Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Norman Atlantic: Τα συγκλονιστικά πρώτα πλάνα απόλυτης καταστροφής από το γκαράζ (βίντεο)















Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Από πρωτοπόρος, έμεινε ουραγός

Ομολογουμένως, το έργο που μας έχει ξαφνιάσει δυσάρεστα εδώ και μήνες είναι εκείνο του Αυτοκινητόδρομου Μορέα. Το έργο ξεκίνησε το 2007, νωρίτερα από κάθε άλλο από του 5 αυτοκινητόδρομους με παραχώρηση.

Ακόμα και στα χρόνια της κρίσης το έργο συνέχισε τις εργασίες του και μάλιστα έφτασε στο σημείο να ολοκληρωθεί ο βασικό άξονας του, δηλαδή η διαδρομή Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Υπό κατασκευή από το 2012 έμεινε ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη και ο Περιμετρικός Καλαμάτας.

Το καλοκαίρι του 2013 και ενώ όλα έδειχναν ότι βαδίζουμε προς την ολοκλήρωση, η χρηματοδότηση των τραπεζών σταμάτησε λόγω της συνεχούς μείωσης της κίνησης. Αυτό δημιούργησε την ανάγκη πρόσθετης χρηματοδότησης και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας παραχώρησης και φυσικά τις εμπλεκόμενες τράπεζες.

Μετά από πολλούς μήνες και με σημαντική καθυστέρηση η νέα σύμβαση πήγε στο Ελεγκτικό Συνέδριο όμως αυτό συνέβη προς το τέλος του 2014. Τελικά η σύμβαση δεν πρόλαβε ούτε να σταλεί για κύρωση στη Βουλή των Ελλήνων, ούτε να υπογραφεί προκειμένου να ολοκληρωθεί το υπολοιπόμενο 5% των εργασιών.

Πλέον αυτό θα συμβεί μετά το σχηματισμό νέας Κυβέρνησης και εφόσον δεν υπάρξουν διαφορετικές αποφάσεις. Επί της ουσίας ο οδικός άξονας που έγινε πρωτοπόρος εν μέσω κρίσης, κινδυνεύει να μείνει ουραγός των έργων στους αυτοκινητόδρομους.

Τον Μορέα αποτελούν οι εταιρείες ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., με ποσοστό 71,67%, J&P-ΑΒΑΞ, με ποσοστό 15% και ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, με ποσοστό 13,33%.

ΤΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ
Υπό κατασκευή παραμένει το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη και  ο Περιμετρικός Καλαμάτας. Αναλυτικά:

ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ-ΤΣΑΚΩΝΑ
Το τμήμα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία με παράκαμψη στη μεταλλική γέφυρα των 350 μέτρων που αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο 2015.

ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (μήκος περί τα 11,5 χλμ.)
i.    Πρόοδος κατασκευής του τμήματος: περίπου 65%.Με τα σημερινά δεδομένα και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των υπολειπομένων χώρων, η παράδοση του τμήματος απαιτεί εργασίες μερικών μηνών ακόμα.
Τμήμα ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ (μήκος περί τα 46 χλμ.)
i.    Πρόοδος κατασκευής του τμήματος περίπου 95%. Με την υπογραφή της νέας σύμβασης υπολογίζεται πως χρειάζονται 3-4 μήνες για την ολοκλήρωση και παράδοση στην κυκλοφορία όλου του κλάδου.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Ολυμπία Οδός: Τον Οκτώβριο η πρώτη παράδοση στο τμήμα Αρχαία Κόρινθος-Κιάτο

Μεγάλη μέχρι τώρα είναι η πρόοδος που εμφανίζεται στα εργοτάξια του τμήματος της Ολυμπίας Οδού Κόρινθος-Πάτρα. Στα 120 χιλιόμετρα δρόμου οι εργασίες ξεκίνησαν και πάλι πριν από περίπου 1 έτος και φέτος είναι το κρίσιμο έτος, όπου, από τη μία θα πρέπει να υπάρξει αποδεδειγμένη πρόοδος με την ολοκλήρωση και λειτουργία τμημάτων και από την άλλη να απορροφηθούν τα εκατοντάδες εκατομμύρια του ΕΣΠΑ που έχουν δεσμευθεί για αυτό το σκοπό.

Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com με τις σημερινές συνθήκες, θα έχουμε απόδοση τμημάτων σε 3 διακριτές περιόδους. Η πρώτη περίοδος τοποθετείται τον ερχόμενο Οκτώβριο και αφορά το τμήμα Αρχαία Κόρινθος-Κιάτο. Αυτό το τμήμα έτσι και αλλιώς είναι πολύ προχωρημένο και είναι ορατό και στους οδηγούς που κυκλοφορούν στον οδικό άξονα.

Θα είναι ουσιαστικά η πρόβα τζενεράλε για τη λειτουργία του δρόμου και θα "ξεκολλήσει" το έργο, καθώς θα είναι και η πρώτη του παράδοση από το 2008 όταν ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες.

2-3 μήνες αργότερα, Δεκέμβριο ή Ιανουάριο θα λειτουργήσει το υπόλοιπο τμήμα από το Κιάτο μέχρι το Ρίο. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο μήκος του δρόμου που θα λειτουργήσει ταυτόχρονα, απελευθερώνοντας δεκάδες χιλιόμετρα δρόμου που σήμερα βρίσκονται υπό κατασκευή. Σε αυτό το τμήμα κατασκευάζονται μεγάλα τεχνικά έργα όπως οι σήραγγες στην Παναγοπούλα.

Για το τέλος θα μείνει ο κόμβος του Ρίο και το ¨κούμπωμα" με την Περιμετρική Πάτρας και το τοπικό δίκτυο της πόλης. Αυτό αναμένεται να γίνει Μάιο με Ιούνιο του 2016 λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις στην περιοχή.

Μην ξεχνάμε ότι η Κοινοπραξία κατασκευής, επίσημα, έχει ζητήσει την παράταση κατά 5 μήνες του έργου για αυτό το λόγο. Φυσικά η πεντάμηνη παράταση θα χρησιμεύσει και στην περίπτωση "δυσλειτουργίας" σε κάποιο άλλο μικρό τμήμα του δρόμου προκειμένου να επιτευχθεί με ακρίβεια η ολοκλήρωση όλου του έργου.

Ο λόγος που δεν δίδονται πολλά μικρά τμήματα δρόμου όταν ολοκληρώνονται προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κίνηση είναι σύμφωνα με πηγές της Ολυμπίας Οδού για να αποφευχθεί η δημιουργία του φαινομένου του μπουκαλιού, δηλαδή η μετακίνηση από σύγχρονο δρόμο σε εργοταξιακό εναλλάξ καθώς αυτό θα δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα από όσα θα έλυνε.

Άλλωστε όπως λένε "είναι πλέον κάποιοι μήνες μέχρι να δούμε απτά αποτελέσματα και να φτάσουμε στο σημείο να παραδώσουμε τον δρόμο στην κυκλοφορία."

Νίκος Καραγιάννης - ypodoomes.com

Η ΕΕ "τρέχει" το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Οι υποδομές προτεραιότητας

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε εννέα μελέτες για την υφιστάμενη κατάσταση και τις αναπτυξιακές ανάγκες των σχεδιαζόμενων διαδρόμων του κεντρικού δικτύου, στα πλαίσια του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΔΜ).
Μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα παρουσιάζει η μελέτη για τον «Ανατολικό διάδρομο/διάδρομο Ανατολικής Μεσογείου», η οποία αποσκοπεί στην αναβάθμιση των δικτύων μεταφοράς που συνδέουν τη Βόρεια Γερμανία, την Τσεχία, την περιοχή της Πανονίας και τη Νότια Ευρώπη.
Με βάση τις συγκεκριμένες μελέτες, οι επενδυτικές ανάγκες για την υλοποίηση έργων υποδομής και την ολοκλήρωση του ΔΔΜ, μέχρι το 2030, ανέρχονται στα 700 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, για πρώτη φορά, παρουσιάζονται τέτοιου είδους μελέτες, οι οποίες περιλαμβάνουν μία εκτενή και ολοκληρωμένη εξέταση δικτύων μεταφορών δεκάδων χιλιάδων χιλιομέτρων και τερματικών σταθμών.
Όπως δήλωσε η Ευρωπαία Επίτροπος για τις Μεταφορές κα  Violeta Bulc, «Θα πρέπει να ενισχύσουμε τις προσπάθειές μας, ώστε το κεντρικό δίκτυο να είναι σε πλήρη λειτουργία το 2030 και να διασφαλισθεί η ομαλή ροή επιβατών και προϊόντων ανά την Ευρώπη.
Το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών είναι ιδιαιτέρως σημαντικό για την ΕΕ, η οποία επιδιώκει μεγαλύτερη ανάπτυξη, θέσεις εργασίας και ανταγωνιστικότητα».
Το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών αποβλέπει:
-στην σιδηροδρομική και οδική σύνδεση 94 κύριων Ευρωπαϊκών λιμένων.
-στην σιδηροδρομική σύνδεση 38 αεροδρομίων με μεγάλες πόλεις.
-στην αναβάθμιση 15.000 χιλιομέτρων σιδηροδρομικού δικτύου για τη λειτουργία σε υψηλές ταχύτητες.
-στην υλοποίηση 35 διασυνοριακών έργων για τον περιορισμό της συμφόρησης.
Οι εννέα μελέτες για τους διαδρόμους του ΔΔΜ περιλαμβάνουν ακριβή χωρικό σχεδιασμό των διαδρόμων, ανάλυση της αγοράς, εντοπισμό δυσκολιών και αναπτυξιακών στόχων, καθώς και κατάλογο με έργα υποδομής.
Τα αποτελέσματα των εννέα μελετών αναμένεται να λάβουν την έγκριση των κρατών μελών με άμεσο ενδιαφέρον (άνοιξη 2015) και θα υποβληθούν κατόπιν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/10217-dievropaiko-diktyo-metaforon-kathorismos-ton-ypodomon-proteraiotitas.html

