Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Ημερίδα παρουσίασης-συζήτησης: «Κρίσιμες ώρες για την Ακτοπλοΐα και τις συγκοινωνίες των ελληνικών νησιών: το πρόβλημα και οι πιθανές λύσεις»

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα παρουσίασης – συζήτησης, με θέμα: «Κρίσιμες ώρες για την Ακτοπλοΐα και τις συγκοινωνίες των ελληνικών νησιών: το πρόβλημα και οι πιθανές λύσεις», η οποία συνδιοργανώθηκε από τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ.) και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (Ε.Β.Ε.Π.) και η οποία έλαβε χώρα στο Μέγαρο του Ε.Β.Ε.Π. τη Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2014.


Η συνάντηση αυτή έγινε στο πλαίσιο των προσπαθειών της Ομάδας Εργασίας (ΟΕ) που συνέστησε ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (Σ.Ε.Ε.Ν.) και το Εργαστήριο Διοίκησης Ναυτιλιακών και Λιμενικών Επιχειρήσεων (Ε.ΔΙ.ΝΑ.Λ.Ε.) του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι των αρμόδιων Αρχών, των εμπλεκομένων φορέων, Πανεπιστημιακοί και ειδικοί του κλάδου των μεταφορών.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μ. Βαρβιτσιώτης, o A΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, κ. Ι. Τραγάκης, ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Θ. Δρίτσας, η Βουλευτής της ΔΗΜΑΡ, κα Μ. Ρεπούση, καθώς και μεγάλος αριθμός επιχειρηματιών και εκπροσώπων των παραγωγικών φορέων.
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων των μέχρι σήμερα εργασιών της ΟΕ Ακτοπλοΐας, η σχετική Έκθεση που συντάχθηκε και η κατάθεση συγκεκριμένων, αποτελεσματικών, άμεσα εφαρμόσιμων και βιώσιμων προτάσεων για πιθανές δράσεις που θα μπορούσαν να αναληφθούν για τη αντιμετώπιση των προβλημάτων της ακτοπλοΐας.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο Δελτίο Τύπου.
Μπορείτε να βρείτε το Πρόγραμμα της Ημερίδας εδώ.
Εδώ μπορείτε να βρείτε την Έκθεση που εκπονήθηκε στα πλαίσια της Ομάδας Εργασίας για την Ακτοπλοΐα.
Στους παρακάτω υπερσυνδέσμους μπορείτε να βρείτε τις σχετικές παρουσιάσεις:

Α. Σαμαράς: «Παγκόσμιο hub ο Πειραιάς από τη συνεργασία Cosco - ZTE»

Παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού , οι COSCO και ZTE Hellas Telecommunications προχώρησαν  στην υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας για τη χρήση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, ως κέντρου Logistics, για τα προϊόντα της δεύτερης στην ευρύτερη περιοχή της Νοτίου Ευρώπης.
Σύμφωνα με τον κ. A. Σαμαρά, η υπογραφή της εν λόγω συμφωνίας θα καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά «πύλη εισόδου προϊόντων και παγκόσμιο κόμβο μεταφορών. Η συνεργασία των δυο εταιρειών βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της χώρας και δημιουργεί θέσεις εργασίας. Η ΖΤΕ εκμεταλλεύεται το πλαίσιο σταθερότητας που δημιουργούμε για τη χώρα».
Η συμφωνία υπεγράφη στις εγκαταστάσεις του ΣΕΠ, παρουσία του πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, κ. Ζου Xiaoli, του υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κωστή Χατζηδάκη, του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Γιάννη Βρούτση, του Captain Ju Weiping, διευθύνοντος συμβούλου της COSCO Ελλάδας, του Captain Fu Cheng Qiu, διευθύνοντος συμβούλου του ΣΕΠ, του κ. Zhou Jianfeng, αντιπροέδρου της ZTE, του κ. Liu Shuguang logistics executive director της ZTE και του κ. Deng Chao εκτελεστικού διευθυντή της ΖΤΕ σε Βαλκάνια, Κύπρο και Ισραήλ.
Πρόκειται για υλοποίηση μέρους της συμφωνίας που είχε υπογραφεί στο Πεκίνο, μεταξύ της ZTE Corporation και της Ελληνικής Κυβέρνησης, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του κ. Αντώνη Σαμαρά στην Κίνα, τον Μάιο του 2013.
Η εν παρούσα συμφωνία θα καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά διαμετακομιστικό κέντρο για τα προϊόντα της ΖΤΕ προς 13 σημαντικές αγορές της ΝΑ Ευρώπης και, σε επόμενη φάση, προς άλλες 7 αγορές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη Βόρεια Αφρική.
Από την πλευρά του ο Zhou Jianfeng, αντιπρόεδρος της ZTE, δήλωσε ότι «η σημερινή συμφωνία επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη της εταιρείας στην ελληνική οικονομία και τη δέσμευσή της να επενδύσει στην ελληνική αγορά.
Αποτελεί δε μέρος μιας μακροπρόθεσμης επένδυσης, η οποία εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει σημαντικό αριθμό, περίπου 400-600, θέσεων εργασίας μέχρι την ολοκλήρωσή του, που εκτιμάται σε περίπου τρία χρόνια από σήμερα».
Οι επόμενες φάσεις της επένδυσης περιλαμβάνουν την κατασκευή Κέντρου Επισκευών και Επιστροφών για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, το 8ο παγκοσμίως για την ZTE, και τη μετεξέλιξή του σε γραμμή συναρμολόγησης.

