Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος, ένα μεγάλο έργο για την Κρήτη

Το μεγαλύτερο οδικό έργο της Κρήτης αφορά την κατασκευή του τμήματος του ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος. Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας.

Ο διαγωνισμός διεξήχθη δύο φορές. Την πρώτη τον Ιανουάριο που κατέστη άγονος και ο δεύτερος λίγες μέρες μετά. Αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν τα 52,8εκ.ευρώ. ενώ με τις απαλλοτριώσεις το ποσό ανεβαίνει στα 88,5εκ.ευρώ. Ανάδοχος κοινοπραξία αναδείχθηκε η ΔΟΜΙΚΗ-ΘΕΜΕΛΗ με έκπτωση 13%. Το έργο βρίσκεται στα όρια του Νομού Ηρακλείου.

Το έργο υπογράφηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου 2012. Δυστυχώς στην εξέλιξη της σύμβασης υπήρξαν πολύ σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης, με το έργο να ξεκινά με τεράστιες καθυστερήσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα να αποφασιστεί η πρώτη μεγάλη παράταση του χρονοδιαγράμματος από τον Μάιο του 2015 όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο για τον Οκτώβριο του 2016 και βλέπουμε...

Με την ολοκλήρωση αυτού του τμήματος η τουριστική περιοχή της Χερσονήσου θα συνδέεται άνετα και γρήγορα με την πόλη του Ηρακλείου, τις πύλες εισόδου σε Αεροδρόμιο και Λιμάνι ενώ το αυτό το τμήμα δρόμου αποτελεί προϋπόθεση για την επέκταση του προς το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Αντικείμενο του έργου είναι η πλήρης μετατροπή του οδικού τμήματος Γούρνες - Χερσόνησος του ΒΟΑΚ μήκους 9,1χλμ σε κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με στηθαίο ασφαλείας στη μέση.

Η διατομή : Διπλός κλάδος αυτοκινητόδρομου πλάτους 21,60 μ. – 30 μ. από τον Α/Κ Γουρνών ως και τον Α/Κ Καστελλίου (εκτός από την περιοχή της     Άνω Διάβασης Αγριανών όπου η διατομή θα είναι 18,80 μ.).

Δίοδοι εκτάκτων αναγκών κεντρικής νησίδας,  Ειδική κατασκευή με μεταλλικά στηθαία και μηχανισμό κύλισης,  Συστήματα Απορρόφησης Ενέργειας Πρόσκρουσης (ΣΑΕΠ) στις εισόδους των ανισοπέδων κόμβων από την αντίστοιχη λωρίδα επιβράδυνσης της αρτηρίας.

Αναβάθμιση των Α/Κ Γουρνών και Καστελλίου με βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών.

Κατασκευή Β΄ κλάδου με νέα χάραξη μήκους 1,3 km και με κατασκευή νέας γέφυρας Αποσελέμη (Γ4), μήκους 440 μ.

Κατασκευή  παραλλήλων οδών σε μήκος 9 χλμ. Αποκαταστάσεις καθέτων σε μήκος 5,5 Km., Έργα αποχέτευσης - αποστράγγισης αρτηρίας, κόμβων  και SR.

Έργα διόδευσης των απορροών του μελετηθέντος  δικτύου αποχέτευσης προς την θάλασσα με την κατασκευή συλλεκτήρων ομβρίων από τις περιοχές των Α/Κ Γουρνών και Καστελλίου προς την θάλασσα, συνολικού μήκους 4,7 χλμ.

Καθαρισμός της κοίτης υφισταμένων ρεμάτων εκτός ζώνης έργων μήκους 2,0 – 2,5 χλμ., Ανακατασκευή Η/Φ στην περιοχή των Α/Κ κόμβων 500 μ. εκατέρωθεν, καθώς και στις μεγάλες γέφυρες, Τοποθέτηση Ηχοπετασμάτων και αντιθαμβωτικών πετασμάτων όπου απαιτούνται με βάση μελέτη, Φυτοτεχνικές εργασίες και δίκτυο άρδευσης.

*Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου είναι σε εξέλιξη. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του είναι το 2016.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/afieromata/item/23994-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%8414-%CE%B2%CE%BF%CE%B1%CE%BA-%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%87%CE%B5%CF%81%CF%83%CF%8C%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%BF%CF%82-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%81%CE%AE%CF%84%CE%B7

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας