Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

1ο ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ FORUM ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, αναγνωρίζοντας τη σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας διεθνώς
και εκτιμώντας την προσφορά της στην Ελληνική Οικονομία και Κοινωνία,
εγκαινιάζει με το 1ο Ναυτιλιακό Forum τα ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ events.
Εκπρόσωποι της κυβέρνησης, του κοινοβουλίου, κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές και διεθνείς ειδικοί θα παρουσιάσουν την εξέλιξη και την προσφορά της ελληνικής ναυτιλίας και θα σκιαγραφήσουν τη μελλοντική της πορεία σε ένα απρόβλεπτο και εύθραυστο διεθνές οικονομικό περιβάλλον.
Στα βασικά θέματα που θα αναλυθούν περιλαμβάνονται:
  • Η διαχρονική συμβολή του ελληνικού εφοπλισμού στην οικονομία και κοινωνία
    Αποτιμώντας το παρελθόν, σκιαγραφώντας το μέλλον
  • Χρηματοδότηση
    Από τους εμποροτραπεζίτες Αδελφούς Ράλλη στην τραπεζική δανειοδότηση
    και από τη Wall Street στα private equity funds
  • Η πορεία των ναυλαγορών και οι νέοι δρόμοι του θαλασσίου εμπορίου
    Εμπόδια, προκλήσεις και προοπτικές
  • Η Ελλάδα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και ο ρόλος των υποστηρικτικών στη ναυτιλία υποδομών

    Πηγή: http://events.naftemporiki.gr/shippingforum


    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

    Εγγραφές-προσέλευση:
    09:00-09:30
    Καλωσόρισμα – Χαιρετισμοί:
    09:30-10:30
    Ενότητα 1η : 10:30-12:00
    Η διαχρονική συμβολή του ελληνικού εφοπλισμού στην οικονομία και κοινωνία:
    Αποτιμώντας το παρελθόν, σκιαγραφώντας το μέλλον
    • Οι επενδύσεις των ναυτιλιακών κεφαλαίων στη στεριά : Από την Ενέργεια στις Κατασκευές, από τον Τουρισμό στις Τράπεζες, από τις Μεταφορές στην Τεχνολογία
    • Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, η κατάρτιση των ναυτικών και η τόνωση της απασχόλησης
    • Η συνεισφορά της Ελληνικής Ναυτιλίας μέσω του προγράμματος κοινωνικής αλληλεγγύης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, τα κοινωφελή ιδρύματα και οι ιδιωτικές αγαθοεργίες
    Διάλειμμα: 12:00-12:30
    Ενότητα 2η : 12:30-14:00
    Χρηματοδότηση : Από τους εμποροτραπεζίτες Αδελφούς Ράλλη
    στην τραπεζική δανειοδότηση
    και από τη Wall Street στα private equity funds
    • Το νέο ειδικό βάρος των τραπεζών στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση
    • Οι ευκαιρίες που προσφέρουν οι κεφαλαιαγορές και ο ανταγωνισμός μεταξύ hedge funds και private equities
    • Οι διαφαινόμενες τάσεις στην εξασφάλιση πηγών άντλησης ρευστότητας των ναυτιλιακών εταιρειών
    Διάλειμμα για γεύμα : 14:00-15:00
    Ενότητα 3η : 15:00-16:30
    Η πορεία των ναυλαγορών και οι νέοι δρόμοι του θαλασσίου εμπορίου :
    Εμπόδια, προκλήσεις και προοπτικές
    • Η ύφεση στην παγκόσμια οικονομία και η κρίση στη ναυτιλία – Προβλέψεις για το μέλλον
    • Οι δείκτες των ναυλαγορών, η μείωση της παγκόσμιας ζήτησης και η αύξηση της προσφοράς
    • Οι κίνδυνοι και τα εμπόδια για την ελεύθερη διακίνηση των πλοίων – Οι εμπόλεμες καταστάσεις και η σύγχρονη πειρατεία
    • Η πρόκληση της διέλευσης από τον Βόρειο Πόλο
    Διάλειμμα :16:30-17:00
    Ενότητα 4η : 17:00-18:30
    H Ελλάδα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και ο ρόλος των υποστηρικτικών στη ναυτιλία υπηρεσιών
    • Η Ελλάδα ως διεθνές ναυτιλιακό και διαμετακομιστικό κέντρο, ο ανταγωνισμός από τη Βόρεια Ευρώπη και την Άπω Ανατολή
    • Τα καύσιμα νέου τύπου και το υγροποιημένο φυσικό αέριο, οι επενδύσεις για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και η προστασία του περιβάλλοντος
    • Οι προϋποθέσεις ενίσχυσης του ρόλου της Ελλάδας ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου
    Επίσημο Δείπνο: 20:00-22:00
     