Προβλέψεις για ναύλους σε πετρελαιοφόρα, ξηρού φορτίου και containerships

Τα δεξαμενόπλοια αναμένεται να έχουν καθαρό ορίζοντα ανάπτυξης το 2015, ενώ συγκεχυμένη είναι η εικόνα για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού χύδην φορτίου, σύμφωνα με ανάλυση του ναυτιλιακού οργανισμού Bimco, όπως μετέδωσε η «Ναυτεμπορική».
Σε ανάλυσή του αναφέρεται στην πορεία της παγκόσμιας οικονομίας. Η ανάπτυξη, όπως σημειώνει η Bimco, στις αναδυόμενες αγορές και τις αναπτυσσόμενες οικονομίες αναμένεται να βελτιωθεί και να κινηθεί στο 5% το 2015, από 4,4% το 2014.
Οι ανεπτυγμένες οικονομίες είναι πιθανό να παραμείνουν σε φάση ανάκαμψης και να βελτιώσουν περαιτέρω τον ρυθμό ανάπτυξης στο 2,3%, από 1,8% το 2014. Σε ό,τι αφορά την κατάσταση τη ναυτιλία και κυρίως την προσφορά χωρητικότητας, η Bimco σημειώνει ότι το συνολικό βιβλίο παραγγελιών παρέμεινε αμετάβλητο κατά τη διάρκεια του 2014.
Η υπερπροσφορά χωρητικότητας, στα κύρια τμήματα της ναυτιλιακής αγοράς, δεν μεταβλήθηκε ιδιαίτερα το 2014. Μόνο στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού παρατηρήθηκε μείωση της προσφοράς, με αποτέλεσμα να καταγραφεί άνοδος των ναύλων κατά 20%, σε σύγκριση με το 2013.
Για το 2015, η Bimco αναμένει στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου μία αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας κατά 5,1%, έναντι 5,5% το 2014, ένα ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο. Από την άλλη πλευρά, η άνοδος της ζήτησης θα κυμανθεί στα επίπεδα του 4%-5%, χαμηλότερα δηλαδή από την άνοδο της προσφοράς.
Η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος θα είναι και πάλι το κέντρο της προσοχής των πλοιοκτητών και αναλυτών. Τα τελευταία χρόνια, η αύξηση της ζήτησης ικανοποιείται από τα πλοία τύπου Capesize.
Το 2014, το 70% της συνολικής αύξησης του όγκου της αυξανόμενης ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος προήλθε από την Κίνα. Η BIMCO εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί, με τα Capesize πλοία να έχουν και πάλι το κύριο μεταφορικό έργο. Στα δεξαμενόπλοια, το τμήμα που μεταφέρει αργό πετρέλαιο θα έχει μία αύξηση της χωρητικότητας κατά 1,7%, έναντι 1,3% το 2014.
Για τρίτη χρονιά το ποσοστό ανόδου της προσφοράς είναι σε χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα πιο θετικές προοπτικές για τα έσοδα των πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου. Στα πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού η εκτιμώμενη αύξηση της προσφοράς για το 2015 είναι στο 4,6% έναντι 4,3% το 2014.
Αύξηση στα δεξαμενόπλοια
Στα δεξαμενόπλοια, η αγορά μεταφοράς αργού ξεκίνησε πολύ θετικά το 2014 επιτυγχάνοντας υψηλό πέντε ετών σε ό,τι αφορά τα έσοδα των δεξαμενόπλοιων. Η δυναμική της αγοράς συνεχίστηκε και το φθινόπωρο και στο τέλος του 2014, καθώς μεταξύ άλλων η αύξηση των εξαγωγών από τη Δυτική Αφρική προς την Απω Ανατολή, αντίς προς τις ΗΠΑ, έχει αυξήσει τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου.
Η πτώση των τιμών του πετρελαίου θα συνεχίσει να ευνοεί την αγορά των δεξαμενόπλοιων, εκτιμά η Bimco. Σε ό,τι αφορά δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού, ήταν πολύ καλύτερο το τελευταίο τρίμηνο του έτους και τελικά ο χρόνος έκλεισε θετικά παρά την επιβράδυνση του ρυθμού εξαγωγών προϊόντων από τις ΗΠΑ.
Κλειδί η ζήτηση
Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η αύξηση της προσφοράς αναμένεται να υποχωρήσει στο 5,8% το 2015 από 6,2% το 2014. Η BIMCO εκτιμά ότι με δεδομένη την αύξηση της χωρητικότητας, κομβικής σημασίας είναι η ζήτηση.
Στην Ευρώπη η ζήτηση θα είναι ισχυρότερη όπως δείχνουν τα στοιχεία ιδιωτικής κατανάλωσης, ενώ περαιτέρω βελτίωση της ζήτησης αναμένεται και από τις ΗΠΑ.

