Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-2ήμερο σεμινάριο για το λιμάνι,από το Κ.Π.Ε. Φιλιατών

Το Κ.Π.Ε. Φιλιατών, στα πλαίσια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων θα πραγματοποιήσει 2ήμερο σεμινάριο 7 & 8 Μαρτίου 2015, με τίτλο «Τα λιμάνια της Ελλάδας-Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας», το οποίο εμπίπτει στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Δράσεις Δια Βίου Μάθησης για το Περιβάλλον και την Αειφορία», τον Άξονα Προτεραιότητας Α.Π.7 και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».Η διοργάνωση γίνεται σε συνεργασία με το Δήμο Ηγουμενίτσας, την Ο.Λ.ΗΓ Α.Ε. και το συντονιστικό κέντρο ΚΠΕ Δραπετσώνας στα πλαίσια του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Τα λιμάνια της Ελλάδας».
Το σεμινάριο, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Π.Ε. & Δ.Ε., των νομών Περιφέρειας Ηπείρου και Κέρκυρας και έχει σκοπό την ανάδειξη και προβολή των χώρων, των λειτουργιών και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του λιμένος Ηγουμενίτσας.Οι εισηγήσεις θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 7 Μαρτίου 2015 και ώρες 10:30-14:30, στο Συνεδριακό Κέντρο Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας-Εκθετήριο Τοπικών Προϊόντων ΤΟΠΣΑ, Κυρά Βασιλικής 13, 46100 Ηγ/τσα.Η παρακολούθηση των εισηγήσεων θα είναι ελεύθερη για το κοινό.Πληροφορίες για ολόκληρο το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα του Κ.Π.Ε. Φιλιατών:
http://www.kpe-filiaton.gr/

Πηγή: http://epirusgate.blogspot.gr/2015/02/2_30.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/OTsvU+%28%CE%9D%CE%95%CE%91+%CE%91%CE%A0%CE%9F+%CE%A4%CE%91+%CE%93%CE%99%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%95%CE%9D%CE%91+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A4%CE%97%CE%9D+%CE%97%CE%A0%CE%95%CE%99%CE%A1%CE%9F%29

Ν. Ροδόπουλος, ΕΕL: «Δεν είναι ευχάριστη η 44η θέση στα logistics για την Ελλάδα»

