Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

Σε ενιαία κατηγορία τα Ειδικής Μίσθωσης Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης Αυτοκίνητα



Υπεγράφη απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, σύμφωνα με την οποία ενοποιούνται, σε ενιαία κατηγορία, αναφορικά με τον αριθμό θέσεων, τα Ειδικής Μίσθωσης Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης Αυτοκίνητα και ορίζεται ότι οι θέσεις, για την κατηγόρια αυτή των αυτοκινήτων είναι μέχρι 9.

Με τον τρόπο αυτό, αφενός μεν επιτυγχάνεται καλύτερη εκμετάλλευση των αυτοκινήτων αυτών, αφετέρου καθίσταται ευχερέστερος ο έλεγχος της κυκλοφορίας, αφού δεν υπάρχει πλέον υποχρέωση να ανατρέχουν τα ελεγκτικά όργανα να διαπιστώσουν, με ποιες συγκεκριμένες διατάξεις αυτά ταξινομήθηκαν, ώστε να έχουν το προβλεπόμενο αριθμό θέσεων.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/mmm/item/8455-se-eniaia-katigoria-ta-eidikis-misthosis-epivatika-dimosias-xrisis-aftokinita.html

«Το κράτος ξεζουμίζει τις επιχειρήσεις δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό»-Συνέντευξη ΒΕΠ

Στον Νίκο Σπυρόπουλο

Το φλέγον θέμα της υποχρεωτικής τοποθέτησης ABS σε φορτηγά και λεωφορεία έρχεται για ακόμη μια φορά στο προσκήνιο. Η εξάμηνη παράταση που δόθηκε από το κράτος για την ισχύ της ρύθμισης, λήγει στις 31 Ιουνίου. Το θέμα αναμένεται να απασχολήσει τον κλάδο εκ νέου, αφού η εξάμηνη παράταση δεν άφησε τους επαγγελματίες ικανοποιημένους.

Ανδριανός Μιχάλαρος: Να δοθεί 2ετή παράταση για ABS
Μιχάλης Γιάγκας: Δεν είναι η κατάλληλη εποχή εφαρμογής του μέτρου



Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην απόφαση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για παράταση του μέτρου, μέσω πιέσεων που άσκησε αλλά και εγγράφου που απέστειλε. Το ΒΕΠ θα σταθεί ξανά δίπλα σε οδηγούς, μεταφορείς και επιχειρήσεις, ζητώντας διετή αναβολή.

Το Youtruck Magazine, βρέθηκε στα γραφεία του Επιμελητήριου και συνομίλησε με τον Πρόεδρό του, κ. Ανδριανό Μιχάλαρο και τον Διευθυντή, κ. Μιχάλη Γιάγκα.



Κ. Μιχάλαρε, αν και το ΒΕΠ δεν εμπλέκεται άμεσα με τον κλάδο των επαγγελματιών οδηγών φορτηγών, πώς πήρε την απόφαση να καταπιαστεί με το θέμα της τοποθέτησης ABS;

Η αλήθεια είναι πως το επιμελητήριό μας δεν σχετίζεται άμεσα με το φορτηγό. Έμμεσα όμως συνδέεται και μάλιστα σε σημαντικό βαθμό. Οι επιχειρήσεις που ανήκουν στα μέλη μας διαθέτουν όλες σχεδόν φορτηγά για τις μεταφορές των προϊόντων τους. Αν και εμπλεκόμαστε κυρίως με τη βιοτεχνία, είχαμε πάρα πολλά παράπονα και ενοχλήσεις από τα μέλη μας για τον εν λόγω νόμο. Προσπαθήσαμε σαν επιμελητήριο να πείσουμε το Υπουργείο Μεταφορών να δώσει παράταση, αφού θεωρούμε ότι το μέτρο δεν συνάδει με την εποχή.



Θεωρείτε ότι η υποχρεωτική τοποθέτηση του συστήματος ABSδεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί αυτήν την περίοδο;

Κοιτάξτε.Δεν μπορούμε ξαφνικά να πούμε στην μικρομεσαία επιχείρηση «ακινητοποίησε τα φορτηγά σου μιας και δεν έχεις 2.000€, 3000€ να βάλεις το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών», την ίδια στιγμή που στην Ελλάδα κυκλοφορούν οχήματα άλλων χωρών χωρίς κανέναν έλεγχο. Ο Έλληνας βιοτέχνης και οδηγός αναγκάζεται ουσιαστικά από το κράτος να βάλει ABS ή ακόμα και να πάρει καινούριο όχημα, αφού δεν είναι πάντα τεχνικά δυνατό να τοποθετηθεί το σύστημα εκ των υστέρων, ειδικότερα στα παλαιότερα οχήματα.

Δεν γίνεται να βάλουν και άλλα τέτοια χαράτσια πάνω στα κεφάλια τους. Ο παραγωγικός ιστός δεν αντέχει άλλο. Υπό τις κατάλληλες συνθήκες το μέτρο ας ισχύσει. Τώρα όμως, κάτι τέτοιο δεν γίνεται.



Κ. Γιάγκα, η στάση του επιμελητήριου ποια είναι δηλαδή;

Το ΒΕΠ, δεν εκφράζει αντίθεση στο να τοποθετηθεί το σύστημα ABS στα φορτηγά και στα λεωφορεία. Απλά, θεωρούμε πως δεν είναι η κατάλληλη εποχή. Σήμερα, οι επιβαρύνσεις για τις επιχειρήσεις και ιδίως τις μικρομεσαίες είναι τεράστιες. Θα πρέπει να δοθεί παράταση μέχρι να ξεπεραστεί η κρίση.



