Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

Στις Βρυξέλλες ο Χρ. Σπίρτζης, 23-24 Απριλίου, για θέματα μεταφορών

Τους στόχους και τις προτεραιότητες της νέας Κυβέρνησης, σε θέματα υποδομών, καθώς και τις προτάσεις της για βελτίωση της λειτουργίας των Μεταφορικών Δικτύων θα παρουσιάσει ενώπιων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης.
Ο κ. Σπίρτζης μεταβαίνει στις 23 και 24 Απριλίου, στις Βρυξέλλες, προκειμένου να συναντηθεί με την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ, κα. Violeta Bulc και τους αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδιους για θέματα μεταφορών.
Στην ατζέντα των συζητήσεων περιλαμβάνεται:
-Η στρατηγική για την ανάπτυξη των Δικτύων Μεταφορών στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
-Το σχεδιαστικό πλαίσιο, το χρονοδιάγραμμα και οι άξονες για την υλοποίηση έργων υποδομής στις Μεταφορές.
-Το χρηματοδοτικό πλαίσιο και οι στόχοι για τη χρηματοδότηση έργων στις Μεταφορές.
-Ανταλλαγή απόψεων για τα θέματα της ατζέντας της συνόδου Υπουργών Μεταφορών υπό την Προεδρία της Λετονίας.
Σημειώνεται ότι ακολουθεί συμμετοχή του αν. υπουργού στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, στο πλαίσιο της τρίτης συνόδου της Διάσκεψης Ασίας – Ευρώπης (ASEΜ) των Υπουργών Μεταφορών στις 29 – 30 Απριλίου στη Ρίγα της Λετονίας, για τους Ευρωασιατικούς Μεταφορικούς Άξονες και την Διηπειρωτική Συνεργασία, που αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό θέμα για την Ελλάδα.


Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας: Έργα στον Ανισόπεδο Κόμβο Τατοϊου

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Τατοΐου, το διάστημα από 23 έως 28 Απριλίου κατά τις βραδινές ώρες, με στόχο την εκτέλεση εργασιών συντήρησης του οδοφωτισμού.

Ειδικότερα, την Πέμπτη 23, την Παρασκευή 24 και τη Δευτέρα 27 Απριλίου και από τις 22:00’ έως και τις 05:30’ της επομένης κάθε ημέρας, θα ισχύει αποκλεισμός της δεξιάς λωρίδας κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Λαμία από το 16,4ο χλμ. έως το πέρας της λωρίδας επιτάχυνσης του κλάδου εισόδου στον Α/Κ Τατοΐου, με ταυτόχρονο πλήρη αποκλεισμό της ράμπας εξόδου από τον αυτοκινητόδρομο, καθώς και της ράμπας εισόδου προς Λαμία.

Κατά το ανωτέρω διάστημα η έξοδος των οχημάτων από τον αυτοκινητόδρομο προς τη περιοχή της Μεταμόρφωσης θα πραγματοποιείται μέσω των προηγούμενων κόμβων καθώς και του Α/Κ Πύρνας (Λυκόβρυσης), όπου τα αυτοκίνητα θα πραγματοποιούν αναστροφή και εν συνεχεία θα εξέρχονται στον Α/Κ Τατοΐου από  τον κλάδο προς Αθήνα.

Τέλος η είσοδος των οχημάτων που κινούνται επί της γέφυρας του Α/Κ Τατοΐου προς την αποκλεισμένη ράμπα εισόδου με κατεύθυνση προς Λαμία, θα πραγματοποιείται μέσω παρακαμπτήριων οδών και του Α/Κ Πύρνας (Λυκόβρυσης).  

Η Νέα Οδός έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια και εξυπηρέτηση των οδηγών, ενώ σχετικές προσωρινές σημάνσεις θα τοποθετηθούν με στόχο την πλήρη ενημέρωση όλων των διερχομένων. Kαλό θα ήταν οι οδηγοί να επιδείξουν προσοχή και να συμμορφώνονται με τη σχετική σήμανση. 