«Δεν είναι ευχάριστη η 44η θέση για την Ελλάδα», δήλωσε ο νέος πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Νίκος Ροδόπουλος, στην παρουσίαση των προγραμματικών δηλώσεων της ΕΕL για τη διετία 2015-16.  
Tης Βάσως Βεγιάζη
H Ελλάδα παρουσιάζει μέτριες επιδόσεις στην παγκόσμια αγορά logistics και βρίσκεται στην 44η θέση, με βάση το δείκτη Logistics Performance Index, κάτω από τη Ρουμανία και την Τουρκία, που βρίσκονται στην 40ή και την 30ή θέση αντίστοιχα.
Ο νέος πρόεδρος της EEL επισήμανε ότι η Ελλάδα οφείλει να κινηθεί με μεγαλύτερη ταχύτητα για την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών (σιδηροδρομικές, οδικές, λιμενικές), σε συνδυασμό με τη βέλτιστη εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου για την εφοδιαστική αλυσίδα , που άρει σειρά στρεβλώσεων.
«Οδηγό θα αποτελέσουν τα αποτελέσματα της 3η Πανελλήνιας Έρευνας για τα Logistics», συμπλήρωσε ο κ. Ροδόπουλος, υπογραμμίζοντας τη σημασία των συναντήσεων, που πραγματοποιήθηκαν και θα πραγματοποιηθούν, με θεσμικούς και κλαδικούς φορείς, με σκοπό την ανάδειξη και ανάπτυξη των logistics (ο κλάδος αντιστοιχεί σχεδόν στο 11% του ΑΕΠ) και γενικότερα, την ενδυνάμωση της εθνικής οικονομίας.
Οι προγραμματικές δηλώσεις της ΕΕL για τη διετία 2015-16
Αναλυτικότερα, οι προγραμματικές δηλώσεις, με ορίζοντα διετίας, οι οποίες ανακοινώθηκαν από τον πρόεδρο του ΔΣ, Νίκο Ροδόπουλο, έχουν δύο βασικές κατευθύνσεις:
α) Την εσωτερική αναδιοργάνωση με σκοπό τη βελτίωση των διαδικασιών λειτουργίας της EEL και τη στροφή προς τα μέλη της,
β) Την "εξωστρέφεια" της EEL που έχει ως στόχο την όσο το δυνατό μεγαλύτερη διείσδυση στη κοινωνία, καθώς και την αναγνωρισιμότητά της στην επιχειρηματική και επιστημονική κοινότητα».
H πιστοποίηση ποιότητας με ΙSO για την EEL, καθώς και η μελέτη για το ανθρακικό αποτύπωμα του Οργανισμού συνθέτουν ορισμένες μόνο από τις καινοτόμες δράσεις που ανακοινώθηκαν από το νέο ΔΣ, κι οι οποίες χαράσσουν μια νέα πορεία για την Ελληνική Εταιρεία Logistics.
Κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων, στο πλαίσιο της εξωστρέφειας της EEL, ανακοινώθηκαν οι συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν με θεσμικούς φορείς, σκοπός των οποίων ήταν η ανάδειξη των δράσεων που θα ενισχύσουν το ελληνικό επιχειρείν και θα συνδράμουν στην ενδυνάμωση της εθνικής Οικονομίας.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Νίκος Ροδόπουλος: «Ξεκινήσαμε μια σειρά επαφών με εναρκτήρια τη συνάντηση με τον Πρόεδρο του ΣΕΒ, κ. Θεόδωρο Φέσσα, κατά τη διάρκεια της οποίας ανταλλάξαμε απόψεις σχετικά με την επαναδραστηριοποίηση του Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής Αλυσίδας και την περαιτέρω συνεργασία σε θέματα προώθησης των logistics στην Ελληνική κοινωνία.
Παράλληλα, πραγματοποιήσαμε επαφές με τον Πρόεδρο της EEL BE κ. Ελευθέριο Ιακώβου, με τον κ. Παντελή Κούκο, Πρόεδρο του ΣΕΣΜΑ, καθώς και με το Προεδρείο της ΠΕΕΔ, με σκοπό την προώθηση της επιστήμης των logistics στην πραγματική οικονομία και την υλοποίηση δράσεων που θα αναδείξουν τον εξαιρετικά κρίσιμο ρόλο που παίζουν αυτά στα επιχειρηματικά δρώμενα της χώρας».
Η προώθηση των αποτελεσμάτων της 3ης Πανελλήνιας Έρευνας Logistics ανά την Ελλάδα –η οποία εκπονήθηκε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου-, θα αποτελέσει μία ακόμα σημαντική ενέργεια για την επόμενη διετία, ενώ σημείο αιχμής θα είναι το Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics, το οποίο αλλάζει χαρακτήρα, ενσωματώνοντας πλέον την επιστημονική γνώση της EEL στην πραγματική οικονομία και τον επιχειρηματικό κόσμο της χώρας. 

