Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Προκηρύχτηκε ο διαγωνισμός για την προσωρινή κάλυψη γραμμών του ΒΑ Αιγαίου

Αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου , η επίσημη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του βορείου Αιγαίου, με τη βόρεια Ελλάδα για τρεις μήνες, μετά την έκπτωση της ΝΕΛ και της θυγατρικής της Sea Link Ferries από δύο άγονες γραμμές, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη (με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων).

Η πρόσκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος έρχεται σε συνέχεια γνωμοδότησης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο συνεδρίασε την Παρασκευή και, έπειτα από το οποίο, ο υπουργός Ναυτιλίας υιοθέτησε δύο προτάσεις, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ.

Ο υπουργός αναμένεται να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση, με βάση την καλύτερη προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος πρόταση. Η πρώτη πρόταση φέρεται ως βασική επιλογή, καθώς στην πρόσκληση του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρεται ότι, στην περίπτωση που δεν υπάρξει ενδιαφέρον, τότε ενεργοποιείται η δεύτερη.

Η πρώτη πρόταση θα καλύπτει τα Ψαρά και τη Σάμο μία φορά την εβδομάδα και σε αυτήν θα πρέπει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να καταθέσουν τις προτάσεις τους, μέχρι το μεσημέρι της Τετάρτης (13:00).

Η πρόταση περιλαμβάνει ένα δρομολόγιο την εβδομάδα στη γραμμή Μυτιλήνη- Λήμνος- Καβάλα και ένα δρομολόγιο στη γραμμή Βαθύ Σάμου- Χίος- Μυτιλήνη- Λήμνος- Καβάλα και επιστροφή. Η εταιρεία που θα αναδειχθεί ανάδοχος, των δυο αυτών γραμμών, θα πρέπει να συνδέσει μία φορά την εβδομάδα τα Ψαρά με τη Χίο, σε συνέχεια του δρομολογίου από Πειραιά.

Στο δρομολόγιο Μυτιλήνη- Λήμνος- Καβάλα, το μίσθωμα για πλοίο πρώτης κατηγορίας ανέρχεται σε 54.135 ευρώ το δρομολόγιο, με κατάθεση εγγυητικής επιστολής 64.564 ευρώ, για πλοίο δεύτερης κατηγορίας σε 50.125 ευρώ το δρομολόγιο, με εγγυητική 59.782 ευρώ και για πλοίο τρίτης κατηγορίας σε 40.100 ευρώ το δρομολόγιο, με εγγυητική 47.825 ευρώ.

Στο δρομολόγιο Βαθύ Σάμου- Χίος- Μυτιλήνη- Λήμνος- Καβάλα προβλέπεται για πλοίο πρώτης κατηγορίας μίσθωμα 93.825 ευρώ το δρομολόγιο, με εγγυητική 111.901 ευρώ, για πλοίο δεύτερης κατηγορίας 86.875 ευρώ το δρομολόγιο, με εγγυητική 103.612 ευρώ και για πλοίο τρίτης κατηγορίας 69.500 ευρώ το δρομολόγιο, με εγγυητική 82.889 ευρώ.

Η δεύτερη πρόταση για την οποία θα πρέπει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να έχουν καταθέσει αίτημα μέχρι τις 12:00 το μεσημέρι της 18ης Σεπτεμβρίου, έχει δύο δρομολόγια την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα- Λήμνος- Βαθύ Σάμου. Το ανώτατο προσφερόμενο μίσθωμα, ανά δρομολόγιο και ανά κατηγορία πλοίου, είναι το εξής:

Για πλοίο πρώτης κατηγορίας 93.825 ευρώ το δρομολόγιο και εγγυητική 223.802 ευρώ, για πλοίο δεύτερης κατηγορίας 86.875 ευρώ το δρομολόγιο και εγγυητική 207.224 ευρώ και για πλοίο τρίτης κατηγορίας 69.500 ευρώ και εγγυητική 165.779 ευρώ.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8834-prokiryxtike-o-diagonismos-gia-tin-prosorini-kalypsi-grammon-tou-va-aigaiou.html

Αλλάζει όψη το λιμάνι του Πειραιά: Δρομολογούνται έργα 562 εκατ. ευρώ



Η σταδιακή απεξάρτηση της σχεδόν , αποκλειστικής οικονομικής αποτελεσματικότητας, του οργανισμού από τον τομέα εμπορευματοκιβωτίων και η δραστική ανάπτυξη των λοιπών, αλλά και νέων εμπορικών τομέων, αποτελούν την στρατηγική του ΟΛΠ, όπως αυτή αναφέρεται στο επενδυτικό πλάνο 2014 – 2018.

