Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014

Οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας μαζί για την ασφάλεια των εργαζομένων τους

Σε κοινή ενημερωτική καμπάνια προχωρούν οι εταιρίες «Αττική Οδός» , «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» , «Γέφυρα», «Εγνατία Οδός», «Κεντρική Οδός», «Μορέας», «Νέα Οδός» και «Ολυμπία Οδός», που διαχειρίζονται τις βασικές οδικές υποδομές της χώρας, με στόχο την ευαισθητοποίηση των οδηγών, σχετικά με την ασφάλεια του προσωπικού που εργάζεται στο δρόμο.
Η εκστρατεία υλοποιείται κατ’ αρχάς με τη διανομή του συνημμένου εντύπου από όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρας, μέσω του οποίου οι εταιρίες καλούν το κοινό σε αμοιβαία δέσμευση για σεβασμό προς την ανθρώπινη ζωή και κατ’ επέκταση προς την ασφάλεια όλων εκείνων που εργάζονται στο δρόμο.
Η εκστρατεία σχεδιάσθηκε με βάση την ανάγκη ευαισθητοποίησης όλων μας, στους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσει το προσωπικό που εργάζεται στις ομάδες περιπολίας και επέμβασης των αυτοκινητοδρόμων της χώρας, στα έργα κατασκευής και οδικής συντήρησης, καθώς και στους σταθμούς διοδίων και εξυπηρέτησης.
Η εργασία στο δρόμο με στόχο την 24ωρη εξυπηρέτηση και ασφάλεια των μετακινήσεων των οδηγών, γίνεται υπό συχνά αντίξοες καιρικές συνθήκες αλλά και υπό την έκθεση στη διερχόμενη κυκλοφορία (σε υψηλές ταχύτητες κυρίως).
Έτσι, καθίσταται απαραίτητη η προσοχή όλων των οδηγών, προκειμένου να διασφαλιστεί η σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων στο δρόμο. Η κοινή εκστρατεία πρόκειται να συνεχιστεί με την υλοποίηση περαιτέρω ενεργειών, με στόχο τη βέλτιστη διασπορά του μηνύματος στους χρήστες αλλά και το ευρύ κοινό.

Sea2Sea: Ένας νέος διάδρομος διασύνδεσης της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης

Στην ανάπτυξη ενός πολυτροπικού διαδρόμου μεταφορών, ο οποίος θα συνδέει την περιοχή του Εύξεινου Πόντου με το Αιγαίο και την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, αποσκοπεί το χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργο «Sea2Sea», που αποτελεί από κοινού πρόταση της Ελλάδας και της Βουλγαρίας.
Αυτό είναι εφικτό μέσω της δημιουργίας μιας αποτελεσματικής σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης στο Αιγαίο και τα παρευξείνια λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνας, αλλά και το παραδουνάβιο λιμάνι του Ρούσε, στη Βουλγαρία.
Το έργο υποστηρίζεται τόσο από τα ελληνικά υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, όσο και από το βουλγαρικό υπουργείο Μεταφορών.

Το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη του διαδρόμου Sea2Sea, ήταν η υλοποίηση μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Απώτερος σκοπός της μελέτης ήταν να προκύψουν ολοκληρωμένες και λεπτομερείς εναλλακτικές προτάσεις για την κατασκευή του διαδρόμου Sea2Sea. Έτσι, στο πλαίσιο της μελέτης αξιολογήθηκε η σκοπιμότητα και βιωσιμότητα του διαδρόμου, μέσω της εξέτασης σεναρίων ανάπτυξης και λειτουργίας εναλλακτικών διαδρομών.

Ο προτεινόμενος νέος διάδρομος αναμένεται να ενισχύσει σταδιακά τη συνδεσιμότητα σημαντικών κόμβων συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή της βορειοανατολικής Ευρώπης, του Ευξείνου Πόντου και της Μεσογείου, σύμφωνα με τις διαπιστωμένες ανάγκες.  Μετά την ολοκλήρωσή του ο διάδρομος αναμένεται να συμβάλλει στην ανάπτυξη των λιμένων Αλεξανδρούπολης-Μπουργκάς-Βάρνας-Ρούσε και Καβάλας, που θα αποτελέσουν πολυτροπικές πλατφόρμες διαχείρισης διακίνησης εμπορευμάτων και θα συνεισφέρουν στην οικονομική αναζωογόνηση του ευρωπαϊκού Νότου, ο οποίος αντιμετωπίζει τις άμεσες και εντονότατες επιπτώσεις της συνεχιζόμενης χρηματοπιστωτικής κρίσης. Ως συνέπεια, ο διάδρομος Sea2Sea αναμένεται να αναβαθμίσει την εσωτερική αγορά και να ενισχύσει την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή. Τελικά, η λειτουργία του διαδρόμου Sea2Sea αναμένεται να συμβάλει στην αποσυμφόρηση του Βοσπόρου.

