Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Το EBEΠ επικροτεί τη διάθεση δελτίων TIR, στο λιμάνι του Πειραιά, από την ΟΦΑΕ

ικροτεί την έναρξη της χρήσης διάθεσης των δελτίων του συστήματος TIR στο λιμάνι του Πειραιά και συγχαίρει την Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών (Ο.Φ.Α.Ε), τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) και την Piraeus Container Terminal (PCT), γι’ αυτή τους την πρωτοβουλία, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.
Όπως σημειώνει το Επιμελητήριο, «το διεθνές σύστημα οδικών Μεταφορών ΤΙR (Transports Internationaux Routiers) επιτρέπει σε σφραγισμένα από το τελωνείο οχήματα και containers να διέρχονται μέσω των κρατών, χωρίς τελωνειακούς ελέγχους, να απλοποιεί τις συνοριακές διατυπώσεις και να τις περιορίζει στο σημείο εκκίνησης και προορισμού, να μην καταβάλλεται 60.000 ευρώ, ως εγγύηση τελωνειακών δασμών και τελών και γενικά επιταχύνει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες και μειώνει σημαντικά τα έξοδα της μεταφοράς εμπορευμάτων, από και προς τη Χώρα μας.
Είναι γνωστή η πεποίθηση, τόσο της Διοίκησης, όσο και των μελών του Ε.Β.Ε.Π., ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει όλες τις δυνατότητες να είναι στην πρώτη γραμμή μιας νέας αναπτυξιακής πορείας της Χώρας, με σύγχρονο περιεχόμενο, σταθερές βάσεις, αποδοχή και συμμετοχή της επιχειρηματικής κοινωνίας. Ο Πειραιάς οφείλει επιτέλους να παραγάγει προστιθέμενη αξία (added value services) από την ιδιαίτερη γεωγραφική θέση του, αφού βρίσκεται στο σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης.
Όμως, η ευνοϊκή αυτή θέση απαιτεί όπως σε κάθε προηγμένο λιμάνι, όχι μόνο να συνδεθεί το Ικόνιο με το στοιχειωμένο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, αλλά και επιτέλους να λειτουργήσει. Ο Πειραιάς μπορεί να πρωταγωνιστήσει ως κομβικό διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίου και ναυτιλίας, αλλά και ως σημαντικό σημείο εφοδιασμού με τη προώθηση των συνδυαστικών μεταφορών προς τη Κεντρική και Δυτική Ευρώπη και, φυσικά, όλες τις γειτονικές βαλκανικές χώρες.
Το παρόν και το μέλλον είναι η απλοποίηση και η επιτάχυνση της μεταφορικής δραστηριότητας των εμπορευματοκιβωτίων και μη, τα οποία διακινούνται μέσω του λιμανιού του Πειραιά, ως εκ τούτου, καθίσταται αναγκαία λόγω και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων, η χρήση του συστήματος TIR. Γιατί με αυτό το διαμετακομιστικό σύστημα, εκτός των άλλων, έχει αποδειχθεί ότι το έργο των μεταφορέων και εμπόρων διευκολύνεται, αφού μειώνονται τα έξοδα, λόγω των ελάχιστων καθυστερήσεων και περιορισμού των αναγκαίων ελέγχων». 
«Δεν θα μπορούσα, να μην επικροτήσω κι εγώ αυτή την τόσο σημαντική πρωτοβουλία του Προέδρου της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (Ο.Φ.Α.Ε.), του Απόστολου Κενανίδη, για την προβολή της χρήσης του συστήματος TIR στον Πειραιά. Άλλωστε, όλοι οι εισαγωγείς και εξαγωγείς γνωρίζουμε ότι, το σύστημα TIR είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά όργανα ηλεκτρονικής διευκόλυνσης και εφαρμογών ασφάλειας του πολυμερούς εμπορίου και των μεταφορών.
Επίσης, ως παραγωγικοί φορείς της πόλης, οφείλουμε να αναδείξουμε τον Πειραιά μας σε ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό  διαμετακομιστικό κέντρο συνδυαστικών μεταφορών της Ν.Α. Ευρώπης», δήλωσε ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης.

