Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Reaction: Παραπάνω από το 60% των φορτηγών με λάθος πίεση ελαστικών


Πέραν του 60% των οχημάτων είχαν λάθος πίεση στα ελαστικά τους, κατέδειξε νέα έρευνα οδικής ασφάλειας από τον οργανισμό REACTION Υοuth for the Prevention, η οποία παρουσιάστηκε σε διάσκεψη Τύπου.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του REACTION και Αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Νέων για την Οδική Ασφάλεια, Μάριο Σταύρου, τα ελαστικά είναι ένα από τα σημαντικότερα σημεία σε ένα όχημα και είναι αυτά που ρυθμίζουν την ασφάλεια των επιβατών ενός οχήματος μιας και είναι τα μόνα σημεία που αγγίζουν το οδόστρωμα. Η συντήρηση και ο τακτικός έλεγχος τους αποτελεί το κλειδί για την ασφάλεια μας, είπε ο κ. Σταύρου.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση Τύπου, η έρευνα ήταν παγκύπρια και βασίστηκε σε δείγμα 470 οχημάτων που εθελοντικά συμμετείχαν στους φιλικούς ελέγχους. Από το σύνολο των οχημάτων που συμμετείχαν το 55% ήταν επιβατικά οχήματα, το 14,6% οχήματα 4Χ4, το 19,2% ημιφορτηγά, το 9,2% ήταν φορτηγά, ενώ τα λεωφορεία αποτελούσαν το 2% του δείγματος. Παράλληλα, σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα στην έρευνα συμμετείχαν κατά 78,9% άντρες και κατά 21,1% γυναίκες.

Η εκστρατεία πραγματοποιήθηκε την περίοδο 29 Οκτωβρίου -  06 Νοεμβρίου 2014.

Τα αναλυτικά στοιχεία της έρευνας

Σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, τo 32%  των επιβατικών οχημάτων που κινούνται στην επαρχία Λευκωσίας και Λάρνακας έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό, ενώ ακολουθεί η Λεμεσός με 23%.  Πέραν του 55% των ημιφορτηγών στην Λάρνακα έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό, ενώ 1 στα 2 οχήματα 4Χ4 έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό. Αναφορικά με τα φορτηγά ένα ποσοστό της τάξεως του 35% στην επαρχία Λευκωσίας έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό.

Πέραν του 63,8% των επιβατικών οχημάτων που συμμετείχαν στους ελέγχους ελαστικών στην Λευκωσία είχαν λανθασμένη πίεση στα ελαστικά την ίδια ώρα που στην ίδια κατηγορία στην Λάρνακα το ποσοστό ανεβαίνει στο 71,4%. Τραγική φαίνεται να είναι η κατάσταση σύμφωνα με τον Πρόεδρο του REACTION στην κατηγορία των Ημιφορτηγών και Φορτηγών με το ποσοστό να ξεπερνά το 90%. Εννέα στα δέκα οχήματα (ημιφορτηγά-φορτηγά) έχουν πρόβλημα στην πίεση των ελαστικών τους με ότι αυτό συνεπάγεται, τονίζει ο κ. Σταύρου.

Σε παγκύπρια κλίμακα ένα ποσοστό της τάξεως του 27,5% όλων των οχημάτων που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό. Την ίδια ώρα το 62,1% όλων των οχημάτων έχουν λανθασμένη πίεση στα ελαστικά τους. Αυτό σύμφωνα με τον Πρόεδρο του REACTION είναι καταστροφικό πρώτα από όλα για τα ελαστικά, ενώ μειώνει κατά πολύ τα επίπεδα ασφάλειας. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι οδηγός έβαλε ελαστικά 12 μήνες πριν, ενώ σήμερα τα ελαστικά του είναι στο όριο της φθοράς τους. Σύμφωνα με τον οδηγό, κατά τη διάρκεια ενός χρόνου δεν μέτρησε και δεν έλεγξε ποτέ την πίεση των ελαστικών του.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το στοιχείο στην έρευνα που αφορά τη σκιαγράφηση του προφίλ του οδηγού και καταδεικνύει ότι 3 στις 10 γυναίκες (32,2%) έχουν φθαρμένο ελαστικό στο όχημα τους, ενώ το ποσοστό στους άντρες ανέρχεται στο 26,4%. Μικρή είναι και η διαφορά στη γραφική παράσταση που αφορά τη λάθος πίεση στα ελαστικά.

