Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Σύμφωνο συνεργασίας ανάμεσα στο ΙΜΕΤ – ΕΚΕΤΑ και την ΟΦΑΕ

Σύμφωνο συνεργασίας ανάμεσα στο Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών - ΙΜΕΤ του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) υπέγραψαν τη Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015, ο Διευθυντής του ΙΜΕΤ ομ. Καθ. Γεώργιος Γιαννόπουλος και ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΦΑΕ κ. Απόστολος Κενανίδης, στις εγκαταστάσεις του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ στη Θεσσαλονίκη.
Το Σύμφωνο Συνεργασίας που έχει διάρκεια μέχρι το τέλος του 2017, περιλαμβάνει σειρά δράσεων και συνεργασιών των δύο φορέων και τη συστηματική συνεννόηση και αλληλοενημέρωση σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος, καθώς και ανάληψη κοινών δράσεων στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Η ΟΦΑΕ, ως δευτεροβάθμια επαγγελματική οργάνωση που εκπροσωπεί τους Έλληνες ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνών μεταφορών, επιδιώκει μέσα από την συνεργασία με το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ που επικυρώθηκε με την υπογραφή του Συμφώνου, τη συμμετοχή της σε πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην μελέτη και αντιμετώπιση προβλημάτων του κλάδου και στην αναβάθμιση του τομέα των εμπορευματικών μεταφορών.
Το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, ως ερευνητικός φορέας στον τομέα των μεταφορών, έχει ως στόχο τη διεξαγωγή εφαρμοσμένης έρευνας σε θέματα λειτουργίας και οργάνωσης των εμπορευματικών μεταφορών και διαμόρφωσης πολιτικής σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.


Σημάδια σταθεροποίησης δείχνει ο δείκτης ναυλαγοράς BDI. O ρόλος της Κίνας

Σε χαμηλά, αλλά με σημάδια σταθεροποίησης, συνεχίζει να κινείται ο δείκτης BDI, ελπίζοντας πως από την επόμενη εβδομάδα, όπου θα τελειώσουν οι αργίες στη Κίνα, να αρχίσουμε να βλέπουμε και τα πρώτα σημάδια οριακής ανόδου, ύστερα από ένα συνεχόμενο πτωτικό σερί που ξεκίνησε από την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου του 2014, που ο δείκτης βρισκότανε στις 1484 μονάδες, σύμφωνα με τον οίκο G. Moundreas.
Την προηγούμενη εβδομάδα αναφερθήκαμε σε μια αισιόδοξη πρόβλεψη για την αγορά από την Drewry, η οποία εν περιλήψει έλεγε ότι η αγορά θα ανακάμψει το 2015 και ομολογουμένως είναι από τις εξαιρέσεις στον κανόνα, καθώς οι πλειοψηφία της ναυτιλιακής κοινότητας διατηρεί επιφυλάξεις.
Υπό αυτό το πρίσμα, η εισηγμένη στο Όσλο, Νορβηγική εταιρεία πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, Jinhui Shipping, σε πρόσφατη δήλωση της, η οποία συνόδευε τα αρνητικά αποτελέσματα της εταιρείας για το 4ο τρίμηνο του 2014, εκτιμά ότι το 2015 θα είναι μία ακόμη δύσκολη χρονιά.
Συγκεκριμένα αναφέρει πως το 2014 ήταν μία χρονιά πρόκληση, ιδιαίτερα προς τα τέλη του χρόνου, όπου η αγορά προς έκπληξη των περισσοτέρων, όχι μόνο δεν έφερε την αναμενόμενη βελτίωση, αλλά αντίθετα είχε αρνητική πορεία.
Αξίζει να αναφέρουμε πως η εταιρεία ανακοίνωσε ζημία $ 68,4 εκ. το 4ο τρίμηνο του 2014 συγκριτικά με $ 2,9 εκ. ζημία το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Για το σύνολο
του 2014, η ζημία ανήλθε στα $ 86,8 εκ., ενώ το 2013 είχε αναγνωρίσει κέρδη $ 25,4 εκ.
Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι τα ημερήσια TCE rates για τα Post-Panamax και Panamax το 4ο τρίμηνο του 2014 μειώθηκαν στα $ 8,308 από $ 17,837 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013 και για τα Supra, Handymax και Handysize στα $ 8,355 από $ 13,680 αντίστοιχα τα 2 τρίμηνα.
Αναφορικά με την πορεία της αγοράς φέτος, η Jinhui Shipping, εκτιμά πως ο συνδυασμός διαφόρων παραγόντων θα κρατήσει την αγορά πιεσμένη, ιδιαίτερα για τους επόμενους μήνες, όπως η μείωση της ζήτησης για εμπορεύματα από την Κίνα και η πτώση των τιμών του πετρελαίου που λειτουργεί ανασταλτικά στο Slow Steaming, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ταχύτητας, το οποίο έμμεσα αυξάνει την προσφορά των πλοίων σε έναν ήδη επιβαρυμένο κλάδο από θέμα αύξησης τονάζ.
Παράλληλα, αναφέρει ότι μετά από το 2015 ενδεχομένως η Κίνα θα αναλάβει δράση, ώστε να ενισχύσει την ανάπτυξη της, γεγονός που θα επιδράσει θετικά στην ναυλαγορά και χαρακτηρίζει την παρούσα αρνητική συγκυρία της αγοράς σαν ευκαιρία για να αναπτύξουν περαιτέρω τον στόλο τους, λόγω των χαμηλών τιμών των πλοίων και των ευκαιριών που θα παρουσιαστούν το επόμενο διάστημα.