Του Φώτη Φωτεινού

Συγκεκριμένα, αναμένεται ενίσχυση του τομέα διακίνησης οχημάτων, μέσω επενδύσεων στις υποδομές, καθώς και λειτουργικών αναδιαρθρώσεων, προκειμένου ο Πειραιάς να διατηρήσει την ηγετική του θέση, ως κέντρο διακίνησης αυτοκινήτων στην ανατολική Μεσόγειο.

Επίσης, ενδυνάμωση του τομέα κρουαζιέρας, μέσω επενδύσεων στις υποδομές, καθώς και λειτουργικών αναδιαρθρώσεων, προκειμένου ο Πειραιάς να καταστεί το σημαντικότερο κέντρο κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου.

Για το 2013, σε επίπεδο εσόδων, το 29% αποτελούσαν τα μισθώματα της Cosco για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, το 22% ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ, το 13% η κρουαζιέρα, το 11% το car terminal και 9% η ακτοπλοΐα.

Όπως συμπεραίνει κανείς, το 51% των εσόδων του ΟΛΠ προέρχεται από τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίοι έχουν δρομολογημένη ανάπτυξη, με το ενδιαφέρον του οργανισμού να εστιάζεται στην ανάπτυξη άλλων τομέων, κυρίως του car terminal και της κρουαζιέρας.

Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 562 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ) περιλαμβάνει:

1. Τη νέα βάση κρουαζιέρας, ένα έργο που θα κοστίσει περί τα 136 εκατ. ευρώ. Στις εγκαταστάσεις θα μπορούν να ελλιμενίζονται τρία κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς. Θα χρηματοδοτηθεί κατά 95% από το ΕΣΠΑ.

2. Έργα για την ανάπτυξη του Car Terminal.

3. Υπάρχει πρόβλεψη για την υποδομή και εγκατάσταση κυκλοφοριακού μέσου, τύπου monorail, περιφερειακά του κεντρικού λιμανιού, με κόστος που φθάνει τα 100 εκατ. ευρώ.

4. Στην περιοχή Παλατάκι θα κατασκευαστεί ξενοδοχειακή μονάδα, αξίας 50 εκατ. ευρώ.

5. Πενήντα εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν σε δύο πλωτές δεξαμενές, τύπου post panama, για την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας.

6. Δημιουργία υποθαλάσσιας διάβασης για πεζούς που θα ενώνει τη βάση κρουαζιέρας με την Δραπετσώνα.

7. Επισκευές στο κτήριο της Παγόδας, ώστε να λειτουργήσει ως εκθεσιακό κέντρο.

8. Δημιουργία της Πολιτιστικής Ακτής, με μεγαλύτερο έργο το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στον ΟΛΠ.

Στα 165,6 εκατ., το 2018, τα συνολικά έσοδα του ΟΛΠ

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΛΠ, από την ανάπτυξη όλων των δραστηριοτήτων και κυρίως από την αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων, τα συνολικά έσοδα του οργανισμού, από 108,2 εκατ. ευρώ το 2014, υπολογίζονται στα 165,6 εκατ. ευρώ το 2018.

Ανάλογα, τα μεικτά κέρδη, από 21,8 εκατ. ευρώ το 2014, θα ανέλθουν σε 70,5 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ τα καθαρά κέρδη από 7,3 εκατ. ευρώ το 2014, θα προσεγγίσουν τα 43,7 εκατ. ευρώ το 2018.

