Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Διαμαρτύρονται οι ακτοπλόοι για το «τέλος ISPS» στα φορτηγά Πάτρας-Ιταλίας

Στην επιβολή «τέλους ISPS» στα φορτηγά αυτοκίνητα, που διακινούνται στη γραμμη Πάτρα - Ιταλία, αποφάσισε να προβεί ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ), σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Όπως καταγγέλλει ο Σύνδεσμος, «συνεχίζοντας την τακτική αιφνιδιασμού που εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια, ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών αποφάσισε να επιβάλλει "τέλος ISPS" στα φορτηγά αυτοκίνητα που διακινούνται στις γραμμές Πάτρας - Ιταλίας, παρά το γεγονός ότι ο κώδικας ISPS ήδη εφαρμόζεται στον λιμένα Πατρών και οι υπηρεσίες αυτές καλύπτονται από τα Λιμενικά Τέλη που ήδη καταβάλλουν τα φορτηγά αυτοκίνητα».

«Η ακατανόητη αυτή επιβάρυνση και μάλιστα τη δεδομένη χρονική στιγμή, έρχεται να προστεθεί στο έτερο χαράτσι 3,5 ευρώ που επεβλήθη στις μεταφορικές Εταιρείες για την υποχρεωτική ζύγιση των φορτηγών αυτοκινήτων, γεγονός επίσης απαράδεκτο» προσθέτει και συνεχίζει ότι «παρά τις προσπάθειες για την αποφυγή επιβολής του τέλους ISPS, ο Σύνδεσμός μας βρέθηκε προ τετελεσμένων γεγονότων και ειλημμένων αποφάσεων».

«Οι επιβαρύνσεις αυτές ακολουθούν σειρά άλλων μονομερών και αδικαιολόγητων αυξήσεων από την ΟΛΠΑ Α.Ε., όπως την αύξηση των τελών αποκομιδής στερεών αποβλήτων κατά 60% τον Νοέμβριο του 2011, και την επιπλέον αύξησή τους κατά 140% από τον Απρίλιο του 2014, μετά από την «εκ νέου ανάθεση» της υπηρεσίας με διαγωνισμό στην ίδια εταιρεία.

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι εν λόγω υπηρεσίες στο λιμάνι της Πάτρας (όπως εξάλλου και στα κυριότερα επιβατικά λιμάνια της Ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κρήτης) προσφέρονται μονοπωλιακά από την ίδια εταιρεία από το 2002. Τα έξοδα αποκομιδής στερεών αποβλήτων έχουν αυξηθεί από το 2008 κατά 265% γεγονός απαράδεκτο αν λάβουμε υπόψη ότι το μέσο εισόδημα των Ελλήνων έχει μειωθεί στο ίδιο διάστημα κατά 36%.

Ο ΣΕΕΝ επισημαίνει ότι η αύξηση του κόστους μεταφοράς δεν είναι προς το συμφέρον της ανάπτυξης της θαλάσσιας γραμμής Ελλάδας-Ιταλίας. Αντιθέτως δημιουργεί αντι-κίνητρα ενθαρρύνοντας την μεταφορά των εμπορευμάτων δια ξηράς με τις γνωστές αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα συντελεί στην μείωση της κίνησης, στην επιδείνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην γραμμές αυτές, οι οποίες μάλιστα απασχολούν Έλληνες ναυτικούς, αλλά και στην αποδυνάμωση της ανταγωνιστικής θέσης του ίδιου του λιμένα της Πάτρας σε σχέση με άλλα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής της Αδριατικής.

Καταλήγοντας, ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι έχει επανειλημμένως ζητήσει την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου για την μη επιβολή του τέλους ISPS, αλλά και την παροχή της δυνατότητας επιλογής πιστοποιημένων παρόχων για την περισυλλογή τόσο των στερεών όσο και των υγρών αποβλήτων.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9439-seen-kataggellei-tin-epivoli-telous-isps-sta-fortiga-sti-grammi-patra-italia.html

Η Ελλάδα κόμβος στον θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού που σχεδιάζει το Πεκίνο



Κομβικής σημασίας ρόλο διαδραματίζει η Ελλάδα στους σχεδιασμούς της Κίνας, μιας αχανούς χώρας που βρίσκεται ήδη στο επίκεντρο του παγκόσμιου εμπορίου, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Το Πεκίνο σχεδιάζει τεράστιας κλίμακας επενδύσεις (40 δισ. δολάρια σε πρώτη φάση) για να αναβιώσει χερσαίες διαδρομές για τη διασύνδεσή της με την Ευρώπη και να αναπτύξει ναυτιλιακές διασυνδέσεις, ώστε να επεκτείνει το εμπόριό της και να αποκτήσει μεγαλύτερο βάρος στο διεθνές σύστημα μεταφορών που κυριαρχείται από ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες.

Σύμφωνα με χάρτη που δημοσίευσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, προβλέπονται δύο διαδρομές για το εμπόριο: Μία ηπειρωτική διαδρομή που θα περνά μέσα από το Καζακστάν, το Κιργιστάν και το Ιράν με προορισμό τη Βιέννη, και μία θαλάσσια διαδρομή από τα κινεζικά λιμάνια προς το λιμάνι της βελγικής Αντβέρπ. Η θαλάσσια διαδρομή θα συνδέει τα κινεζικά λιμάνια του Φουτζού και του Γκουάνγκτζου με λιμάνια στην Ινδονησία, τη Σρι Λάνκα, την Κένυα και τη χώρα μας.

Ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζίνπινγκ ανέπτυξε το όραμά του τον Σεπτέμβριο του 2013 κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Καζακστάν και το περασμένο Σάββατο εξήγγειλε τη δημιουργία ενός «Ταμείου για τον Δρόμο του Μεταξιού», το οποίο θα επενδύσει σε υποδομές και στη βιομηχανική και χρηματοπιστωτική συνεργασία, με στόχο να «σπάσει τη δυσκολία διασυνδέσεων» στην Ασία.

Ο σύγχρονος δρόμος του μεταξιού θα ξεκινά από τον σιδηροδρομικό σταθμό της κινεζικής πόλης Τσονγκ- κινγκ που έχει πληθυσμό 30 εκατομμυρίων και όπου έχουν εργοστάσια εταιρείες, όπως η Hewlett Packard και η Apple. Το 2011 υπήρξε η πρώτη απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση από την κινεζική πόλη προς το Ντούισμπουργκ της Γερμανίας.

Λίγες λεπτομέρειες είναι γνωστές, αλλά το Xinhua ανέφερε ότι το σχέδιο θα επικεντρωθεί στην οικονομική ζώνη του δρόμου του μεταξιού της Κίνας και στην πρωτοβουλία για τον ναυτιλιακό δρόμο του μεταξιού του 21ου αιώνα, με την κατασκευή δρόμων, σιδηροδρόμων, λιμανιών και αεροδρομίων κατά μήκος της κεντρικής και νότιας Ασίας.

Πηγή προβληματισμού μπορεί να αποτελέσει το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν προβλήματα και αναστάτωση στη νότια κινεζική θάλασσα, όπου η Κίνα βρίσκεται σε διαμάχη με αρκετές χώρες για τα εδαφικά της δικαιώματα. Μία άλλη πηγή προβληματισμού είναι ότι οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων είναι ευρωπαϊκές.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του πρακτορείου Ρόιτερς, κρατικές κινεζικές εταιρείες έχουν επενδύσει ήδη τουλάχιστον 5 δισ. δολάρια σε υποδομές μεταφορών την περασμένη 10ετία κατά μήκος διαδρομών που διασχίζουν την κεντρική Ασία και φθάνουν κοντά στη Σρι Λάνκα και την Ερυθρά Θάλασσα.

Εταιρείες, όπως η China Merchants Holdings, η China Railway Construction, η Cosco Pasific και η China Communications Construction έχουν κατασκευάσει ή διαχειρίζονται περίπου 10 λιμάνια και έχουν κάνει επενδύσεις σε τουλάχιστον πέντε σιδηροδρομικά προγράμματα στο Κιργιστάν, την Κένυα και αλλού.

Η σιδηροδρομική γραμμή από το Τσονγκ- κινγκ στο Ντούισμπουργκ και από άλλες κινεζικές πόλεις προς την Ευρώπη είναι ζημιογόνες και επιδοτούνται από τις περιφερειακές κυβερνήσεις στην Κίνα για να ενισχύσουν τη ζήτηση, σύμφωνα με Κινέζους αξιωματούχους των σιδηροδρόμων. Αλλά ούτε το κόστος ούτε οι πολιτικοί κίνδυνοι κάποιων διαδρομών φαίνεται να είναι σημαντικοί για τις εμπλεκόμενες κινεζικές εταιρείες.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9443-i-ellada-komvos-ston-thalassio-dromo-tou-metaksioy-pou-sxediazei-to-pekino.html

Παρεμβάσεις εφοπλιστών στα "εσωτερικά" της ΠΝΟ καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ

Παρεμβάσεις από ναυτιλιακές εταιρείες για να «μπλοκάρουν» αλλαγές στο καταστατικό της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), κατήγγειλε, από το βήμα του έκτακτου προσυμβουλίου της Ομοσπονδίας, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογεώργος.

Το προσυμβουλίο της Ομοσπονδίας έγινε, την Παρασκευή 7/11, με βασικό θέμα συζήτησης την υλοποίηση της απόφασης του ετήσιου Γενικού Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013, ήτοι την τροποποίηση του καταστατικού της ΠΝΟ.

Το πρώτο «βήμα» για την ανατροπή της απόφασης του Γενικού Συμβουλίου έγινε, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ, όταν τέθηκε στην ημερήσια διάταξη του προσυμβουλίου ξανά θέμα ψηφοφορίας για την έγκριση ή όχι της τροποποίησης του καταστατικού.

Στην ομιλία – παρέμβασή του, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, όχι μόνο αμφισβήτησε την διαδικασία αυτή, αλλά, όπως υπογράμμισε, “συγκεκριμένες ναυτιλιακές εταιρίες άσκησαν πιέσεις και εκβιασμούς σε αντιπροσώπους, προκειμένου να αλλοιωθεί η σύνθεση των αντιπροσώπων και με τον τρόπο αυτό, να ακυρωθεί η συμφωνημένη και ομόφωνα δρομολογημένη απόφαση για το καταστατικό συνέδριο και την τροποποίηση του καταστατικού”.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9446-paremvaseis-efopliston-sta-esoterika-tis-pno-kataggellei-i-penen.html

Συνολικές προβολές σελίδας