Μ.Παπαδόπουλος, υφ. Μεταφορών: «Προς νέο ποινολόγιο για τις οδικές μεταφορές»

Αν και παραδέχεται ότι τα Μεικτά Κλιμάκια δεν κάνουν τον… απαραίτητο αριθμό ελέγχων, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος υπεραμύνεται της θέσπισης της δυνατότητας ελέγχων και από τους παραμεθόριους δήμους, κάτι το οποίο προβλέπει το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου.
Σε συνέντευξή του στο «Αuto Τρίτη Επαγγελματικά», ο υφυπουργός Μεταφορών υποστηρίζει ότι τα Μεικτά Κλιμάκια δεν αντιμετωπίζουν με προκατάληψη τους Ελληνες μεταφορείς και απάθεια τους αλλοδαπούς, αλλά αντιθέτως, το αμέσως προσεχές διάστημα, θα επιδιωχθεί η λειτουργία κινητών μονάδων για τον έλεγχο των αλλοδαπών βαρέων οχημάτων στα σύνορα
Παράλληλα, ο κ. Παπαδόπουλος προαναγγέλλει νέο ποινολόγιο για τις οδικές μεταφορές, αφού προηγηθεί διαβούλευση με τους συσχετιζόμενους κλάδους, υπογραμμίζοντας ότι το πρώτο βήμα έγινε, αφού στο νέο νομοσχέδιο, όλες οι παραβάσεις που αναφέρονται στην κυκλοφορία βαρέων οχημάτων (φορτηγών, βυτιοφόρων, λεωφορείων) χωρίστηκαν σε τέσσερεις κατηγορίες. 
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό, αναδημοσίευση από το «Αuto Τρίτη Επαγγελματικά»
-Αρκετοί μεταφορείς διαμαρτύρονται ότι τα Μεικτά Κλιμάκια είναι ανενεργά. Πόσοι έλεγχοι έγιναν το 2014; Θα μπορέσουν να κάνουν οι δήμοι ελέγχους στα σύνορα, όταν – ακόμα – και οι ίδιες οι Περιφέρειες αδυνατούν;
-Δεν μπορώ να δεχτώ ότι τα Μικτά Κλιμάκια είναι ανενεργά. Δέχομαι όμως ότι δεν κάνουν τόσους ελέγχους, όσους θα θέλαμε. Βέβαια, εκτός από τα κλιμάκια ελέγχου, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα άλλα όργανα ελέγχου (Δ.Ο.Υ. , ΣΕΠΕ, ΣΔΟΕ , Λιμενικό κλπ ) που διενεργούν αντίστοιχους ελέγχους .
Συγκεκριμένα από τις 7-4-2014 έως τις 31-10-2014, η Αστυνομία έχει διενεργήσει 183.595 ελέγχους σε ημεδαπά αυτοκίνητα (φορτηγά Ι.Χ. και Δ.Χ.) και  40.122 σε αλλοδαπά, στους οποίους διαπιστώθηκαν 49.835 παραβάσεις για τα ημεδαπά και 9.147 στα αλλοδαπά. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν και 1.365 έλεγχοι σε ημεδαπά φορτηγά, καθώς και 528 σε αλλοδαπά, που έχουν διενεργήσει οι άλλοι φορείς.