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΟΛΠ, μετά το διάλογο που θα ακολουθήσει με την Περιφέρεια Αττικής, τους δήμους, στους φορείς του Πειραιά και τα συνδικάτα, θα διαμορφωθεί το τελικό επενδυτικό πρόγραμμα 2015-2019, το οποίο και θα συζητηθεί στο διοικητικό συμβούλιο του Δεκεμβρίου 2014. 



Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8826-allazei-opsi-to-limani-tou-peiraia-dromologoyntai-erga-562-ekat-evro.html

Οι στόχοι του ΣΥΝΔΔΕ&L με την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα logistics



Τις θέσεις του σχετικά με το νομοσχέδιο για την εφοδιαστική αλυσίδα κατέθεσε, με υπόμνημα, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L).

Όπως αναφέρουν σε αυτό, ο πρόεδρος Βασίλης Μπαρμπαγιάννης (φωτό) και η γενική γραμματέας Έλενα Καπετανάκη, πρωταρχικοί στόχοι του ΣΥΝΔΔΕ&L, με την ψήφιση του νομοσχεδίου, είναι:

-Η καθιέρωση της δραστηριότητος των Logistics, εντός συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου, δοθέντος ότι μέχρι τώρα υπήρχαν αποσπασματικές ρυθμίσεις σε ετερόκλητους νόμους  και αποτελούσε πάγιο αίτημα της αγοράς.

-Η ανάγκη εξίσωσης των όρων δόμησης των αποθηκών με αυτούς των βιομηχανικών κτηρίων και κατάργηση του διαχωρισμού βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης.

-Η απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης (συγχώνευση 2 διαφορετικών νομοθετικών πλαισίων, απλούστευση με γνώμονα την περιβαλλοντική επιβάρυνση). Βέβαια, για την πλήρη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων απαιτείται η έκδοση σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων.

-Η ένταξη της δραστηριότητας των Logistics εις την χαμηλή όχληση και η άρση σχετικής αντινομίας με άλλους νόμους. 

[ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΓΙΑΝΝΗΣ ]

-Η οριοθέτηση πλαισίου για την Αστική Μεταφορά και Διανομή Εμπορευμάτων (urban logistics) και για την Πράσινη Μεταφορά Εμπορευμάτων (green logistics), σύμφωνα και με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους να δημιουργούν χώρους για την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων προς διανομή στα καταστήματα.

-Η πρόβλεψη για επιχειρηματικά πάρκα εθνικής εμβέλειας, τα οποία θα έχουν έκταση τουλάχιστον 250 στρέμματα, θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, ώστε να γίνει προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων. Εννοείται ότι είναι αναγκαία η πρόβλεψη για χρήση μέρους, κατά συνέπεια πολύ λίγων στρεμμάτων από μεμονωμένες επιχειρήσεις ή και από συνεργαζόμενες επιχειρήσεις

-Προώθηση, τυποποίηση και προτυποποίηση logistics. Αποσαφηνίζονται ζητήματα που αφορούν στη σήμανση των φορτίων, κλπ.

Αναμενόμενα αποτελέσματα:

-Άρση εμποδίων εισόδου και ενίσχυση ανταγωνισμού,

-Διευκόλυνση διαδικασιών αδειοδότησης,

-Μείωση του κόστους των προϊόντων και άρα και της τελικής τιμής του προς τον καταναλωτή,

-Αποσαφήνιση δραστηριοτήτων logistics, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να ωφεληθούν από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα (ΕΣΠΑ).

«Σε κάθε περίπτωση το παρόν νομοσχέδιο, αποτελεί πόνημα εκπροσώπων και στελεχών του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι οποίοι προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο εύρυθμης λειτουργίας, με μόνο στόχο την ανάπτυξη ενός υγιούς κλάδου, που είναι δεδομένο ότι μπορεί να λειτουργήσει ως πυλώνας επιτυχίας και αναζωογόνησης της εθνικής οικονομίας», επισημαίνεται στο υπόμνημα. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8823-oi-stoxoi-tou-syndde-l-me-tin-psifisi-tou-nomosxediou-gia-ta-logistics.html

Συνολικές προβολές σελίδας