Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Σε ιστορικό υψηλό η ελληνική ναυτιλία, στα 3.901 πλοία. Το 21% με ελληνική σημαία

Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί πλέον 3.901 ποντοπόρα, χωρητικότητας 290,847 εκατ. dwt και 170,984 εκατ. gt, σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ.
Αυτό προκύπτει από μελέτη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee), με βάση τα στοιχεία των Lloyd's Register και Fairplay, που δημοσιεύτηκε αυτή την εβδομάδα.
Σε σύγκριση με το 2012, ο συνολικός στόλος αυξήθηκε κατά 224 πλοία. Ομως την ελληνική σημαία έχει υψωμένη μόνον το 21% από αυτά. Το 17% έχει σημαία των Marshal Islands, άλλο 17% της Λιβερίας, 15% της Μάλτας και 10% του Παναμά.
Η μείωση του αριθμού των πλοίων, που έχουν την ελληνική σημαία, αποδίδεται στη «σοβαρή απώλεια εμπιστοσύνης που ενέσκηψε, εξαιτίας της αβεβαιότητας του φορολογικού καθεστώτος», όπως υποστηρίζεται αρμοδίως.
Τέλος, να σημειωθεί ότι η διεθνής ισχύς της ελληνόκτητης ποντοπόρου απεικονίζεται καλύτερα στα ποσοστά της, επί των επιμέρους τμημάτων, του κλάδου. 
Οι Ελληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 24% του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων, το 13,9% του στόλου των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς διυλισμένων πετρελαιοειδών και χημικών, το 10,6% των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, το 16,4% των φορτηγών, το 7,9% των Container Ships και το 4,2% των επιβατηγών.


Μαλιακός Κόλπος: Νέα παράταση της παράκαμψης Στυλίδας για Ιούνιο του 2015

Ερρίφθη τελικά ο κύβος για τα οδικά έργα του Μαλλιακού Κόλπου. Όπως ήταν αναμενόμενο δόθηκε παράταση για να ολοκληρωθούν και ουσιαστικά και τα δύο έργα θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2015.

Σύμφωνα με απόφαση από ην ΓΓΔΕ του Υπουργείου Υποδομών για το έργο της παράκαμψης Λαμίας δόθηκε μία δίμηνη παράταση για μία ενδιάμεση προθεσμία, όμως επίκειται η παράταση για την συνολική προθεσμία του έργου που δεν θα είναι μικρότερη από 12-14 μήνες. Το έργο σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να ολοκληρωθεί τις επόμενες μέρες.

Στο έργο της παράκαμψης Στυλίδας και Καραβόμυλου, μήκους 17χλμ τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Η απόφαση από την ΓΓΔΕ του Υπουργείου Υποδομών έδωσε 16 μήνες παράταση προκειμένου το έργο να μπορέσει να ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Ιουνίου 2015 που είναι η νέα προθεσμία ολοκλήρωσης.

ΠΡΩΤΑ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com στο έργο της παράκαμψης Λαμίας θα δοθεί έμφαση στην ολοκλήρωση του οδικού τμήματος μέχρι το τέλος του φετινού έτους που έχει μήκος περίπου 2,5 χιλιόμετρα. Το έργο θα συνεχίσει τις εργασίες του σε δεύτερη φάση και στο αντιπλημμυρικό μέρος του έργου.

ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ
Οι λόγοι που δόθηκαν τόσο μεγάλες παρατάσεις είναι το γεγονός των  μεγάλων προβλημάτων από πολλούς παράγοντες. Στην περίπτωση της παράκαμψης Λαμίας είχαμε καθυστερήσεις στις εγκρίσεις μελετών και την άδεια για την χρήση δανειοθαλάμου (για τα χωματουργικά).

Στην παράκαμψη Στυλίδας είχαμε σοβαρή εμπλοκή με τα αρχαιολογικά που πήγαν πίσω όλο το έργο. Θεωρητικά, τα έργα δεν έχουν μπροστά τους άλλα προβλήματα και πλέον βαδίζουμε προς την ολοκλήρωση με νέες μεγάλες καθυστερήσεις.

ΕΡΓΑ ΜΕ ΙΣΤΟΡΙΑ
Τα δύο αυτά έργα ξεκίνησαν το 2006 ως τα τελευταία οδικά έργα που θα ολοκλήρωναν το πέταλο του Μαλιακού Κόλπου. Δυστυχώς η ανάδοχος εταιρεία των δύο έργων ΑΤΤΙΚΑΤ βρέθηκε σε δεινή οικονομική θέση και τα δύο έργα «πάγωσαν».

Το 2012 υπήρξε υποκατάσταση αναδόχου και στα 2 έργα. Στην παράκαμψη Λαμίας το έργο ανέλαβε η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ (πρώην ΜΟΧΛΟΣ) και την παράκαμψη Στυλίδας και Καραβόμυλου ανέλαβε η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ.

Να σημειωθεί πως η υποκατάσταση αναδόχου έχει ως κύριο μέλημα  το έργο να εκτελείται ως συνέχεια από τις παγωμένες εργολαβίες της ΑΤΤΙΚΑΤ και όχι με την μορφή της επαναδημοπράτησης.  Το έργο αναλαμβάνεται από άλλον συμμετέχοντα του διαγωνισμού με σειρά έκπτωσης. Έτσι π.χ στην περίπτωση της παράκαμψης Στυλίδας απευθύνθηκαν στον 2ο μειοδότη μετά την ΑΤΤΙΚΑΤ που ήταν η ΚΞ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τα έργα θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2015 καθώς λίγο αργότερα μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται και η ολοκλήρωση του άλλου οδικού έργου Ευαγγελισμός-Σκοτίνα με τις περίφημες 3 σήραγγες και ο Υπουργείο δεν θα ήθελε με τίποτα να γιορτάσει την λειτουργία αυτού του έργου χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στον Μαλιακό Κόλπο.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/kedriki-odos-e65/item/24566-%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CF%80%CE%BF%CF%82-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7%CF%82-%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-2015

Στην Εγνατία Οδό ΑΕ πέρασε ο άξονας Ηγουμενίτσα-Σαγιάδα

Το είπε και το έκανε τελικά ο Υπουργός Υποδομώμ κος Χρυσοχοϊδης. Πριν από μερικούς μήνες είχε δεσμευτεί πως ο θα δοθεί στην Εγνατία Οδό ΑΕ.

Τώρα με ΚΥΑ το ΥΠΟΜΕΔΙ και το Υπουργείο Ανάπτυξης μεταβιβάζουν τα πάσης φύσης δικαιώμεα και υποχρεώσεις του έργου, την καθιστά ¨κύριο του έργου και Φορέα Υλοποίησης.

Η Εγνατία Οδός αναλαμβάνει την ευθύνη για τον σχεδιασμό και την ωρίμανση του έργου, δηλαδή μελέτες, επικαιροποιήσεις κ.ο.κ. Αναλαμβάνει τις αδειοδοτήσεις και φυσικά την δημοπράτηση, εκτέλεση και επίβλεψη του έργου που έχει εκτιμώμενο κόστος 50εκ.ευρώ.

Ο γνώμονας της απόφασης είναι πως η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει αντιμετωπίσει με επιτυχία τα προβλήματα, τις μελέτες, την διαχείριση και την παρακολολυθηση των αυτοκινητόδρομων που κατασκευάζει.

Στην απόφαση αναφέρεται πως "διαθέτει προηγμένη τεχνογνωσία και αποτελεσματική οργάνωση για την διοίκηση και τη διαχείριση της μελετητικής ωρίμνασης της κατασκευής , της συντήρησης και της λειτουργίας σύνθετων τεχνικών έργων υποδομής (...) έχει αποκτήσει εξειδικευμένη εμπειρία και διαχειριστική επα΄ρκεια στον σχεδιασμό και την υλοποίηση μεγάλων οδικών έργων.

Αυτό που απομένει πλέον είναι να τεθεί στα σχέδια της Εγνατίας Οδού το πλάνο για την υλοποίηση αυτού του σπουδαίου για την Ήπειρο οδικού έργου.