Από τους άντρες συμμετέχοντες το δείγμα, ένα ποσοστό της τάξεως του 62,4% έχει λάθος πίεση στο ελαστικό την ίδια ώρα που το ποσοστό στις γυναίκες φτάνει το 61%. Είναι ξεκάθαρο, υπογραμμίζει ο κ. Σταύρου, ότι δεν υπάρχει οποιαδήποτε αισθητή διαφορά στην κατάσταση των ελαστικών ενός οχήματος σε σχέση με το φύλο του οδηγού.

Ανοδική τάση φαίνεται να παρουσιάζεται σύμφωνα με τα συγκριτικά δεδομένα των τελευταίων χρόνων. Ιδιαίτερα όσον αφορά τα φθαρμένα ελαστικά στα επιβατικά οχήματα βλέπουμε μια άνοδο κοντά στο 26% από τον Οκτώβριο του 2013. Θετικό είναι το γεγονός της αισθητής μείωσης κατά 20% και πλέον ποσοστιαίες μονάδες στα φθαρμένα ελαστικά στα φορτηγά.

Συνέπειες λανθασμένης πίεσης ελαστικών

• Ασταθές κράτημα στο δρόμο – Η λανθασμένη πίεση στα ελαστικά εμποδίζει το σωστό και αποδοτικό κράτημα του οχήματος στο δρόμο, ιδιαίτερα στις στροφές.
• Υδρολίσθηση – Εάν ένα ελαστικό έχει λανθασμένη πίεση υπάρχει αυξημένος κίνδυνος υδρολίσθησης.
• Φρενάρισμα – Το όχημα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ακινητοποιηθεί μετά από ένα φρενάρισμα.
• Μείωση Αντοχής και Φθορά Ελαστικών – Ελαστικά με λανθασμένη πίεση τείνουν να φθείρονται πολύ πιο εύκολα.
• Κατανάλωση Καυσίμων – Κατά πολύ αυξημένη παρουσιάζεται η κατανάλωση καυσίμων σε οχήματα τα οποία έχουν ακόμα και ένα ελαστικό με λάθος πίεση.

Όπως αναφέρεται, στη διάσκεψη τονίστε ότι εάν συντηρηθούν κατάλληλα, τα ελαστικά μπορούν να διαρκέσουν 40,000 έως και 80,000 km, και αυτό εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης αλλά  και από την κατάσταση των δρόμων.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/2014-05-27-13-00-53/news-in-greece/item/1966-reaction-lathos-piesi-elastikon-ereuna

Εγνατία Οδός: Εγκαθιστά ειδική σήμανση για την οδήγηση σε ομίχλη

Ειδικές προειδοποιητικές πινακίδες για την ομίχλη τοποθετήθηκαν στην Εγνατία Οδό σε περιοχές που έχει παρατηρηθεί συχνή εμφάνιση του φαινομένου, με σκοπό την έγκαιρη προειδοποίηση των οδηγών και την αύξηση της ασφάλειας στο δρόμο.

Ύστερα από πρόταση της «Εγνατία Οδός», που έγινε αποδεκτή από το Υπουργείο Υποδομών, ενσωματώθηκε στην τελευταία αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ., ειδική προειδοποιητική πινακίδα.

Στην Ελλάδα η ομίχλη δεν εμφανίζεται μόνο κατά τη χειμερινή περίοδο αλλά μπορεί να εμφανιστεί όλες τις εποχές του έτους, ανάλογα με τις τοπικές μετεωρολογικές συνθήκες. Η Εγνατία Οδός διέρχεται από πολλές περιοχές στις οποίες εμφανίζεται ομίχλη, είτε λόγω του μεγάλου υψομέτρου, είτε λόγω τοπικών κλιματολογικών συνθηκών. Συχνότερα περιστατικά ομίχλης στην Εγνατία Οδό εμφανίζονται στις περιοχές:

    ορεινής διέλευσης της Πίνδου
    ορεινής διέλευσης του Βερμίου (Καστανιάς)
    κοντά σε περιοχές Λιμνών (Ιωαννίνων, Κορώνεια, Βόλβη, Βιστωνίδα)
    κοντά σε διελεύσεις ποταμών (Αλιάκμων, Αξιός, Στρυμόνας, Νέστος, Κομψάτος, Έβρος)

Όταν οι οδηγοί πλησιάζουν περιοχές με πιθανότητα εμφάνισης ομίχλης, θα συναντήσουν την πρώτη πινακίδα που ενημερώνει:

α) για τον κίνδυνο εμφάνισης ομίχλης και
β) για το μήκος της οδού που εμφανίζεται ο κίνδυνος αυτός

Πινακίδα ένδειξης αρχής τμήματος που εμφανίζεται ομίχλη

Εάν το μήκος της οδού είναι μεγάλο, οι πινακίδες επαναλαμβάνονται κάθε 5 χλμ., μέχρι το πέρας της περιοχής.

