Πέμπτη 9 Ιουλίου 2015

Σε πτώση οι μεταφορές το πρώτο τρίμηνο του 2015

Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις χερσαίες μεταφορές και μεταφορές μέσω αγωγών του Α΄ τριμήνου 2015, υποχώρησε κατά 3,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Α΄ τριμήνου 2014, έναντι μείωσης 2,3% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014 προς το 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Στις πλωτές μεταφορές ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Α΄ τριμήνου 2014, παρουσίασε μείωση 5,2%, έναντι πτώσης 18,8% κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014 προς το 2013.

Αντίθετα, αύξηση 3,1% εμφάνισε ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις αεροπορικές μεταφορές, σε σύγκριση με τον Δείκτη του Α΄ τριμήνου 2014, έναντι ανόδου 0,5% κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014 προς το 2013.

Ανοδικά κινήθηκε και ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στην αποθήκευση και στις υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες, ο οποίος το Α΄ τρίμηνο του 2015 σημείωσε άνοδο 9,6% έναντι του αντίστοιχου Δείκτη του Α΄ τριμήνου του προηγούμενου έτους και αντί αύξησης 6% κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014 προς το 2013.

Τέλος, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών, υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες του Α΄ τριμήνου 2015, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Α΄ τριμήνου 2014, παρουσίασε αύξηση 23%, έναντι ανόδου 11,3% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014 προς το 2013.

Σε σχέση με το Δ΄ τρίμηνο του 2014, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις χερσαίες μεταφορές και μεταφορές μέσω αγωγών του Α΄ τριμήνου 2015 σημείωσε πτώση 16,5%, έναντι μείωσης 18,5% κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις πλωτές μεταφορές του Α΄ τριμήνου 2015, υποχώρησε κατά 26,7% έναντι του αντίστοιχος Δείκτη του Δ΄ τριμήνου 2014, σε σύγκριση με την πτώση 22,2% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014.

Στις αεροπορικές μεταφορές ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο Α΄ τρίμηνο του 2015, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δ΄ τριμήνου του προηγούμενου έτους, παρουσίασε μείωση 19,6%, έναντι πτώσης 23,9% κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014.

Ανάλογη εικόνα εμφάνισε και ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στην αποθήκευση και στις υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες, καθώς το α΄ τρίμηνο του 2015 εμφάνισε μείωση 13,8% έναντι του αντίστοιχου Δείκτη του Δ΄ τριμήνου 2014, σε σύγκριση με την πτώση κατά 13,1% που σημειώθηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2014.

Τέλος, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών, υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες του Α΄ τριμήνου 2015, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δ΄ τριμήνου 2014, παρουσίασε μείωση 46,6%, έναντι βουτιάς 54% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014.