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/nea-odos/item/29955-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BD%CF%8E%CE%BD-%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%8C%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%BF-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%8A%CE%BF%CF%85

Κρίσιμες επαφές Γ. Ανωμερίτη για το μοντέλο αξιοποίησης του ΟΛΠ

Κρίσιμες επαφές αναμένεται να πραγματοποιήσει, το προσεχές διάστημα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης.
Ως γνωστόν, ο κ. Ανωμερίτης αντιτάσσεται στην πώληση του 67% του οργανισμού, προτάσσοντας τη μέθοδο των επιμέρους παραχωρήσεων (Σ.ΕΜΠΟ., car terminal, κρουαζιέρα, κ.α.), σημειώνοντας ότι, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, τα λιμάνια της Ευρώπης βρίσκονται υπό τον έλεγχο του δημοσίου.
Οι επαφές του κ. Ανωμερίτη θα γίνουν στο ανώτατο επίπεδο, σε μια προσπάθεια να λυθεί ο «γόρδιος δεσμός» για την αξιοποίηση του ΟΛΠ.
Πάντως, όπως σημειώνουν διάφοροι, «δεν υπάρχει καμία διαφορά, εάν πουλήσεις το 67% ή το 51%, όπως ακούγεται τελευταία». 


Αυτοκινητόδρομοι: Το Υποδομών επιθυμεί διαπραγματεύσεις για τα διόδια

Αλλαγές στο καθεστώς των διοδίων για συγκεκριμένες κατηγορίες πληθυσμού υποσχέθηκε από το βήμα της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ο Χρήστος Σπίρτζης διευκρίνισε ότι, στο πλαίσιο των συζητήσεων με τους εργολάβους των αυτοκινητόδρομων, προβλέπεται η ελεύθερη διέλευση από τους σταθμούς διοδίων όλων των ΑμεΑ.

Εξετάζεται επίσης πρόταση για να διευκολυνθούν στις καθημερινές μετακινήσεις τους οι μόνιμοι κάτοικοι δήμων στα όρια των οποίων λειτουργούν σταθμοί διοδίων και δεν υπάρχει εναλλακτικό ασφαλές οδικό δίκτυο. Προτείνεται να έχουν δυνατότητα ελεύθερης διέλευσης ή κάρτα για προκαθορισμένες δωρεάν διαδρομές ανά μήνα.

«Στόχος μας είναι να αλλάξουμε τις συμβάσεις των αυτοκινητόδρομων χωρίς να έχουμε τριγμούς και σταμάτημα των έργων. Να προβλέψουμε συντελεστές που θα διασφαλίζουν ότι τα έργα θα είναι βιώσιμα και δεν θα φέρουν αδιέξοδο στην κοινωνία», υποσχέθηκε ο αναπληρωτής υπουργός. Τόνισε ότι «η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων των παραχωρησιούχων (IRR) θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας» και πρόσθεσε: «Αυτά που έχουμε κληρονομήσει δυστυχώς είναι έξω από κάθε λογική και φαντασία». Εχει ενδιαφέρον η αναφορά του στις τράπεζες, για τις οποίες επισήμανε ότι «είναι ο κρίσιμος συντελεστής που βαρύνει το κόστος των έργων».

Διαβεβαίωσε ότι με τις νέες δημοπρατήσεις θα επιχειρηθεί η διάχυση των έργων σε όλη την κλίμακα του τεχνικού κόσμου ώστε να σταματήσει η συγκέντρωσή τους στις μεγάλες εταιρείες. Προανήγγειλε επίσης τη δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου για όλα τα έργα και τις μελέτες, όπου θα καταχωρίζονται τα πλήρη στοιχεία για τα κονδύλια και την εξέλιξή τους, τους αναδόχους και τις υπηρεσίες επίβλεψης.