Πηγή: http://metaforespress.gr/logistics/item/7910-yper-tis-diathesi-deltion-tir-sto-limani-tou-peiraia-to-evep.html

Επιτυχής η έναρξη διάθεσης των Δελτίων TIR-Η μεταφορά πρέπει να πάει στους Έλληνες αυτοκινητιστές

Του Νίκου Σπυρόπουλου
Με επιτυχία στέφθηκε η εκδήλωση εγκαινίων της έναρξης διάθεσης των Δελτίων TIR από παράρτημα της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος σε συνεργασία με τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) την PCT (Piraeus Container Terminal) και τον ΟΛΠ. Κεντρικό θέμα των ομιλιών ήταν το σύστημα TIR και τα κυριότερα οφέλη του στον τομέα της μεταφοράς αλλά και της ανάπτυξης του λιμανιού και της θέσης της χώρας μας ως διαμετακομιστικό κέντρο της νοτιανατολικής Ευρώπης.


Ειδικότερα, στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της PCT, έδωσαν το «παρών» σημαντικοί εκπρόσωποι του κλάδου των μεταφορών ενώ κεντρικοί ομιλητές ήταν ο πρόεδρος της Ο.Φ.Α.Ε κ. Απόστολος Κενανίδης, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) κ. Βασίλειος Κορκίδης, ο Γενικός διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κ. Βασίλειος Καλλιβωκάς, η Προϊσταμένη της 19ης Διεύθυνσης Τελωνιακών Διαδικασιών του υπουργείου Οικονομικών, κ. Σοφία Παπαγιάννη, ο Εμπορικός Διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε (PCT) κ. Τάσος Βαμβακίδης καθώς και ο Επικεφαλής-Αειφόρος Ανάπτυξη, της Διεθνής Ένωσης Μεταφορών (IRU) κ. Jens Hügel.
Τον λόγο πήρε και ο πρόεδρος του Δ.Σ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L), κ. Βασίλης Μπαρμπαγιάννης.


Απόστολος Κενανίδης: Σημαντικά οφέλη από το σύστημα TIRγια τους Έλληνες οδηγούς

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Ο.Φ.Α.Ε, κ. Κενανίδης, το σύστημα TIR «πρόκειται για ένα έντυπο απλοποιημένο και τυποποιημένο, με την χρήση του οποίου δεν αναγκάζεται ο μεταφορέας να καταθέσει τελωνιακή εγγύηση όταν τα εμπορεύματα διέρχονται από τα σύνορα, καθώς περιλαμβάνει ενιαία εγγύηση ύψους 60.000€ προς τα τελωνεία».
«Ένα δελτίο TIRείναι αρκετό για να καλύψει τους δασμούς του  συνόλου των μεταφερομένων εμπορευμάτων και εξασφαλίζει ότι τα εμπορεύματα διακινούνται μέσα στην ώρα με ελάχιστη τελωνιακή παρέμβαση», συμπλήρωσε ακόμη.
«Ο χώρος  των Ελλήνων αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών, προσφέρει ακατάπαυστα τη συμβολή του στη  ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και δίνει καθημερινά και αξιόπιστα τη μάχη για γρήγορη ,ασφαλή, ποιοτική, αποτελεσματική, συνεπή και ανταγωνιστική μεταφορά των εμπορευμάτων», συνέχισε.
Αξίζει να αναφέρουμε , ότι η Ο.Φ.Α.Ε είναι ο επίσημος φορέας υπό την εποπτεία και τη διαχείριση του οποίου λειτουργεί το σύστημα TIR στην Ελλάδα. Εκδίδει δηλαδή τα δελτία TIR για την χώρα μας.

Κορκίδης: Πρέπει να συνεργαστούμε όλοι οι φορείς της πόλης

Στη δύναμη της συνεργασίας αναφέρθηκε κυρίως ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, κ. Κορκίδης.
«Πρέπει να υπάρχει πάντα μια συνεργασία. Όλοι μας πρέπει να συνεργαστούμε. Όλοι οι φορείς αυτής της πόλης πρέπει να δούμε ότι ακόμα δεν έχουμε εκμεταλλευτεί την γεωγραφική μας θέση όπως θα έπρεπε. Ο Πειραιάς οφείλει να γίνει το σημείο εφοδιασμού τόσο της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, όσο και των Βαλκανίων», είπε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των μεταφορών, διαπιστώστε ότι παρατηρείται «εκχώρηση του οδικού μεταφορικού έργου της χώρας μας σε ξένες χώρες και κυρίως στη Βουλγαρία».

