Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Οι ΗΠΑ ενέκριναν την συμμαχία P3

Αλλάζουν όλα στο θαλάσσιο και δη στο διεθνές εμπόριο. Εκτενές πόρισμα, αναφορικά με το Δίκτυο P3 (Maersk Line, Mediterranean Shipping Co και CMA CGM) εκπόνησε η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορικής Ναυτιλίας των ΗΠΑ (FMC), δίνοντας έγκριση για την επίτευξη των μεταξύ τους συνεργιών. Οι ψήφοι ήταν 4-1, με την υλοποίηση της P3 να υπολογίζεται στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.  
Η εν λόγω συμμαχία θα επιτρέψει στους τρεις ναυτιλιακούς κολοσσούς να προχωρήσουν σε κοινή χρήση του στόλου τους και να προχωρήσουν σε συνεταιριστικές επιχειρηματικές δραστηριότητες και εμπορικές συναλλαγές σε ΗΠΑ, Ασία, Βόρεια Αμερική και Μεσόγειο.
Η απόφαση της Επιτροπής, θα δώσει το «πράσινο φως» να τεθεί σε ισχύ η συμφωνία στις 24 Μαρτίου, όπως δηλαδή αρχικά είχε προγραμματιστεί.
Το «ok» της Επιτροπής έγκειται στο γεγονός ότι το, εν λόγω δίκτυο, δεν θα προκαλέσει αναιτιολόγητη αύξηση του κόστους μεταφοράς ή αδικαιολόγητη μείωση των υπηρεσιών μεταφορών, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο ναυτιλιακός νόμος.
«Η Επιτροπή σε κάθε περίπτωση λαμβάνει υπόψη τη συνολική ανάλυση και τις παρατηρήσεις που έλαβε από εκπροσώπους του κλάδου της ναυτιλίας και τη διαμετακόμισης, αναφορικά με τη σύσταση του Δικτύου P3», σχολίασε ο πρόεδρος της Επιτροπής Cordero.


Αντιδρούν οι ακτοπλόοι (ΣΕΕΝ) στο «πλοίo ασφαλείας» και στα ημερόπλοια

Σχετικά με το Σχέδιο Νόμου «Τουριστικά Πλοία», ο Σύνδεσμός Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας εκφράζει την αντίθεσή του στις διατάξεις που αφορούν την ακτοπλοΐα και ειδικότερα, όπως αναφέρεται "ζητούμε την απόσυρση του άρθρου 25, ως ευθέως αντισυνταγματικού, και την τροποποίηση του άρθρου 12, δια του οποίου δίδεται η δυνατότητα εκτελέσεως ακτοπλοϊκών δρομολογίων από ημερόπλοια. 
Ειδικότερα, επί του άρθρου 25 «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ», τονίζουμε ότι η επίμαχη διάταξη καταστρατηγεί κάθε έννοια συνταγματικά κατοχυρωμένων ελευθεριών των εταιρειών και παραβιάζει τις αρχές της οικονομικής και επιχειρηματικής ελευθερίας.
Επί του άρθρου 12 που αφορά «ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΗΜΕΡΟΠΛΟΙΩΝ» σημειώνουμε ότι οι διατάξεις του εν λόγω άρθρου και ειδικότερα οι παρ. 3 γ και δ, αλλά και η παρ. 4, επιτρέπουν την εκτέλεση δρομολογίων ακτοπλοΐας από τα ημερόπλοια, υπό συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, σε σχέση με τα δρομολογημένα ακτοπλοϊκά πλοία, τα οποία είναι επιβαρυμένα με πλήθος υποχρεώσεων.
Ο ΣΕΕΝ κατέθεσε ήδη γραπτό Υπόμνημα προς την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Ελληνικής Βουλής, στο οποίο εκθέτει αναλυτικά τις απόψεις του επί των παραπάνω άρθρων".

