Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Στα 33,18 εκατ. τα κέρδη της Attica (BlueStar, Superfast) το 2015. +9% οι επιβάτες

Βελτίωση σε όλους τους επιμέρους δείκτες σημείωσε η Attica (BlueStar, Superfast) το 2015. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 677% και κατά 9% οι επιβάτες, 7,3% τα Ι.Χ. οχήματα και 2,4% τα φορτηγά οχήματα.
Ειδικότερα, το διοικητικό συμβούλιο της Attica Group, θυγατρικής εταιρίας του Ομίλου Marfin Investment Group (MIG), ανακοίνωσε τα αποτελέσματα χρήσεως 2015, τα οποία παρουσιάζουν κέρδη μετά από φόρους 33,18 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 4,27 εκατ. ευρώ στη χρήση 2014 (αύξηση 677% σε σχέση με το 2014), σημαντική ενίσχυση των Ενοποιημένων Κερδών προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) στα 80,70 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 42,35 εκατ. ευρώ στη χρήση 2014 (αύξηση 91%) και αύξηση των ενοποιημένων Πωλήσεων στα 277,63 εκατ. ευρώ έναντι 266,66 εκατ. ευρώ στη χρήση 2014 (αύξηση 4%).

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα αποτελέσματα αυτά σηματοδοτούν την αρχή μιας νέας εποχής για τον Όμιλο Attica, μετά από μία μακράν περίοδο προκλήσεων, κατά την οποία ο Όμιλος, λόγω των ειδικών οικονομικών συνθηκών που επικρατούσαν στη χώρα μας στηρίχθηκε και χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από το βασικό του μέτοχο Marfin Investment Group (MIG), όχι μόνο για τις λειτουργικές του ανάγκες αλλά και για το ιδιαίτερα σημαντικό επενδυτικό του πρόγραμμα.
Ο Όμιλος επέτυχε τα προαναφερόμενα αποτελέσματα δραστηριοποιούμενος σε ένα αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον με επιδεινούμενες συνθήκες ρευστότητας και με επιβολή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων από το β' εξάμηνο του 2015.
Η βελτίωση των αποτελεσμάτων επετεύχθη μέσω της αύξησης του κύκλου εργασιών και της μείωσης του λειτουργικού κόστους. Το λειτουργικό κόστος μειώθηκε σημαντικά λόγω της ενεργητικής διαχείρισης των δρομολογίων των πλοίων που οδήγησε αφενός σε βελτίωση του μεταφορικού έργου ανά δρομολόγιο και αφετέρου σε εξοικονόμηση καυσίμων.
Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τη μείωση της τιμής των καυσίμων καθώς και τη διαχρονική προσπάθεια περιορισμού και συγκράτησης των δαπανών, είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου.
Μεταφορικό Έργο
Κατά τη διάρκεια του έτους 2015 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε μέσω των θυγατρικών της στην Αδριατική θάλασσα και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, με δώδεκα ιδιόκτητα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία από τα οποία τα τρία δρομολογήθηκαν στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής και τα εννέα στην Ελληνική Ακτοπλοΐα.
Επιπρόσθετα, στις αρχές Απριλίου ο Όμιλος παρέλαβε το πλοίο Blue Galaxy, στο πλαίσιο σύμβασης μακροχρόνιας ναύλωσης, το οποίο δρομολόγησε από 24.04.2015 στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, Κρήτης.
Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2015 το συνολικό μεταφορικό έργο των πλοίων του Ομίλου αυξήθηκε κατά 9% στους επιβάτες, κατά 7,3% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 2,4% στα φορτηγά οχήματα. Τα συνολικά δρομολόγια των πλοίων αυξήθηκαν κατά 1% σε σχέση με το 2014.
Στην Αδριατική θάλασσα και ειδικότερα στις γραμμές Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι, ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με τρία πλοία έναντι τεσσάρων στη χρήση 2014. Στην αγορά αυτή το μεταφορικό έργο των πλοίων Superfast XI, Superfast I και Superfast II (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ), μειώθηκε κατά 31,5% στους επιβάτες, κατά 31,0% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 14,5% στα φορτηγά οχήματα. Τα δρομολόγια των πλοίων στην Αδριατική μειώθηκαν κατά 16,8% σε σχέση με τη χρήση 2014.