     
    Tο 1ο Ναυτιλιακό Forum της ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ θα διεξαχθεί την Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015 στο Ξενοδοχείο Divani Apollon Palace & Thalasso.
     
    Divani Apollon Palace & Thalasso
    Αγίου Νικολάου 10, 166 71 Αθήνα Βουλιαγμένη
    Tηλ. +30 210 8911100, Φαξ +30 210 9658010
    Email: info@divaniapollon.gr

Καθορισμός έγκρισης τύπου για «ΜΟΙΚ» (μεμονωμένα οχημάτα ιδιαίτερης κατασκευής)

Απόφαση σχετικά με τον καθορισμό της διαδικασίας για την έγκριση μεμονωμένων οχημάτων ιδιαίτερης κατασκευής  (ΜΟΙΚ) έλαβε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο συγκεκριμένο ΦΕΚ, «Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται στα οχήματα κατηγορίας Μ1 και Ν1 όπως ορίζονται στο παράρτημα ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 29949/1841/09 συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων ειδικής χρήσης, της ίδια κατηγορίας, όπως ορίζονται στο παράρτημα ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 29949/1841/09 (Β 2112), με την προϋπόθεση ότι η Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι αρμόδια για την έγκριση τύπου τους».
Σύμφωνα με τον ορισμό, ως μεμονωμένο όχημα ιδιαίτερης κατασκευής (ΜΟΙΚ) ορίζεται:
α) «Ανακατασκευασμένο όχημα»: Μεταχειρισμένο όχημα που έχει υποστεί ουσιώδεις μετατροπές και αλλαγές των κυρίων χαρακτηριστικών, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται στις επιτρεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις αλλαγές κυρίων χαρακτηριστικών, αλλά διατηρεί την ταυτότητα του αρχικού οχήματος.
β) «Όχημα μεταχειρισμένων εξαρτημάτων»: Όχημα που έχει κατασκευαστεί εν μέρει με τη χρήση κατασκευαστικών στοιχείων, στοιχείων και εξαρτημάτων από μεταχειρισμένα οχήματα, και δεν υπάγεται στην κατηγορία των ανακατασκευασμένων οχημάτων.
β) «Εγκριτική αρχή»: η Διεύθυνση Τεχνολογίας οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία είναι αρμόδια για όλα τα θέματα που αφορούν στην έγκριση οχημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων, καθώς και για τον καθορισμό των τεχνικών προδιαγραφών αυτών.
γ) «Φορέας ελέγχου»: οργανισμός ή φορέας ο οποίος ορίζεται από την εγκριτική αρχή ως εργαστήριο δοκιμών ή επιθεωρήσεων εξ ονόματός της. Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μπορεί να εκτελεί η ίδια τα καθήκοντα αυτά.
δ) «Εναλλακτικές απαιτήσεις ΜΟΙΚ»: διοικητικές διατάξεις και τεχνικές απαιτήσεις που αποσκοπούν στην εξασφάλιση επιπέδου οδικής ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας όσο το δυνατό ισοδύναμο προς το επίπεδο που παρέχεται από τις ισχύουσες διατάξεις.
ε) «Οικογένεια τύπου οχήματος»: οχήματα του ιδίου τύπου οχήματος και της ίδιας παραλλαγής κατά την έννοια του άρθρου 2 και του μέρους Β του παραρτήματος ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 29949/1841/2009.
στ) «Κατασκευαστής»: ο διενεργών την μετατροπή ή κατασκευή αντίστοιχα των αναφερομένων στην παρ. α ΜΟΙΚ.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/market-news/item/2094-kathorismos-egkrisi-tipou-gia-moik