Κατά του γερμανικού νόμου, που «φρενάρει» τις μεταφορές, η ΟΦΑΕ

Στην Πολωνία συναντήθηκαν εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών φορτηγών από την Ελλάδα, την Πολωνία, την Εσθονία, την Ουγγαρία, την Τσεχία, την Λιθουανία, την Λετονία, την Ρουμανία, την Σλοβακία και την  Σλοβενία, ενώ επιστολή υποστήριξης στους συναδέλφους τους αυτοκινητιστές φορτηγών έστειλαν και οι Βούλγαροι και οι Κροάτες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΦΑΕ. 
Σημαντικοί σύμμαχοι στην προσπάθεια αυτή, είναι και οι Ισπανοί, οι οποίοι έχουν εκφράσει έντονα την δυσαρέσκεια τους για αυτές τις εξελίξεις, και την ανησυχία τους για το μέλλον των οδικών μεταφορών στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως σημειώνει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), «το γνωστό πρόβλημα, που ούτε λίγο, ούτε πολύ αναγκάζει, μόνο στην Γερμανία, τους αυτοκινητιστές φορτηγών διεθνών μεταφορών να καταβάλουν κατώτατο ωρομίσθιο ύψους 8,5 ευρώ για όλες τις οδικές μεταφορές, έχει σημάνει συναγερμό. Παράλληλα, αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι οι υπόλοιπες μορφές μεταφοράς (ναυτιλία, αερομεταφορές, σιδηρόδρομος) έχουν εξαιρεθεί από την εφαρμογή αυτού του μέτρου, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά ότι οι οδικές μεταφορές δεν λαμβάνουν καμία στήριξη.
Εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκινητιστές φορτηγών αγωνιούν ιδιαίτερα, καθώς φαίνεται πως, αν η Γερμανία καταφέρει να επιβάλλει την θέληση της, θα ακολουθήσουν και άλλοι!
Ήδη, η Γαλλία κινείται σε ανάλογη με την Γερμανία κατεύθυνση, έχοντας προχωρήσει σε σχετική συζήτηση στο κοινοβούλιο της, ενώ ακούγεται πως θα ακολουθήσουν και η Δανία, η Νορβηγία και η Ιταλία πράγμα, που θα σημάνει τον αφανισμό του μεταφορικού έργου για τους αυτοκινητιστές φορτηγών, που έχουν ως έδρα τους τις «φτωχότερες» χώρες τις Ευρώπης και όχι μόνο.
Αυτή η προοπτική της δημιουργίας μεταφορικού έργου «δύο ταχυτήτων» έχει θορυβήσει μάλιστα και αξιωματούχους της Πολωνίας, που έδωσαν το παρών στην συνάντηση που οργάνωσε η Ομοσπονδία της Πολωνίας ZMPD, αφού παρευρέθηκε ακόμα και ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών της Πολωνίας, ο οποίος τόνισε πως η Πολωνική κυβέρνηση στηρίζει 100% τις προσπάθειες της Ομοσπονδίας και πως έχει ήδη ξεκινήσει σειρά συζητήσεων με την γερμανική κυβέρνηση.
Σημαντικός μοχλός πίεσης για τους μεταφορείς, όλης της Ευρώπης, είναι η ενότητα τους αφού τα προβλήματα που επιφέρει ο νόμος είναι κοινά για όλες τις χώρες.
Άλλωστε η Γερμανία με την μονομερή της ενέργεια στρέφεται ευθέως ενάντια στους κανόνες της ελεύθερης και ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, παραβιάζοντας τους όρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού βάζει ένα τεχνητό εμπόδιο στους μεταφορείς φορτηγών, που θα αναγκαστούν να χάσουν μεταφορικό έργο, γιατί δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στα τεχνητά αυξημένα κόστη.
Αυτή η αντιευρωπαϊκή διάσταση είναι ξεκάθαρη, αν κανείς υπολογίσει πως η Γερμανία δεν έχει πάρει καμία πρωτοβουλία για να υπάρξει ενιαία ευρωπαϊκή τιμολόγηση του έργου των μεταφορών, ώστε να αυξηθούν τα έσοδα  των αυτοκινητιστών φορτηγών».