Το μεγαλύτερο πάντως «αγκάθι» για τους αυτοκινητόδρομους είναι το θεσμοθετημένο χρονοδιάγραμμα, το οποίο μετά τη συμφωνία του Δεκεμβρίου του 2013 προβλέπει ολοκλήρωση των έργων ώς το τέλος του χρόνου ή το αργότερο το πρώτο τρίμηνο του 2016, αφού οι καθυστερήσεις συνεπάγονται επιστροφή όλων των κονδυλίων που έχουν δοθεί από το ΕΣΠΑ!

Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα είναι εκτός χρονοδιαγράμματος η Κορίνθου-Πατρών, όπου οκτώ χρόνια μετά την υπογραφή των αρχικών συμβάσεων δεν έχουν βρεθεί λύσεις για τα οκτώ σημεία που συναντά ο αυτοκινητόδρομος το σιδηροδρομικό δίκτυο. Στις περισσότερες περιπτώσεις προηγείται η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία ακόμη δεν έχει ξεκινήσει. Είναι μια εκκρεμότητα που θα αξιοποιήσουν οι εργολάβοι για να ζητήσουν νέες αποζημιώσεις.

Χαρά Τζαναβάρα - efsyn.gr

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/29954-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CF%85%CE%BC%CE%B5%CE%AF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1

Οι πέντε στόχοι του υπουργείου Υποδομών για τους αυτοκινητοδρόμους

Τους πέντε στόχους του υπουργείου Υποδομών για τους αυτοκινητοδρόμους παρουσίασε, στη Βουλή, ο αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε ερώτηση, σχετικά με τα διόδια στη Χαλκίδα.
Όπως ανέφερε ο αν. υπουργός, πρώτος στόχος είναι η εφαρμογή ενός ενιαίου  αναλογικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων, σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, ώστε να είναι πιο δίκαιο το σύστημα.
Το δεύτερο είναι μείωση των διοδίων, το τρίτο η υιοθέτηση κάποιων «αρχών» και «δεικτών» στους τύπους που ορίζονται τα διόδια, σε συνάρτηση με αναπτυξιακούς συντελεστές.
Το τέταρτο είναι ελεύθερα διόδια για συγκεκριμένες ομάδες, όπως είναι τα άτομα με ειδικές ανάγκες και τέλος, το πέμπτο είναι να μην υπάρχουν διόδια στα όρια ενός δήμου.
«Ξέρετε ότι υπάρχουν Δήμοι που έχουν πέντε, έξι, εφτά σταθμούς διοδίων στη γεωγραφική τους ενότητα και αυτό είναι μία τρέλα. Εκεί, λοιπόν, που δεν έχουμε ασφαλείς οδεύσεις θα πρέπει να υπάρξουν κάποιες δωρεάν ή πολύ χαμηλού τιμήματος διελεύσεις το μήνα.