H ΠΝΟ καταγγέλλει συρρίκνωση της ελληνικής σημαίας και των πληρωμάτων

Συρρίκνωση της ελληνικής σημαίας στα πλοία, με ταυτόχρονη μείωση των οργανικών συνθέσεων, που είχε ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση του αριθμού των Ελλήνων ναυτικών, διαπιστώνει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Πλέον, οι Έλληνες ναυτικοί αριθμούν περί τους 15.000, ενώ δραματική είναι και η επιδείνωση των οικονομικών των ασφαλιστικών τους ταμείων, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΝΟ, που πραγματοποίησε το Γενικό Ετήσιο Συμβούλιό της και το 29ο έκτακτο Παν-Ναυτικό Συνέδριο, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).
Το Γενικό Συμβούλιο της συνδικαλιστικής ομοσπονδίας των ναυτικών ζήτησε επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών στην προ μνημονίων εποχή, τη ριζική επανεξέταση των αποφάσεων του υπουργείου Ναυτιλίας για τη σύνθεση των πληρωμάτων στα πλοία Ελλάδας- Ιταλίας, την αναστολή της εφαρμογής του Άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας και την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις κατηγορίες πλοίων, που εκκρεμούν.
Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε και για τα θέματα των ποινικών διώξεων σε βάρος συνδικαλιστικών στελεχών και εργαζομένων, ειδικά σε ό,τι αφορά την άσκηση ποινικής δίωξης κατά του πληρώματος του, υπό ελληνική σημαία επιβατηγού πλοίου, για τη συμμετοχή του σε απεργία της ΓΣΣΕ και της ΠΝΟ.
Το Γενικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε επίσης τη Διοίκηση της ΠΝΟ, με σχετικό ψήφισμα που ενέκρινε, να προωθήσει εντός του επομένου έτους τα μείζονος σημασίας και σπουδαιότητας αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά διατυπώνονται στον Προγραμματισμό Δράσης της Ομοσπονδίας. Ακολούθως, το συνέδριο της ΠΝΟ απέρριψε προτάσεις τροποποίησης του καταστατικού της ομοσπονδίας που είχαν υποβληθεί από πρωτοβάθμιες ναυτεργατικές οργανώσεις.

Κατατέθηκε η τροπολογία για τον διακανονισμό OΛΠ-Cosco. Τα οφέλη για ΟΛΠ

Στο νομοσχέδιο «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα- Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Περιβάλλοντος κατατέθηκε η τροπολογία για τον φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ – Cosco.  Το νομοσχέδιο συζητείται την Παρασκευή και το Σάββατο στην Ολομέλεια της Βουλής.
H τροπολογία έχει τίτλο «Κύρωση του ιδιωτικού συμφωνητικού δεύτερης τροποποίησης της, από 25/11/2008, σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.».
Με τη σύμβαση παραχώρησης (Β΄ Τροποποίηση, μέσω Φιλικού Διακανονισμού) μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε., η οποία αποτελεί μία νέα επιχειρηματική – επενδυτική συμφωνία, σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΠ, ενισχύεται η καθαρά παρούσα αξία και η κερδοφορία του οργανισμού, του οποίου τα νέα δεδομένα είναι τα ακόλουθα: 
1.
Ύψος Επένδυσης (2015 – 2021)
230.000.000 €
2.
Ετήσια έσοδα ΟΛΠ Α.Ε. κατά το έτος 2021
(μεταβλητό αντάλλαγμα Σύμβασης)
100.814.280 €
3.
Ετήσια έσοδα ΟΛΠ Α.Ε. για το έτος 2021
(σταθερό αντάλλαγμα Ι και ΙΙ Σύμβασης)
    8.500.000 €