Νέο «δώρο» 250 εκατ., με τη μορφή πρόσθετης επιδότησης, στον «Μορέα»

Νέο «δώρο» 250 εκατ. ευρώ, με τη μορφή πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας στην κοινοπραξία «Μορέας Α.Ε.» για τον οδικό άξονα παραχώρησης της Πελοποννήσου, ετοιμάζεται να δώσει το ελληνικό Δημόσιο, καταγγέλλει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντής.
Του Αργύρη Δεμερτζή
Σε ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Χουντής στην Κομισιόν, τονίζει ότι, όχι μόνο δεν πρέπει να δοθούν νέα χρήματα στην κοινοπραξία «Μορέας Α.Ε.», η οποία, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, ετοιμάζεται να λάβει νέο «δωράκι» 250 εκατ. ευρώ από τον ελληνικό προϋπολογισμό για δήθεν ευθύνες του Δημοσίου, αλλά θα πρέπει να διερευνηθεί και το κατά πόσον τα χρήματα, που μέχρι σήμερα της έχουν δοθεί, συνιστούν παράνομη κρατική ενίσχυση.
Σημειώνεται ότι ο οδικός άξονας Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη αποτελεί ένα έργο που, σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις της κυβέρνησης, προχωρούσε κανονικά και θα παρεδίδετο εντός του χρονοδιαγράμματος. Για το έργο αυτό, ο υπουργός Μεταφορών αναζητά τρόπο να το «προικίσει», με επιπλέον χρηματοδότηση, με διάφορα φαιδρά επιχειρήματα.

Στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής αξιοποιεί καταγγελία πολιτών της Πελοποννήσου, που έχει ήδη κατατεθεί ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία αφορούσε τον «τρόπο με τον οποίο εφαρμόστηκε η σύμβαση παραχώρησης του έργου που υπεγράφη το 2007 (Ν. 3559/2007) και ειδικότερα σειρά οικονομικών ενισχύσεων που δόθηκαν στον Παραχωρησιούχο, με διάφορες "αιτιολογίες"» και επισημαίνει:
«α) την καθυστέρηση έναρξης του έργου και την "επιχορήγηση" με 68εκατ. ευρώ του Παραχωρησιούχου γι' αυτό,
β) τη μονομερή τροποποίηση της σύμβασης, με αποτέλεσμα το Ελληνικό Δημόσιο να εκπληρώνει τις οικονομικές υποχρεώσεις του στον Παραχωρησιούχο, χωρίς όμως ο Παραχωρησιούχος να κατασκευάζει το τμήμα του έργου που είχε συμφωνηθεί στη σύμβαση,
γ) την ασάφεια στον προσδιορισμό της ημερομηνίας έναρξης επιδοτούμενης λειτουργίας,
δ) την αποκλειστική εκχώρηση του δικαιώματος εμπορικής εκμετάλλευσης των σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών από τον Παραχωρησιούχο, χωρίς αυτό να περιλαμβάνεται στην απόφαση της Επιτροπής». Και καταλήγει στην ερώτησή του, ζητώντας η Επιτροπή, με βάση τη νομοθεσία, να διερευνήσει τις πληροφορίες για τυχόν κρατικές ενισχύσεις, προερχόμενες από κάθε πηγή.
Παράλληλα, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι επικρατέστερο σενάριο είναι πως το ελληνικό Δημόσιο δέχεται να καλύψει, για λογαριασμό της κοινοπραξίας «Μορέας» των εταιρειών Ακτωρ, J&P Avax και Ιντρακάτ (συμφερόντων των ομίλων Μπόμπολα, Παρασκευαίδη-Ιωάνvou και Κόκκαλη), το χρηματοδοτικό κενό του έργου, με τη μορφή πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας.
Από την αρχική σύμβαση παραχώρησης, η «Μορέας» δικαιούνταν επιδότηση, εφ' όσον ο κυκλοφοριακός φόρτος ήταν χαμηλός. Το ποσό της επιδότησης εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 250 εκατ. ευρώ σε βάθος 30 ετών.