MED.I.T.A.: Ενιαία τεχνολογική πλατφόρμα για λιμάνια – εμπορευματικούς σταθμούς

Ένα από τα βασικά προβλήματα στη θαλάσσια ροή εμπορευμάτων, αφορούσε και συνεχίζει να αφορά την διαχείριση των πολλαπλών πληροφοριών από τα πλοία προς τους λιμένες, τις Τελωνειακές Αρχές, και τους εσωτερικούς λιμενικούς σταθμούς μεταφόρτωσης, αναφορικά πάντα με τα μεταφερόμενα φορτία.
Το έργο “MEDiterranean Information Traffic Application”, MED.I.T.A, το οποίο ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2015 και στο οποίο συμμετέχουν από ελληνικής πλευράς το Πανεπιστήμιο Πειραιά και ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών, έρχεται ως απόρροια του ερευνητικού έργου MOS4MOS, που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία TEN-T, για να ελαχιστοποιήσει το προαναφερθέν πρόβλημα. Σκοπός του, να δημιουργήσει ένα τεχνολογικό, διαδικαστικό και επιχειρησιακό δίκτυο, ικανό να βελτιώσει την διασύνδεση των λιμένων υποστηρίζοντας έτσι τους Θαλάσσιους Διαδρόμους (Motorways of the Sea) και υπερνικώντας τα όποια εδαφικά συνοριακά προβλήματα
Ήδη οι πιλοτικές εφαρμογές του Project έχουν επιφέρει καρπούς με έναν εκ των ευρωπαϊκών συμμετεχόντων, το ιταλικό λιμάνι του Λιβόρνο, να υπογράφει Μνημόνιο Συνεργασίας με το αντίστοιχο λιμάνι της Τρίπολης στη Λιβύη για διάχυση της γνώσης από τις πιλοτικές εφαρμογές του MED.I.T.A στο Λιβόρνο.
Το πολλαπλό όφελος της πιλοτικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας
Η ενιαία ηλεκτρονική πλατφόρμα, στη δημιουργία της οποίας πρωτοστάτησαν οι Έλληνες partners, καθώς ενεπλάκησαν στη δημιουργία ενός παρατηρητηρίου εμπορευματικών ροών μεταξύ των εταίρων του έργου καθώς και στις εργασίες ανάλυσης και μοντελοποίησης των ροών αυτών, δίνει πολλαπλές λύσεις σε επίπεδο λειτουργικότητας των συνδυασμένων μεταφορών.
Με τη δημιουργία της εν λόγω πλατφόρμας, είναι δυνατόν να μελετηθεί η προέλευση και ο προορισμός των αγαθών, η τυπολογία και οι μεταφερόμενες ποσότητες προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο σημαντική πληροφόρηση τόσο σε επιχειρησιακό όσο και σε στρατηγικό επίπεδο, ενώ επιπλέον αυξάνεται αυτόματα και ο βαθμός ασφάλειας στα λιμάνια, καθώς ελέγχεται εκ των προτέρων το φορτίο που εισέρχεται και εξέρχεται αυτών.
Όπως άλλωστε, εξηγούν οι ερευνητές του ΠΑ.ΠΕΙ, «τα οφέλη του συγκεκριμένου προγράμματος δεν περιορίζονται στην προώθηση νέας τεχνολογίας και τη βελτίωση της συνδεσιμότητας των λιμένων. Αντίθετα επεκτείνονται στον τομέα της λιμενικής ασφάλειας, ενισχύοντας τα συστήματα ασφαλείας και  ελαχιστοποιώντας τους πιθανούς κινδύνους.
Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της απόκτησης πλήρους εικόνας και πληροφόρησης σχετικά με τα μεταφερόμενα εμπορεύματα που μπορεί να λειτουργήσει ως ένα χρήσιμο εργαλείο, αφενός αποτρέποντας ατυχήματα λόγω της εγγύτητας πρώτων υλών που μπορεί να είναι μη επικίνδυνες χωριστά αλλά επικίνδυνες αν τοποθετηθούν μαζί και αναμιχθούν (π.χ. καυστικό νάτριο και νερό), και αφετέρου ανιχνεύοντας αιτίες που έχουν προκαλέσει περιβαλλοντικά επικίνδυνες ή καταστροφικές καταστάσεις».
Επιπλέον, θα πρέπει να τονιστούν και τα οφέλη του MED.I.T.A αναφορικά με τη μείωση της περιβαλλοντικής μόλυνσης. Η μείωση του χρόνου αναμονής στα σημεία εισόδου στους λιμένες ωφελεί τόσο τα φορτηγά, όσο και τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς θα περιορίζει όχι μόνον το χρόνο αναμονής εντός του λιμένα, αλλά και τα επίπεδα εκπομπής αέριων ρύπων, βελτιώνοντας το επίπεδο ζωής κυρίως όπου ο λιμένας είναι μέσα σε αστικές περιοχές.
Low cost τεχνολογίες στις υπηρεσίες της εφοδιαστικής αλυσίδας
To έργο MED.I.T.A. προσπαθεί να βελτιώσει τις μεταφορές καθώς και τις διασυνδέσεις μεταξύ των λιμένων, χερσαίων τερματικών και κέντρων διανομής και αποθήκευσης. Το έργο δημιουργεί ένα φυσικό και πληροφοριακό δίκτυο ανάμεσα σε λιμάνια και χερσαία τερματικά το οποίο διευκολύνει την διακίνηση των αγαθών στην περιοχή της Μεσογείου χρησιμοποιώντας χαμηλού κόστους τεχνολογίες όπως το παθητικό RFID UHF και ανταλλαγή δεδομένων με webservices.
Το εν λόγω Project επεκτείνει την υφιστάμενη γνώση υλοποιώντας ένα καινοτόμο σύστημα το οποίο ενοποιεί τα υποσυστήματα της κοινότητας των παρόχων υπηρεσιών logistics και την ενοποίηση τους μέσω ενός ευρύτερου Συστήματος.