Από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου, στην αντίστοιχη περίοδο, διενεργήθηκαν 12.710 έλεγχοι σε ημεδαπά φορτηγά και 2.639 σε αλλοδαπά, στους οποίους διαπιστώθηκαν 795 παραβάσεις στα ημεδαπά και 208 στα αλλοδαπά.
Αναφορικά με την ρύθμιση που προωθούμε, στο σχέδιο νόμου για την δυνατότητα ελέγχων από τους παραμεθόριους δήμους, κατ΄αρχή πιστεύουμε στην δυνατότητα αυτή, αφού οι δήμοι αυτοί δέχονται στο έδαφός τους τα περισσότερα αλλοδαπά αυτοκίνητα.
Βέβαια, δεν πρόκειται να αφεθούν ελεύθεροι, δίχως κανόνες , δίχως ενημέρωση να επιτελέσουν αυτό το έργο. Θα γίνουν σεμινάρια, θα τους δοθεί ενημερωτικό υλικό, θα καθοριστούν οι ειδικότητες που θα συμμετέχουν, προκειμένου να μπορούν να διενεργήσουν σωστούς και αποτελεσματικούς ελέγχους .
Αλλωστε, οι παραμεθόριοι δήμοι θα μπορούν να εγκαταστήσουν και χώρους για την επιτόπου είσπραξη των προστίμων , κάτι που το επιθυμούν όλοι, ειδικά για τα αλλοδαπά αυτοκίνητα.
-Υπάρχει «προκατάληψη», από τις ελεγκτικές αρχές, για τους Έλληνες μεταφορείς και αντίστοιχα, «απάθεια» προς τους αλλοδαπούς;
- Δεν νομίζω ότι υπάρχει προκατάληψη για τους Ελληνες μεταφορείς και απάθεια για τους αλλοδαπούς. Ο μικρότερος αριθμός ελέγχων που παρατηρείται στα αλλοδαπά αυτοκίνητα, οφείλεται στη μη σωστή ενημέρωση για τα απαραίτητα έγγραφα που πρέπει να ελέγχουν στα ξένα αυτοκίνητα, καθώς και στην γλώσσα που χρησιμοποιούν οι ξένοι μεταφορείς, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει συνεννόηση.
-Ποιες είναι οι καινοτομίες ή οι βασικές τροποποιήσεις του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών» για τους οδικούς μεταφορείς; Ποιες είναι οι βελτιώσεις; 
-Γνωρίζετε ότι γύρω από το θέμα των ελέγχων και της επιβολής διοικητικών ποινών και διοικητικών υπάρχει μια πολυνομία και πολλές φορές και ασάφεια, με αποτέλεσμα τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα να μην μπορούν να επιβάλλουν σωστές και δίκαιες ποινές για κάθε παράβαση .
Για το λόγο αυτό, στο σχέδιο νόμου, όλες οι παραβάσεις που αναφέρονται στην κυκλοφορία βαρέων οχημάτων (φορτηγών, βυτιοφόρων, λεωφορείων) χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες. 
Στη συνέχεια με απόφασή μου, η οποία θα εκδοθεί, αφού γίνει διαβούλευση με τους μεταφορείς, θα καταταγούν σε κάθε κατηγορία, κάθε παράβαση και η προβλεπόμενη διοικητική ποινή και το διοικητικό πρόστιμο.

