Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Μ. Παπαδόπουλος, υφ.Μεταφορών:Ούτε ένα ελληνικό φορτηγό-ψυγείο χωρίς δουλειά!

Σε σύσκεψη που συγκάλεσε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, με τους ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνών μεταφορών, με παραγωγούς και εξαγωγείς ελληνικών αγροτικών προϊόντων των Νομών Ημαθίας, Πέλλας και Κοζάνης, παρουσία βουλευτών, αποφασίστηκε ότι τα ελληνικά φορτηγά θα έχουν απόλυτη προτεραιότητα, ούτως ώστε να εξασφαλίζεται πλήρως η εργασία στα φορτηγά και να μην υπάρχει καθυστέρηση στη μεταφορά των ελληνικών αγροτικών προϊόντων, ευπαθών και μη, προς τις χώρες εξαγωγής τους.
Για την υλοποίηση αυτής της δέσμευσης, ζητήθηκε από τον Υφυπουργό και έγινε αποδεκτή η δημιουργία συντονιστικού οργάνου μεταξύ των δύο φορέων οι οποίοι θα συγκροτήσουν κατάλογο όλων των ελληνικών φορτηγών που επιθυμούν και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να υπάρχει ομαλή και συνεχής μεταφορά των αγροτικών προϊόντων προς τις διεθνείς αγορές.
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο Υφυπουργός δήλωσε πως «δε θα υπάρξει ούτε ένα ελληνικό φορτηγό-ψυγείο χωρίς δουλειά! Και δε θα υπάρξει όμως ούτε μία ώρα καθυστέρησης στην εξαγωγή Ελληνικών αγροτικών προϊόντων».
ΟΦΑΕ: Επαρκούν τα ελληνικά φορτηγά για τις εξαγωγές ροδάκινων
Τα ελληνικά φορτηγά επαρκούν και με το παραπάνω για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες των Ελλήνων παραγωγών ροδάκινου, που θέλουν να κάνουν εξαγωγές προς τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και ιδιαίτερα της Ρωσίας. Την παραπάνω διαβεβαίωση παρέχει, με έγγραφό της, προς όλους τους αρμοδίους η ΟΦΑΕ.
Τα τελευταία χρόνια, λόγω της αύξησης της εξαγωγικής δραστηριότητας στους Νομούς Πέλλας, Ημαθίας και Κοζάνης, παρατηρείται έντονη ζήτηση φορτηγών για μικρό χρονικό διάστημα.
Με αίσθημα ευθύνης, απέναντι στο κοινωνικό σύνολο και ιδίως στους Έλληνες αγρότες παραγωγούς των προαναφερθέντων γεωγραφικών περιοχών, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος παρουσιάζει την πραγματικότητα, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις, καθώς και η δημιουργία μίας ψευδεπίγραφης πραγματικότητας.
Από διάφορους παράγοντες των περιοχών αυτών διαδίδεται έντονα ότι δήθεν δεν διατίθεται επαρκής αριθμός ελληνικών φορτηγών διεθνών μεταφορών για την πραγματοποίηση των εξαγωγών της παραγωγής ροδάκινων στη Ρωσία, με κίνδυνο να υπάρξει αλλοίωση των προϊόντων και την οικονομική ζημία των αγροτών παραγωγών.
Οι παραπάνω διαδόσεις και η κινδυνολογία, που προσπαθούν και πάλι να παρουσιάσουν, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Η ΟΦΑΕ, σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλόγους αυτοκινητιστών, μεριμνά κάθε χρόνο με επιτυχία για την έγκαιρη αποστολή επαρκούς αριθμού φορτηγών σε όλα τα διαλογιστήρια και τόπους φόρτωσης.
Ορισμένοι δίνουν τη «δουλειά» σε αλλοδαπά φορτηγά
Η μη πραγματοποίηση των μεταφορών με ελληνικά φορτηγά μέχρι σήμερα, οφείλεται στην άρνηση μέρους των εκπροσώπων των συνεταιρισμών και των συσκευαστηρίων. Όπως διαπιστώνεται, η άρνηση αυτή είναι αποτέλεσμα προσχεδιασμένης και μεθοδευμένης από τοπικούς παράγοντες προσπάθειας ανάθεσης των σχετικών μεταφορών σε Μολδαβέζικα, σύζευξης Ρωσίας/Πολωνίας, Μαυροβουνίου, π.Γ.Δ.Μ. και άλλα οχήματα τρίτων χωρών.
Δεν είναι συμπτωματικές οι πιέσεις που ασκούνταν και ασκούνται έντονα στο Υπουργείο Μεταφορών και στο Υπουργείο Ανάπτυξης για χορήγηση κατ’ εξαίρεση αδειών διέλευσης και άρση της εισαγγελικής απαγόρευσης διέλευσης έμφορτων οχημάτων τρίτων χωρών από τα σύνορα, χωρίς άδεια.
Η εμπειρία των τελευταίων χρόνων αποδεικνύει ότι στους νομούς Ημαθίας, Πέλλας και Κοζάνηςυπάρχουν συγκροτημένα συμφέροντα, τα οποία ωθούν τη μεταφορά των αγροτικών προϊόντων κυρίως στα Μολδαβέζικα φορτηγά!
Το κόστος της μεταφορικής δραστηριότητας προσδιορίζεται στο μεγαλύτερο μέρος του από το κόστος αγοράς των φορτηγών, στο οποίο συμβάλλουν σημαντικά οι φορολογικές επιβαρύνσεις στην Ελλάδα, το κόστος συντήρησής τους και τις ανελαστικές δαπάνες συντήρησης και κυκλοφορίας τους και λιγότερο από το μικτό κέρδος των αυτοκινητιστών, που τα τελευταία χρόνια μειώνεται και δεν επαρκεί ούτε για την απόσβεση των εξόδων.
Όπως για μια χώρα της Ε.Ε. το κόστος μεταφοράς με βάση τα ισχύοντα στα Ελληνικά φορτηγά θα ήταν χαμηλό, έτσι και στην Ελλάδα το κόστος μεταφοράς με βάση τα ισχύοντα στη Μολδαβία είναι χαμηλό. Για τον λόγο αυτό, η προστασία των αυτοκινητιστών από τον αθέμιτο ανταγωνισμό είναι αναγκαία.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, η ΟΦΑΕ ζητάει από την Πολιτεία να εφαρμόσει το νόμο και να θέσει τέρμα στα τυχοδιωκτικά σχέδια, όσων επιδιώκουν να τους φέρουν σε αντιπαράθεση με τους Έλληνες αυτοκινητιστές, που τους στήριζαν και τους στηρίζουν παρά τις αντίξοες συνθήκες.
Τέλος η ΟΦΑΕ ζητά την συνεχή παρουσία των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου στις πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας μας, τα οποία πρέπει να είναι στελεχωμένα με υπηρεσιακούς υπαλλήλους του ΣΔΟΕ, των Τελωνείων, των Εφοριών, των Φυτοπαθολόγων και των Επιθεωρητών Εργασίας.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας