Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2015

Αυτοκινητόδρομοι: Έρχεται ενιαίος τηλεφωνικός αριθμός σε όλους τους άξονες

Μία συνάντηση με διαφορετικό αντικείμενο είχε ο  Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Παναγιώτης Σγουρίδης, καθώς αντί για διαπραγματεύσεις, απαλλοτριώσεις, προβλήματα και χρηματοδότηση, συντόνισε  συνάντηση  εργασίας για τη διερεύνηση των δυνατοτήτων θέσπισης «ενιαίου τηλεφωνικού αριθμού Οδικής Ασφάλειας».

Στη συνάντηση παραβρέθηκε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γ. Δέδες, Πολιτικής Προστασίας κ. Γ. Καπάκης, ο Προέδρος της Hellastron, κ. B. Χαλκιάς αλλά και πολλών υπηρεσιακών παραγόντων από τις σχετικές Γενικές Γραμματείες Υποδομών και Τηλεπικοινωνιών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων όπως επίσης και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (του αρμόδιου εθνικού φορέα, μεταξύ άλλων, και για τη διαχείριση του Ευρωπαϊκού αριθμού 112).

Στη συνάντηση, αυτή  αποφασίστηκε η περαιτέρω συνέχιση των εργασιών όλων των ενδιαφερομένων, στο αμέσως προσεχές διάστημα προς την κατεύθυνση της αύξησης της διαλειτουργικότητας των υφιστάμενων εργαλείων τόσο στην υπηρεσία βέλτιστης διαχείρισης εκτάκτων αναγκών όσο όμως και των ζητημάτων οδικής ασφάλειας  και της καλύτερης επικοινωνίας εν γένει.


Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

ΥΝΑ: Στα 81,4 εκατ. η επιδότηση για άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές. Δεν φεύγουν ναυτιλιακές από τον Πειραιά

Ενισχυμένος κατά 3,7% είναι ο προϋπολογισμός του 2016 του υπουργείου Ναυτιλίας, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, στη Βουλή, ο υπουργός Θεόδωρος Δρίτσας.
Ο κ. Δρίτσας επισήμανε ότι εξασφαλίστηκαν 81,4 εκατ. για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι το ποσό είναι επαρκές.
Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας «επιτέθηκε» στη ΝΔ, σημειώνοντας ότι «δεν φεύγουν» ναυτιλιακές από τον Πειραιά, συνοψίζοντας τους στόχους του υπουργείου στους ακόλουθους τομείς:
Αναμόρφωση της ναυτικής εκπαίδευσης, αναδιοργάνωση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, ανασχεδιασμός του ακτοπλοϊκού συστήματος, αλλαγή του συστήματος προσλήψεων στο Λιμενικό Σώμα και προοπτική ίδρυσης Ακαδημίας Λιμενικού Σώματος.   