Τα αποτελέσματα και οι επιδράσεις του έργου Sea2Sea αναμένεται να επιφέρουν σημαντικές θετικές αλλαγές στη σύνδεση της ευρύτερης νοτιοανατολικής με την κεντρική Ευρώπη.  Οι κύριες αναμενόμενες επιδράσεις στην επηρεαζόμενη περιοχή είναι οι εξής:
- Δημιουργία νέου πολυτροπικού διαδρόμου εμπορευματικών μεταφορών
- Προώθηση του ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών της ΕΕ
- Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τομέα των μεταφορών της περιοχής
- Αδιάλειπτη ροή εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας
- Αποσυμφόρηση των μεταφορικών διαδρόμων που σήμερα διέρχονται από τον Βόσπορο
- Εκσυγχρονισμός της υπάρχουσας υποδομής και χρήση νέων πρακτικών
- Ενίσχυση της αποδοτικότητας των συστημάτων μεταφορών στις δύο ενδιαφερόμενες χώρες
- Συνεισφορά στην οικονομική αναζωογόνηση του ευρωπαϊκού Νότου
- Ενίσχυση της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ
- Ενοποίηση με μεγάλα δίκτυα και σχετικά έργα όπως ο Διάδρομος Orient/East-Med, το δίκτυο Λεωφόροι της Θάλασσας, το δίκτυο TRACECA
- Ενίσχυση της εδαφικής, οικονομικής και κοινωνικής συνοχής εντός της ΕΕ.


Το Ευρωκοινοβούλιο βάζει στοπ στις στρεβλώσεις των οδικών μεταφορών

Τη λήψη δραστικών μέτρων για την εξυγίανση του κλάδου των οδικών μεταφορών προωθεί το Ευρωκοινοβούλιο, το οποίο κάλεσε, τους αρμόδιους φορείς, για την εκπόνηση συγκεκριμένων προτάσεων για τον ορισμό κατώτατου μισθού, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο οποίος θα είναι εγγυημένος για όλους τους επαγγελματίες οδηγούς.
Παράλληλα, ενεργεί προς την άμεση λήψη μέτρων, αναφορικά με την εξάλειψη των περιπτώσεων ντάμπινγκ και διαφορών στη φορολογία, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο για τους εργαζόμενους.
Όπως αναφέρεται σε πρόταση ψηφίσματος, «το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
- έχοντας υπόψη το άρθρο 133 του Κανονισμού του,
-έχοντας υπόψη το άρθρο 4, παράγραφος 2, στοιχείο ζ, και το άρθρο 91 της ΣΛΕΕ,
-έχοντας υπόψη όσα προβλέπονται στη Λευκή Βίβλο: «Η ευρωπαϊκή πολιτική μεταφορών με ορίζοντα το έτος 2010: η ώρα των επιλογών» (COM(2001)0370),
A. λαμβάνοντας υπόψη ότι τα τελευταία χρόνια στον τομέα των οδικών μεταφορών έχουν σημειωθεί ορισμένες πρακτικές που υπονομεύουν τον ομαλό ανταγωνισμό στον κλάδο
B. λαμβάνοντας υπόψη ότι ο συμμερισμός και η αποτελεσματική εφαρμογή των κοινών κανόνων είναι στοιχεία απαραίτητα για την αποφυγή του κοινωνικού ντάμπινγκ
Γ. λαμβάνοντας υπόψη ότι, ορισμένες εταιρείες από ορισμένα κράτη μέλη έχουν αρχίσει να μεταφέρουν, ενίοτε εικονικά, τις δραστηριότητές τους σε άλλα κράτη μέλη, προκαλώντας ισχυρούς προβληματισμούς όσον αφορά τη διατήρηση των επιπέδων των μισθών και της απασχόλησης στη χώρα προέλευσης:
1. πιστεύει ότι η ΕΕ πρέπει να παρέμβει, προκειμένου να επιτευχθεί γρήγορα δραστική μείωση των ανωτέρω στρεβλώσεων
2. καλεί την Επιτροπή, σύμφωνα με τα προνόμια που απορρέουν από τη Συνθήκη, να εκπονήσει προτάσεις για τον κατώτατο μισθό σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο οποίος θα είναι εγγυημένος για όλους τους επαγγελματίες οδηγούς
3. καλεί την Επιτροπή να λάβει μέτρα για την εξάλειψη των συχνών περιπτώσεων ντάμπινγκ και να εξαλείψει τις διαφορές στη φορολογία, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο για τους εργαζόμενους».

Συνολικές προβολές σελίδας