Πινακίδα ενδιάμεση, όπου σημειώνεται το υπόλοιπο τμήμα εμφάνισης ομίχλης

Η ορατότητα στην ομίχλη μπορεί να περιοριστεί στα 100μ. ή και ακόμα λιγότερο, δημιουργώντας επικίνδυνες συνθήκες οδήγησης. Σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας η ταχύτητα κίνησης πρέπει να μειωθεί σημαντικά, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν, ακόμη και κάτω από τα 50km/h.

Σε συνθήκες ομίχλης, οι οδηγοί όλων των οχημάτων που κινούνται στην Εγνατία Οδό, στους Κάθετους Άξονες, αλλά και στο λοιπό οδικό δίκτυο, είναι σημαντικό να ακολουθούν τις παρακάτω συμβουλές:

    Οδηγείτε με τα φώτα στη μεσαία σκάλα (φώτα διασταύρωσης). Τα φώτα της μεγάλης σκάλας (φώτα πορείας) αντανακλώνται από την ομίχλη και ουσιαστικά δυσχεραίνουν περαιτέρω την ορατότητα.
    Τα "μικρά" φώτα (φώτα θέσης) δεν είναι ορατά στην ομίχλη. Ανάψτε οπωσδήποτε το πίσω φως ομίχλης καθώς και τα εμπρός, εάν διαθέτει το όχημά σας.
    Μειώστε ταχύτητα και παρακολουθείτε το ταχύμετρο. Σε συνθήκες ομίχλης δημιουργείται οπτική ψευδαίσθηση της αργής κίνησης, ενώ στην πραγματικότητα το όχημα  μπορεί να κινείται με μεγάλη ταχύτητα.
    Κρατήστε επαρκή απόσταση από προπορευόμενα οχήματα ώστε, αν χρειαστεί, να υπάρχει επαρκής χρόνος για να φρενάρετε. Μην πλησιάζετε το προπορευόμενο όχημα προσπαθώντας να βλέπετε συνεχώς τα πίσω φώτα του ως καθοδήγηση.
    Ανοίξτε λίγο το παράθυρο και κλείστε το ηχοσύστημα του οχήματος ώστε να ακούτε τους ήχους της κυκλοφορίας των άλλων οχημάτων.
    Χρησιμοποιείτε, αν απαιτείται, τους υαλοκαθαριστήρες για βελτίωση της ορατότητας.
    Χρησιμοποιήστε ως «οδηγό» τη δεξιά οριογραμμή (συνεχόμενη λευκή η κίτρινη γραμμή) της οδού.
    Παραμένετε υπομονετικοί και αποφεύγετε τις προσπεράσεις άλλων οχημάτων.
    Μην οδηγείτε στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) και επίσης, σε συνθήκες ομίχλης, μην σταματάτε το όχημά σας στη ΛΕΑ.
    Σε περίπτωση αναγκαστικής ακινητοποίησης του οχήματος λόγω βλάβης, σβήστε όλα τα φώτα του οχήματος και ανάψτε τα "αλάρμ". Τοποθετείστε το τρίγωνο ασφαλείας τουλάχιστον 100μ. πίσω από το όχημά σας και περιμένετε εκτός οχήματος, οδηγός και επιβάτες, σε ασφαλή θέση, έξω από τα στηθαία ασφαλείας της οδού.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnadia-odos/item/27503-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AC-%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CE%B5-%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CF%87%CE%BB%CE%B7

Στην κόψη του ξυραφιού ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ ΟΛΠ και Cosco

Ακόμα 24 ώρες έχει στη διάθεσή του το Ταμείο Αξιοποιήσεως Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, προκειμένου να "προλάβει" και να μην "τιναχθεί στον αέρα" η φιλική συμφωνία -  διακανονισμός, μεταξύ ΟΛΠ ΟΛΠ και Cosco.

Σύμφωνα με πληροφορίες της "Ναυτεμπορικής", το δ.σ του ΤΑΙΠΕΔ συνεδριάζει εκτάκτως σήμερα, προκειμένου να εξετάσει τη στάση του απέναντι στην πρόταση που ετοιμάζεται να κάνει ο ΟΛΠ, αύριο Τρίτη, κατά τη γενική συνέλευση των μετόχων. Πρόταση, που περιλαμβάνει δύο νέους όρους, τον έναν εκ των οποίων δεν αποδέχεται το Πεκίνο.

Πιο συγκεκριμένα, στη γενική συνέλευση θα εξεταστεί η φιλική συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών που προβλέπει νέα επένδυση από πλευράς Κινέζων ύψους 230 εκατ. ευρώ για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.