Κ. Μιχάλαρε, είστε ικανοποιημένοι με την εξάμηνη παράταση που δόθηκε από το υπουργείο;

Όχι. Δεν είμαστε καθόλου ικανοποιημένοι. Εγώ πιστεύω ότι για ακόμη μια φορά, δεν λύθηκε τίποτα. Δεν είναι το εξάμηνο που θα κάνει τη διαφορά. Πρέπει να δοθεί και άλλη παράταση, να το δούμε μετά το θέμα, να ξεπεραστεί η κρίση. Θέλουμε τουλάχιστον διετή αναστολή, για να δούμε και πως θα γυρίσει η οικονομία. Μακάρι δηλαδή να πάμε καλά οικονομικά και ας πάρει ο κόσμος καινούρια φορτηγά.



Το κράτος δεν υποχρεώνει τα ξένα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους μας να τοποθετήσουν ή να διαθέτουν σύστημα ABS. Πιστεύετε ότι είναι άδικο για τους Έλληνες μεταφορείς;

Α. Μιχάλαρος: Για μένα είναι και άδικο και λάθος από τη μεριά του κράτους. Το κοστολόγιο μιας μικρομεσαίας επιχείρησης έχει ανέβει στα ύψη, είναι αδύνατο πια να καλυφτεί. Κυνηγήσαμε την επιχείρηση μέσα από τον ιστό, την πήγαμε μακριά από το κέντρο και τελικά την ξεζουμίζουμε με στόχο τον αφανισμό; Αυτό ακριβώς μας δείχνει το κράτος μέσα από τις αποφάσεις του.

Μ. Γιάγκας: Η διάκριση που γίνεται είναι εις βάρος των Ελλήνων μεταφορέων και αυτό επιτείνει τον αρνητικό ανταγωνισμό, είναι ενάντια των ελληνικών επιχειρήσεων.

Πολλές επιχειρήσεις εξαιτίας αυτών των επιβαρύνσεων προτιμούν να φτιάξουν μια έδρα στα σύνορα καθώς όλα εκεί είναι καλύτερα για αυτούς. Υπάρχουν φθηνότερα εργατικά χέρια, μικρότερη φορολογία ενώ οι συνθήκες κυκλοφορίας των ξένων οχημάτων στην Ελλάδα είναι καλύτερες σε σύγκριση με αυτές των ντόπιων. Επομένως, το κράτος χτυπάει τον ανταγωνισμό των ελληνικών επιχειρήσεων με όλες τις άλλες. Όταν τα ξένα φορτηγά μπορούν να κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς τις προϋποθέσεις που βάζουμε για τα ντόπια φορτηγά  τότε δεν δημιουργείται αυτόματα αθέμιτος ανταγωνισμός;



Κ. Μιχάλαρε, η ύπαρξη συστήματος ABS στα οχήματα δεν συμβάλει στην καλύτερη ασφάλεια των οδηγών;

Δεν είμαστε ενάντια της ασφάλειας. Να το τονίσουμε αυτό. Το κράτος όμως δείχνει ότι δεν ενδιαφέρεται για την ασφάλεια των πολιτών του. Οι δρόμοι αυτοί δεν διαθέτουν τις περισσότερες φορές επαρκή φωτισμό. Δεν είναι ασφαλείς. Είναι κακοσυντηρημένοι σαν δρόμοι.

Από τη μια λοιπόν, αναγκάζουμε τον πολίτη να πηγαίνει σε κακούς δρόμους και από την άλλη τον αναγκάζουμε να βάλει ABS για ασφάλεια. Τι ασφάλεια να έχουμε; Είμαστε σαφώς υπέρ της ασφάλειας των οδηγών, αλλά η ίδια η πολιτεία με τις πράξεις της δείχνει ότι δεν τη σέβεται.

Και κάτι άλλο, το κόστος της μεταφοράς θα μεταφερθεί, όπως είναι λογικό στα προϊόντα. Αντί να μειώσει το κόστος το κράτος δημιουργεί συνέχεια έξοδα.

Μ. Γιάγκας : Όταν αυξάνεται το κόστος παραγωγής και μεταφοράς των προϊόντων, είναι φυσικό να υπάρξει αντίκτυπο στην τελική τιμή του προϊόντος.



Ποιές είναι οι άμεσες ενέργειες που θα κάνει το ΒΕΠ όσον αφορά στη ρύθμιση για το ABS;

Ήδη έχουμε στείλει έγγραφο στον υπουργό, κ. Χρυσοχοΐδη, στο οποίο τον καλούμε σε συνάντηση για να συζητήσουμε όλα τα σημαντικά θέματα που αφορούν το ΒΕΠ και τα μέλη του. Το μέτρο για τα ABS θα βρίσκεται στην ατζέντα μας και θα απαιτήσουμε από τον υπουργό να δοθεί διετή αναστολή. Θα πιέσουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να το καταφέρουμε. Θα εξηγήσουμε στον υπουργό ακριβώς πως έχουν τα πράγματα για τον έλληνα πολίτη.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/interviews/item/1627-to-kratos-ksezoumizei-tis-epixeiriseis-dimiourgontas-athemito-antagonismo-sinedeuksi-bep

Συνολικές προβολές σελίδας