Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014

Προβλήματα στην ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού βλέπει η Περιφέρεια

Συγκεκριμένα προβλήματα για την ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού, επισημαίνει ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, με αφορμή την επίσκεψη που πραγματοποίησε στο έργο, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μ. Χρυσοχοΐδης.
Ειδικότερα, ο κ. Καχριμάνης αναφέρει ότι υπάρχει κίνδυνος να μην ολοκληρωθεί το έργο μέχρι το τέλος του 2015, όταν τελειώνει το ΕΣΠΑ.
Τα κύρια προβλήματα που τόνισε ήταν αυτά των απαλλοτριώσεων, της αποδέσμευσης του στρατοπέδου στο Αβγό και τα αρχαιολογικά ευρήματα που εντοπίζονται, αλλά δεν αντιμετωπίζονται από τις τοπικές αρχαιολογικές υπηρεσίες.
Αναλυτικά οι δηλώσεις για:
 
Τις απαλλοτριώσεις:
"Πληροφορηθήκαμε κατά τη σύσκεψη με τον Υπουργό, - είπε - ότι έχουν κατατεθεί χρήματα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων στην Αθήνα και απορώ πως αυτά δεν μπορούν να μεταβιβαστούν αυτόματα στο υποκατάστημα των Ιωαννίνων. Μου φαίνεται ότι εδώ κάτι δεν πάει καλά με τις αρμόδιες υπηρεσίες". Πρόσθεσε δε, ότι περιμένει από το Δήμο Ιωαννιτών να πάρει πρωτοβουλία άμεσα, ώστε να μεταβούν επιτόπου για να πείσουν τον κόσμο, ότι από τη στιγμή που τα χρήματα είναι κατατιθέμενα, θα τα πάρουν”.
 
Τα αρχαιολογικά ευρήματα:
Για την εξεύρεση λύσης στις καθυστερήσεις που υπάρχουν, εξαιτίας των αρχαιολογικών ευρημάτων, ο Περιφερειάρχης ζήτησε να υπάρξει άμεση συνάντηση των Υπουργών Υποδομών και Πολιτισμού, με στόχο να εξεταστεί κάθε τμήμα στο οποίο υπάρχει εκκρεμότητα από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες.
Ο κ. Αλεξ. Καχριμάνης έφερε ως παράδειγμα τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι Αρχαιολογικές Υπηρεσίες στον οδικό άξονα Κόρινθος προς Πάτρα. " Εδώ- είπε- ακούγεται ότι προς την περιοχή της Αμπελιάς μπορεί να βρεθούν αρχαία από τη εποχή του σιδήρου. Να καταγραφούν άμεσα, αλλά και να αφήσουν να γίνει ο δρόμος. Δεν μπορεί να ακούγεται ότι υπάρχει ένας οθωμανικός τοίχος στην περιοχή του Ξηροβουνίου, κοντά στα Πέντε Πηγάδια, και αυτό να μπλοκάρει τα έργα στην περιοχή μας, και τη Μ.Π.Ε μέχρι την Αμφιλοχία. Δεν μπορεί να βρίσκεται αρχαία πόλη στην περιοχή του Μεσολογγίου και αφού αλλάζουν τη χάραξη, στο σημείο που θα περάσει σήμερα ο δρόμος να υπάρχει μια αγροικία, να μην την καταγράφουν και να τελειώνει το θέμα. Αν δεν λυθούν μέχρι τον Αύγουστο όλα τα θέματα με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, μην περιμένετε να γίνει Ιόνια Οδός στην Ήπειρο".
"Ως Περιφερειάρχης Ηπείρου ζητώ - κατέληξε- συνάντηση των δύο Υπουργών (Υποδομών και Πολιτισμού) ώστε να εξεταστεί κάθε κομμάτι δρόμου που υπάρχει εκκρεμότητα από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες. Και το ζητάω προσωπικά από τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Τασούλα, ως Ηπειρώτη και ως άνθρωπο που ξέρει να λύνει θέματα".
 
Το Στρατόπεδο Αβγού:
Το τρίτο μεγάλο εμπόδιο για την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, είναι η παραχώρηση του στρατοπέδου Αβγού. Όπως είπε ο Περιφερειάρχης, από την εποχή που ο νυν Υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας, ήταν Υφυπουργός Άμυνας και είχε αναλάβει πρωτοβουλίες, μέχρι σήμερα το στρατόπεδο "παραμένει ως έχει".
 
"Ενώ έχει αδειάσει - συνέχισε- το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν το παραχωρεί στο Υπουργείο Υποδομών ώστε να δουλέψει επιτέλους το έργο. Κανένας δεν μπορεί να στερεί το δικαίωμα του Ηπειρώτη να τελειώνει επιτέλους η Ιόνια Οδός. Εγώ βγάζω αυτή την κραυγή αγωνίας, δυνατά όσο μπορώ, απευθυνόμενος προς όλους του Υπουργούς και τον Πρωθυπουργό ώστε να ασχοληθούν σοβαρά με το θέμα. Δεν έχουμε την άνεση μηνών. Αν αφήσουν και αυτή την ευκαιρία, αυτών των ημερών, να περάσει χωρίς αποτελέσματα, δεν θα γίνει η Ιόνια Οδός".
 