Στην Ελληνική Ακτοπλοΐα και ειδικότερα στις γραμμές Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα, Πειραιάς-Ηράκλειο, Πειραιάς-Νησιά Βορειοανατολικού Αιγαίου και από 24 Απριλίου 2015 Πειραιάς-Χανιά, στη χρήση 2015, εκτελώντας συνολικά 6,3% περισσότερα δρομολόγια από το 2014, το μεταφορικό έργο του Ομίλου αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες εσόδων και ειδικότερα κατά 14,9% στους επιβάτες, κατά 17,2% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 14,2% στα φορτηγά οχήματα. Στις γραμμές Ηρακλείου και Χανίων τα πλοία του Ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με την ΑΝΕΚ ΑΝΕΚ -8,33%.
Σημαντικά νέα 2015/Τρέχουσες εξελίξεις
Στο πλαίσιο ενδυνάμωσης του στόλου της, η Attica Group ναύλωσε στις 08.04.2015 το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο Blue Galaxy με σύμβαση μακροχρόνιας ναύλωσης. Το πλοίο ανακαινίστηκε πλήρως έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι προδιαγραφές και τα υψηλά επίπεδα ποιότητας που χαρακτηρίζουν όλα τα πλοία της Attica Group και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, Κρήτης από τις 24.04.2015, στο πλαίσιο της κοινοπραξίας με την ΑΝΕΚ
Στις 22.05.2015 η Superfast Ferries γιόρτασε τα 20 χρόνια από το πρώτο της ταξίδι. Στα είκοσι χρόνια λειτουργίας της η Superfast Ferries μετέφερε πάνω από 12.000.000 επιβάτες, 2.500.000 φορτηγά και 2.500.000 Ι.Χ. σε Αδριατική, Βαλτική και Βόρειο Θάλασσα, με έδρα την Ελλάδα και υψωμένη την ελληνική σημαία. Επόμενος στόχος είναι η ανάπτυξη νέων προορισμών διατηρώντας σταθερή την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας που χαρακτηρίζουν πάντα τα πλοία Superfast και συνολικά τον Όμιλο Attica.
Στις 08.07.2015 η Attica Group ανακοίνωσε τη λήψη ειδικής άδειας από το καθ' ύλην αρμόδιο U.S. Department of the Treasury's Office of Foreign Assets Control (OFAC) για την παροχή υπηρεσιών μεταφορών με επιβατηγά πλοία μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και Κούβας. Η Attica Group έχει ήδη ξεκινήσει την απαιτούμενη διαδικασία προκειμένου να της χορηγηθούν οι απαραίτητες κανονιστικές και άλλες άδειες και από την κυβέρνηση της Κούβας.
Η Διοίκηση επεξεργάζεται σχέδια ανάπτυξης του Ομίλου σε νέες διεθνείς αγορές καθώς και τρόπους ενίσχυσης του κύκλου εργασιών με νέους συνδυασμούς δρομολογίων.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/14007-sta-33-18-ekat-ta-kerdi-tis-attica-bluestar-superfast-to-2015-9-oi-epivates.html

Στα 7,1 δις οι οικονομικές συνέπειες από επαναφορά των ελέγχων του χώρου Σένγκεν στις μεταφορές

Σε συνέχεια ερωτήσεων της Ευρωβουλευτού της Νέας Δημοκρατίας, Ελίζας Βόζεμπεργκ-Βρυωνίδη,  για το χώρο Σένγκεν, το κλείσιμο των συνόρων, την επαναφορά των ελέγχων και τη διακοπή σιδηροδρομικών συνδέσεων στην Ε.Ε., με μονομερείς ενέργειες από ορισμένα κράτη μέλη, ο Επίτροπος Μετανάστευσης Εσωτερικών Υποθέσεων και Ιθαγένειας Δημήτρης Αβραμόπουλος, απάντησε (E-013075/2015) για τις οικονομικές επιπτώσεις και την στάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, απέναντι σε τέτοιου είδους μεμονωμένες ενέργειες.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενδεικτική εκτίμηση της Επιτροπής, που αναφέρει στην απάντησή του ο Έλληνας Επίτροπος, υπολογίζεται ότι μόνο για τον τομέα των μεταφορών, οι οικονομικές συνέπειες της επαναφοράς των ελέγχων στα εσωτερικά σύνορα, εντός του χώρου Σένγκεν, ανέρχονται σε 7,1 δις ευρώ ετησίως, συμπεριλαμβανομένου του κόστους των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, του οικονομικού κόστους για τους επιβάτες, λόγω χρόνου αναμονής και του διοικητικού φόρτου για τις δημόσιες διοικήσεις.

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την κατάσταση σε όλα τα κράτη μέλη, για το κατά πόσο η προσωρινή επαναφορά των συνοριακών ελέγχων των προσώπων είναι αναγκαία και αναλογική, όπως προβλέπεται ρητά στον κώδικα συνόρων Σένγκεν.
Επιπλέον, σημειώνεται, στην απάντηση, ότι δεν είναι απαραίτητο να ελέγχονται όλα τα πρόσωπα στα εσωτερικά σύνορα, ούτε όλα τα εσωτερικά σύνορα - χερσαία, θαλάσσια ή εναέρια - δεδομένου ότι η εμβέλεια και η διάρκεια αυτής της προσωρινής επαναφοράς των συνοριακών ελέγχων πρέπει να κινούνται στον απολύτως αναγκαίο βαθμό για την αντιμετώπιση σοβαρής απειλής.
Τέλος, στην απάντηση επισημαίνεται ότι μέτρα, όπως η διακοπή σιδηροδρομικών συνδέσεων και το κλείσιμο αυτοκινητοδρόμου, πρέπει να περιορίζονται στο ελάχιστο και μόνον όταν όλες οι άλλες πιθανές λύσεις έχουν αποδειχθεί ανεπαρκείς.

Συνολικές προβολές σελίδας