσφορά χωρητικότητας, ασταθή ναυλαγορά, μειωμένη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε χωρητικότητα (dwt) και σε αριθμό πλοίων. Το ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 802 πλοία (χωρητικότητας άνω των 1.000 gt) που ισοδυναμούσαν με 41.829.594 gt.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία παρέμεινε στην πρώτη θέση διεθνώς. Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.669 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt) με 261,63 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας το 16,16% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt . Η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση στη διεθνή κατάταξη (σε dwt) και τη δεύτερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) (σε gt). Ο ελληνόκτητος στόλος υπό σημαίες κρατών μελών της ΕΕ αντιπροσωπεύει το 46,72% της κοινοτικής χωρητικότητας (σε dwt).
Επιπροσθέτως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 18 ,51% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων (αργού πετρελαίου), το 23,32% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα dwt και το 13 ,81 % του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών / παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα dwt (εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων).
Το έτος 2013, παρά τη συνεχιζόμενη διεθνή οικονομική κρίση, τα έσοδα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα ανήλθαν σε 12.089,90 εκ. ευρώ, συγκρινόμενα με 13.287 εκατ. ευρώ το 2012, δηλαδή, μείωση της τάξης του 9,01%, ενώ η ναυτιλία παρείχε άμεσα ή έμμεσα απασχόληση σε 192.000 άτομα στα πλοία και στην ξηρά στο ναυτιλιακό πλέγμα δραστηριοτήτων (maritime cluster)». 

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην «Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας», από 26-29/5

H Oλυμπία Οδός ανακοίνωσε ότι ολιγόωρες νυχτερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν, στην Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας , από τη Δευτέρα 26 /5 / 2014, έως και την Πέμπτη 29 /05 / 2014, κάθε από βράδυ τις 22:00 μέχρι τις 06:30 το πρωί της επόμενης μέρας, κατά τη διάρκεια των οποίων το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση από Αθήνα προς Πύργο, θα εκτρέπεται στο ύψος του Κόμβου Κ1-Μποζαϊτίκων (Χ.Θ. 207+800) προς το τοπικό δίκτυο της πόλης της Πάτρας.
Ειδικότερα, η κυκλοφορία προς Πύργο θα εξυπηρετείται, μέσω των οδών Κανελλοπούλου, Ηρώων Πολυτεχνείου, Ακτής Δυμαίων, Ελευθερίου Βενιζέλου και θα επανέρχεται στην Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας μέσω του κλάδου εισόδου προς Πύργο του Κόμβου της Εγλυκάδας (Χ.Θ. 215+300), σύμφωνα με την κατάλληλη πληροφοριακή σήμανση.
Κλειστός επίσης θα παραμείνει και ο κλάδος εισόδου του Κόμβου Κ1-Μποζαϊτίκων, με κατεύθυνση προς Πύργο.
Το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Αθήνα δεν επηρεάζεται και θα λειτουργεί κανονικά.
Οι ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν από την Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ εργασίες αναβάθμισης Ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού σηράγγων. 

Η ΟΦΑΕ κοντά στους πληγέντες από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Σερβία

Η ΟΦΑΕ έλαβε, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, το παρακάτω μήνυμα για έκκληση βοήθειας στους πληγέντες από τις καταστροφικές πλημμύρες στη γειτονική Σερβία. 
Η ομοσπονδία καλεί τα μέλη της, όποιο μπορεί να βοηθήσει.
«Αγαπητοί Κυρίες/Κύριοι,
Γνωρίζοντας την ευαισθησία της Ομοσπονδίας σας και το κοινωνικό έργο, σας παρακαλώ θερμά να βοηθήσετε με μια έκκληση στα μέλη σας για την δωρεάν μεταφορά ανθρωπιστικού και φαρμακευτικού υλικού προς τους πλημμυροπαθείς της Σερβίας.
Τα διόδια εντός Σερβίας δεν θα χρεώνονται. Αυτή την στιγμή περιμένουμε και την απάντηση από την Ελλάδα και FYROM για την δωρεάν διέλευση στους σταθμούς διοδίων.
Για λεπτομέρειες σας παραθέτω το επίσημο link του Υπουργείου Υγείας της Σερβίας, και επιπλέον μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους Πρόξενους:
1. ΑΘΗΝΑ, Κο. Πέταρ Νοβάκοβιτς (Petar Novakovic) 210 7472340, 6985 129353 στα Αγγλικά
2. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, Κος Σίνισα Πάβιτς (Sinisa Pavic) 2310 244265-7, 6936 137773 στα Αγγλικά
ή με εμένα στα Ελληνικά: Αλεξάνδρα Σεκούρη Σολντάτοβιτς 210 8948008, 6977 409255
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Με εκτίμηση,
Alexandra Sekouri
Αντιπρόεδρος Δημοσίων Σχέσεων Σ.Ε.Κ
HAR Vice President
Press & Communication
CIPS, TRC, RSPS,BPOR».

Συνολικές προβολές σελίδας