Πιστοποίηση της Ορφεύς Βεϊνόγλου ως «Εγκεκριμένος Οικονομικός Φορέας»

Η Ορφεύς Βεϊνόγλου πιστοποιήθηκε, από την αρμόδια υπηρεσία ΕΛΥΤ του Υπουργείου Οικονομικών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων, ως Εγκεκριμένος Οικονομικός Φορέας (Authorised Economic Operator - AEO) στην κατηγορία «Τελωνειακές Απλουστεύσεις / Ασφάλεια και Προστασία».
Το πιστοποιητικό ΑΕΟ χορηγείται σε επιχειρήσεις και φορείς που έχουν έδρα στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα, μετά από έλεγχο της χρηματοπιστωτικής τους φερεγγυότητας, της συμμόρφωσης με την τελωνειακή και οικονομική νομοθεσία, αλλά και της τήρησης των Κοινοτικών Κανονισμών που σχετίζονται με την Ασφάλεια και την Προστασία.
Με την απόκτηση της πιστοποίησης ΑΕΟ, η ΟΡΦΕΥΣ ΒΕΪΝΟΓΛΟΥ επωφελείται από απλουστεύσεις που προβλέπονται στην τελωνειακή νομοθεσία για συναλλαγές εντός της Κοινότητας και από απλοποιημένες διαδικασίες εκτελωνισμού, ενώ θα είναι σε θέση να προσφέρει στους πελάτες της εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ακόμα καλύτερες υπηρεσίες. Τα οφέλη περιλαμβάνουν:
-Λιγότερους φυσικούς ελέγχους.
-Λιγότερους ελέγχους στα έγγραφα που συνοδεύουν τις μεταφορές.
-Προτεραιότητα σε ελέγχους που σχετίζονται με την ασφάλεια.
-Μείωση στην ποσότητα δεδομένων που απαιτούνται για τη διαλογή που σχετίζεται με την ασφάλεια.
-Επίσημες ειδοποιήσεις για τυχόν απαιτούμενους ελέγχους εισόδου, προτού φτάσουν οι αποστολές / μεταφορές στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Καθώς οι διεθνείς αγορές γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικές, αναζητούμε διαρκώς νέους τρόπους για να βελτιώνουμε την εμπειρία των πελατών μας.
Η πιστοποίηση ΑΕΟ υπογραμμίζει πως διαθέτουμε τα υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας και φερεγγυότητας που απαιτούνται για τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές. Είναι μια αναγνώριση για τον Όμιλο Βεϊνόγλου και τους ανθρώπους μας - και θα μας βοηθήσει να αναπτύξουμε περαιτέρω τη δυναμική μας στην Ευρώπη, αλλά και να προσφέρουμε ακόμα καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες μας», δήλωσε ο κος Ορφέας Μοσχόπουλος-Βεινόγλου, Πρόεδρος Δ.Σ. & Δ./νων Σύμβουλος της εταιρείας.
Η πιστοποίηση Authorised Economic Operator - AEO έχει ισχύ σε όλες τις χώρες της Κοινότητας, προσφέροντας στην ΟΡΦΕΥΣ ΒΕΪΝΟΓΛΟΥ Α.Ε το προνόμιο των απλουστεύσεων και ειδικών ωφελημάτων στην περιοχή.

Συνολικές προβολές σελίδας