Επίσης, επιδίωξη αποτελούν η αναμόρφωση της Δημόσιας Πλοηγικής Υπηρεσίας, το Μητρώο Τουριστικών Πλοίων, τα τέλη πλόων τουριστικών σκαφών και ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργιών με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το πρότυπο ναυλοσυμφώνου στον κλάδο των τουριστικών σκαφών, όπως και η δραστική επίλυση του προβλήματος των άνυδρων νησιών, η ίδρυση του συμβουλίου νησιωτικής πολιτικής και η επικείμενη ίδρυση του ινστιτούτου νησιωτικής πολιτικής, είναι κάποιοι από τους βασικούς τομείς, που αυτή τη στιγμή ήδη έχουν ξεκινήσει και βρίσκονται σε εξέλιξη, στον προγραμματισμό του υπουργείου.
Η ομιλία του Θ. Δρίτσα στη Βουλή
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, ο προϋπολογισμός για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το οικονομικό έτος 2016 είναι ένας προϋπολογισμός αυξημένος κατά τι, κατά 3,7%, κυρίως όμως είναι ένας προϋπολογισμός κατανεμημένος με τέτοιον τρόπο ώστε να προσανατολίζεται στην κάλυψη των επειγουσών αναγκών, όπως οι έκτακτες συνθήκες έχουν διαμορφώσει και σε ό,τι αφορά στο Λιμενικό Σώμα και σε ό,τι αφορά τις άλλες υπηρεσίες του Υπουργείου.
Προς αυτή την κατεύθυνση οι συνολικές πιστώσεις εκτός από τη μισθοδοσία και τις πάγιες δαπάνες θα καλύψουν και νέες προσλήψεις στελεχών του Λιμενικού Σώματος, που είναι αναγκαίες για την αντιμετώπιση των αναγκών του ανατολικού Αιγαίου, καθώς και την καταβολή επιδόματος εξομάλυνσης στο προσωπικό, τις επικείμενες μισθολογικές ωριμάνσεις και τις αναδρομικές αποδοχές και όλα αυτά τα εκκρεμή ζητήματα, αλλά κυρίως αυτά που είναι επείγοντα.
Επίσης, θα καλύψουν δαπάνες μετακινήσεων που αφορούν στις ανάγκες του ανατολικού μετώπου, τις προμήθειες εξοπλισμού και συντήρησης επιχειρησιακών μέσων, τις δαπάνες προμήθειας καυσίμων και την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών για την τεχνική υποστήριξη ιπταμένων μέσων και πολλά άλλα που είναι απολύτως αναγκαία.
Η πραγματικότητα διαμορφώνει αύξηση προσφυγικών ροών και προς αυτή την κατεύθυνση είμαστε υποχρεωμένοι να κατανείμουμε τις επιλογές μας με τρόπο τέτοιο που να είμαστε απολύτως εντάξει.
Επίσης, κρίσιμο ζήτημα είναι η επιδότηση των γραμμών της ακτοπλοΐας δημοσίου συμφέροντος. Και προς αυτή την κατεύθυνση με έναν συνολικό προϋπολογισμό ύψους 81.400.000 έχουμε προγραμματίσει την πλήρη κάλυψη.
Ως εκ τούτου δεν μπορώ να σας πω ότι αυτή τη στιγμή απ’ αυτόν τον προϋπολογισμό προκύπτουν πολλά νέα ζητήματα. Όμως αυτό δεν σημαίνει –και θα καταλήξω την ομιλία μου μ’ αυτό- ότι το Υπουργείο δεν έχει πολύ σημαντικούς προγραμματισμούς, των οποίων την κάλυψη σκοπεύει να διεκδικήσει από ενωσιακούς και άλλους πόρους που δεν προβλέπονται στον παρόντα διαγωνισμό.

