Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Προς απαγόρευση της διέλευσης φορτηγών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Την απαγόρευση της διέλευσης των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, βαρέων οχημάτων, μηχανημάτων έργων, φορτηγών και λοιπών κατηγοριών οχημάτων που υπερβαίνουν σε μικτό βάρος τους 3,5 τόνους, στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών, που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου για τη… συνεργασία κρατών – μελών της ΕΕ με το Ιράκ.
Πάντως, με απόφαση του υπουργού Μεταφορών καθορίζονται εξαιρέσεις από την απαγόρευση του προηγούμενου εδαφίου για ειδικούς λόγους, που αφορούν στην μόνιμη διαμονή του ιδιοκτήτη του οχήματος σε όμορη περιοχή, σε δημότη, σε εκτέλεση δημοσίου ή ιδιωτικού έργου, σε έδρα εγκατάστασης της επιχείρησης, σε ιδιοκτήτες αγροτικής χρήσης οχημάτων και τροχήλατων μηχανημάτων που είναι κύριοι ακινήτου όμορης περιοχής, όταν σε αυτά εξυπηρετούνται αγροτοκτηνοτροφικές δραστηριότητες, σε λεωφορεία ΚΤΕΛ και ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη λήψη της σχετικής άδειας διέλευσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την υποβολή της αίτησης χορήγησής της, η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Μεταφορών για τη χορήγησή της, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα με τα ανωτέρω. 


Δυσαρέσκεια και των φορτηγών ΔΧ (ΠΣΧΕΜ) στο μειωμένο ωράριο τελωνείων

ιευρύνονται οι αντιδράσεις για το μειωμένο ωράριο των τελωνείων. Αρκετοί φορείς, όπως η ΔΝΕ και ο ΣΥΝΔΔΕ&L εξέφρασαν την αντίθεσή τους.
Σε αυτούς προστέθηκαν και τα φορτηγά ΔΧ, με το ΠΣΧΕΜ να υποστηρίζει ότι η απόφαση αυτή δημιουργεί οικονομική επιβάρυνση στους μεταφορείς και στα εξαγόμενα προϊόντα
Η επιστολή ΠΣΧΕΜ στο ΥΠΟΙΚ
Με την υπ’ αριθμ. ΔΤΔ Α 1060878 ΕΞ 2016 Απόφασης Ανακαθορισμός Ωραρίου Λειτουργίας Τελωνείων Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος Ε, ΣΤ Πειραιά και Α Θεσσαλονίκης, περιορίζεται κατά τέσσερις ώρες το ωράριο λειτουργίας των Ε’ και ΣΤ’ Τελωνείων Πειραιά και κατά δύο ώρες το Α’ Τελωνείο Θεσσαλονίκης.

Η απόφασή σας αυτή δημιουργεί οικονομική επιβάρυνση στους μεταφορείς και στα εξαγόμενα προϊόντα, αφού περιορίζεται η δυνατότητα διεκπεραίωσης των εργασιών τις απογευματινές ώρες από τις 17:00 έως τις 21:00, που λόγω της φύσης του έργου, είναι η άφιξη των εξαγόμενων προϊόντων στους λιμένες.
Ενδεικτικά σας ενημερώνουμε για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της οικονομικής επιβάρυνσης, ότι μετά τις 5 το απόγευμα εισέρχονται στο λιμάνι του Πειραιά περισσότερα από 200 εμπορευματοκιβώτια.
Επειδή, με την ως άνω απόφαση θίγονται οικονομικά τόσο οι μεταφορικές επιχειρήσεις, όσο και οι εξαγωγές, αφού αυξάνεται το κόστος των προϊόντων που εξάγονται και βοηθούν την ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας ενώ εξυπηρετούνται μόνο κάποιες μικρές συντεχνίες, πιστεύουμε ότι θα επανεξετάσετε την απόφασή σας και θα επαναφέρετε το προηγούμενο ωράριο λειτουργίας των Λιμένων.

