Στο
νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα και την αδειοδότηση πρατηρίων, το
οποίο εισήχθη στη Βουλή με τη μορφή του κατεπείγοντος και αναμένεται να
ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες, περιλαμβάνεται η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου δικτύου από τα φορτηγά.
Ειδικότερα,
στο άρθρο 28 αποσαφηνίζονται οι διατάξεις του δεύτερου άρθρου του
ν.4388/2016, σχετικά με την απαγόρευση διέλευσης μηχανοκίνητων οχημάτων
μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο οδικό δίκτυο, που χρησιμοποιείται
παραπλεύρως των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας.
Ουσιαστικά, στο άρθρο αυτό επιχειρείται η αποσαφήνιση του προσδιορισμού του οδικού δικτύου για το οποίο ισχύει η απαγόρευση.
Επιπλέον,
παρέχεται η εξουσιοδότηση για την έκδοση ΠΝ, όπου ορίζονται οι κυρώσεις
που επιβάλλονται για τις παραβάσεις της ως άνω απαγόρευσης, της μη
καταβολής των τελών διοδίων και της μη έκδοσης προπληρωμένης κάρτας
διόδου στους αυτοκινητοδρόμους.
Μέχρι
να εκδοθεί το εν λόγω ΠΔ, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ,
αλληλεγγύως και εις ολόκληρου στους οδηγούς που παραβαίνουν την
απαγόρευση και τα οχήματά τους ακινητοποιούνται, κατά την εφαρμογή του
άρθρου 46, παρ. 2, του νόμου 2696/1999.
Με ΚΥΑ καθορίζονται η διαδικασία βεβαίωσης και επιβολής του προστίμου και της διοικητικής κύρωσης και ο τρόπος είσπραξης.
Σύμφωνα
με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην επιτροπή για τα τροχαία
ατυχήματα, το 2013 σημειώθηκαν 12.054 ατυχήματα, το 2014 11.676 και το
2015 11.517 ατυχήματα. Περίπου 800 ήταν θανατηφόρα.
Στο
εθνικό οδικό δίκτυο, δηλαδή στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους,
καταγράφηκε το 9% από αυτά, με το υπόλοιπο 91% να σημειώνεται στο
επαρχιακό και δευτερεύον οδικό δίκτυο.
Για το νομοσχέδιο (το άρθρο 28 στη σελ. 58.), πατήστε εδώ.