Σύνολο ετήσιων εσόδων ΟΛΠ Α.Ε. (το 2021) (3 + 4)
109.314.280 €
4.
Ποσοστό ετήσιου μεταβλητού ανταλλάγματος το 2021
(επί των συνολικών εσόδων της ΣΕΠ Α.Ε.)
24,5% σταθερό
5.
Καθαρά Παρούσα Αξία Σύμβασης το 2021
(αισιόδοξο σενάριο)
1.013.000.000 €
6.
Καθαρά Παρούσα Αξία Σύμβασης το 2021
(απαισιόδοξο σενάριο)
678.000.000 €
7.
Αναμενόμενη ετήσια δυναμικότητα Σύμβασης το 2021
σε Προβλήτα ΙΙ & Προβλήτα ΙΙΙ (TEU=εμπορευματοκιβώτια 20π)
6.200.000 TEU
(από 3.700.000)
8.
Εγγυημένη δυναμικότητα το 2021
4.750.000 TEU
9.
Ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα Σύμβασης
3.087.000 TEU
10.
Ποινή παραβίασης ελάχιστης εγγυημένης δυναμικότητας
18 € ανά TEU
σε τιμές βάσης 2009
11.
Εγγυητικές Επιστολές
103.400.000 €
12.
Έκταση Νέων Προβλητών
135.590 τ.μ.
Επιπλέον των πιο πάνω συμφωνήθηκαν και τα ακόλουθα:
Α.: Κατασκευάζεται στον Προβλήτα ΙΙΙ ο νέος Προβλήτας Πετρελαιοειδών για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. με χρηματοδότηση της ΣΕΠ Α.Ε. σε έκταση 12.000 τ.μ. Η αποπληρωμή θα γίνει από τον ΟΛΠ Α.Ε. σε 22 χρόνια με 2ετη περίοδο χάριτος. Ο Προβλήτας θα τελεί υπό την αποκλειστική διαχείριση του ΟΛΠ Α.Ε. Παραγράφονται τα οφειλόμενα από τον ΟΛΠ Α.Ε. ποσά μετακίνησης δικτύων (14.600.000 €).
Β.: Κατά την κατασκευή θα εγκιβωτισθούν 260.000 κ.μ. βυθολάσπης από εκβαθύνσεις και μικρά έργα του κεντρικού λιμένα του ΟΛΠ. Το κόστος περιβαλλοντικής προετοιμασίας θα καλυφθεί από τη ΣΕΠ Α.Ε. Πρόκειται για βασικό αναπτυξιακό υποστηρικτικό σημείο των νέων έργων του ΟΛΠ Α.Ε.
Γ.: Ενσωματώθηκαν στο τελικό κείμενο όλες οι (ερμηνευτικά) παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως τις πρότεινε το Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε. και τις αποδέχτηκε η ΣΕΠ Α.Ε.
Δ.: Η ρήτρα του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος για μετά το 2021 υποκαταστάθηκε από τη ρήτρα της ελάχιστης εγγυημένης δυναμικότητας με σταθερό το ποσοστό υπολογισμού ανταλλάγματος (24,5%). Το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα ήδη μετά το 2013 υπολείπεται του πραγματικού. Το 2021 το ελάχιστο εγγυημένο προβλεπόταν στα 50,84 εκ. ευρώ, ενώ το πραγματικό μετά τη νέα Συμφωνία θα ανέρχεται στα 100,81 εκ. ευρώ.
Ε.: Με τα πιο πάνω έργα και τα νέα έργα του ΟΛΠ Α.Ε., το λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε.) θα μπορεί να δέχεται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων νέας γενιάς (άνω των 15.000 TEU ανά πλοίο) και μαζί με τον Προβλήτα Ι του ΟΛΠ Α.Ε. θα μπορεί να εξυπηρετεί άνω των 7.200.000 TEU.
ΣΤ.: Από την έναρξη της Α΄ Σύμβασης Παραχώρησης (2009) μέχρι σήμερα η ΣΕΠ Α.Ε. έχει καταβάλει στον ΟΛΠ Α.Ε. 184.891.050 € (50 εκ. ως προκαταβολή και 134,89 εκ. ως ετήσια ανταλλάγματα).  
Ζ.: Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. και η εφαρμογή των όρων διαφάνειας που ετέθησαν, διήρκεσαν δύο χρόνια. Η Συμφωνία αυτή ουδεμία σχέση έχει με την επιχειρούμενη διαδικασία πώλησης του 67% των μετοχών από το ΤΑΙΠΕΔ, για το οποίο θέμα τα θεσμικά όργανα του ΟΛΠ Α.Ε. είχαν υποβάλλει διαφορετικές προτάσεις

