Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015

Διάκριση για την Ελλάδα στην έρευνα των Μεταφορών: Βράβευση Ιάσονα Αγγελόπουλου

Σημαντική διάκριση για την Ελλάδα πέτυχε ο ερευνητής και υποψήφιος διδάκτορας της οικονομικής των μεταφορών του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά Ιάσονας Αγγελόπουλος.
Συγκεκριμένα, απέσπασε το βραβείο για την καλύτερη εργασία νέου επιστήμονα στο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων, που πραγματοποιήθηκε στην Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας στις 24-26 Αυγούστου.
Το βραβείο απονέμεται από το Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Η εργασία του κ. Αγγελόπουλου κατατάχθηκε πρώτη στην κατηγορία των νέων επιστημόνων και δεύτερη σε σύνολο 149 κρινόμενων εργασιών.
Η εργασία του είχε θέμα την ανάλυση φάσματος των ναυλαγορών ξηρού φορτίου, στην οποία αναδείχθηκαν με την πρωτοποριακή μεθοδολογία ανάλυσης χρόνου-συχνότητας οι ναυτιλιακοί οικονομικοί κύκλοι από το 1741 έως σήμερα.
Εκπονήθηκε σε συνεργασία με τον Αν. Καθηγητή Okan Duru από το Texas A&M University και τον Καθηγητή Κωνσταντίνο Χλωμούδη από το Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Ο κ. Αγγελόπουλος εργάζεται παράλληλα τα τελευταία τρία χρόνια στις Συγκοινωνίες Αθηνών ως οικονομολόγος μεταφορών, ενώ έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΗΛΠΑΠ και Associate Manager του Τομέα Μεταφορών της Planning A.E. από το 1997.

Διαμάχη προέδρου ΤΑΙΠΕΔ – Θ. Δρίτσα για την «εσπευσμένη» ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Διαμάχη για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ ξέσπασε μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του πρώην αν. υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, έπειτα από τις δηλώσεις του τελευταίου ότι «το ΤΑΙΠΕΔ αυθαιρετεί, επισπεύδοντας την σύμβαση παραχώρησης μεταξύ δημοσίου - ΟΛΠ».
Στον πρώην αν. υπουργό απάντησε ο πρόεδρος του Ταμείου Στ. Πιτσιόρλας, ο οποίος τόνισε ότι τηρούνται όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, στο πλαίσιο της τελευταίας συμφωνίας Ελλάδας – δανειστών.   

Ειδικότερα, σε δήλωσή του, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, επισήμανε ότι «η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αυθαίρετα «τρέχει» τη διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠπαρακάμπτοντας μάλιστα και αγνοώντας, ιδίως τους τελευταίους δύο μήνες, την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, το αρμόδιο υπουργείο και τη διοίκηση του ΟΛΠ, παρά το γεγονός ότι έγκαιρα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είχε λάβει από εμένα σχετική επιστολή».
Σε αυτήν τονίζει ότι «εάν αληθεύουν πράγματι οι καταγγελίες και οι πληροφορίες ότι μέσα στο Σαββατοκύριακο ή το πολύ τη Δευτέρα το ΤΑΙΠΕΔ θα παρουσιάσει και θα εισηγηθεί στην υπηρεσιακή κυβέρνηση την έγκριση του σχεδίου παραχώρησης, που είναι απολύτως άγνωστο ποιοι αναρμόδιοι το συνέταξαν, τότε είναι βέβαιο ότι το ΤΑΙΠΕΔ αυθαιρετεί».
Υπενθυμίζεται ότι και η ΟΜΥΛΕ, με ανακοίνωσή της, είχε επισημάνει ότι «η υπηρεσιακή κυβέρνηση δεν νομιμοποιείται να προχωρήσει, καθ οιονδήποτε τρόπο, σε πολιτικές ενέργειες αναφορικά με την πώληση του μετοχικού κεφαλαίου των Οργανισμών Λιμένος Πειραιά και Θεσσαλονίκης».
Η απάντηση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ
«Δε θα ήθελα αυτή τη στιγμή να αντιδικήσω δημόσια με το παλιό μου φίλο Θοδωρή Δρίτσα. Όμως όλα όσα αναφέρει στη δήλωσή του είναι ακατανόητα.
Η μεγάλη πλειοψηφία της Ελληνικής Βουλής- μέσα σε αυτή και ο κύριος Δρίτσας- ψήφισε πρόσφατα μία συμφωνία, η οποία ανάμεσα στα άλλα περιέχει και ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και για ορισμένες από αυτές πολύ συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.
Η παραχώρηση του ΟΛΠ είναι η πρώτη στο κατάλογο αυτού του προγράμματος και το χρονοδιάγραμμα της πάρα πολύ σφικτό.
Το ΤΑΙΠΕΔ ως οφείλει υλοποιεί αυτό το σχεδιασμό ακολουθώντας ευλαβικά όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και έχοντας απόλυτη συνείδηση της ευαισθησίας του θέματος.
Στα πλαίσια των υποχρεώσεων του, το ΤΑΙΠΕΔ ολοκληρώνει την επεξεργασία σχεδίου τροποποίησης της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης, προκειμένου να τη θέσει υπόψη των αρμόδιων Υπουργών και της Διοίκησης του ΟΛΠ.

Στα πλαίσια αυτής της επεξεργασίας το ΤΑΙΠΕΔ έχει έρθει σε επαφή επανειλημμένα με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προσπαθώντας να βρει τις κατάλληλες λύσεις σε χρονίζοντα προβλήματα και να κατοχυρώσει, τόσο το δημόσιο συμφέρον, όσο και τα συμφέροντα των τοπικών κοινωνιών και των εργαζομένων στο λιμάνι.
Είναι απολύτως σαφές, ότι οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από τη νέα Κυβέρνηση όμως η ολοκλήρωση της διαδικασίας διαβούλευσης προϋποθέτει όμως ορισμένες ακόμα διαδικαστικού χαρακτήρα πράξεις και βήματα.
Λυπάμαι, αλλά από τη δήλωση του κύριου Δρίτσα είναι φανερό ότι, έχοντας ελλιπή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας, παρασύρθηκε από λανθασμένες πληροφορίες και προέβη σε αυτή την ακατανόητη δήλωση».

Συνολικές προβολές σελίδας