Καλλιβωκάς: Χαιρετίζουμε θετικά την πρωτοβουλία της ΟΦΑΕ

Όπως ενημέρωσε ο Γενικός Διευθυντής του ΥΜΕ, η πρωτοβουλία αυτή της ΟΦΑΕ, φέρει τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου.
«Το υπουργείο αναγνωρίζει το σύστημα TIRκαι τα οφέλη του», τόνισε ο κ. Καλλιβωκάς.
Αναφερόμενος στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων είπε: «μεγάλο μέρος των ελληνικών εξαγωγών αποτελούν τα γεωργικά προϊόντα τα οποία είναι ιδιαιτέρως ευπαθή. Οι εξαγωγές αυτές διενεργούνται ιδιαίτερα προς χώρες της Ανατολικής Ευρώπης με ελληνικά αυτοκίνητα διεθνών μεταφορών. Για την εύρυθμη και ασφαλή μεταφορά αυτών των προϊόντων κάθε φορτηγό θα πρέπει να διαθέτει το καρνέ TIR».

Παπαγιάννη: Σημαντικές διευκολύνσεις στις διελεύσεις με το TIR

«Το καθεστώς TIR παρέχει διευκολύνσεις στις συνοριακές διελεύσεις. Με το ίδιο παραστατικό-τίτλος εγγύησης, τα φορτηγά μπορούν και διέρχονται χωρίς να πραγματοποιούν εκ νέου διατυπώσεις και χωρίς να απαιτείται νέα εγγύηση», τόνισε η κ. Παπαγιάννη, Προϊσταμένη της 19ης Διεύθυνσης Τελωνιακών Διαδικασιών του Υποικ.



Βαμβακίδης: Πρέπει να δοθεί ώθηση στα ελληνικά φορτηγά
Την ανάγκη να υπάρξει ώθηση στο ελληνικό αυτοκίνητο τόνισε ο Εμπορικός Διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε (PCT), κ. Τάσος Βαμβακίδης.
«Πολλά φορτία που προορίζονται στις Βαλκανικές χώρες από τον Πειραιά, μεταφέρονται με φορτηγά όχι ελληνικής ιθαγένειας. Κάποια από αυτά είναι ελληνικά αλλά με βουλγάρικες πινακίδες. Θα πρέπει να δοθεί ώθηση στο ελληνικό αυτοκίνητο να παίξει τον ρόλο που του αναλογεί», είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος του ΣΥΝΔΔΕΛ&L, κ. Βασίλης Μπαρμπαγιάννης, δήλωσε ότι γίνεται ένα «πολύ θετικό βήμα για την ενίσχυση των αυτοκινητιστών».

Jens Hügel: Νέα εποχή για την Ελλάδα

«Το σύστημα TIR διευκολύνει το εμπόριο και τις μεταφορές ενώ προστατεύει το εισόδημα της κάθε χώρας», σημείωσε ο Jens Hügel ενώ ταυτόχρονα είπε ότι πρόκειται για μια νέα εποχή για την Ελλάδα.

Πλεονεκτήματα του TIR

-Ένα έντυπο για όλες τις μεταφορές προς όλες τις χώρες. Τα έντυπα είναι απλοποιημένα και τυποποιημένα.
-Ένα μοναδικό σύστημα εγγύησης για όλα τα TIR από την αρχή έως το τέλος της διαδρομής. Δεν χρειάζεται να κατατεθεί τελωνειακή εγγύηση όταν τα εμπορεύματα διέρχονται από τα σύνορα.
-Κάθε TIR περιλαμβάνει ενιαία εγγύηση ύψους 60.000€ προς τα Τελωνεία.
-Ένα TIR για όλα τα μεταφερόμενα εμπορεύματα.
-Μια εγγύηση για ολόκληρο το εμποροκιβώτιο, ανεξάρτητα από τον αριθμό των αποδεκτών του.
-Ένα τελωνειακό έντυπο TIR για ολόκληρο το φορτίο. Τα εμπορεύματα διακινούνται δια μέσου συνόρων με ελάχιστη τελωνειακή παρέμβαση.
-Εκτός από την Εθνική Ομοσπονδία, δεν χρειάζεται κανένας άλλος αντιπρόσωπος στις χώρες όπου η εγγύηση είναι έγκυρη.
-Η χρήση του συστήματος TIR εγγυάται την ασφάλεια και την ασφαλή μεταφορά, καθώς αποτελεί το μόνο σύστημα που χρησιμοποιεί εξουσιοδοτημένους Έλληνες μεταφορείς.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/component/k2/item/1418-enaksi-tir-ofae-ellinika-fortiga-reportaz