Τα δικαιώματα των επιβατών ΚΤΕΛ. Αναλυτικός οδηγός

Αν επιλέξουμε να ταξιδέψουμε με λεωφορεία των ΚΤΕΛ, έχουμε πληθώρα δικαιωμάτων, τα οποία έχουν ως εξής:
Υποχρεώσεις των Συγκοινωνιακών φορέων
Οι συγκοινωνιακοί φορείς και τα όργανα αυτών, υποχρεούνται να:
-Εξυπηρετούν τις τακτικές λεωφορειακές γραμμές, που υπάγονται σε καθένα από αυτά.
-Μεριμνούν για την καθαριότητα, την ευπρεπή εμφάνιση, την ασφαλή κυκλοφορία των λεωφορείων, καθώς και τη συντήρηση με σκοπό τη μείωση περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη χρήση τους. Την υποχρέωση αυτή έχουν και οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων.
-Εισπράττουν τα καθορισμένα αντίτιμα εισιτηρίων και αναρτούν σε εμφανή θέση το ισχύον τιμολόγιο. Με την επιφύλαξη μειωμένων κομίστρων για κοινωνικούς λόγους, το αντίτιμο εισιτηρίου και γενικά οι όροι σύμβασης που εφαρμόζονται από τους συγκοινωνιακούς φορείς προσφέρονται στο ευρύ κοινό χωρίς καμία άμεση ή έμμεση διάκριση λόγω της εθνικότητας του επιβάτη, ή του τόπου εγκατάστασης του συγκοινωνιακού φορέα ή των πωλητών εισιτηρίων (πρακτόρων), ή της μεταφοράς ατόμων με αναπηρία ή μειωμένης κινητικότητας.
-Τηρούν με ακρίβεια τα καθορισμένα δρομολόγια και δρομολογούν έκτακτα όποτε το επιβάλλουν οι ανάγκες εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
-Διατηρούν σε καλή κατάσταση σταθμούς, πρακτορεία άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων και στέγαστρα αναμονής επιβατών, τοποθετούν πινακίδες αφετηριών και στάσεων και λαμβάνουν γενικά κάθε μέτρο χρήσιμο για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
-Πληροφορούν το επιβατικό κοινό για το δίκτυο και τα δρομολόγια των επιβατικών γραμμών, καθώς και για κάθε άλλο χρήσιμο στοιχείο, συμπεριλαμβανομένων και των δικαιωμάτων τους βάσει της παρούσας απόφασης. Πληροφόρηση στους επιβάτες παρέχεται και κατά τη διάρκεια της μεταφοράς, εφόσον ζητηθεί και, ει δυνατόν, σε προσιτή μορφή.
-Προβαίνουν σε κρατήσεις θέσεων χωρίς επιπλέον κόστος για κάθε επιβάτη συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα. Η κράτηση θέσεων είναι υποχρεωτική για το Κ.Τ.Ε.Λ. έως και μία ώρα πριν την εκτέλεση του δρομολογίου.

