Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Πόλεμος liners και container terminals για τον Πειραιά. Οι ψίθυροι που ακούγονται

Αμερικανοί, Δανοί - Ολλανδοί, Κινέζοι, Νεοζηλανδοί και Φιλιππινέζοι «κονταροχτυπιούνται» για την απόκτηση του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας.   
Του Φώτη Φωτεινού
Έξι εταιρείες εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ. Αυτές είναι οι:
• APM Terminals B.V., η οποία ανήκει στην δανική Maersk (η έδρα της ΑPM βρίσκεται στη Χάγη της Ολλανδίας), ελέγχει 64 terminals σε 39 χώρες. Η Maersk έχει 4 θυγατρικές, εκ των οποίων η Maersk Line ανήκει στην συμμαχία της P3, μαζί με τις MSC και CMA CGM. 
• Cartesian Capital Group, LLC (πρόκειται για fund, με έδρα τη Νέα Υόρκη)
• COSCO Group Limited (Κίνα). H θυγατρική της, ΣΕΠ, διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ.  
• International Container Terminal Services, Inc (Φιλιππίνες). Η ICTSI, που ιδρύθηκε το 1987, με βάση τον τερματικό σταθμό της Μανίλα, εξαπλώθηκε την τελευταία 20ετία σε ολόκληρο τον κόσμο και σήμερα έχει παρουσία και σε γειτονικά λιμάνια της Αδριατικής και του Ευξείνου Πόντου.
• Ports America Group Holdings (HΠΑ). Είναι ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης τερματικών λιμενικών σταθμών στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα οποία λειτουργούν σε περισσότερα από 42 λιμάνια, με 80 διαφορετικούς επιμέρους σταθμούς. 
• Utilico Emerging Markets Limited (εισηγμένη εταιρεία στο Λονδίνο, κυρίως κεφαλαίων από τη Νέα Ζηλανδία, με επενδυτικό βραχίονα την ΙCM). Η Utilico, με κεφάλαια περί τα 675 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, έχει τοποθετημένο περί το 22% των διαθεσίμων της σε διαχειριστές λιμένων ανά τον κόσμο. 
Oι ψίθυροι και οι εικασίες που ακούγονται  
Σύμφωνα με αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς, «το ενδιαφέρον της ολλανδικής APM Terminals, η οποία έχει παρουσία σε 64 λιμάνια και 39 χώρες, μεταξύ αυτών στο Ρότερνταμ και ελέγχεται από τη δανική Maersk, ενδυναμώνει τον ανταγωνισμό για τον ΟΛΠ».
Πόσω μάλλον, όταν η θυγατρική της Maersk, η Maersk Line ανήκει στην συμμαχία P3, η οποία ανταγωνίζεται την συμμαχία CYKHE που ανήκει η Cosco, μαζί με τις Yang Ming, K Line, Hanjin Shipping και Evergreen. Από την άλλη μεριά, Cosco και APM Terminals συνεργάζονται σε διάφορα λιμάνια, όπως στο Port Said.
Επίσης, σύμφωνα με τους ίδιους αναλυτές, φαίνεται ότι θα συνασπιστούν οι Αμερικανοί της Ports America Group Holdings (κάνουν ρεσάλτο στην Ευρώπη, αφού όσα λιμάνια διαχειρίζονται βρίσκονται στην Αμερική) με την Cartesian Capital Group, ενώ οι εταιρείες International Container Terminal Services (Φιλιππίνες) και Utilico Emerging Markets Limited αποτελούν ουσιαστικά κοινό σχήμα, αφού έχουν κοινούς μετόχους.
Στο σημείο αυτό, οφείλουν να ξεκαθαριστούν 2 πράγματα:
-Άλλο εκδήλωση ενδιαφέροντος κι άλλο δεσμευτική προσφορά.
-Φαβορί παραμένει η Cosco, αφού ελέγχει το πιο κερδοφόρο κομμάτι, τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, με τον ΟΛΠ να έχει περιοριστεί στον προβλήτα Ι. Μάλιστα, όσο είναι στον «αέρα» ο φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ – Cosco, οι Κινέζοι έχουν ως «διαπραγματευτικό όπλο» προσφυγή σε διεθνή διαιτησία. 

«Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας», στην Αθήνα, στις 9 Μαΐου

Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων , σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ, φιλοξενεί την Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας στην Αθήνα, στις 9 Μαΐου 2014. 
Αυτή η ημερίδα, με θέμα «Ασφαλείς και έξυπνες υποδομές», θα φέρει σε επαφή εμπειρογνώμονες οδικής ασφάλειας, ενδιαφερόμενα μέρη και πολιτική ηγεσία και θα τους δώσει την ευκαιρία να μοιραστούν τις γνώσεις τους και να συζητήσουν τρόπους για να συνεχιστεί η βελτίωση της ευρωπαϊκής οδικής ασφάλειας.
Το πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνει δύο συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης σχετικά με τις προκλήσεις των υποδομών καιτης αστικής κινητικότητας, αντίστοιχα. Θα υπάρξει, επίσης, μια εσωτερική και μια υπαίθρια έκθεση για την οδική ασφάλεια, όπου κορυφαίοι ευρωπαϊκοί οργανισμοί οδικής ασφάλειας θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους. 
Η υπαίθρια έκθεση περιλαμβάνει ένα κινητό προσομοιωτή οδήγησης, μία υβριδική μοτοσικλέτα με συστήματα ARAS και OBIS, ένα όχημα με συστήματα ADAS και IVIS, έναν προσομοιωτή ζωνών ασφαλείας, έναν προσομοιωτή ανατροπής κι ένα ερευνητικό όχημα.

Συνολικές προβολές σελίδας