Το Σύστημα αυτό θα δημιουργήσει μια κοινότητα διατροπικών μεταφορών η οποία θα μοιράζεται τεχνολογίες με σκοπό την βελτίωση της κίνησης και την απλοποίηση και την εξέλιξη των διαδικασιών. Σε αυτό το σύστημα συμμετέχουν διάφοροι φορείς, κατά κύριο λόγο του τομέα των Logistics, οι οποίοι θα συνεργαστούν και θα ανταλλάξουν τεχνολογική γνώση και θα αναπτύξουν κοινές διαδικασίες ώστε να δημιουργήσουν μια κοινή στρατηγική στα πλαίσια της Μεσογείου.
H στρατηγική αυτή στοχεύει να ξεπεράσει τους υφισταμένους περιορισμούς, που προέρχονται από μια κατακερματισμένη μεταφορική αγορά αναφορικά με την ανταλλαγή δεδομένων και πληροφοριών.
Με βάση την έως τώρα οργάνωση και εξέλιξη του προγράμματος, προκύπτει ότι προωθεί και αναβαθμίζει τις συνδυασμένες μεταφορές (intermodality), καθώς ένας από τους βασικούς στόχους είναι η μείωση στο μηδέν του χρόνου αναμονής εισόδου στους λιμένες, η οποία είναι γενικά μεταξύ 3 λεπτών σε ώρες χαμηλής κίνησης και 30 λεπτών σε ώρες αιχμής (ανάλογα με το λιμάνι). Επίσης, στις πιλοτικές εφαρμογές περιλαμβάνεται και η δημιουργία πλατφόρμας που θα επιτρέπει στους μεταφορείς να προκαθορίσουν την πρόσβαση ενός φορτηγού, επιβεβαιώνοντας τον αριθμό πινακίδας και το χρόνο άφιξης/αναχώρησης. 
Το έργο “MEDiterranean Informagion Traffic Application”, MED.I.T.A, στοχεύει στην:
-Μείωση του απαιτούμενου χρόνου αναμονής για τους ελέγχους στην είσοδο, που προκαλεί μεγάλες ουρές στις πύλες
-Μείωση της παραγόμενης ρύπανσης από τα οχήματα σε βραδυπορεία, καθώς επίσης από τα οχήματα που κινούνται εντός των λιμένων σε μη-βελτιστοποιημένες διαδρομές
-Δημιουργία ενός κοινού πληροφοριακού δικτύου από τις λιμενικές αρχές και τους χρήστες του λιμένος που θα επιτρέψει τον αυτοματοποιημένο έλεγχο των φορτίων και θα βελτιώσει την αποθήκευση και διάχυση πληροφοριών (π.χ. το σχεδιασμό διαδρομής, την παρακολούθηση των προϊόντων με υψηλό κίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον κ.λπ.)
-Δημιουργία  μιας ad hoc διαδικασίας άντλησης στατιστικών δεδομένων για τις χρησιμοποιούμενες οδούς και την ταξινόμησή τους
-Εφαρμογή μιας ενιαίας πλατφόρμας με στόχο την διάχυση πληροφοριών ανάμεσα στα μέλη του προγράμματος MED.I.T.A. ή και σε άλλα εξουσιοδοτημένα / ενδιαφερόμενα μέρη
Το έργο ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2013 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2015 και σε αυτό συμμετέχουν 9 εταίροι από την Ιταλία, την Ισπανία, το Μαυροβούνιο και την Ελλάδα (μεταξύ των οποίων ο Λιμένας Πατρών και το Πανεπιστήμιο Πειραιά).  
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες στο www.meditaproject.eu/  

Συνολικές προβολές σελίδας