Η τροπολογία στο επισυναπτόμενο αρχείο. 


Παραδόθηκε η σήραγγα της Όθρυς. Μείωση 1 ώρας της διαδρομής Αθήνα-Θες/νίκη

Ένα έργο, εξαιρετικά σημαντικό, για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, έφτασε στην ολοκλήρωσή του. Σήμερα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος παρέδωσε την σήραγγα της Όθρυς.  
Με την παράδοση της, σε σιδηροδρομική κυκλοφορία, ο χρόνος διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα συντομεύει κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα.
Σύμφωνα με στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, ο προϋπολογισμός μελέτης του έργου ήταν 324 εκατ. Κατά το διαγωνισμό, η ανάδοχος εταιρεία έδωσε έκπτωση 35,31% και έτσι το συμβατικό ποσό της σύμβασης διαμορφώθηκε στα 209,7 εκατ.
Ο τελευταίος ΑΠΕ έκλεισε στα 206,9 εκατ., λιγότερα από το συμβατικό αντικείμενο κατά 2,8 εκατ., ενώ το έργο θα ολοκληρωθεί, εντός της συμβατικής προθεσμίας, δηλαδή έως 31/12/2014.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το 2017 η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με τρένο, θα διεξάγεται σε 3,5 ώρες.   
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
Το έργο της Όθρυς, το οποίο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά έργα που κατασκευάστηκαν περιλαμβάνει:
-την κατασκευή δίδυμης Σήραγγας (ΣΣ6) με υπόγεια διάνοιξη, μήκους  6,4 χλμ,  με πρόβλεψη ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής επί σταθερής επιδομής (slab track) ανά κλάδο σήραγγας και την κατασκευή συνδετήριων σηράγγων ανά 500μ κατά μήκος της σήραγγας για λόγους ασφαλείας. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη σήραγγα  αποτελεί  μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες των Βαλκανίων.   

-την κατασκευή πέντε (5) σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 1.796 μ, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί για διπλή σκυροστρωμένη σιδηροδρομική γραμμή με ηλεκτροκίνηση.  Κατασκευάστηκαν με τα πλέον σύγχρονα συστήματα σεισμικής απόκρισης τεχνικών έργων.   
-την κατασκευή τεχνικού Σήραγγας (ΣΣ5) με υπόγεια διάνοιξη συνολικού μήκους 432,50μ. Πρόκειται για σιδηροδρομική σήραγγα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.
-την κατασκευή διδύμου cut & cover μετά την έξοδο της σήραγγας (ΣΣ6) μήκους εκάστου κλάδου 630μ.
-την κατασκευή έργων οδοποιίας για τις ανάγκες εξυπηρέτησης των παρόδιων αγροτικών εκτάσεων και την αποκατάσταση της οδικής κυκλοφορίας του Επαρχιακού Δικτύου.
-καθώς, και την κατασκευή υδραυλικών έργων αποστράγγισης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, την κατασκευή επιχωμάτων-ορυγμάτων στο ανοιχτό έργο και εργασίες προς ικανοποίηση των υφισταμένων περιβαλλοντικών όρων του έργου.  
Το έργο έχει κατασκευαστεί με τις αυστηρότερες προδιαγραφές, ώστε να πληροί τους όρους διαλειτουργικότητας των σύγχρονων ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών δικτύων και με δυνατότητα να αναπτύσσονται με ασφάλεια ταχύτητες συρμών έως και 160 km/h.

Συνολικές προβολές σελίδας