Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

Για ακόμα 2 μέρες δεμένα τα πλοία στα λιμάνια

Τη συνέχιση και κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων για ένα ακόμη 48ωρο, από τις 06.00 ξημερώματα Παρασκευής 29 Ιανουαρίου έως τις 06.00 το πρωί της Κυριακής αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή της αναφέρονται τα εξής:

«Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνήλθε σήμερα, αφού εκτίμησε την εξέλιξη της απεργίας, που συνεχίζεται για δεύτερη ημέρα με καθολική επιτυχία και συμμετοχή, διαπίστωσε ότι δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση της Κυβέρνησης στα αιτήματα των ναυτεργατών με κυρίαρχο εκείνο της διάλυσης του ΝΑΤ, που επέρχεται με την κυκλοφορία κειμένου «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας – Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης».

Η Διοίκηση απεφάσισε, με μυστική ψηφοφορία, να κλιμακώσει για δεύτερο 48ωρο την απεργιακή κινητοποίησή της, με έναρξη την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016 και από ώρα 06.00.

Κλιμακώνοντας οι Έλληνες ναυτεργάτες την απεργιακή κινητοποίησή τους παλεύουν για την διατήρηση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου, του αρχαιότερου ασφαλιστικού Ταμείου της χώρας μας, αλλά και για την κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, την αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων σε βάρος της ασφάλειας των δρομολογίων και των επιβατών, τον ευτελισμό των συντάξεων, την οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου.

Ακόμη, αγωνίζονται ενάντια στην μαύρη ανασφάλιστη εργασία η οποία και μπορεί να καταπολεμηθεί με την πρόσληψη των ναυτεργατών σε όλα τα πλοία που φορολογούνται με τον Ν. 27/75 μέσω ΓΕΝΕ, με την διασφάλιση εφαρμογής των ΣΣΕ και της κοινωνικής ασφάλισης, την συνεχή παραβίαση των όρων εργασίας, την συστηματική και κατ’ εξακολούθηση υποβάθμιση των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, την προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των δικαιωμάτων του κλάδου και την σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των Υπευθύνων και του Κράτους, τα οποία δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα».

Πηγή:  http://ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania/item/33382-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1-2-%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BB%CE%BF%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CE%B1

Η ΟΦΑΕ ζήτησε συνάντηση με τον Τρ. Αλεξιάδη για επείγοντα ζητήματα του κλάδου

Συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη ζήτησε η ΟΦΑΕ, με ατζέντα επείγοντα ζητήματα του κλάδου.
Τα θέματα που θα «βάλει στο τραπέζι» η ΟΦΑΕ είναι τα ακόλουθα:
-Τα Capital controls και οι επιπτώσεις τους στην εύρυθμη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
-Η θέση της ΟΦΑΕ σχετικά με το αρθ.21 του Ν.4321/15 που αφορά στις συναλλαγές με κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με προνομιακό φορολογικό καθεστώς.
-Αθέμιτος ανταγωνισμός που δημιουργείται εις βάρος των Ελλήνων μεταφορέων, από την διάθεση αφορολόγητου πετρελαίου από τα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών (Κ.Α.Ε.) στα συνοριακά σημεία της χώρας προς τα μη κοινοτικά οχήματα παρά την σχετική απόφαση της Ε.Ε. (αρ. αναφ. 2015/4009) για παύση αυτής της δραστηριότητάς τους.

-Εντατικοποίηση Ελέγχων  για την πάταξη της διενέργειας παράνομης μεταφοράς από αλλοδαπά φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία.
-Διπλή φορολόγηση εισερχόμενων τουριστικών λεωφορείων.
-Ελέγχους για την διενέργεια cabotage από αλλοδαπά οχήματα στην χώρα μας, με τον απαραίτητο έλεγχο ΑΦΜ, τιμολογίου, ΦΠΑ, και στην συνέχεια των ετήσιων φορολογικών στοιχείων, όπως ακριβώς γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.
-Εκκρεμής Κ.Υ.Α. για αναστολή ασφαλιστικών εισφορών για τα οχήματα που βρίσκονται σε προσωρινή ακινησία (ν.4313/2014).
-Έναρξη της διαδικασίας TIR στα Τελωνεία εξόδου της χώρας για διενέργεια μεταφορικού έργου μεταξύ κοινοτικών χωρών, με την διέλευση από τρίτες χώρες.
-Παράταση ωραρίου λειτουργίας ορισμένων Τελωνείων της ενδοχώρας, λόγω μεγάλου όγκου εξαγωγικών δραστηριοτήτων.
-Ελέγχους σε διαμεταφορικά γραφεία και πρακτορεία μεταφορών για την σωστή χρήση τιμολογίων από αλλοδαπά φορτηγά.
-Απαιτούμενες ενέργειες για τα θύματα του ναυαγίου Norman Atlantic.
-Μη εκπιπτόμενες δαπάνες του εξωτερικού (Άρθρο 23 του ν.4172/2013).

Καθησύχασε τους εφοπλιστές ο Τρ. Αλεξιάδης. Όχι σε αλλαγές στη φορολόγησή τους

Κυβέρνηση και εφοπλιστές απορρίπτουν την αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος της ελληνόκτητης ναυτιλίας, τονίζοντας ότι σε αντίθετη περίπτωση θα υπονομευόταν η ανταγωνιστικότητά της.
Συγκεκριμένα, στη διάρκεια του 2ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της «Ναυτεμπορικής», ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρ.Αλεξιάδης δήλωσε: «Ούτε για τη ναυτιλία ούτε για τους αγρότες σχεδιάζουμε νέες φορολογίες. Είναι σαφέστατο αυτό».
Με αφορμή την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, που θεωρεί ότι ορισμένες πτυχές του ελληνικού ναυτιλιακού φορολογικού πλαισίου δεν συνάδουν με τους κοινοτικούς κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις, τόσο ο κ. Βενιάμης όσο και ο κ. Αλεξιάδης ξεκαθάρισαν ότι η ελληνική ναυτιλία δεν θα δεχθεί να υπονομευτεί η ανταγωνιστικότητά της από αμφιβόλου αξίας παρεμβάσεις.

Ο κ. Αλεξιάδης σημείωσε ότι βασικό κριτήριο για τη φορολογία της ναυτιλίας στην Ελλάδα πρέπει να είναι το εάν επηρεάζεται ή όχι η ανταγωνιστικότητά της.
«Αν η φορολογία της ναυτιλίας στην Ελλάδα περάσει από ένα επίπεδο και πάνω, που αντέχει η ανταγωνιστικότητά της, τότε θα εξυπηρετηθούν άλλα συμφέροντα και η κουβέντα δεν θα γίνεται με κίνητρο να αυξήσουμε τα δημόσια έσοδα, διότι θα χάσουμε και αυτά  που έχουμε. Η κουβέντα θα γίνεται με κίνητρο να ωφεληθούν άλλες χώρες και άλλες ναυτιλίες», συμπλήρωσε με νόημα ο κ. Αλεξιάδης.
«Εδώ έχουμε το παράδοξο για χώρες οι οποίες μας κουνούν το δάχτυλο για τη φοροδιαφυγή και τον φορολογικό ανταγωνισμό: όταν μελετήσεις προσεκτικά τις φορολογικές διατάξεις που έχουν στο χώρο της ναυτιλίας, θα δεις ότι οι χώρες που κατηγορούν την Ελλάδα για ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς έχουν σε ειδικές φορολογίες ευνοϊκότερες διατάξεις απ' ό,τι η Ελλάδα», είπε σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Αλεξιάδης.

Συνολικές προβολές σελίδας