Τροποποιήσεις των κύριων χαρακτηριστικών που αφορούν στην μετατροπή οχημάτων σε φορτηγά

Με καινούρια υπουργική απόφαση, τροποποιούνται οι παράγραφοι που αφορούν στη μετατροπή οχημάτων σε φορτηγά που ίσχυαν σύμφωνα με την  υπ’ αρ. ΣΤ/20270/1973 (ΦΕΚ 884/Β’/31.7.1973) απόφασης του Υπουργού Ναυτιλίας Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Ειδικότερα, έπειτα από την ΥΑ 14195/989/26-5-2014 (Β΄1467/5-6-2014, Α∆Α: ΒΙΥ01-65Κ) που δημοσιεύθηκε :
1.Καθορίζονται οι κατηγορίες και οι τύποι αµαξωµάτων των οχηµάτων για τα οποία είναι επιτρεπτή η µετατροπή τους σε ανοικτά ή κλειστά φορτηγά (πίνακας 1).
2. Ορίζονται ελάχιστες προδιαγραφές σχετικά µε τις θύρες και το χώρο φόρτωσης του φορτηγού οχήµατος, µετά την µετατροπή, µε βάση τις αντίστοιχες προδιαγραφές που ορίζονται για τα φορτηγά από την οδηγία 2007/46/ΕΚ.
3. Καθορίζονται τα απαιτούµενα δικαιολογητικά προκειµένου να εκδοθεί νέα άδεια κυκλοφορίας για το διασκευασµένο όχηµα. Επιπλέον, σηµειώνουµε ότι δεν υφίσταται πλέον υποχρέωση κάλυψης των πλευρικών παραθύρων είτε κατά τη διασκευή οχήµατος σε φορτηγό είτε κατά την ταξινόµηση εισαγόµενων από το εξωτερικό µεταχειρισµένων φορτηγών.
Δείτε τον παρακάτω πίνακα:
Πίνακας 1
Επιτρεπόµενες µετατροπές οχηµάτων σε φορτηγά

ΥΑ 20270/73
ΥΑ 14195/989/14

Παράγραφος 3 –
Μετατροπή σε ανοικτό
Φορτηγό
Από:
Κλειστά Φορτηγά – Όλα (µε διακεκριµένο πλαίσιο)
Λεωφορεία – Όλα (µε διακεκριµένο πλαίσιο)
Από:
Κλειστά Φορτηγά – Κατηγορία BB ηµιφορτηγά (µε διακεκριµένο πλαίσιο)
Λεωφορεία – Μονώροφα (µε διακεκριµένο πλαίσιο)
(ΝΕΟ) Επιβατικά και Μικτής χρήσης κλειστά -Κατηγορίες AB, AC, AF, AG (µε διακεκριµένο πλαίσιο) Έχουν εξαιρεθεί κατηγορίες όπως κουπέ, µε πτυσσόµενη οροφή κλπ
Παράγραφος 4 –
Μετατροπή σε κλειστό
Φορτηγό

Από:

Επιβατικά – Όλα

Λεωφορεία –Όλα
Από:
Επιβατικά και Μικτής Χρήσης κλειστά–Κατηγορίες AB, AC, AF, AG (µε διακεκριµένο πλαίσιο) Έχουν εξαιρεθεί κατηγορίες όπως κουπέ, µε πτυσσόµενη οροφή κλπ
Λεωφορεία – Μονώροφα

Παράγραφος 5 –
Μετατροπή µικτής
χρήσης σε φορτηγό

Από:

Μικτής χρήσης ανοικτό σε ανοικτό φορτηγό ή
µικτής χρήσης κλειστό σε κλειστό φορτηγό

Από:
Μικτής Χρήσης ανοικτό (διπλοκάµπινο) σε ανοικτό φορτηγό (Η περίπτωση µικτής χρήσης κλειστό σε κλειστό φορτηγό καλύπτεται πλέον από την παράγραφο 4.
Μικτής χρήσης κλειστό σε ανοικτό φορτηγό προστέθηκε µε παράγραφο 3)

Τύποι αµαξωµάτων επιβατικών
ΑΑ: Μπερλίνα (τετράπορτο σεντάν)
ΑΒ: ∆ύο Όγκων (όπως το ΑΑ αλλά µε πέµπτη πόρτα)
AC: Τριών Όγκων (οικογενειακό SW)
AD: Κουπέ
AE:Με πτυσσόµενη οροφή
AF: Πολλαπλής χρήσης
AG: Επιβατικό προερχόµενο από φορτηγό


Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/market-news/item/1501-tropopoiiseis-xaraktiristikon-aforoun-metatropi-oximaton-se-fortiga

Κανονικά διεξάγεται η κυκλοφορία οχημάτων στον κόμβο Κλειδίου Ημαθίας

Για το φθινόπωρο μετατίθενται οι εργασίες στον ανισόπεδο κόμβο Κλειδίου Ημαθίας, προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα στην κυκλοφορία των οχημάτων εν όψει της τουριστικής περιόδου, σύμφωνα με ανακοίνωση της κατασκευάστριας εταιρείας.
Αναλυτικότερα, η Εγνατία Οδός ανακοίνωσε ότι προχωρά στην αναστολή των εργασιών συντήρησης που είχαν προγραμματιστεί από τις 23 Ιουνίου έως τις 14 Ιουλίου, στον ανισόπεδο κόμβο Κλειδίου Ημαθίας.
Έπειτα από αυτή την εξέλιξη και όπως έγινε γνωστό από την ΕΛΑΣ, αίρονται οι ρυθμίσεις που είχαν ανακοινωθεί για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων από Αθήνα και Κατερίνη προς Βέροια και Κοζάνη.
Οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στη διέλευσή τους από τον ανισόπεδο κόμβο Κλειδιού και να τηρούν τις υποδείξεις των τοποθετημένων πινακίδων επισήμανσης κινδύνου.

Συνολικές προβολές σελίδας