Νίκος Καραγιάννης- ypodomes.com

Στους 21 οι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία οδό

Στους δεκαπέντε από επτά που είναι σήμερα θα αυξηθούν οι σταθμοί διοδίων στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού και έξι νέοι θα λειτουργήσουν στους τρεις κύριους κάθετους άξονες. Το αντίτιμο της διέλευσης θα πολλαπλασιαστεί και θα εξισωθεί με το τέλος που ισχύει στους υπόλοιπους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Τα παραπάνω περιγράφουν οι εργαζόμενοι της “Εγνατίας Οδού Α.Ε.” διαμαρτυρόμενοι για την επικείμενη παραχώρηση της εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες. Ο Σύλλογος Εργαζομένων υποστηρίζει ότι το ΤΑΙΠΕΔ εντός του τρέχοντος δεύτερου τριμήνου του 2014 θα προχωρήσει στην προκήρυξη της πρώτης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πολυετή (τουλάχιστον 30 χρόνια) παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου και των τριών σημαντικότερων κάθετων αξόνων του. “Αυτή η παραχώρηση δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αποδειχθεί επωφελής ούτε για το ελληνικό δημόσιο (ακόμη και με στενά οικονομικούς όρους) ούτε για τους χρήστες της οδού και την ελληνική κοινωνία γενικότερα”, επισημαίνουν.
Επιπλέον ο Σύλλογος Εργαζομένων αναφέρει ότι οι δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας έχουν μειωθεί κάτω από 190 εκατ. ευρώ και αφορούν πλέον μόνον το ομολογιακό δάνειο με την Τράπεζα Πειραιώς, “το οποίο έχει συναφθεί με καλούς όρους για το ελληνικό δημόσιο και αποπληρώνεται από τα υφιστάμενα διόδια. Αυτό το γεγονός επιτρέπει στην εταιρεία ‘Εγνατία Οδός Α.Ε.’ να το εξοφλήσει με άνεση εντός της επόμενης δεκαετίας (πολύ πιθανόν και νωρίτερα), καλύπτοντας συγχρόνως το υψηλών απαιτήσεων κόστος συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου”. Μετά την αποπληρωμή του δανείου το πλεόνασμα που θα προκύψει, υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι (εκτιμώμενου ύψους άνω του 1-1,5 δισ. ευρώ για συνολικό χρονικό ορίζοντα 30ετίας), θα είναι προς όφελος αποκλειστικά του ελληνικού δημοσίου και θα μπορούσε να διατεθεί στις τοπικές κοινωνίες από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος υπό τη μορφή νέων έργων υποδομών και συντήρησης των υφιστάμενων. “Διερωτόμαστε πραγματικά ποια θα είναι τα οφέλη της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας οδού, ενός αυτοκινητοδρόμου με τεράστια γεωπολιτική και εθνική σημασία, ιδιαίτερα μάλιστα στη σημερινή δυσμενή οικονομική συγκυρία”, τονίζουν οι εργαζόμενοι.
Σήμερα στο μήκος των 670 χλμ. του οδικού άξονα της Εγνατίας, από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Έβρου, σταθμοί διοδίων λειτουργούν στα Τύργια Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι (Μέτσοβο), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη Θεσσαλονίκης, στη Μουσθένη Καβάλας και στον Ίασμο Κομοτηνής.
www.makthes.gr

Hλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία οδό

Ως το τέλος του το 2016 αναμένεται να λειτουργήσει ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων στην Εγνατία Οδό, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών, η οποία αποτελεί μία από τις τέσσερις προαπαιτούμενες δράσεις για την εκταμίευση της δόσης του δανείου από πλευράς του υπουργείου.
Η δεύτερη δέσμευση του υπουργείου είναι η προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την πρόσληψη τεχνοοικονομικού συμβούλου για το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, που δεν xρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ η τρίτη είναι η μεταφορά του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ στο δημόσιο και η τέταρτη είναι η ρύθμιση των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ, που χρησιμοποιούν οι προς αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης υπέγραψε απόφαση, με την οποία χωροθετούνται τα διόδια της Εγνατίας Οδού, σε συνέχεια πρόσφατης νομικής ρύθμισης, με την οποία επεστράφη η εν λόγω αρμοδιότητα στο υπουργείο από την δημόσια εταιρία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οκτώ σταθμοί διοδίων θα παραμείνουν ως έχουν στην Εγνατία ως το τέλος του 2016, όταν και θα πρέπει να ενεργοποιηθεί το ηλεκτρονικό σύστημα ελεύθερης ροής.
Πρακτικά, πρόκειται για ανατροπή του προηγούμενου σχεδιασμού του υπουργείου Υποδομών και του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που αρχικά εισηγούνταν 21 σταθμούς διοδίων, για να μειωθούν στη συνέχεια σε 15 και να αυξηθούν εκ νέου σε 17. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Υποδομων αντέδρασε στην προοπτική των 17 σταθμών διοδίων, καθώς προτεινόταν η δημιουργία σταθμού στο Νησέλι Ημαθίας (σε απόσταση 20 χλμ από τα διόδια των Μαλγάρων) και στον Βενέτικο Γρεβενών, που θα γινόταν έτσι ο τέταρτος σταθμός διοδίων μεταξύ Ιωαννίνων και Κοζάνης. Και κάπως έτσι, άλλαξε ο σχεδιασμός. Η απόφαση του κ. Χρυσοχοϊδη προωθήθηκε προς υπογραφή στον υπουργό Οικονομικών, κ. Γιάννη Στουρνάρα, και αναμένεται να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ως τις 14 Απριλίου 2014.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο καταλήγει σε οκτώ σταθμούς (σύμφωνα με τον νόμο, η Εγνατία έχει θεσμοθετημένους 13), δηλαδή τους επτά υφιστάμενους και την Παμβώτιδα, με στόχο την αναλογική χρέωση των χρηστών του αυτοκινητόδρομου. Πάντως, η εταιρία χρειάζεται έξτρα έσοδα και από νέους σταθμούς, καθώς οι εισπράξεις από τα διόδια εξυπηρετούν απ' ευθείας τον δανεισμό και δεν έχει άλλους οικονομικούς πόρους, ενώ το υπουργείο Υποδομών δεν θα της χορηγεί επιχορηγήσεις από το 2014 και μετά.


Πηγή: tovima.gr

Συνολικές προβολές σελίδας