Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016

Εσπερίδα ΣΥΝΔΔΕ&L «Θαλάσσια Φορτωτική – Κάλυψη Ευθύνης θαλάσσιας μεταφοράς» στις 23/11

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος διοργανώνει ενημερωτική εσπερίδα για τα στελέχη του κλάδου (μέλη και μη μέλη του) με θέμα: «Θαλάσσια Φορτωτική – Κάλυψη Ευθύνης θαλάσσιας μεταφοράς».
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016 και ώρες 16:30 – 20:30, στο Ξενοδοχείο ATHENS AVENUE (Λεωφ. Συγγρού 182, έναντι Αγ. Σώστη).
Εισηγητές στην Εσπερίδα θα είναι ο κ. Γεράσιμος Μαλλιαρίτσης, Νομικός Σύμβουλος του Συνδέσμου και άριστος γνώστης του αντικειμένου, ενώ το θέμα της ασφαλιστικής κάλυψης θα παρουσιασθεί από τον κ. Ν. Καπασακαλίδη, εξειδικευμένο ασφαλιστικό Σύμβουλο της Insurance Plus.

Σταθερά σε άνοδο τα εμπορεύματα στο «Ελ. Βενιζέλος». Στο +8,3% στο 5μηνο.

Σταθερά σε άνοδο τα εμπορεύματα στο «Ελ. Βενιζέλος» από το 2014. Έπειτα από μια μακροχρόνια περίοδο ύφεσης (2009 – 2013), η εμπορευματική κίνηση βελτιώνει τα μεγέθη της, συναρτώμενη από τη γενικότερη πορεία της ελληνικής οικονομίας και την εξέλιξη των εισαγωγών – εξαγωγών.
Στο πρώτο πεντάμηνο του 2015 διακινήθηκαν 35,3 χιλιάδες τόνοι, ήτοι αύξηση 8,3%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.  
Το 2015, ο όγκος παρουσίασε άνοδο 4,1%, συγκριτικά με το 2014, υπερβαίνοντας, τόσο τον ευρωπαϊκό, όσο και τον παγκόσμιο μέσο όρο (-0,1% και 2,2% αντίστοιχα, βάσει στατιστικών της ΙΑΤΑ), ανερχόμενος στους 80.476 τόνους.
Το 2015 ήταν το δεύτερο συναπτό έτος αύξησης της εμπορευματικής κίνησης, γεγονός που οφείλεται κυρίως στη βελτίωση της απόδοσης της διεθνούς κίνησης (+5,3%).
Από την άλλη μεριά, ο εγχώριος κλάδος υπέστη ακόμα μεγαλύτερη μείωση κατά 6,2%, παρά τη σημαντική βελτίωση της εισερχόμενης κίνησης (+4,7%).
Τέλος, ο όγκος των εμπορευμάτων, που μεταφέρθηκε με εμπορευματικές πτήσεις αυξήθηκε σχεδόν 2% το 2015, ενώ η εμπορευματική κίνηση, μέσω των επιβατικών πτήσεων, αυξήθηκε κατά 5,5%, συγκριτικά με το 2014.
Φ. Φωτ. 

Το επίμαχο άρθρο 28 που απαγορεύει την κυκλοφορία φορτηγών στο παράπλευρο δίκτυο

Στο νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα και την αδειοδότηση πρατηρίων, το οποίο εισήχθη στη Βουλή με τη μορφή του κατεπείγοντος και αναμένεται να ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες, περιλαμβάνεται η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου δικτύου από τα φορτηγά.
Ειδικότερα, στο άρθρο 28 αποσαφηνίζονται οι διατάξεις του δεύτερου άρθρου του ν.4388/2016, σχετικά με την απαγόρευση διέλευσης μηχανοκίνητων οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο οδικό δίκτυο, που χρησιμοποιείται παραπλεύρως των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας.
Ουσιαστικά, στο άρθρο αυτό επιχειρείται η αποσαφήνιση του προσδιορισμού του οδικού δικτύου για το οποίο ισχύει η απαγόρευση.
Επιπλέον, παρέχεται η εξουσιοδότηση για την έκδοση ΠΝ, όπου ορίζονται οι κυρώσεις που επιβάλλονται για τις παραβάσεις της ως άνω απαγόρευσης, της μη καταβολής των τελών διοδίων και της μη έκδοσης προπληρωμένης κάρτας διόδου στους αυτοκινητοδρόμους.
Μέχρι να εκδοθεί το εν λόγω ΠΔ, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ, αλληλεγγύως και εις ολόκληρου στους οδηγούς που παραβαίνουν την απαγόρευση και τα οχήματά τους ακινητοποιούνται, κατά την εφαρμογή του άρθρου 46, παρ. 2, του νόμου 2696/1999.
Με ΚΥΑ καθορίζονται η διαδικασία βεβαίωσης και επιβολής του προστίμου και της διοικητικής κύρωσης και ο τρόπος είσπραξης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην επιτροπή για τα τροχαία ατυχήματα, το 2013 σημειώθηκαν 12.054 ατυχήματα, το 2014 11.676 και το 2015 11.517 ατυχήματα. Περίπου 800 ήταν θανατηφόρα.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο, δηλαδή στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, καταγράφηκε το 9% από αυτά, με το υπόλοιπο 91% να σημειώνεται στο επαρχιακό και δευτερεύον οδικό δίκτυο.
Για το νομοσχέδιο (το άρθρο 28 στη σελ. 58.), πατήστε εδώ. 

Συνολικές προβολές σελίδας