Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

ΥΜΕ: Εντατικούς ελέγχους με Μικτά Κλιμάκια για αλλοδαπά φορτηγά

Το θεσμό των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου προσπαθεί να ενεργοποιήσει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να ελέγξει τον αριθμό των ξένων οχημάτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους.


Στο προσκήνιο ήρθε για ακόμη μια φορά το πρόβλημα της ανυπαρξίας ελέγχων των αλλοδαπών φορτηγών, ύστερα από το τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε στην περιοχή των Μαλγάρων με τουρκικό φορτηγό που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο δυο νεαρών κοριτσιών.
Ειδικότερα, το ΥΜΕ σκοπεύει σε συνεργασία με τις κατά τόπους αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες να λειτουργήσει αποτελεσματικά τα Ειδικά Κλιμάκια Ελέγχου ώστε να διενεργούνται συστηματικοί και εντατικοί έλεγχοι στα σύνορα για την είσοδο παρανόμων αλλοδαπών οχημάτων. Έμφαση αναμένεται να δοθεί στις πύλες εισόδου της χώρας στα τελωνεία Προμαχώνα, Κρυσταλλοπηγής, Ευζώνων, Δοϊράνης, Κακαβιάς και Κήπων.
Ο υφυπουργός, Μιχάλης Παπαδόπουλος παραδέχτηκε την αδυναμία του υπάρχοντα ελεγκτικού μηχανισμού να ασκήσει ουσιαστική εποπτεία στα οχήματα που εισέρχονται και κυκλοφορούν στην Ελλάδα.
Επιπλέον, χαρακτήρισε ως «κινητές βόμβες» για την οδική ασφάλεια τα οχήματα που μπαίνουν στην Ελλάδα από τρίτες χώρες και πραγματοποιούν μεταφορές.
Οι κινητές αυτές μονάδες ΚΤΕΟ θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν από τη ρίζα του το εν λόγω πρόβλημα.
Αντιδράσεις Ελλήνων αυτοκινητιστών για την αδυναμία ελέγχου των ξένων οχημάτων
Οι Έλληνες αυτοκινητιστές έχουν επισημάνει εδώ και πολύ καιρό το πρόβλημα της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας αλλοδαπών οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους. Διαμαρτύρονται κατ’ επανάληψη πως οι ίδιοι αποτελούν τον μόνιμο και εύκολο στόχο για τις ελεγκτικές αρχές, την ώρα που τα οχήματα με ξένες πινακίδες δεν υπόκειται σε κανέναν έλεγχο.
Η απάντηση μέχρι πρότινος των αρμόδιων αρχών ήταν η έλλειψη συγκεκριμένου τρόπου για την επιβολή κυρώσεων στους ξένους αυτοκινητιστές, οι οποίοι ανταγωνίζονται κατά κύριο λόγο αθέμιτα την ελληνική μεταφορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πλειονότητά τους, τα ξένα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, ανήκουν σε εταιρείες Ελλήνων «που έχουν μεταφέρει την έδρα τους σε γειτονικές χώρες με ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς αλλά και μικρότερες επιβαρύνσεις σε μια σειρά άλλων τομέων π.χ. εργοδοτικές εισφορές, ασφάλεια, κόστος καυσίμου».
Η παράνομη μεταφορά κοστίζει στο ελληνικό κράτος ετησίως το 1% του ΑΕΠ.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/968-ymeentatikous-elegxoys-me-mikta-klimakia-gia-allodapa-fortiga

ΟΣΜΕ: Καταγγέλλει παραβάσεις στο ωράριο εργασίας επαγγελματιών οδηγών-Μέχρι και 20 ώρες στο τιμόνι!

Επιστολή στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και Παιδείας έστειλε η ΟΣΜΕ, ζητώντας να δοθεί λύση στις παραβάσεις του ωραρίου εργασίας των επαγγελματιών οδηγών. Ολέθριες συνέπειες για την ασφαλή διεξαγωγή των σχολικών εκδρομών με πούλμαν και ΚΤΕΛ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική επιστολή που κοινοποιήθηκε και στον Πρωθυπουργό, η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας καταγγέλλει την υποχρέωση των επαγγελματιών οδηγών από ορισμένους εργοδότες να παραμένουν στο τιμόνι μέχρι και 17 με 20 ώρες την ημέρα!
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, κ. Θεμιστοκλής Αμπλάς, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Φοβόμαστε ότι αυτό θα έχει ολέθριες συνέπειες στην ασφάλεια των μετακινήσεων».
«Πολλοί εργοδότες σε ΚΤΕΛ και σε τουριστικά γραφεία, όπως δείχνουν και οι έλεγχοι της Αστυνομίας, παραβιάζουν συστηματικά το ωράριο εργασίας, ενώ παρακινούν τους οδηγούς να υπερβαίνουν και τα όρια ταχύτητας» συνεχίζει.
Η ΟΣΜΕ επισημαίνει ότι ήδη «έχει καταργηθεί η υποχρέωση θεώρησης του βιβλίου δρομολογίων».
Εκτός των άλλων, η ομοσπονδία καταγγέλλει ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, ιδιαίτερα μετά την δραστική μείωση των προστίμων στα κατώτερα όρια για παραβάσεις σοβαρών κανονισμών (για παράδειγμα η μείωση στα 220 ευρώ από τα 900 για τις παραβάσεις ταχογράφου).

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/970-osme-kataggellei-parabaseis-sto-orario-ergasias-epaggelmation-odigon-mexri-20-ores-sto-timoni

Συνολικές προβολές σελίδας