-Μεριμνούν για την ασφαλή μεταφορά των επιβατών, των αποσκευών αυτών και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων.
-Μεριμνούν για την ακριβή εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου, ιδίως όσον αφορά τη συχνότητα, την τήρηση των δρομολογίων, του χρόνου διαδρομής.
-Μεριμνούν για την ικανοποιητική εξυπηρέτηση των επιβατών κατά τη διάρκεια της μεταφοράς και κατά την παραμονή τους στους χώρους αναμονής και άφιξης − αναχώρησης λεωφορείων.
-Διαθέτουν οργανωμένες υπηρεσίες πληροφοριών (Γραφείο εξυπηρέτησης κοινού) στους σταθμούς άφιξης αναχώρησης.
-Διαθέτουν οργανωμένη υπηρεσία παραλαβής δεμάτων και φύλαξης απολεσθέντων αντικειμένων.
-Απαγορεύουν τη μεταφορά εύφλεκτων και εκρηκτικών υλών.
-Απαγορεύουν τη μεταφορά ζώων, πλην των περιπτώσεων ζώων συνοδείας αναπήρων ή μικρών κατοικίδιων ζώων, που μεταφέρονται με κατάλληλα για το σκοπό αυτόν μέσα.
-Τοποθετούν τόσο στους σταθμούς και τα πρακτορεία όσο και μέσα στα λεωφορεία «Κιβώτια παραπόνων υποδείξεων».
-Απαγορεύουν τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μέχρι έξι (6) ετών χωρίς πρόσωπο που να τα συνοδεύει. Το συνοδεύον τα παιδιά αυτά πρόσωπο επιμελείται της ασφαλούς μεταφοράς αυτών και καταλαμβάνουν μαζί με το παιδί μία θέση επιβάτη η οποία ευρίσκεται όπισθεν άλλου καθίσματος.
-Επιτρέπουν σε παιδιά ηλικίας από έξι (6) έως δεκαπέντε (15) ετών να χρησιμοποιούν ανά τρία διπλό, ενιαίο κατά την έδρα και ερεισίνωτο, κάθισμα, εφ’ όσον ευρίσκεται όπισθεν άλλου καθίσματος επιβάτη.
-Παρακολουθούν σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, τα σχετικά δελτία των μέσων ενημέρωσης και όταν παρίσταται ανάγκη, λόγω διακοπής συγκοινωνιών μέσω πορθμείων ή άλλων θέσεων, λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα (αναβολή δρομολογίων, ενημέρωση του επιβατικού κοινού κατά το χρόνο αναχωρήσεως κ.λ.π.) προς αποφυγή οποιασδήποτε ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού που είναι δυνατόν να προληφθεί.
-Επιστρέφουν το 70% της τιμής του εισιτηρίου στον επιβάτη σε περίπτωση που ακυρώσει την κράτηση της θέσεως σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής 8 ώρες τουλάχιστον προ της αναχωρήσεως, ή το 50% σε περίπτωση που ακυρώσει την κράτηση της θέσεως εντός8 ωρών προ της ώρας αναχωρήσεως.
-Τροποποιούν τα εισιτήρια, αντί της προηγούμενης ακύρωσης, όσον αφορά τη ημερομηνία του ταξιδιού ήτα μεταβιβάζουν σε άλλα πρόσωπα χωρίς καμία επιβάρυνση των προσώπων αυτών (επιβαλλομένης στην περίπτωση μεταβιβάσεως κανονικού εισιτηρίου σε πρόσωπο το οποίο δικαιούται εισιτήριο μειωμένης τιμής ή ελευθέρας διακινήσεως της επιστροφής των αντιστοίχων χρημάτων στον αρχικό κάτοχο του εισιτηρίου). Εφόσον σε κάθε περίπτωση (ακύρωσης ή μεταβολής του προορισμού ή δρομολογίου ή αλλαγής επιβάτη ή αλλαγής ημερομηνίας) υπάρχει θεώρηση επί του εισιτηρίου από τον αρμόδιο υπάλληλο του ΚΤΕΛ και μόνον.
-Αναρτούν τον Χ.Υ.Κ. σε εμφανή σημεία των σταθμών και πρακτορείων άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων όσο και μέσα σε αυτά και τον διαθέτουν στο επιβατικό κοινό με κάθε πρόσφορο μέσο και ανάλογα με την περίπτωση και στο διαδίκτυο.
Οι συγκοινωνιακοί φορείς ή οι πράκτορες τους δύνανται να αρνούνται να δεχθούν κράτηση, να εκδώσουν ή να παράσχουν κατ’ άλλο τρόπο εισιτήριο σε, ή να επιβιβάσουν, άτομα λόγω αναπηρίας ή μειωμένης κινητικότητας, μόνο:
-για να συμμορφωθούν προς τις ισχύουσες απαιτήσεις ασφαλείας που ορίζει το διεθνές, κοινοτικό ή εθνικό δίκαιο, ή τις απαιτήσεις υγείας και ασφαλείας που ορίζουν οι αρμόδιες αρχές
-όταν ο σχεδιασμός του οχήματος ή η υποδομή, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων λεωφορείων και των τερματικών σταθμών, καθιστά αδύνατο να πραγματοποιηθεί η επιβίβαση, η αποβίβαση ή η μεταφορά του ατόμου με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα κατά τρόπο ασφαλή και λειτουργικά εφικτό.
Υποχρεώσεις προσωπικού
Το προσωπικό των συγκοινωνιακών φορέων, καθώς και οι ιδιοκτήτες λεωφορείων που υπάγονται εξαιτίας της εργασίας τους σε μία από τις κατηγορίες του προσωπικού οφείλουν:
-Να έχουν ευπρεπή εμφάνιση και να φέρουν την ειδική στολή για όσους επιβάλλεται, κατά την ώρα της Υπηρεσίας διατηρημένη σε καλή κατάσταση.
-Να συμπεριφέρονται προς το επιβατικό κοινό με ευγένεια, σοβαρότητα και προθυμία και να φροντίζουν για την πλήρη και άμεση εξυπηρέτησή του.
-Να επιδεικνύουν ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή όταν πρόκειται για εμποδιζόμενα άτομα (ηλικιωμένα πρόσωπα, έγκυες γυναίκες και άτομα με ειδικές ανάγκες).
-Να δίδουν με προθυμία κάθε χρήσιμη πληροφορία που ανάγεται στην αρμοδιότητά τους, ιδίως για τα δρομολόγια, αφίξεις αναχωρήσεις λεωφορείων κ.λ.π.
-Να μην καπνίζουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.