Αυτή είναι μια διαπραγμάτευση για την οποία συλλέγουμε αυτήν τη στιγμή στοιχεία για να μπορέσουμε να πάμε σε ένα τραπέζι διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους, αξιόπιστα και με τεχνοκρατική τεκμηρίωση, ώστε να μπορεί να γίνει», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.
Η πλήρης ομιλία του Χρήστου Σπίρτζη στη Βουλή
«Κύριε Πρόεδρε και αγαπητέ κύριε Μαυραγάνη, κατ’ αρχάς να πούμε ότι ο ευβοϊκός λαός είναι πολύ τυχερός που άλλαξε η κυβέρνηση, γιατί εάν συνεχίζαμε έτσι, θα παραχωρούσαν και την παλιά γέφυρα της Χαλκίδας, όχι μόνο την καινούργια και θα είχαν και διόδια.
Θα καταθέσω, για να μην κουράζω το Σώμα, κύριε Πρόεδρε, τις τυπικές απαντήσεις της Υπηρεσίας, ώστε να ενημερωθούν και οι κύριοι Βουλευτές.
Απλώς θα ήθελα με την ευκαιρία να σας ενημερώσω προς ποια κατεύθυνση θα κινηθούμε εμείς.
Παρά την ευρωπαϊκή νομοθεσία –και δεν είναι η πρώτη φορά, μπορεί να βρει κάποιος στοιχεία που θα είναι μαχητά σε σχέση με τις συμβάσεις των παραχωρήσεων- δυστυχώς η χώρα είναι δεσμευμένη με αυτές τις συμβάσεις. Καλώς κατά τη γνώμη της προηγούμενης κυβέρνησης, κάκιστα κατά τη γνώμη τη δική μας. Θεωρούμε, λοιπόν, ότι πρέπει να πάμε σε μια άλλου είδους λογική και για τα έργα αλλά κυρίως για την κοινωνία.
Το ίδιο που καταγγέλλετε εσείς για το συγκεκριμένο δρόμο και για τη γέφυρα προς τη Χαλκίδα ισχύει για όλον τον αυτοκινητόδρομο από την Αθήνα μέχρι τη Υλίκη και παρακάτω, σε τμήματα της παράκαμψης του Μαλιακού. Δηλαδή γίνεται ως δημόσιο έργο και στη συνέχεια παραχωρείται και μπαίνουν και διόδια μάλιστα για να τα εκμεταλλεύονται κάποιοι παραχωρησιούχοι ως έσοδα και να χρηματοδοτούν τους αυτοκινητόδρομους, τα πέντε έργα των παραχωρήσεων που «τρέχουν».
Τι έχουν πετύχει αυτές οι συμβάσεις από την αρχή που μπήκαν; Έχουν πετύχει να έχουν μια χώρα σε αποκλεισμό. Τα ξέρετε πάρα πολύ καλά. Το ύψος των διοδίων, μετά την αναθεώρηση, ρυθμίζεται από αυτόν τον τύπο στην αρχή κάθε έτους μόνο από τις εταιρείες παραχώρησης και δεν παρεμβαίνει το Ελληνικό Δημόσιο.
Οι αυτοκινητόδρομοι που γίνονται σαν δημόσια έργα όταν ολοκληρωθούν, δίνονται αυτομάτως και πάλι δεν παρεμβαίνει το Υπουργείο και μπαίνουν διόδια από τους παραχωρησιούχους και για όλα τα υπόλοιπα την ευθύνη την έχει ο ανεξάρτητος μηχανικός, κύριε Πρόεδρε. Είναι εκπληκτικές συμβάσεις αυτές.
Το θέμα λοιπόν ποιο είναι; Να τερματιστεί ο φαύλος κύκλος: Αυξάνονται τα διόδια, μειώνεται ο συγκοινωνιακός φόρτος στους οδικούς άξονες και ως συνέπεια αυτού στη συνέχεια ανεβαίνουν ξανά τα διόδια.
Επομένως ο στόχος ο δικός μας είναι χωρίς να κινδυνεύσουν οι υπάρχουσες συμβάσεις, έχοντας ως κριτήριο το δημόσιο συμφέρον –και το λέω αυτό για να μην κληθούμε να πληρώσουμε υπέρογκες ρήτρες που προβλέπονται και να έχουμε και άλλες δυσμενείς επιπτώσεις- να ξεκινήσουμε διαπραγμάτευση –και αυτή τη δουλειά κάνουμε αυτήν την περίοδο- με τους παραχωρησιούχους προκειμένου να πετύχουμε πέντε - έξι στόχους που, κατά τη γνώμη μου, είναι και συγκεκριμένοι αλλά και θα απεμπλέξουν την ελληνική κοινωνία και τα έργα από αυτό το αδιέξοδο που έχουν μπει.

Πιο συγκεκριμένα, ο πρώτος στόχος είναι να έχουμε ένα ενιαίο, υβριδικό αναλογικό, ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, ώστε να είναι πιο δίκαιο το σύστημα.
Το δεύτερο είναι να έχουμε μείωση των διοδίων. Το τρίτο είναι να μπούνε κάποιες αρχές και κάποιοι δείκτες στους τύπους που ορίζονται τα διόδια, ώστε να μην έχουμε αυτήν την αγνόηση και των αναπτυξιακών συντελεστών αλλά και της κοινωνίας στο ύψος τους. Το τέταρτο είναι να υπάρχουν ελεύθερα διόδια για συγκεκριμένες ομάδες, όπως είναι τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Το πέμπτο είναι να μην υπάρχουν διόδια στα όρια ενός Δήμου. Ξέρετε ότι υπάρχουν Δήμοι που έχουν πέντε, έξι, εφτά σταθμούς διοδίων στη γεωγραφική τους ενότητα και αυτό είναι μία τρέλα. Εκεί, λοιπόν, που δεν έχουμε ασφαλείς οδεύσεις θα πρέπει να υπάρξουν κάποιες δωρεάν ή πολύ χαμηλού τιμήματος διελεύσεις το μήνα. Αυτή είναι μια διαπραγμάτευση για την οποία συλλέγουμε αυτήν τη στιγμή στοιχεία για να μπορέσουμε να πάμε σε ένα τραπέζι διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους, αξιόπιστα και με τεχνοκρατική τεκμηρίωση, ώστε να μπορεί να γίνει.
Δευτερολογία
Κύριε Μαυραγάνη, ξέρετε ότι τις συμβάσεις τις ενέκριναν και ευρωπαϊκά όργανα, κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Το λέω αυτό για να σας απαντήσω σ’ αυτό που ρωτήσατε, πώς δηλαδή θα πληρώνουμε ρήτρες όταν έχουμε συμβάσεις. Θα πληρώνουμε ρήτρες. Η δικαστική προσφυγή οποιουδήποτε, ακόμα και της χώρας, ενάντια σ’ αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Από τις συμβάσεις είμαστε δεμένοι.
Θέλω να πω ότι δεν είναι η μόνη περίπτωση. Το έργο «Αθήνα-Υλίκη» έγινε επίσης με κρατικά χρήματα. Πριν λίγο καιρό –και μάλιστα κάποιοι «ευγενείς καλοθελητές» θέλησαν να το χρεώσουν στην Κυβέρνηση- έγινε το ίδιο με τμήμα του έργου στη Φθιώτιδα. Το ίδιο ισχύει και για το έργο «Αθήνα-Κόρινθος». Και αυτά έχουν δοθεί.
Δεν είναι η μόνη περιοχή όπου έχει γίνει αυτό το έγκλημα. Εγώ καταλαβαίνω την οργή σας και την οργή όλων μας, να έχουν δοθεί τμήματα του αυτοκινητοδρόμου με χρήματα του ελληνικού λαού και αυτή τη στιγμή τα έσοδα να πηγαίνουν αλλού. Το ίδιο σας θυμίζω ότι είχε προγραμματιστεί να γίνει με την Εγνατία. Για ιδιωτικοποίηση είπαν πριν λίγους μήνες και μάλιστα με αντίστοιχο σύστημα.
Θέλω λοιπόν να πω το εξής και αυτό είναι δέσμευση. Σε περίπτωση που δεν τελεσφορήσουν οι διαδικασίες και οι διαπραγματεύσεις -που πιστεύω ότι θα ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα- έχουμε και εσείς και τα κινήματα πολιτών τα οποία εδώ και πολλά χρόνια έχουν αντισταθεί σε τέτοιου είδους συμβάσεις να κάνουμε άλλου είδους ενέργειες. Λίγη πίστωση χρόνου χρειαζόμαστε, γιατί έχω την αίσθηση ότι μάλλον θα πάμε καλά, όχι για κανέναν άλλο λόγο: δεν νοιάζουν την κοινωνία τόσο πολύ αλλά πραγματικά είναι και τα έργα σε αδιέξοδο με το σύστημα που έχει επιλεγεί».

Συνολικές προβολές σελίδας