«Πράσινο φως» της ΕΕ στη συμμαχία P3, δηλαδή σε Maersk, MSC και CMA CGM

Το «πράσινο φως» για τη δημιουργία της γιγαντιαίας ναυτιλιακής συμμαχίας "Ρ3 Alliance", που θα ελέγχει περίπου το 40% του συνόλου των μετακινήσεων εμπορευμάτων στις μεγαλύτερες θαλάσσιες διαδρομές στον κόσμο, έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Στην "Ρ3 Alliance" συμμετέχουν η δανέζικη Maersk Line, η ελβετική Mediterranean Shipping και η γαλλική CMA CGM. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημέρωσε τους εταίρους της Ρ3 ότι δεν θα κινήσει διαδικασία σε σχέση με τη συμμαχία.
«Η Επιτροπή θα παρακολουθεί την Ρ3, ώστε να διασφαλίσει ότι θα παραμείνει σε συμμόρφωση με το δίκαιο του ανταγωνισμού της Ε.Ε.», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Maersk. Οι κινέζικες ρυθμιστικές αρχές αναμένεται, επίσης, να εγκρίνουν τη συμμαχία αυτόν τον μήνα.

Μ. Παπαδόπουλος, υφ.Μεταφορών:Ούτε ένα ελληνικό φορτηγό-ψυγείο χωρίς δουλειά!

Σε σύσκεψη που συγκάλεσε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, με τους ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνών μεταφορών, με παραγωγούς και εξαγωγείς ελληνικών αγροτικών προϊόντων των Νομών Ημαθίας, Πέλλας και Κοζάνης, παρουσία βουλευτών, αποφασίστηκε ότι τα ελληνικά φορτηγά θα έχουν απόλυτη προτεραιότητα, ούτως ώστε να εξασφαλίζεται πλήρως η εργασία στα φορτηγά και να μην υπάρχει καθυστέρηση στη μεταφορά των ελληνικών αγροτικών προϊόντων, ευπαθών και μη, προς τις χώρες εξαγωγής τους.
Για την υλοποίηση αυτής της δέσμευσης, ζητήθηκε από τον Υφυπουργό και έγινε αποδεκτή η δημιουργία συντονιστικού οργάνου μεταξύ των δύο φορέων οι οποίοι θα συγκροτήσουν κατάλογο όλων των ελληνικών φορτηγών που επιθυμούν και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να υπάρχει ομαλή και συνεχής μεταφορά των αγροτικών προϊόντων προς τις διεθνείς αγορές.
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο Υφυπουργός δήλωσε πως «δε θα υπάρξει ούτε ένα ελληνικό φορτηγό-ψυγείο χωρίς δουλειά! Και δε θα υπάρξει όμως ούτε μία ώρα καθυστέρησης στην εξαγωγή Ελληνικών αγροτικών προϊόντων».
ΟΦΑΕ: Επαρκούν τα ελληνικά φορτηγά για τις εξαγωγές ροδάκινων
Τα ελληνικά φορτηγά επαρκούν και με το παραπάνω για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες των Ελλήνων παραγωγών ροδάκινου, που θέλουν να κάνουν εξαγωγές προς τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και ιδιαίτερα της Ρωσίας. Την παραπάνω διαβεβαίωση παρέχει, με έγγραφό της, προς όλους τους αρμοδίους η ΟΦΑΕ.
Τα τελευταία χρόνια, λόγω της αύξησης της εξαγωγικής δραστηριότητας στους Νομούς Πέλλας, Ημαθίας και Κοζάνης, παρατηρείται έντονη ζήτηση φορτηγών για μικρό χρονικό διάστημα.
Με αίσθημα ευθύνης, απέναντι στο κοινωνικό σύνολο και ιδίως στους Έλληνες αγρότες παραγωγούς των προαναφερθέντων γεωγραφικών περιοχών, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος παρουσιάζει την πραγματικότητα, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις, καθώς και η δημιουργία μίας ψευδεπίγραφης πραγματικότητας.