Φορτηγά - Τρόλεϊ από την Scania

Σήμερα, στην πολλά υποσχόμενη ηλεκτρική ενέργεια επενδύουν όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές φορτηγών. Προς το παρόν πλείστες των προσπαθειών περιορίζονται στο κομμάτι της έρευνας και ανάπτυξης. Τα βασικά προβλήματα σε αυτό το εγχείρημα
αποτελούν η αυτονομία, η εργονομία και η έλλειψη των κατάλληλων υποδομών. Συγκεκριμένα, οι σημερινές, τεράστιες, μπαταρίες δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ικανοποιητική αυτονομία σε οχήματα μεγάλων διαδρομών και φορτιών ενώ η έλλειψη σταθμών ανεφοδιασμού εντείνει αυτό το πρόβλημα.
Ωστόσο η Scania βρίσκεται μερικά βήματα πιο μπροστά, αφού Ο Σουηδός κατασκευαστής σε συνεργασία με την Siemens, εδώ και μερικά χρόνια δοκιμάζει ένα είδος «φορτηγού-τρόλεϊ». Σύμφωνα με αυτήν την ιδέα, τα οχήματα θα τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια από καλώδια που βρίσκονται πάνω από τον αυτοκινητόδρομο και κατά μήκος αυτού, όπως ακριβώς τα γνωστά σε όλους μας τρόλεϊ.
 Η ασυνήθιστη ιδέα φαίνεται πως πλέον βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, έχει δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες και δεν αποκλείεται σύντομα να προχωρήσει στο στάδιο της υλοποίησης, ξεκινώντας από την Σουηδία.

Τα νέα έργα με παραχώρηση "γκαζώνουν" οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στις καλένδες

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη εχθές το φόρουμ με τίτλο «Επανεκκινώντας την ανάπτυξη». Η εκδήλωσε συγκέντρωσε σημαντικούς ομιλητές και πλήθος κόσμου παρακολούθησε τις πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις.

Σε μία κουβέντα που διήρκησε σχεδόν δύο ώρες συζητήθηκε η επανέναρξη των αυτοκινητόδρομων, η στόχευση για τα έργα, τα κονδύλια που υπάρχουν και πως θα βελτιωθεί το περιβάλλον παραγωγής έργων.

Σε ερώτηση του Νίκου Καραγιάννη από το ypodomes.com  για την τύχη των νέων έργων με παραχώρηση και τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού (που έχει παρουσία σε δύο Ρυθμιστικά για την Αθήνα) είχαμε εξαιρετικές ειδήσεις.

Οι απαντήσεις δόθηκαν από τον Σύμβουλο του Υπουργείου Υποδομών κο Παντελιά.

Η πρώτη ήταν πως είμαστε προ των πυλών για την προκήρυξη δημοπράτησης του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου τις  επόμενες εβδομάδες που ουσιαστικά ανοίγει τον χορό της νέας γενιάς έργων με παραχώρηση. Το έργο έχει κόστος περίπου 800εκ.ευρώ. Η απάντηση αυτή αποτελεί συνέχεια των δηλώσεων του Υπουργού ΠΟΜΕΔΙ κου Χρυσοχοϊδη, προχθές.

Η δεύτερη απάντηση ήταν σχετικά με τα νέα έργα παραχώρησης. Όπως ανέφερε ο κος Παντελιάς τα έργα της Υποθαλάσσιας Σαλαμίνας, Λευκάδας και ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη δεν μπορούσαν μέχρι πρόσφατα να δημοπρατηθούν λόγω της εμπλοκής των έργων στους αυτοκινητόδρομους καθώς θεωρούνταν βέβαιο πως δεν θα είχαν την απαιτούμενη επιτυχία.

Όπως είπε πλέον με τους αυτοκινητόδρομους σε πλήρη ανάταξη το Υπουργείο είναι έτοιμο να προχωρήσει στην δημοπράτηση των νέων έργων. Ο τρόπος που θα δημοπρατηθούν είναι με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Το δυσάρεστο νέο ήρθε όμως για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που ο σχεδιασμός τους έχει περάσει από τα δύο τελευταία Ρυθμιστικά για την Αθήνα. Όπως απάντησε ο κος Παντελιάς προς το παρόν δεν έχουμε κάτι  για τις επεκτάσεις και το όλο θέμα είναι προς συζήτηση αλλά δεν θα πρέπει να περιμένουμε κάτι άμεσα.

Φυσικά η δημοπράτηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού που αποτελούν το μεγάλο στοίχημα για την Αθήνα αλλά και όλη την Αττική θα μας απασχολήσει και το επόμενο διάστημα λόγω και της αξιοποίησης Ελληνικού που λόγω των επεκτάσεων θα ενδιαφέρει άμεσα τον επενδυτή να υπάρχει ένα δίκτυο αστικών αυτοκινητόδρομων «στην πόρτα του» ενώ σε διαβουλεύσεις είμαστε και για την τύχη της σήραγγας Αργυρούπολης που θα συνέδεε απευθείας τα νότια Προάστια με τα Μεσόγεια και το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
 
Το Φόρουμ συνδιοργανώθηκε από την επενδυτική έκδοση A-ENERGY, το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα (ΕΚ), η Πρωτοβουλία "Επανεκκινώντας την Ανάπτυξη" και το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛΙΝΗΟ).

ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος, ένα μεγάλο έργο για την Κρήτη

Το μεγαλύτερο οδικό έργο της Κρήτης αφορά την κατασκευή του τμήματος του ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος. Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας.

Ο διαγωνισμός διεξήχθη δύο φορές. Την πρώτη τον Ιανουάριο που κατέστη άγονος και ο δεύτερος λίγες μέρες μετά. Αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν τα 52,8εκ.ευρώ. ενώ με τις απαλλοτριώσεις το ποσό ανεβαίνει στα 88,5εκ.ευρώ. Ανάδοχος κοινοπραξία αναδείχθηκε η ΔΟΜΙΚΗ-ΘΕΜΕΛΗ με έκπτωση 13%. Το έργο βρίσκεται στα όρια του Νομού Ηρακλείου.

Το έργο υπογράφηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου 2012. Δυστυχώς στην εξέλιξη της σύμβασης υπήρξαν πολύ σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης, με το έργο να ξεκινά με τεράστιες καθυστερήσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα να αποφασιστεί η πρώτη μεγάλη παράταση του χρονοδιαγράμματος από τον Μάιο του 2015 όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο για τον Οκτώβριο του 2016 και βλέπουμε...

Με την ολοκλήρωση αυτού του τμήματος η τουριστική περιοχή της Χερσονήσου θα συνδέεται άνετα και γρήγορα με την πόλη του Ηρακλείου, τις πύλες εισόδου σε Αεροδρόμιο και Λιμάνι ενώ το αυτό το τμήμα δρόμου αποτελεί προϋπόθεση για την επέκταση του προς το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Αντικείμενο του έργου είναι η πλήρης μετατροπή του οδικού τμήματος Γούρνες - Χερσόνησος του ΒΟΑΚ μήκους 9,1χλμ σε κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με στηθαίο ασφαλείας στη μέση.

Η διατομή : Διπλός κλάδος αυτοκινητόδρομου πλάτους 21,60 μ. – 30 μ. από τον Α/Κ Γουρνών ως και τον Α/Κ Καστελλίου (εκτός από την περιοχή της     Άνω Διάβασης Αγριανών όπου η διατομή θα είναι 18,80 μ.).

Δίοδοι εκτάκτων αναγκών κεντρικής νησίδας,  Ειδική κατασκευή με μεταλλικά στηθαία και μηχανισμό κύλισης,  Συστήματα Απορρόφησης Ενέργειας Πρόσκρουσης (ΣΑΕΠ) στις εισόδους των ανισοπέδων κόμβων από την αντίστοιχη λωρίδα επιβράδυνσης της αρτηρίας.

Αναβάθμιση των Α/Κ Γουρνών και Καστελλίου με βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών.

Κατασκευή Β΄ κλάδου με νέα χάραξη μήκους 1,3 km και με κατασκευή νέας γέφυρας Αποσελέμη (Γ4), μήκους 440 μ.

Κατασκευή  παραλλήλων οδών σε μήκος 9 χλμ. Αποκαταστάσεις καθέτων σε μήκος 5,5 Km., Έργα αποχέτευσης - αποστράγγισης αρτηρίας, κόμβων  και SR.

Έργα διόδευσης των απορροών του μελετηθέντος  δικτύου αποχέτευσης προς την θάλασσα με την κατασκευή συλλεκτήρων ομβρίων από τις περιοχές των Α/Κ Γουρνών και Καστελλίου προς την θάλασσα, συνολικού μήκους 4,7 χλμ.

Καθαρισμός της κοίτης υφισταμένων ρεμάτων εκτός ζώνης έργων μήκους 2,0 – 2,5 χλμ., Ανακατασκευή Η/Φ στην περιοχή των Α/Κ κόμβων 500 μ. εκατέρωθεν, καθώς και στις μεγάλες γέφυρες, Τοποθέτηση Ηχοπετασμάτων και αντιθαμβωτικών πετασμάτων όπου απαιτούνται με βάση μελέτη, Φυτοτεχνικές εργασίες και δίκτυο άρδευσης.

*Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου είναι σε εξέλιξη. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του είναι το 2016.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/afieromata/item/23994-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%8414-%CE%B2%CE%BF%CE%B1%CE%BA-%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%87%CE%B5%CF%81%CF%83%CF%8C%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%BF%CF%82-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%81%CE%AE%CF%84%CE%B7

Συνολικές προβολές σελίδας