Πρωταγωνιστικός o ρόλος της ΟΦΑΕ
Στην συνάντηση επιβεβαιώθηκε η ανάγκη για άμεση κινητοποίηση των μεταφορέων φορτηγών αυτοκινήτων διεθνών μεταφορών ώστε να διασφαλιστεί η επιβίωση του κλάδου και η ΟΦΑΕ ενημέρωσε τους συναδέλφους από τις υπόλοιπες χώρες πώς ήδη έχουν γίνει συναντήσεις με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών και του υπουργείου Εργασίας, ενώ επίκεινται ραντεβού με τους νέους υπουργούς το επόμενο διάστημα.
Παράλληλα ο πρόεδρος, Απόστολος Κενανίδης, και το ΔΣ της ΟΦΑΕ συναντήθηκε με την Μόνιμη Αντιπροσωπεία της χώρας μας στις Βρυξέλλες, με τους Έλληνες Ευρωβουλευτές που συμμετέχουν στην Επιτροπή Μεταφορών, και μάλιστα απέσπασε την υπόσχεσή τους για κατάθεση σχετικής ερώτησης στην Ευρωβουλή.
Συνάντηση υπήρξε και με τον επικεφαλής του τμήματος οδικών μεταφορών στην DG MOVE, κ. Eddy Liegieois, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο οποίος έστειλε μήνυμα αποκλειστικά στην ΟΦΑΕ ζητώντας στην συμβολή της στην έρευνα που διεξάγουν για την εκτίμηση των αποτελεσμάτων που θα φέρει ο νόμος αυτός σε οικονομικό, σε κοινωνικό, σε διοικητικό αλλά και σε περιβαλλοντικό επίπεδο.
Η ΟΦΑΕ με την σειρά της κάλεσε και τις υπόλοιπες χώρες να υποβάλλουν αντίστοιχα στοιχεία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ζήτησε από τους συναδέλφους από χώρες που βρίσκονται σε στρατηγική θέση ανάμεσα στην Γερμανία και την Ρωσία να πιέσουν τις κυβερνήσεις τους να πάρουν ανάλογα με τους Γερμανούς μέτρα σε βάρος των Γερμανών μεταφορέων ώστε να αναλογιστούν και οι ίδιοι τα προβλήματα που επιφέρουν σε εμάς.
Το επόμενο διάστημα η ομάδα εργασίας της ΟΦΑΕ θα βρίσκεται συνεχώς σε επαφές για την ανατροπή του γερμανικού «εμπάργκο», με προτάσεις και επιστολές στα ευρωπαϊκά όργανα και θα προβεί σε συντονισμένες και ταυτόχρονες ενέργειες διαμαρτυρίας τόσο σε εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Δέσμευση μας είναι να συμμετέχουμε ενεργά και συντονισμένα ως μέλη της IRU, με σκοπό να αποκτήσουμε πιο δυναμικό ρόλο μέσα σε αυτή και να πιέσουμε να λάβει άμεσα ενέργειες και μέτρα, ενώ θα οργανώσουμε και νέα συνάντηση τον Μάιο.
Η στήριξη της ΟΦΑΕ στην πρώτη διαμαρτυρία που θα κάνουν οι Ρουμάνοι και οι Πολωνοί έξω από τις Πρεσβείες της Γερμανίας και της Γαλλίας στο Βουκουρέστι και στην Βαρσοβία, αντίστοιχα, θεωρείται δεδομένη.
Η Ομοσπονδία σημειώνει ότι, σε κοινή ημερομηνία που θα ανακοινωθεί, με κοινά συνθήματα διαμαρτυρίας, θα γίνει κάλεσμα από όλους τους Ευρωπαίους μεταφορείς προς τους Γερμανούς να ανακαλέσουν την απόφαση τους. Μάλιστα, αν χρειαστεί θα οργανωθεί και μια κοινή διαμαρτυρία μπροστά στο Ευρωκοινοβούλιο στις Βρυξέλλες.

Χρειάζεται εγρήγορση και στην Ρωσία
Εκτός από το βασικό θέμα της συνάντησης που ήταν ο απαράδεκτος γερμανικός νόμος που «σκοτώνει» τις μεταφορές είχαμε τον χρόνο να μιλήσουμε και για τα κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στην Ρωσία, τόσο με την λειτουργία του TIR στα ρωσικά σύνορα. Η πλήρης συναδελφική σύμπνοια μεταξύ των  παρευρισκόμενων χωρών είναι δεδομένη και σε αυτό το πρόβλημα και όλοι μαζί αποφασίσαμε στην επόμενη συνάντηση της ομάδας να κληθεί και η Ρωσική Ομοσπονδία για να δώσει πληροφορίες για τις κινήσεις της κυβέρνησής τους αλλά και να καταθέσουμε προτάσεις για τις ενέργειες  που πρέπει να κάνουμε για να διαφυλάξουμε την δουλειά μας.
Οι Πολωνοί επεσήμαναν μάλιστα πως οι Ρώσοι συμμετέχουν πολύ ενεργά και δυναμικά στις ομάδες εργασίες των Ηνωμένων Εθνών και πως θα πρέπει και οι χώρες μας να ενεργοποιηθούν και να συμμετέχουν, πρόταση που η ΟΦΑΕ θα εξετάσει προς την κατεύθυνση της εντονότερης εκπροσώπησης των Ελλήνων μεταφορέων.

Συνολικές προβολές σελίδας