Από διάφορους παράγοντες των περιοχών αυτών διαδίδεται έντονα ότι δήθεν δεν διατίθεται επαρκής αριθμός ελληνικών φορτηγών διεθνών μεταφορών για την πραγματοποίηση των εξαγωγών της παραγωγής ροδάκινων στη Ρωσία, με κίνδυνο να υπάρξει αλλοίωση των προϊόντων και την οικονομική ζημία των αγροτών παραγωγών.
Οι παραπάνω διαδόσεις και η κινδυνολογία, που προσπαθούν και πάλι να παρουσιάσουν, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Η ΟΦΑΕ, σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλόγους αυτοκινητιστών, μεριμνά κάθε χρόνο με επιτυχία για την έγκαιρη αποστολή επαρκούς αριθμού φορτηγών σε όλα τα διαλογιστήρια και τόπους φόρτωσης.
Ορισμένοι δίνουν τη «δουλειά» σε αλλοδαπά φορτηγά
Η μη πραγματοποίηση των μεταφορών με ελληνικά φορτηγά μέχρι σήμερα, οφείλεται στην άρνηση μέρους των εκπροσώπων των συνεταιρισμών και των συσκευαστηρίων. Όπως διαπιστώνεται, η άρνηση αυτή είναι αποτέλεσμα προσχεδιασμένης και μεθοδευμένης από τοπικούς παράγοντες προσπάθειας ανάθεσης των σχετικών μεταφορών σε Μολδαβέζικα, σύζευξης Ρωσίας/Πολωνίας, Μαυροβουνίου, π.Γ.Δ.Μ. και άλλα οχήματα τρίτων χωρών.
Δεν είναι συμπτωματικές οι πιέσεις που ασκούνταν και ασκούνται έντονα στο Υπουργείο Μεταφορών και στο Υπουργείο Ανάπτυξης για χορήγηση κατ’ εξαίρεση αδειών διέλευσης και άρση της εισαγγελικής απαγόρευσης διέλευσης έμφορτων οχημάτων τρίτων χωρών από τα σύνορα, χωρίς άδεια.
Η εμπειρία των τελευταίων χρόνων αποδεικνύει ότι στους νομούς Ημαθίας, Πέλλας και Κοζάνηςυπάρχουν συγκροτημένα συμφέροντα, τα οποία ωθούν τη μεταφορά των αγροτικών προϊόντων κυρίως στα Μολδαβέζικα φορτηγά!
Το κόστος της μεταφορικής δραστηριότητας προσδιορίζεται στο μεγαλύτερο μέρος του από το κόστος αγοράς των φορτηγών, στο οποίο συμβάλλουν σημαντικά οι φορολογικές επιβαρύνσεις στην Ελλάδα, το κόστος συντήρησής τους και τις ανελαστικές δαπάνες συντήρησης και κυκλοφορίας τους και λιγότερο από το μικτό κέρδος των αυτοκινητιστών, που τα τελευταία χρόνια μειώνεται και δεν επαρκεί ούτε για την απόσβεση των εξόδων.
Όπως για μια χώρα της Ε.Ε. το κόστος μεταφοράς με βάση τα ισχύοντα στα Ελληνικά φορτηγά θα ήταν χαμηλό, έτσι και στην Ελλάδα το κόστος μεταφοράς με βάση τα ισχύοντα στη Μολδαβία είναι χαμηλό. Για τον λόγο αυτό, η προστασία των αυτοκινητιστών από τον αθέμιτο ανταγωνισμό είναι αναγκαία.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, η ΟΦΑΕ ζητάει από την Πολιτεία να εφαρμόσει το νόμο και να θέσει τέρμα στα τυχοδιωκτικά σχέδια, όσων επιδιώκουν να τους φέρουν σε αντιπαράθεση με τους Έλληνες αυτοκινητιστές, που τους στήριζαν και τους στηρίζουν παρά τις αντίξοες συνθήκες.
Τέλος η ΟΦΑΕ ζητά την συνεχή παρουσία των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου στις πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας μας, τα οποία πρέπει να είναι στελεχωμένα με υπηρεσιακούς υπαλλήλους του ΣΔΟΕ, των Τελωνείων, των Εφοριών, των Φυτοπαθολόγων και των Επιθεωρητών Εργασίας.  

Πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης φορτοεκφορτωτών ξηράς – λιμένος

Η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών , από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΥΕ/ ΕΚΤ), της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Κοινοτικών και άλλων Πόρων του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ενεργώντας ως Δικαιούχος, κατά την έννοια του άρθρου 1 του Ν. 3614/2007 (ΦΕΚ 267/Α),αναλαμβάνει την υλοποίηση της δράσης με τίτλο «Επιταγή επαγγελματικής κατάρτισης φορτοεκφορτωτών ξηράς-λιμένος».
Η δράση χρηματοδοτείται από το ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» με πόρους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).
Έχοντας υπόψη τις νέες κανονιστικές και νομοθετικές (Νόμος 4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α/12.11.2012) «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 –Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του Ν. 3046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) ρυθμίσεις που αφορούν στο επάγγελμα του φορτοεκφορτωτή ξηράς -λιμένος, ο σκοπός της δράσης είναιδιττός:
  1. -η επίτευξη της ομαλής λειτουργικότητας, ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού του επαγγέλματος του φορτοεκφορτωτή,
  2. -η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του φορτοεκφορτωτικού κλάδου και η συγκράτηση της επαπειλούμενης ανεργίας των εργαζομένων στον κλάδο.
Στο πλαίσιο της δράσης θα υλοποιηθεί μία ολοκληρωμένη δέσμη παρεμβάσεων που θα περιλαμβάνει:
  • -Πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης 120 ωρών
  • -Πρακτική άσκηση 30 ωρών σε αδειοδοτημένες δομές των παρόχων κατάρτισης με τη μορφή case studies.
Η κατάρτιση θα παρασχεθεί από παρόχους κατάρτισης που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και θα εγγραφούν στο «Μητρώο Παρόχων» της παρούσας. Η επιτυχής παρακολούθηση του προγράμματος θα δώσει τη δυνατότητα στους απασχολούμενους στον φορτοεκφορτωτικό κλάδο να συμμετάσχουν στις εξετάσεις πιστοποίησης του επαγγέλματος του φορτοεκφορτωτή ξηράς-λιμένος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ. αριθμ. 9296/300 (ΦΕΚ 749/Β/01.04.2013) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Ναυτιλίας και Αιγαίου «Προϋποθέσεις και Διαδικασία Πιστοποίησης Επαγγελματικής Κατάρτισης Φορτοεκφορτωτών Ξηράς-Λιμένος».
Κάθε επαγγελματίας του φορτοεκφορτωτικού κλάδου, όπως αυτός ορίζεται στο νομοθετικό πλαίσιο του Ν. 4093/2012 και στις εξουσιοδοτικές αυτού κανονιστικές πράξεις, που θα εκδηλώσει ενδιαφέρον, εφ’ όσον επιλεγεί βάσει της διαδικασίας που περιγράφεται στην παρούσα, θα εγγραφεί σε «Μητρώο Ωφελουμένων» και θα παραλάβει την «Επιταγή επαγγελματικής κατάρτισης φορτοεκφορτωτή ξηράς-λιμένος», η οποία θα του δώσει τη δυνατότητα να λάβει υπηρεσίες συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (θεωρία και πρακτική).
Το φυσικό αντικείμενο των προγραμμάτων κατάρτισης (θεωρία και πρακτική) θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 30/04/2015.
Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται στο ποσό των 6.435.000€, εκ των οποίων το ποσό των 2.755.000€ θα διατεθεί στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης, το ποσό των 2.922.350€ θα διατεθεί στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και το ποσό των 757.650€ θα διατεθεί στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου.
Συνολικά αναμένεται να ωφεληθούν 3.298 εργαζόμενοι στον φορτοεκφορτωτικό κλάδο. 

ΟΦΑΕ: Eπαρκής ο αριθμός ελληνικών φορτηγών για εξαγωγές ροδάκινων στη Ρωσία

Τα ελληνικά φορτηγά επαρκούν και με το παραπάνω για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες των Ελλήνων παραγωγών ροδάκινου, που θέλουν να κάνουν εξαγωγές προς τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και ιδιαίτερα της Ρωσίας. Την παραπάνω διαβεβαίωση παρέχει, με έγγραφό της, προς όλους τους αρμοδίους η ΟΦΑΕ.
Τα τελευταία χρόνια, λόγω της αύξησης της εξαγωγικής δραστηριότητας στους Νομούς Πέλλας, Ημαθίας και Κοζάνης, παρατηρείται έντονη ζήτηση φορτηγών για μικρό χρονικό διάστημα.
Με αίσθημα ευθύνης, απέναντι στο κοινωνικό σύνολο και ιδίως στους Έλληνες αγρότες παραγωγούς των προαναφερθέντων γεωγραφικών περιοχών, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος παρουσιάζει την πραγματικότητα, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις, καθώς και η δημιουργία μίας ψευδεπίγραφης πραγματικότητας.
Από διάφορους παράγοντες των περιοχών αυτών διαδίδεται έντονα ότι δήθεν δεν διατίθεται επαρκής αριθμός ελληνικών φορτηγών διεθνών μεταφορών για την πραγματοποίηση των εξαγωγών της παραγωγής ροδάκινων στη Ρωσία, με κίνδυνο να υπάρξει αλλοίωση των προϊόντων και την οικονομική ζημία των αγροτών παραγωγών.
Οι παραπάνω διαδόσεις και η κινδυνολογία, που προσπαθούν και πάλι να παρουσιάσουν, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Η ΟΦΑΕ, σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλόγους αυτοκινητιστών, μεριμνά κάθε χρόνο με επιτυχία για την έγκαιρη αποστολή επαρκούς αριθμού φορτηγών σε όλα τα διαλογιστήρια και τόπους φόρτωσης.
Ορισμένοι δίνουν τη «δουλειά» σε αλλοδαπά φορτηγά
Η μη πραγματοποίηση των μεταφορών με ελληνικά φορτηγά μέχρι σήμερα, οφείλεται στην άρνηση μέρους των εκπροσώπων των συνεταιρισμών και των συσκευαστηρίων. Όπως διαπιστώνεται, η άρνηση αυτή είναι αποτέλεσμα προσχεδιασμένης και μεθοδευμένης από τοπικούς παράγοντες προσπάθειας ανάθεσης των σχετικών μεταφορών σε Μολδαβέζικα, σύζευξης Ρωσίας/Πολωνίας, Μαυροβουνίου, π.Γ.Δ.Μ. και άλλα οχήματα τρίτων χωρών.