Ετσι κάθε ελεγκτικό όργανο θα έχει ένα κείμενο με κωδικοποιημένες τις παραβάσεις, καθώς και ενημερωτικά έντυπα για τα απαραίτητα χαρτιά, που πρέπει να φέρει κάθε αλλοδαπό αυτοκίνητα, που εισέρχεται και διενεργεί μεταφορές στη χώρα μας. Είναι ένα πρώτο, αλλά ουσιαστικό βήμα για την βελτίωση των ελέγχων στους δρόμους και πιστεύω ότι θα αποδώσει θετικά αποτελέσματα.
Η βελτίωση όμως των ελέγχων δεν σταματά στο σημείο αυτό. Στις άμεσες προτεραιότητες μας είναι η λειτουργία στα σύνορα κινητών μονάδων τεχνικού ελέγχου για τον έλεγχο των αλλοδαπών βαρέων οχημάτων, οσάκις διαπιστώνονται οπτικά παραβίαση των τεχνικών κανόνων κυκλοφορίας (π.χ. φθαρμένα ελαστικά , μη λειτουργία φώτων , φλας κλπ).
-Το ελληνικό κράτος, δια μέσου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μήπως πρέπει να βάλει ένα «τέλος» στη δημιουργία εταιρειών οδικών μεταφορών στη Βουλγαρία, με Έλληνες ιδιοκτήτες; Είναι νόμιμες οι εταιρείες αυτές;
-Οπως γνωρίζετε μετά την ολοκλήρωση της ενιαίας Ευρωπαϊκής Αγοράς, η εγκατάσταση των κοινοτικών μεταφορέων, σε μια κοινοτική χώρα, είναι ελεύθερη . Αυτό δεν μπορεί να σταματήσει στο ευρωπαϊκό περιβάλλον, όπως αυτό έχει αυτό διαμορφωθεί .
Επομένως, το θέμα δεν είναι, εάν μπορούμε να σταματήσουμε την εγκατάσταση των Ελλήνων μεταφορέων στη Βουλγαρία ή στη Ρουμανία ή στην Κύπρο, αλλά να ελέγξουμε τη νομιμότητα  της μεταφοράς, που αυτά εκτελούν στην χώρα μας . Και αυτό επιδιώκουμε και γι΄αυτό θα δουλέψουμε.
-Ποιες οι κινήσεις της ελληνικής πολιτείας, από τη ζημιά, που υπέστησαν οι μεταφορείς από το ρωσικό εμπάργκο; Υπάρχει η πιθανότητα να αποζημιωθούν; 
-Για το θέμα της αποζημίωσης των Ελλήνων μεταφορέων, αντιλαμβάνεστε δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου μας. Εμείς, πριν την κρίση και προκειμένου να βοηθήσουμε τους Ελληνες μεταφορείς, καθίσαμε στο ίδιο τραπέζι με  τους εξαγωγείς και ροδακινοπαραγωγούς και απαιτήσαμε, κατά την μεταφορά να έχουν προτεραιότητα οι Ελληνες μεταφορείς.
Φαίνεται ότι η απόφασή μας αυτή πέτυχε, γιατί την επίμαχη περίοδο και πριν το embargo, μόνο 50 άδειες τρίτων χωρών δόθηκαν σε ξένους μεταφορείς.
-Εξετάζεται η μείωση των ποινών ψηφιακού ταχογράφου, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που φτάνουν έως τις 10.000 ευρώ;
-Από τις πρώτες αποφάσεις που υπέγραψα τον Αύγουστο του 2013 ήταν η μείωση των απαράδεκτων ποινών που ίσχυαν για τον ταχογράφο.
Πράγματι, οι ποινές ήταν τέτοιου ύψους που υπερέβαιναν ακόμη και την αξία του αυτοκινήτου . Με την απόφαση αυτή έγινε εξορθολογισμός αυτών των ποινών σε λογικά επίπεδα, σύμφωνα με το είδος της παράβασης, σε συνδυασμό και με την οικονομική συγκυρία που επικρατεί στην χώρα μας.
Οι ποινές βέβαια θα επανεξεταστούν και πάλι μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, με την διαδικασία που παραπάνω σας περιέγραψα.
-Τελικά, η απελευθέρωση του κλάδου που επήλθε το 2010, τον βοήθησε ή τον οδήγησε στον… γκρεμό; Θα δοθούν περαιτέρω κίνητρα στους αυτοκινητιστές για τη σύσταση εταιρειών; 
-Η απελευθέρωση του κλάδου δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τον απλούστατο λόγο ότι  η χώρα μας βρισκόταν σε ύφεση, υπήρξε μείωση του μεταφορικού έργου των Δ.Χ. αυτοκινήτων και, κατά συνέπεια, υπήρξε απροθυμία για επένδυση στον τομέα αυτό .
Ενας άλλος ανασταλτικός παράγων ήταν και η κυκλοφορία του μεγάλου αριθμού των φορτηγών ιδιωτικής  χρήσης αυτοκινήτων (1.650.000 ΦΙΧ και 33.000 ΦΔΧ ), πράγμα που σημαίνει ότι πολλές επιχειρήσεις είχαν τον δικό τους στόλο για τη μεταφορά των προϊόντων τους.

Συνολικές προβολές σελίδας