Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015

Συνάντηση Γ. Σταθάκη - Θ. Δρίτσα με τον Κινέζο πρέσβη για «αμοιβαίες εξηγήσεις»

Μετά τις δηλώσεις του εκπροσώπου του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου περί «μεγάλης ανησυχίας για τη μη πώληση του ΟΛΠ» και «ανάγκης προστασίας των δικαιωμάτων και των έννομων συμφερόντων των κινεζικών εταιρειών στη Ελλάδα», ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Σταθάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Θ. Δρίτσας συναντήθηκαν μεαντιπροσωπεία της κινεζικής πρεσβείας στην Αθήνα, υπό τον Πρέσβη κ. Zou Xiaoli, μετά από αίτημα του.
Κατά τη συνάντηση, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, επιβεβαιώθηκε η κοινή θέση των δύο πλευρών για αναβάθμιση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας, σε πολλαπλά επίπεδα και με αναγνώριση των αρχών της ισότητας. Οι δύο υπουργοί και ο κ. Πρέσβης συμφώνησαν για την δρομολόγηση ενός εποικοδομητικού διαλόγου για την ενίσχυση της αμοιβαίας συνεργασίας.
Χθες, στην τελετή παράδοσης – παραλαβής του υπουργείου Ναυτιλίας, ο κ. Δρίτσας ανέφερε τα εξής για τη Cosco: «Καθετί που έχει εγκατασταθεί με συμβάσεις στη χώρα μας, δεν μπορεί παρά να είναι καταρχήν σεβαστό. Ιδιαίτερα για τα ζητήματα που αφορούν στην, με πολλές κριτικές από την πλευρά μας και εναντιώσεις, συμφωνημένη παραχώρηση του τμήματος εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά στην εταιρεία κινεζικών συμφερόντων COSCO.
Εμείς θέλουμε να πούμε ότι σεβόμαστε τις συμβατικές υποχρεώσεις που έχει αναλάβει το ελληνικό κράτος. Έχουμε την άποψή μας για τις επενδύσεις και τις συμβάσεις. Η άποψή μας είναι ότι πρέπει να κυριαρχεί το δημόσιο συμφέρον, πρέπει κάθε τέτοια σύμβαση να ανταποκρίνεται πρωτίστως στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας και με αυτό το κριτήριο πορευόμαστε.
Το πρώτιστο ζήτημα είναι ότι για μας τέτοιου είδους κεντρικού και στρατηγικού χαρακτήρα συμφωνίες εντάσσονται στο στόχο αναβάθμισης των διακρατικών συμφωνιών, των σχέσεων της χώρας μας με κάθε χώρα πέρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επιδιώκουμε συστηματική αναβάθμιση των σχέσεών μας με την Κίνα, όπως και με άλλες χώρες στην κατεύθυνση προώθησης λύσεων και συμφωνιών αμοιβαίου συμφέροντος.
Ανοιχτοί ορίζοντες λοιπόν για τη νέα κυβέρνηση η αναβάθμιση των σχέσεων και με το κινέζικο κράτος και τον κινέζικο λαό, την κινέζικη οικονομία, αλλά και όχι μόνο, αλλά και με πολλές άλλες χώρες. Αυτό είναι σήμερα το απολύτως αναγκαίο». 
Το υπουργείο Ναυτιλίας εκτιμάται ότι θα επιδιώξει επανεξέταση του τροποποιημένου φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ – Cosco, εάν κι αυτός έχει ψηφιστεί από την προηγούμενη Βουλή. 

Τέλος στην πώληση ΟΛΠ και ΟΛΘ, προς αξιοποίηση επιμέρους δραστηριοτήτων

Τέλος στην πώληση του 67% των ΟΛΠ και ΟΛΘ έβαλαν, χθες, ο υπουργός Οικονομίας και Ναυτιλίας Γιώργος Σταθάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας. Η νέα κυβέρνηση απορρίπτει τη μέθοδο της πώλησης του 67% και αναζητεί νέα μοντέλα αξιοποίησης των λιμένων.
«Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι θα δουλέψουμε, με κάθε τρόπο, τη δυνατότητα της Ελλάδας να είναι ένας διεθνής κόμβος μεταφορών και από ένα σημείο και πέρα να έχει υποστηρικτικές δραστηριότητες.
Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικός από τη στρατηγική και τις διαδικασίες που είχαν επιλεγεί μέχρι εδώ. Αλλά θα βρεθούν οι κατάλληλοι τρόποι, οι καλύτερες διαδικασίες να παίξει αυτό το ρόλο η λιμενική υποδομή της χώρας, ως χώρος τεράστιας εμβέλειας για να μπορεί να διακινεί το διεθνές εμπόριο», ανέφερε ο κ. Σταθάκης.
Από την πλευρά του, ο κ. Δρίτσας σημείωσε ότι «οι Οργανισμοί Λιμένα Θεσσαλονίκης και Λιμένα Πειραιά πρέπει να διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους, γιατί αυτό πραγματικά μπορεί να αποτελέσει τη βάση και την προϋπόθεση για μία παραγωγική ανασυγκρότηση επ’ ωφελεία και της χώρας και του λαού και της εθνικής οικονομίας. Σε αυτή την κατεύθυνση είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε πολύ σοβαρές δυνατότητες συνεργασιών και αξιοποίησης πολλαπλών προτάσεων συζητήσεων».
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η νέα κυβέρνηση θα κινηθεί, πιθανότατα, στο μοντέλο των παραχωρήσεων επιμέρους δραστηριοτήτων και στρατηγικών συμφωνιών (οι διακρατικές συμφωνίες απαγορεύονται, εξαιτίας των κανονισμών της ΕΕ, που απαιτούν διαγωνισμούς). Δηλαδή, στην προκήρυξη επιμέρους διεθνών διαγωνισμών για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, το car terminal του ΟΛΠ, κ.α. 


Εφτά προτάσεις του ΕΒΕΠ για την ανάπτυξη του λιμένα Πειραιά

Tις προτάσεις του επιχειρηματικού κόσμου του Πειραιά για την ανάπτυξη του λιμανιού παραθέτει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης, σε συγχαρητήρια επιστολή, στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Στην επιστολή σημειώνεται ότι, για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής, το Ε.Β.Ε.Π. προτείνει να εξετασθεί και να αντιμετωπισθεί μια σειρά ζητημάτων, όπως για παράδειγμα:
1) η βελτίωση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ναυτιλίας,
2) η δημιουργία του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, που έχει καθυστερήσει σημαντικά,
3) η εξυγίανση των ακτοπλοϊκών εταιρειών,
4) η περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας και η δημιουργία «homeport» στον Πειραιά,
5) τα κίνητρα για την ανάπτυξη των ναυτιλιακών «cluster»,
6) η αναβίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης,
7) η απρόσκοπτη συνέχιση των επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά, με πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία.

Συνολικές προβολές σελίδας