Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Η ΕΕ απαγορεύει τo «αίσχος» της διάλυσης πλοίων σε παραλίες

Νέος κανονισμός που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορεύσει την «αισχρή πρακτική» της διάλυσης ευρωπαϊκών πλοίων σε παραλίες της Νοτιοανατολικής Ασίας, μια πρακτική που μολύνει τις ακτές και τα νερά και θέτει σε κίνδυνο τους ντόπιους εργάτες, σύμφωνα με το in.gr

Από τα 1.026 ποντοπόρα πλοία που ανακυκλώθηκαν το 2014, τα 641 διαλύθηκαν σε παραλίες της Ινδίας, του Μπαγκλαντές και του Πακιστάν, δείχνουν τα στοιχεία της μη κυβερνητικής οργάνωσης Shipbreaking Platform, η οποία ασκεί πιέσεις για τον τερματισμό της επικίνδυνης πρακτικής.

Δεξαμενόπλοια, αλιευτικά, κρουαζιερόπλοια και άλλα γερασμένα πλοία προσαράζουν σε ακτές και διαλύονται από εκατοντάδες ανειδίκευτους εργάτες με πρόχειρα εργαλεία. Όταν έρθει η παλίρροια, τα χημικά διαρρέουν στο νερό.

Και δεν είναι μόνο το περιβάλλον που απειλείται: περίπου 470 εργάτες έχουν σκοτωθεί την τελευταία 20ετία στα πρόχειρα διαλυτήρια των ακτών του Αλάνγκ Σόσια στο κρατίδιο του Γκουτζαράτ στην Ινδία, σύμφωνα με εκτίμηση του Ινστιτούτου Κοινωνικών Επιστημών «Τάτα» στο Μουμπάι. Περίπου 35.000 εργάτες, οι περισσότεροι ανειδίκευτοι μετανάστες, εργάζονται εκεί.

Όπως αναφέρει το Reuters, ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός θα επιτρέπει τη διάλυση πλοίων ευρωπαϊκής σημαίας μόνο σε εγκεκριμένα διαλυτήρια, των οποίων η λίστα αναμένεται να δημοσιευτεί του χρόνου. Πιθανότατα θα περιλαμβάνει εγκαταστάσεις της Κίνας, της Τουρκίας, της ΕΕ και της Βορείου Αμερικής, όχι όμως και της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Η απόφαση έρχεται έπειτα από δηλώσεις του Καρμένου Βέλα, ευρωπαίου επιτρόπου Περιβάλλοντος, Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας, ο οποίος έκανε λόγο για την «αισχρή πρακτική της διάλυσης ευρωπαϊκών πλοίων σε παραλίες».

Η αλήθεια είναι ότι τα κίνητρα των εφοπλιστών για τη διάλυση πλοίων στη ΝΑ Ασία είναι μεγάλα. Οι κανόνες για την απόρριψη του αμιάντου, για παράδειγμα, είναι σε γενικές γραμμές λιγότερο αυστηροί και αυξάνουν τα κέρδη.

Ανάλογα με τις τρέχουσες τιμές των πρώτων υλών, το σκραπ χάλυβα από διαλυτήρια στην Ινδία αποφέρει έως και 500 δολάρια ανά τόνο, συγκριτικά με 300 δολάρια στην Κίνα και μόλις 150 στην ΕΕ. Λιγότερο από 4% των ποντοπόρων πλοίων που αποσύρθηκαν το 2014 πέρασαν από διαλυτήρια στην Ευρώπη.

Ως αντιστάθμισμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να προσφέρει κίνητρα στους πλοιοκτήτες, τα οποία όμως δεν έχουν οριστικοποιηθεί. Οι νέοι κανόνες, επισημαίνει το Reuters, αφήνουν ανοιχτό ένα παραθυράκι, δεδομένου ότι οι πλοιοκτήτες μπορούν να αλλάζουν τις σημαίες των παλιών πλοίων, ή να τα πωλούν σε τρίτους, οι οποίοι μπορούν στη συνέχεια να τα διαλύσουν όπου θέλουν.

Ωστόσο οι πλοιοκτήτες θα αντιμετωπίζουν σκληρές επικρίσεις αν καταφύγουν σε αυτή την πρακτική. Μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι στην ΕΕ, όπως η δανέζικη Maersk και η γερμανική Hapag-Loyd, έχουν ήδη υιοθετήσει την πρακτική της διάλυσης των πλοίων τους μόνο σε εγκαταστάσεις που πληρούν διεθνείς περιβαλλοντικές προδιαγραφές.

Στο διαλυτήριο της Γάνδης στο Βέλγιο, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, ο όγκος του παραγόμενου σκραπ έχει τετραπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία στους 35.000 τόνους χάλυβα το χρόνο.