Ως αντάλλαγμα, οι Κινέζοι παίρνουν την αναστολή των εγγυημένων καταβολών προς τον ΟΛΠ μέχρι η οικονομία της χώρας να επιστρέψει στα επίπεδα του 2008. Στον Οργανισμό όμως θα καταβάλλεται το 24,5% των εσόδων που θα έχει η Cosco από το λιμάνι.

Ωστόσο, ο ΟΛΠ, με αφορμή την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που έκρινε μεν σύννομη τη συμφωνία, αλλά άφησε "ανοικτά παράθυρα για ερμηνείες", άλλαξε στάση. Σχεδιάζει, πλέον, να προτείνει την καταβολή ενοικίου για το νέο κομμάτι του προβλήτα ΙΙΙ, ως συνέχεια της παρούσας σύμβασης (καταβάλλεται ενοίκιο για το υπόλοιπο Σ.ΕΜΠΟ), αλλά και τη λήξη της αναστολής του εγγυημένου ανταλλάγματος το 2021.

Σύμφωνα με τη πληροφόρηση της "Ν", οι Κινέζοι έχουν ήδη αποδεχθεί να προστεθεί όρος που να προβλέπει την καταβολή του ενοικίου, (υπολογίζεται περίπου στα 2 εκατ. ευρώ ετησίως), αλλά δεν συζητούν το ζήτημα του εγγυημένου ανταλλάγματος, οπότε ολοκληρώνεται η επένδυση.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9423-stin-kopsi-tou-ksyrafioy-o-filikos-diakanonismos-metaksy-olp-kai-cosco.html

Τη χορήγηση 90 πολυµερών αδειών ΕΔΥΜ, έτους 2015, ενέκρινε το υπ. Μεταφορών

Από 06/11/2014, η ∆ιεύθυνση Συνδυασµένων Μεταφορών – Τµήµα Οδικών Εµπορευµατικών Μεταφορών – θα δέχεται αιτήσεις για τη χορήγηση 90 πολυµερών αδειών Ε∆ΥΜ, έτους 2015.

Οι άδειες ΕΔΥΜ προορίζονται για τους οδικούς µεταφορείς που είναι εγκατεστηµένοι στην Ελλάδα και πραγµατοποιούν διεθνείς οδικές εµπορευµατικές µεταφορές για λογαριασµό τρίτων.

Ορισµένες από τις ανωτέρω άδειες δεν επιτρέπεται να χρησιµοποιηθούν για τη διενέργεια µεταφορών ή για διέλευση στην Αυστρία, την Ιταλία και τη Ρωσία.

Συγκεκριµένα:

-Οι άδειες µε αύξοντα αριθµό από 1 έως και 16 δεν έχουν κανένα εδαφικό περιορισµό ως προς τη χρήση τους.

-Οι άδειες µε αύξοντα αριθµό από 17 έως και 58 δεν επιτρέπεται να χρησιµοποιηθούν για διενέργεια µεταφορών ή για διέλευση στην Αυστρία και στη Ρωσία, ενώ ισχύουν για την Ιταλία.

-Οι άδειες µε αύξοντα αριθµό από 59 έως και 90 δεν επιτρέπεται να χρησιµοποιηθούν για διενέργεια µεταφορών ή για διέλευση στην Αυστρία, τη Ρωσία και την Ιταλία.

-Η χορήγηση των ανωτέρω αδειών θα γίνει µε βάση τον πίνακα δικαιούχων, που θα καταρτιστεί αφού ληφθεί υπόψη η µοριοδότηση των κριτηρίων που αναφέρονται στη συνέχεια.

-∆εδοµένου του περιορισµένου αριθµού έγκυρων για Ρωσία αδειών Ε∆ΥΜ, οι µεταφορείς που δεν δραστηριοποιούνται στη Ρωσία παρακαλούνται να το δηλώσουν στην αίτησή τους, έτσι ώστε γίνει βέλτιστη χρήση των σχετικών αδειών.

Οι αιτήσεις θα κατατίθενται από 06/11 έως και 24/11/2014 στο Γενικό Πρωτόκολλο του Υπουργείου Υποδοµών, Μεταφορών και ∆ικτύων – Aναστάσεως 2 – τ.κ.:16000 Παπάγου, στο Ισόγειο.

Περισσότερες πληροφορίες στο επισυναπτόμενο αρχείο.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/9424-ti-xorigisi-90-polyueron-adeion-e-ym-etous-2015-enekrine-to-yp-metaforon.html

Συνολικές προβολές σελίδας