Δεν είναι συμπτωματικές οι πιέσεις που ασκούνταν και ασκούνται έντονα στο Υπουργείο Μεταφορών και στο Υπουργείο Ανάπτυξης για χορήγηση κατ’ εξαίρεση αδειών διέλευσης και άρση της εισαγγελικής απαγόρευσης διέλευσης έμφορτων οχημάτων τρίτων χωρών από τα σύνορα, χωρίς άδεια.
Η εμπειρία των τελευταίων χρόνων αποδεικνύει ότι στους νομούς Ημαθίας, Πέλλας και Κοζάνης υπάρχουν συγκροτημένα συμφέροντα, τα οποία ωθούν τη μεταφορά των αγροτικών προϊόντων κυρίως στα Μολδαβέζικα φορτηγά!
Το κόστος της μεταφορικής δραστηριότητας προσδιορίζεται στο μεγαλύτερο μέρος του από το κόστος αγοράς των φορτηγών, στο οποίο συμβάλλουν σημαντικά οι φορολογικές επιβαρύνσεις στην Ελλάδα, το κόστος συντήρησής τους και τις ανελαστικές δαπάνες συντήρησης και κυκλοφορίας τους και λιγότερο από το μικτό κέρδος των αυτοκινητιστών, που τα τελευταία χρόνια μειώνεται και δεν επαρκεί ούτε για την απόσβεση των εξόδων.
Όπως για μια χώρα της Ε.Ε. το κόστος μεταφοράς με βάση τα ισχύοντα στα Ελληνικά φορτηγά θα ήταν χαμηλό, έτσι και στην Ελλάδα το κόστος μεταφοράς με βάση τα ισχύοντα στη Μολδαβία είναι χαμηλό. Για τον λόγο αυτό, η προστασία των αυτοκινητιστών από τον αθέμιτο ανταγωνισμό είναι αναγκαία.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, η ΟΦΑΕ ζητάει από την Πολιτεία να εφαρμόσει το νόμο και να θέσει τέρμα στα τυχοδιωκτικά σχέδια, όσων επιδιώκουν να τους φέρουν σε αντιπαράθεση με τους Έλληνες αυτοκινητιστές, που τους στήριζαν και τους στηρίζουν παρά τις αντίξοες συνθήκες.
Τέλος η ΟΦΑΕ ζητά την συνεχή παρουσία των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου στις πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας μας, τα οποία πρέπει να είναι στελεχωμένα με υπηρεσιακούς υπαλλήλους του ΣΔΟΕ, των Τελωνείων, των Εφοριών, των Φυτοπαθολόγων και των Επιθεωρητών Εργασίας.  