-Να επιμελούνται με υπευθυνότητα της παραλαβής και παράδοσης των αποσκευών των επιβατών και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων.
-Οι ελεγκτές των εισιτηρίων να επιδεικνύουν την υπηρεσιακή τους ταυτότητα κατά τη διάρκεια του ελέγχου.
-Οι οδηγοί των λεωφορείων να τοποθετούν το ονοματεπώνυμό τους σε ορισμένη θέση και να αλλάζουν την οθόνη του λεωφορείου.
-Να μεριμνούν ώστε οι επιβάτες να μην ανοίγουν τα παράθυρα του λεωφορείου όταν λειτουργεί ο κλιματισμός ή όταν αντιτίθενται άλλοι επιβάτες σε αυτό.
-Να μην επιτρέπουν στους επιβάτες να προβαίνουν σε οποιαδήποτε ενέργεια που μπορεί να προκαλέσει φθορά στο λεωφορείο.
-Να μην επιτρέπουν στους επιβάτες να καπνίζουν μέσα στο λεωφορείο.
-Να συνιστούν στους επιβάτες να παραχωρούν τη θέση τους σε άτομα που χρήζουν βοηθείας (έγκυες, ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες) κατά τη διάρκεια δρομολογίων με λεωφορεία στα οποία επιτρέπεται η μεταφορά όρθιων επιβατών. Οι συγκοινωνιακοί φορείς και οι φορείς διαχείρισης των τερματικών σταθμών μεριμνούν για την κατάρτιση του προσωπικού τους στα θέματα που αναφέρονται στα δικαιώματα καταναλωτών καθώς και αποζημίωσης αυτών.
Δικαιώματα καταναλωτών καθώς και αποζημίωσης αυτών
Οι συγκοινωνιακοί φορείς θα πρέπει να διαθέτουν μηχανισμό διεκπεραίωσης των καταγγελιών επιβατών που σχετίζονται με δικαιώματα και υποχρεώσεις που καθορίζονται με την παρούσα. Οι επιβάτες που επιθυμούν να υποβάλουν καταγγελία στο συγκοινωνιακό φορέα, οφείλουν να το πράξουν εντός τριών μηνών από την ημερομηνία κατά την οποία παρασχέθηκε ή θα έπρεπε να έχει παρασχεθεί η υπηρεσία της τακτικής λεωφορειακής γραμμής.
Εντός μηνός από την παραλαβή της καταγγελίας, ο συγκοινωνιακός φορέας ενημερώνει τον επιβάτη ότι η καταγγελία του εκρίθη βάσιμη, απερρίφθη ή εξετάζεται ακόμη. Η προθεσμία τελικής απάντησης δεν υπερβαίνει τους τρεις μήνες από την ημερομηνία παραλαβής της καταγγελίας.
Εφόσον ο επιβάτης δεν επιθυμεί να κάνει χρήση της διαδικασίας χειρισμού αναφορών/καταγγελιών της ως άνω παραγράφου 1 ή θεωρεί το αποτέλεσμα αυτής ως μη ικανοποιητικό, οι αναφορές πολιτών για παραβάσεις των υποχρεώσεων που καθορίζονται με την παρούσα και τον κανονισμό του προσωπικού των συγκοινωνιακών φορέων υποβάλλονται στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας.
Κάθε συγκοινωνιακός φορέας υποχρεούται στην αποζημίωση των καταναλωτών για τις εξής περιπτώσεις:
-Για απώλεια αποσκευών ποσό ελάχιστης αποζημίωσης 30 ευρώ.
-Για απώλεια ασυνόδευτων μικροδεμάτων ποσό ελάχιστης αποζημίωσης 15 ευρώ.
-Για μη παραλαβή επιβάτη υπαιτιότητας του συγκοινωνιακού φορέα από αφετηρία ή προκαθορισμένη στάση το τριπλάσιο της αξίας του εισιτηρίου.
Οι συγκοινωνιακοί φορείς και οι φορείς διαχείρισης τερματικών σταθμών ευθύνονται για απώλεια ή φθορά αναπηρικών αμαξιδίων, άλλου εξοπλισμού μετακίνησης ή βοηθητικού εξοπλισμού, εφόσον αυτή συνδέεται με την μεταφορά.
Στην περίπτωση απώλειας ή φθοράς του ως άνω εξοπλισμού καταβάλλεται αποζημίωση ίση με τη δαπάνη αντικατάστασης ή επισκευής του εξοπλισμού που απωλέσθηκε ή υπέστη φθορά, είτε από τον συγκοινωνιακό φορέα είτε τον φορέα διαχείρισης του τερματικού σταθμού, αναλόγως της ευθύνης για την εν λόγω απώλεια ή φθορά. 