Αλλαγές στο σύστημα διοδίων. Ηλεκτρονική, αναλογική χρέωση ανά χιλιόμετρο και περίοδο

Αλλαγές στο σύστημα διοδίων, με τη θεσμοθέτηση νέου υπολογισμού στα ηλεκτρονικά διόδια προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου για την κύρωση συμφωνίας μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ιράκ.
Η τροπολογία προβλέπει ότι, με απόφαση του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, καθορίζονται οι κατηγορίες των οχημάτων, βάσει των οποίων, η υπηρεσία οδικών τελών εκδίδει τα ηλεκτρονικά μέσα χρέωσης.
Στην τελευταία "υπάγεται το σύνολο του οδικού δικτύου της χώρας. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος η κατασκευή και διαχείριση νέων σταθμών τελών διοδίων διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος, εκτός των συμβάσεων παραχώρησης που διέπονται από το Π.Δ/γμα 60/2007 (Α'64), όπως ισχύει".
Με βάση την τροπολογία, η χρέωση διοδίων "μπορεί να γίνεται α) ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και β) αναλογικά ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια κ.α. με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης".

Με στόχο να εξασφαλίσει την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρεώσεων που αφορά αποκλειστικά στην πραγματική χρήση που κάθε ένα όχημα πραγματοποιεί κατά τη διέλευσή του από το οδικό δίκτυο με τη ρύθμιση "θεσπίζεται ρητή απαγόρευση για την κατασκευή και λειτουργία νέων κατ ουσίαν μετωπικών διοδίων εφόσον δεν εξατομικεύονται οι χρεώσεις αυτές, βάσει πραγματικής χρήσης ανά διερχόμενο όχημα".
Προβλέπεται συγκεκριμένα πως "από την έναρξη ισχύος του παρόντος, απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία νέων μετωπικών σταθμών διοδίων ανεξαρτήτως αν για αυτούς έχει ακολουθηθεί γενικός τρόπος υπολογισμού χρεώσεων τελών σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, εφόσον αυτή η χρέωση δεν ανταποκρίνεται σε πραγματική χρήση του κάθε ενός οχήματος χωριστά που διέρχεται το οδικό δίκτυο".
Επίσης, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται:
α) τα σημεία ανέγερσης και λειτουργίας σταθμών διοδίων, είτε καθολικά στο σύνολο του οδικού δικτύου, είτε κατά τμήμα αυτού, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ηλεκτρονικού μέσου παρακολούθησης διοδίων τελών του περίπτωσης (α) της παραγράφου 1 και σε σημεία εισόδων και εξόδων του δικτύου,
β) το ύψος τελών ανά κατηγορία οχήματος και ανά διανυόμενο χιλιόμετρο ή χρονική περίοδο χρήσης της παραγράφου 7 του παρόντος,
γ) οι απαλλαγές υποχρέωσης καταβολής τελών διοδίων σε ειδικές κατηγορίες και ευάλωτες ομάδες πληθυσμού ιδίως σε άνεργους, ΑμεΑ, κατοίκους όμορης του δικτύου περιοχής, καθώς και σε οχήματα εξυπηρέτησης εκτάκτων αναγκών όπως οχήματα Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Ελληνικής Αστυνομίας, ασθενοφόρα κ.α. και
δ) η κατάργηση των μετωπικών σταθμών διοδίων ανάλογα με την τμηματική εφαρμογή" του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων.
Στην τροπολογία αναφέρεται πως "με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται: α) η υπηρεσία έκδοσης της Προπληρωμένης Κάρτας Διόδου για τη χρήση του συνόλου του εθνικού οδικού δικτύου ή τμήματός του, επιλεγόμενης διάρκειας ισχύος με αναλογική χρέωση και οι λοιπές λεπτομέρειες έκδοσής της, β) ο τύπος της Προπληρωμένης Κάρτας Διόδου, (π.χ. αυτοκόλλητο), που τοποθετείται στο όχημα και γ) κάθε άλλο σχετικό θέμα με τα ανωτέρω.

Αναλυτικά η τροπολογία στο επισυναπτόμενο αρχείο. 

Συνολικές προβολές σελίδας