Ενισχυμένη η παρουσία ασιατικών ναυπηγείων στα Ποσειδώνια. Οι νέες τάσεις

Το ενδιαφέρον ασιατικών κρατών , τα οποία πρωτοστατούν στον ναυπηγοκατασκευαστικό τομέα παγκοσμίως , προκαλεί το επενδυτικό πρόγραμμα των Ελλήνων εφοπλιστών για την αγορά νεότευκτων πλοίων και για το λόγο αυτό η φετινή παρουσία τους στην διεθνή Έκθεση Ποσειδώνια είναι ιδιαίτερα αυξημένη, σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.
Η Ιαπωνία είναι μια από τις χώρες, η οποία προβάλλει στη φετινή έκθεση τις δυνατότητες των ναυπηγείων της στον τομέα κατασκευής πλοίων περιβαλλοντικού σχεδιασμού (eco design), καθώς επίσης και εταιρείες που ειδικεύονται σε εξαρτήματα και εξοπλισμό εξοικονόμησης ενέργειας.
Σε ειδικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του συνεδριακού προγράμματος των Ποσειδωνίων, η χώρα έδειξε τις προθέσεις που έχει για να επανακτήσει κάποιο από το χαμένο έδαφος στον αγώνα που δίνει με τις Κίνα και Νότια Κορέα για την πρωτοκαθεδρία στον χώρο.
Σημαντικός ο ρόλος της Ιαπωνίας
Αναφερόμενος στο ρόλο της Ευρώπης ο εκτελεστικός διευθυντής των Ποσειδωνίων, Θεόδωρος Βώκος τόνισε ότι «το 2013 η Ιαπωνία ήταν παραλήπτης του 14.8% των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία, σε αρκετή απόσταση από τις Νότια Κορέα και Κίνα, οι οποίες έλαβαν αντίστοιχα το 33.1% και το 40.8%. Σε αντίθεση με αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα, η Ευρώπη συνολικά ήταν αποδέκτης μόλις 4.1% νέων παραγγελιών».
Ένας από τους λόγους για τους οποίους η Ιαπωνία έχει χάσει σημαντικό έδαφος έναντι των κύριων ανταγωνιστών της είναι η ισοτιμία μεταξύ του Γιεν και του Δολαρίου ΗΠΑ, σύμφωνα με τον κ. Shinichiro Otsubo, Director of Shipbuilding and Ship Machinery Division, Maritime Bureau of Japan's Ministry of Land, Infrastructure, Transport & Tourism (MLIT).
Ο ίδιος ανέφερε ότι η Ιαπωνία είναι σε θέση να προσφέρει παγκοσμίως τα πιο ανταγωνιστικά χρηματοδοτικά προγράμματα με το πιο χαμηλό επιτόκιο της διεθνούς ναυτιλιακής αγοράς: «Από το 2011, το ιδιαίτερα ελκυστικό χρηματοδοτικό μας πρόγραμμα είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά καθώς και σε όλες τις αναπτυσσόμενες οικονομίες», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Πλοία φιλικά προς το περιβάλλον
Ο κ. Otsubo συμπλήρωσε ότι η χρησιμοποίηση γιαπωνέζικων eco πλοίων και εξοπλισμού μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη στους πλοιοκτήτες, ειδικότερα υπό την πίεση νέων ρυθμιστικών περιβαλλοντικών κανόνων σε συνδυασμό με την αύξηση στην τιμή του πετρελαίου.
Ο τομέας των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων και πλοίων είναι στο επίκεντρο και της Κορεάτικης συμμετοχής στα φετινά Ποσειδώνια, καθώς πέρυσι, η Νοτιοκορεατική κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αναθεωρήσει το πλαίσιο του υπάρχοντος κανονισμού θαλάσσιου περιβαλλοντικού σχεδιασμού και διαχείρισης, επεκτείνοντας το στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι και τα έξι νοτιοκορεατικά μεγαθήρια-μέλη της KOSHIPA (Korean Offshore & Shipbuilding Association), προβάλλουν τις δυνατότητες που έχουν στον τομέα της «πράσινης» θάλασσας, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν οι κινητήρες νέας γενιάς που προσφέρουν υψηλή περιβαλλοντική προστασία σε συνδυασμό με οικονομία καυσίμων.
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση που έχει λάβει η αντιπροσωπεία μας μέχρι στιγμής στα φετινά Ποσειδώνια καθώς ήδη αναπτύσσουμε συζητήσεις μεταξύ μελών μας και Ελλήνων ή ξένων εφοπλιστών, το οποίο αναμένουμε να οδηγήσει σε νέες εμπορικές συμφωνίες για τα Κορεατικά ναυπηγεία,» δήλωσε ο Sung-Hun Kim, General Affairs & Public Relations Team Assistant Manager.
Καθώς η Κίνα παραμένει ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος παγκοσμίως στον τομέα της ναυπηγικής, οι Ιαπωνία και Νότια Κορέα χρησιμοποιούν την καινοτομία ως εργαλείο αύξησης του δικού τους μεριδίου αγοράς ελπίζοντας στο αυξανόμενο επενδυτικό ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, καθώς οι τελευταίοι επιδιώκουν να μειώσουν το ενεργειακό κόστος του στόλου τους.
Και ο κ. Βώκος συμπλήρωσε: «Περισσότερα από 330 ναυπηγεία συμμετέχουν στα φετινά Ποσειδώνια με την παρουσία της Ασίας να καταλαμβάνει σχεδόν τη μισή έκταση που διατίθεται συνολικά στην παγκόσμια παρουσία εταιριών του χώρου που εκθέτουν στη φετινή διοργάνωση».  

Συνολικές προβολές σελίδας