Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

Πως λειτουργούμε σε περίπτωση που γίνουμε μάρτυρες τροχαίου ατυχήματος

Τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν κάθε μέρα. Αυτή η οδυνηρή πραγματικότητα σημαίνει ότι, κάποια στιγμή της ζωής σας, θα μπορούσε να είστε το πρώτο πρόσωπο που προσεγγίζει τον τόπο του ατυχήματος.
Για όποιον εργάζεται πίσω από το τιμόνι είναι απαραίτητο να γνωρίζει πως πρέπει να λειτουργήσει σε μια τέτοια περίπτωση.
«Ο επαγγελματίας οδηγός, που συχνά θεωρείται ο κυρίαρχος του δρόμου, θα μπορούσε σε περιπτώσεις ατυχημάτων να παίξει καθοριστικό ρόλο» λέει ο Jonas Agaeus, υπεύθυνος του τμήματος εκπαίδευσης οδηγών, της Scania.
Ας δούμε επιγραμματικά πως πρέπει να λειτουργήσουμε σε περίπτωση που γίνουμε μάρτυρες κάποιου ατυχήματος:
1. Συγκεντρώστε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες, όπως: Τι συνέβη; Θα μπορούσε η κατάσταση να είναι χειρότερη; Τι τύποι οχημάτων εμπλέκονται στο ατύχημα; Υπάρχουν τραυματίες και πόσοι είναι αυτοί; Τι είδους τραυματισμοί υπάρχουν;
2. Να είστε προσεκτικοί! Αν είναι δυνατόν, φορέστε ένα γιλέκο ασφαλείας και τοποθετήστε το προειδοποιητικό τρίγωνο σε ασφαλή απόσταση. Σβήστε τη μίζα των εμπλεκόμενων οχημάτων. Επίσης, όταν είναι σκόπιμο τοποθετείστε πορτοκαλί πινακίδες ή άλλα σημάδια που ειδοποιούν τα διερχόμενα οχήματα για επικίνδυνα υλικά.
3. Ασφαλίστε ή μετακινείστε τα οχήματα που αποτελούν απειλή για τους τραυματίες ή για τα άλλα οχήματα. Αν κάποιος έχει επικίνδυνους για τη ζωή του τραυματισμούς, πάρτε γρήγορες και σωτήριες αποφάσεις. Μερικές φορές θα πρέπει να μετακινηθεί κάποιος που βρίσκεται πεσμένος στη μέση του οδοστρώματος ή έχει χάσει τις αισθήσεις του και υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς. Θύματα ατυχημάτων με τραυματισμούς στον αυχένα θα πρέπει να μετακινούνται μόνον εάν βρίσκονται σε σημείο που απειλείται η ζωή τους, αν αυτό δεν συμβαίνει δεν μετακινούνται σε καμία περίπτωση!
4. Καλέστε τον αριθμό έκτακτης ανάγκης για να αναφέρετε το γεγονός και να καλέσετε βοήθεια.
5. Προσπαθήστε να ελέγξετε την αναπνοή και τη συνείδηση των θυμάτων. Προσπαθήστε να σταματήσετε πιθανή αιμορραγία.

Σιδηροδρομικές, αεροπορικές και οδικές μεταφορές στην ελληνική προεδρία

Την προεδρία του συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για το πρώτο εξάμηνο του 2014, ανέλαβε η Ελλάδα, για πέμπτη φορά από την ένταξή της (1981) στην ΕΕ. Η ελληνική προεδρία της ΕΕ ξεκινά σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την Ευρώπη, η οποία ύστερα από μια εξαετή κρίση, φιλοδοξεί να επιστρέψει στον δρόμο της… ανάκαμψης.
Καίριοι τομείς είναι οι μεταφορές, οι επικοινωνίες και η ναυτιλία. Στις μεταφορές αναμένονται βελτιωτικές παρεμβάσεις, όπως η ολοκλήρωση του τεχνικού σκέλους του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου και η πρόταση για την ανάπτυξη του διαλειτουργικού συστήματος e-Call σε όλη την Ένωση.

Aντίστοιχα, στον τομέα των επικοινωνιών, η ελληνική Προεδρία και το υπουργείο Υποδομών θα δώσουν έμφαση στην προώθηση της ηλεκτρονικής ταυτοποίησης και των «υπηρεσιών εμπιστοσύνης» για ηλεκτρονικές συναλλαγές στην εσωτερική αγορά.
Τέλος, στον τομέα της ναυτιλίας βασική επιδίωξη της ελληνικής προεδρίας αποτελεί η διαφύλαξητης ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, έναντι των ανταγωνιστών της έκτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κυρίως αυτών που προέρχονται από την Άπω Ανατολή.
Μεταφορές
Στις σιδηροδρομικές μεταφορές, που αποτελούν άλλωστε και αντικείμενο αιχμής και μείζονος σημασίας, η ελληνική προεδρία θα δώσει έμφαση στην ολοκλήρωση του τεχνικού σκέλους του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου, με τον κανονισμό για τον «Οργανισμό για την Ασφάλεια των Σιδηροδρομικών Μεταφορών» (ERA) και του προγράμματος για την έρευνα στις σιδηροδρομικές μεταφορές (Shift2Rail), ενώ θα ξεκινήσει και τις συζητήσεις για το πολιτικό σκέλος του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου.
Στον τομέα των οδικών μεταφορών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτάσσει την πρόταση για την ανάπτυξη του διαλειτουργικού συστήματος e-CALL σε όλη την Ένωση, με στόχο τη μείωση του αριθμού των θυμάτων και της σοβαρότητας των τραυματισμών, εξαιτίας των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και τη πρόταση για την αναθεώρηση της οδηγίας, σχετικά με τα μέγιστα βάρη και διαστάσεις των οχημάτων.
Στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, η ελληνική προεδρία αναλαμβάνει ως προτεραιότητα την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με το Ευρωκοινοβούλιο της νομοθετικής πρότασης για τον θόρυβο (μέρος του αεροπορικού πακέτου), ενώ θα συνεχίσει της συζητήσεις για την πρόταση κανονισμού για τα δικαιώματα επιβατών.
Στον τομέα των διατροπικών ή οριζόντιων θεμάτων αποτελεί προτεραιότητα η πρόταση για τα εναλλακτικά καύσιμα, όπου αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με το Ευρωκοινοβούλιο, ενώ και ζητήματα που σχετίζονται με θέματα εσωτερικής ναυσιπλοΐας και αστική κινητικότητα αναμένεται να απασχολήσουν τις εργασίες της προεδρίας.
Τέλος, στις προτεραιότητες της ελληνικής προεδρίας για τον τομέα των μεταφορών περιλαμβάνεται το διαχρονικό ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας και τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (ITS), που βρίσκονται στην καρδιά της θεματολογίας του «Άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών», που θα πραγματοποιηθεί 8 Μαΐου 2014 στην Αθήνα.

Συνολικές προβολές σελίδας