Ήδη και μέσα από το μικρό και συρρικνωμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, φέτος, την τελευταία στιγμή και μετά τις καταστροφές και για τη Σκόπελο και για την Ύδρα και για άλλες περιοχές, κατορθώσαμε να έχουμε μια μικρή αλλά σημαντική παρέμβαση στήριξης και ενίσχυσης των περιοχών αυτών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά σε λιμενικές εγκαταστάσεις.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το πρόβλημα της συζήτησης που διεξάγεται για τον Προϋπολογισμό είναι ένα άκρως πολιτικό πρόβλημα. Και εδώ πράγματι η ομιλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Μαντά, ήταν απολύτως εύστοχη. Η πολιτική είναι η προοδευτική, προωθητική σύνθεση αντιθέσεων και αντιφάσεων.
Δεν μπορείς να τις αγνοήσεις ούτε τις αντιθέσεις ούτε τις αντιφάσεις. Σημασία έχει -για να κρινόμαστε όλοι- ποιο κλειδί χρησιμοποιεί κανείς για να αναγνωρίσει αυτές τις αντιφάσεις, για να αναγνωρίσει τις αντιθέσεις, για να σταθεί απέναντι σε αυτές, για να σταθεί υπέρ των πολλών ή υπέρ των λίγων στις αντιθέσεις, για να αναγνωρίσει δυσκολίες, για να αναγνωρίσει τα αίτια λόγω των οποίων παράγονται αυτές οι δυσκολίες και για να προχωρήσει σε μια κατεύθυνση όπου να συνθέσει προωθητικά μέσα από αυτές τις δυσκολίες.
Αντί γι’ αυ τό, έχουμε την γνωστή παραπολιτική αντιπολίτευση, αυτό που λέγεται -κι έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, ίσως και διεθνώς- «αποδόμηση του αντιπάλου». Είναι η μεταμοντέρνα συνεισφορά του μιντιακού συστήματος στην πολιτική, στην άλωση της πολιτικής, το οποίο υπάρχει πια και μέσα στην Αίθουσα του Κοινοβουλίου.
Μέσα στα έξι – επτά λεπτά που μίλησε ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας υπάρχουν τουλάχιστον άλλα έξι-επτά αντίστοιχα, τέτοιας διάστασης παραπλανητικά ψέματα -δεν θα τα αναφέρω, γιατί δεν έχω τον χρόνο, ήδη τον εξάντλησα- τα οποία δεν είναι απλώς και μόνο παραπλανήσεις, αλλά λειτουργούν προβοκατόρικα, λειτουργούν επικίνδυνα, λειτουργούν σε βάρος του ελληνικού λαού, σε βάρος της χώρας.
Αντιστοίχως, ο κ. Μηταράκης, υπεύθυνος του τομέα ναυτιλίας και ναυτιλιακής πολιτικής, της Νέας Δημοκρατίας, καταθέτει ερώτηση και μάλιστα στο τέλος ζητάει και την παραίτηση της Κυβέρνησης, γιατί, όπως λέει, φεύγουν οι ναυτιλιακές εταιρείες από τον Πειραιά. Θα του απαντήσω και θα του απαντήσω με όλη τη σοβαρότητα που έχει το θέμα. Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.
Υπάρχει ρευστότητα, κινητικότητα, ανταγωνισμός στην Ευρώπη, στη Γερμανία, στην Κύπρο. Βεβαίως και υπάρχει. Φαινόμενο ότι ο Πειραιάς χάνει την ισχύ του ως λιμενικό κέντρο δεν υπάρχει. Ρωτήστε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ρωτήστε το Ναυτικό Επιμελητήριο.
Μην ρωτάτε την Κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι ή δεν είναι αυτό προβοκάτσια, όταν ο ανταγωνισμός είναι ακριβώς σε πλήρη εξέλιξη και είναι ένα σωρό χώρες, κράτη και άλλα διεθνή και ευρωπαϊκά και μεσογειακά συμφέροντα, με ανοιχτά τα μέτωπα για να πλήξουν την ελληνική ναυτιλία και να διεκδικήσουν μερίδιο από την ισχύ της;
Αυτό τι είναι; Είναι πολιτική εναντίον της Κυβέρνησης; Έχει καμία σχέση αυτό με πραγματική κριτική;
Οι βασικές πολιτικές και μεταρρυθμιστικές κατευθύνσεις του Υπουργείου κινούνται σε τρεις άξονες: Πρώτον, μεταρρύθμιση, αναδιοργάνωση βασικών τομέων ευθύνης του Υπουργείου. Δεύτερον, παρεμβάσεις για την αύξηση δημοσίων εσόδων και αναδιοργάνωση.
Ο τρίτος άξονας είναι η εξοικονόμηση πόρων και η καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Δεν θα μπω στις λεπτομέρειες.
Η αναμόρφωση της ναυτικής εκπαίδευσης, η αναδιοργάνωση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, ο ανασχεδιασμός του ακτοπλοϊκού συστήματος, η αλλαγή του συστήματος προσλήψεων στο Λιμενικό Σώμα και η προοπτική ίδρυσης Ακαδημίας Λιμενικού Σώματος, η αναμόρφωση της Δημόσιας Πλοηγικής Υπηρεσίας, το Μητρώο Τουριστικών Πλοίων, τα τέλη πλόων τουριστικών σκαφών και ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργιών με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το πρότυπο ναυλοσυμφώνου στον κλάδο των τουριστικών σκαφών, όπως και η δραστική επίλυση του προβλήματος των άνυδρων νησιών, με πρωτοβουλίες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου, που είναι ήδη σε εξέλιξη, με τον Γενικό Γραμματέα της, τον κ. Γιαννέλη, η ίδρυση του συμβουλίου νησιωτικής πολιτικής και η επικείμενη ίδρυση του ινστιτούτου νησιωτικής πολιτικής, είναι λίγοι από τους βασικούς τομείς που αυτή τη στιγμή ήδη έχουν ξεκινήσει και βρίσκονται σε εξέλιξη στον προγραμματισμό του Υπουργείου μας, με συνολικότερη μάλιστα αναδιοργάνωση του Οργανισμού του ΥΝΑ, εκσυγχρονισμό του πλωτού και εναέριου στόλου και αναθεώρηση του πλαισίου που μεταρρυθμίζει τις μεταθέσεις των στελεχών.
Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχυθούν και οι δομές και θα εξορθολογιστούν οι δαπάνες του Υπουργείου. Αυτά είναι στοιχεία μιας πολιτικής, σε πολύ δύσκολες συνθήκες, που βήμα-βήμα ξετυλίγουμε και οργανώνουμε και σε αυτόν τον τομέα, όπως και σε όλους τους τομείς της κυβερνητικής πολιτικής.

Συνολικές προβολές σελίδας