Απ. Κενανίδης, ΟΦΑΕ: Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αντιστοιχούν στο 2% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ

Στη συνεισφορά των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, σε συνδυασμό με την αναγκαιότητα υιοθέτησης ηλεκτρονικών καινοτομιών στη λειτουργία τους, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης, στην εσπερίδα «Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές και Ανάπτυξη – Ο Ρόλος των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών».
Ο κ. Κενανίδης ανέφερε ότι οι οδικές μεταφορές είναι τομέας στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή οικονομία, δεδομένου ότι μεταφέρουν περισσότερο από το 75% του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών δια ξηράς και κοντά στο 90% της αξίας του συνόλου των μεταφερόμενων εμπορευμάτων. 
Συνοπτικά, οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν περίπου το 2% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ και μάλιστα, πάνω από 6 εκατομμύρια άνθρωποι, στην ΕΕ, εξαρτώνται, άμεσα ή έμμεσα, από τα φορτηγά για τη θέση εργασίας τους.
Αναφερόμενος στην υπάρχουσα κατάσταση, ο κ. Κενανίδης, αφού πρώτα σημείωσε ότι «είναι δύσκολοι οι καιροί και για τον χώρο των μεταφορών, αφού κληθήκαμε να αντιπαλέψουμε την οικονομική κρίση που έχει προκαλέσει ανεπανόρθωτες ζημιές και στον κλάδο των οδικών μεταφορών», σημείωσε τα ακόλουθα:
-Η εξαγωγική δραστηριότητα συρρικνώνεται διαρκώς, έχοντας άμεσες συνέπειες και στο μεταφορικό έργο. Σε στενή συνεργασία με την Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών, την IRU, η ΟΦΑΕ παρακολουθεί τις εξελίξεις, σε καθημερινή βάση, προκειμένου να παρέχει έγκυρη πληροφόρηση στα μέλη της. Γι’ αυτό τέθηκε σε εφαρμογή, και στην Ελλάδα, η ηλεκτρονική διεκπεραίωση των τελωνειακών διαδικασιών TIR (TIR-EPD). 
-Η ΟΦΑΕ, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), υπέγραψε «Σύμφωνο Συνεργασίας», το οποίο περιλαμβάνει σειρά δράσεων και συνεργασιών των δύο φορέων και τη συστηματική συνεννόηση και αλληλοενημέρωση σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος, καθώς και ανάληψη κοινών δράσεων στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.   
«Στόχος όλων είναι με προσεκτικά και καλά μελετημένα βήματα να αντισταθμίζουμε τους κινδύνους και να προστατεύουμε τα συμφέροντα των Ελλήνων αυτοκινητιστών», ανέφερε ο κ. Κενανίδης. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/11918-ap-kenanidis-ofae-oi-odikes-emporevmatikes-metafores-antistoixoyn-sto-2-tou-evropaikoy-aep.html

Συνολικές προβολές σελίδας