«Οι μεγάλες εταιρείες έχουν αρχίσει να φέρνουν τα πλοία τους σε εμάς» ανέφερε στο Reuters ο Πέτερ Ουίντιν, επικεφαλής ανακύκλωσης. «Δεν μπορούν πια να αντέξουν την κακή δημοσιότητα από τη διάλυση πλοίων σε κάποια παραλία» είπε.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/11058-i-ee-apagoreyei-to-aisxos-tis-dialysis-ploion-se-paralies.html

Επανεξελέγη ο Ι. Χατζηαντωνίου στη Διεθνή Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ)

Την 31-03-2015 πραγματοποιήθηκε στα Γραφεία της Δ.Ν.Ε. η ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση κατά την οποία,  πέραν του απολογισμού του έτους 2014 και του ελέγχου των οικονομικών της Δ.Ν.Ε., διενεργήθησαν και οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. και της νέας Εξελεγκτικής Επιτροπής.
Κατά την ως άνω Γ.Σ. ο Πρόεδρος της Δ.Ν.Ε. κ. Ι. Χατζηαντωνίου επεσήμανε ότι η Διεθνής Ναυτική Ένωση συμπληρώνει εφέτος 93 χρόνια  συνεχούς δυναμικής και γόνιμης προσφοράς στη Ναυτιλιακή κοινότητα, τον εμπορικό κόσμο αλλά και του τομέα της κρουαζιέρας. Μίας πορείας με σημαντικούς σταθμούς αλλά και με πρόταγμα πάντα την ανάπτυξη της Ναυτιλιακής Πρακτορείας και  την προάσπιση των συμφερόντων των Μελών μας.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα σοβαρότερα από τα θέματα που απασχόλησαν την Ένωσή μας κατά το παρελθόν έτος 2014, στις ενέργειες του Δ. Σ. προς αντιμετώπιση αυτών, τις δοθείσες λύσεις καθώς και στις εξελίξεις επί ενός εκάστου εξ αυτών.
Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στην εν γένει κατάσταση του λιμένος Πειραιώς, σχετικά με την λειτουργικότητα των Terminals τόσο του ΟΛΠ.ΑΕ, όσο και του ΣΕΠ.ΑΕ, η οποία  επί του παρόντος είναι ικανοποιητική. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην κύρωση από την Βουλή της συμφωνίας ΟΛΠ – COSCO (φιλικός διακανονισμός), η οποία και ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο για την εκτέλεση σειράς επενδύσεων στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ.
Η θέση της Ενώσεώς μας είναι ότι από πλευράς της Πολιτείας, απαιτείται ευελιξία και προ πάντων ταχύτητα κινήσεων και αποφάσεων, για την  σχηματοποίηση της αναγκαίας λιμενικής πολιτικής, προς την κατεύθυνση της υλοποίησης στα στρατηγικής σημασίας λιμάνια, περαιτέρω σημαντικών ιδιωτικών επενδύσεων παγκόσμιων διαχειριστών λιμενικών υποδομών, που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την διαγωνιστική διαδικασία.
Επίσης αναφέρθηκε στην πραγματοποίηση πολλών συναντήσεων των Επιτροπών Εργασίας της Δ.Ν.Ε. «Container Terminals» ως και «Car Terminal - Κρουαζιεροπλοίων – Συμβατικών φορτίων», προς εξέταση και επίλυση διαφόρων προβλημάτων κατά την άσκηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των Μελών.
Σημείωσε ιδιαίτερα την συνεργασία της Δ.Ν.Ε. με συγγενικούς φορείς του Λιμενικού, Ναυτιλιακού και ευρύτερου εμπορικού χώρου, η οποία συνεχίσθηκε και κατά την διάρκεια του περασμένου έτους με συσκέψεις και την  συμμετοχή σε όργανα διαφόρων Φορέων σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος.
Προέβη επίσης στην συνοπτική παρουσίαση των ενεργειών του Προεδρείου στα πλαίσια των δράσεων προς επίλυση διαφόρων προβλημάτων, πέραν των προσωπικών παρεμβάσεων αυτού σε μία σειρά συναντήσεων με εκπροσώπους των Υπουργείων Οικονομικών, Ναυτιλίας, Περιφέρειας Αττικής, Επιμελητηρίων, και άλλων Φορέων, με την επισήμανση της επιτυχούς πάντοτε παρουσίας στον Λιμενικό και ευρύτερο Ναυτιλιακό και Εμπορικό χώρο.
Από τις διενεργηθείσες στη συνέχεια κατά την Γ.Σ. αρχαιρεσίες και την συνεδρίαση των εκλεγέντων Μελών προς κατάρτιση Προεδρείου, η σύνθεση του νέου Δ.Σ. για την τριετία 2015-2018, διαμορφώνεται ως ακολούθως:
Πρόεδρος: Χατζηαντωνίου Ιωάννης
Αντιπρόεδρος: Κατσίνας Περικλής
Γενικός Γραμματέας: Κωστόπουλος Φίλιππος
Ταμίας: Μπούτος Αθανάσιος
Τακτικά Μέλη: Μούσκος Κωνσταντίνος, Καρακώστας Άγγελος,  Καλλίτσης Γεώργιος,
Αναπληρωματικά Μέλη: Αγγελοπούλου Σμαράγδα, Δούκας Αντώνιος
Η νέα Διοίκηση ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει το έργο της προηγουμένης, καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια για την προάσπιση των  συμφερόντων των Μελών, την αρμονική και δημιουργική συνεργασία μετά των αρμοδίων Αρχών και λοιπών Φορέων ως και την περαιτέρω ένταση των προσπαθειών και παρεμβάσεων, όπου παρίσταται ανάγκη, για την συνεχή βελτίωση των ρυθμών λειτουργίας των μεγάλων λιμένων της Χώρας.

Συνολικές προβολές σελίδας