Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

Οι νέες τιμές διοδίων στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, λόγω των σηράγγων των Τεμπών

Δεν θα υπερβαίνει τα 30 λεπτά του ευρώ η αύξηση που θα προκύψει στα διόδια από την έναρξη της λειτουργίας των νέων σηράγγων των Τεμπών στην Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Αυτό δήλωσε στο Πρακτορείο FM η υπεύθυνη Τύπου της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ», Ειρήνη Ζαβρίδου.
Ο σημερινός σταθμός διοδίων του Πυργετού θα καταργηθεί, ενώ το τίμημα στον σταθμό της Λεπτοκαρυάς θα αναπροσαρμοστεί.
«Όποιος κάνει το κομμάτι με τις καινούργιες σήραγγες θα πληρώνει μια αύξηση 30 λεπτών. Αυτό συμβαίνει γιατί γίνεται αναπροσαρμογή στον σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς για τη διαδρομή από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα (…) Στην έξοδο υπάρχει ο σταθμός του Μακρυχωρίου όπου και εκεί θα υπάρξει αύξηση», ανέφερε η κ. Ζαβρίδου.
Όπως εξήγησε, μέχρι σήμερα για να κάνει κάποιος αυτή τη διαδρομή περνούσε μέσα από την κοιλάδα των Τεμπών και είχε να πληρώσει και τα διόδια στον Πυργετό.
«Αυτός ο σταθμός διοδίων παύει να υφίσταται στον κεντρικό άξονα. Τα διόδια στη Λεπτοκαρυά αυξάνονται στα 3,10 ευρώ από 1,90 σήμερα, ενώ στο Μακρυχώρι το τίμημα αναπροσαρμόζεται επίσης και από 1,40 ευρώ γίνεται 2,50. Αν αφαιρέσουμε τα 2 ευρώ που πληρώνει κάποιος στον Πυργετό σήμερα, η διαφορά που προκύπτει είναι 30 λεπτά», πρόσθεσε.
Η κ. Ζαρβίδου γνωστοποίησε επίσης ότι έχουν κατασκευαστεί πλευρικοί σταθμοί διοδίων, ένας στον Πλαταμώνα (από/προς Λάρισα) και ένας στον Ευαγγελισμό (από/προς Θεσσαλονίκη).
«Δηλαδή είναι η είσοδος και η έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο. Κάποιος που είναι στον παράδρομο και θέλει να μπει στον αυτοκινητόδρομο και να κάνει χρήση των σηράγγων, θα πληρώσει», συμπλήρωσε.
Στο μεταξύ, μέχρι το βράδυ αναμένεται ότι θα έχει οριστεί η ακριβής ημερομηνία των εγκαινίων για την ολοκλήρωση των έργων στα Τέμπη, καθώς αυτά μετατέθηκαν χρονικά εκ νέου και δεν θα γίνουν στις 3 Απριλίου.
Το έργο περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, τρεις δίδυμες σήραγγες που θα παρακάμπτουν την κοιλάδα των Τεμπών, αλλά και τις γέφυρες που οδηγούν στις σήραγγες. Οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα, ενώ ξεχωρίζει αυτή των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/%ce%bf%ce%b9-%ce%bd%ce%ad%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b9%ce%bc%ce%ad%cf%82-%ce%b4%ce%b9%ce%bf%ce%b4%ce%af%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%bf%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b7%cf%84%cf%8c/

Ο ΟΛΘ ιδιωτικοποιείται, ανεβαίνει επίπεδο η εγχώρια λιμενική βιομηχανία

Η διαφαινόμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, έπειτα από την κατάθεση τριών δεσμευτικών προσφορών, αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά, όχι μόνο την ανταγωνιστικότητα του λιμένα, αλλά το σύνολο της εγχώριας λιμενικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η παραχώρηση του ΟΛΘ μπορεί να αποτελέσει τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στη Β. Ελλάδα, με αναπτυξιακή δυναμική και με θετική επίδραση στην εθνική και περιφερειακή οικονομία, που μεταφράζεται σε:
-Άμεσες και ελάχιστες ιδιωτικές επενδύσεις στο λιμένα Θεσσαλονίκης άνω των 180 εκατομμυρίων.
-Συμπληρωματικές δημόσιες επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων σε έργα σύνδεσης του Λιμένα με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.
-Αύξηση των θέσεων απασχόλησης στον ΟΛΘ και σημαντική αύξηση σε αρκετές χιλιάδες των θέσεων απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα, όπως σε επιχειρήσεις μεταφορών, logistics, διαμεταφορών, ναυτικών πρακτορείων, εκτελωνιστών, ασφάλειας, αλλά και προμηθευτών εξοπλισμού και συντήρησης.
«Η επιλογή της παραχώρησης σε στρατηγικό επενδυτή, με τη δυνατότητα προσέλκυσης και εξυπηρέτησης νέων φορτίων, αποτελεί βασικό παράγοντα ισόρροπης περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας, που αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Βόρειας Ελλάδας, ενισχύει το λιμενικό ανταγωνισμό και δημιουργεί ευκαιρίες στις εμπορικές συναλλαγές για την εγχώρια παραγωγή και κατανάλωση.

Η επιθυμητή και επιδιωκόμενη ανάπτυξη είναι προφανές ότι δεν μπορεί και δεν πρέπει να περιορισθεί στο στενό κύκλο των άμεσα ή έμμεσα απασχολούμενων προσώπων και επιχειρήσεων στο Λιμάνι, αλλά επιβάλλεται να διαχυθεί σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα και έτσι να αναδειχθεί ως βασικός μοχλός για την υπέρβαση της κρίσης», αναφέρουν τα ίδια στελέχη.
Οι απόψεις αυτές ενισχύονται από την ταυτότητα όσων κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές, ήτοι οι:
-International Container Terminal Services Inc. από τις Φιλιππίνες,
-The Peninsular and Oriental Stream, βρετανική θυγατρική της DP World, η οποία εδρεύει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα,
-Deutsche Invest Equity Partners GmbH από τη Γερμανία, Belterra Investments LTD, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη και η Terminal Link SAS, η οποία είναι θυγατρική της γαλλικής CMA CGM.
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, ο παραχωρησιούχος καλείται να εκτελέσει, σε διάστημα 7 ετών, επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ και να αυξήσει σημαντικά τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων.
Είναι σίγουρο ότι τυχόν επιτυχής ιδιωτικοποίηση θα σημάνει τη δραστηριότητα σιδηροδρομικών εμπορευματικών εταιρειών στη Θεσσαλονίκη, αλλά και περισσότερων διαμεταφορέων, οι οποίοι θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν τη δυναμική της πόλης στο εμπόριο της Βαλκανικής.
‘Όπως είναι φυσικό, ο ΟΛΘ, σε κάποιο βαθμό, θα αποτελέσει και ανταγωνιστή του ΟΛΠ, εάν και ο Πειραιάς βρίσκεται, επί του παρόντος, πολύ πιο μπροστά σε επίπεδο υποδομών και συμμαχιών.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/dragster/%ce%bf-%ce%bf%ce%bb%ce%b8-%ce%b9%ce%b4%ce%b9%cf%89%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b5%ce%af%cf%84%ce%b1%ce%b9-%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%b2%ce%b1%ce%af%ce%bd%ce%b5%ce%b9-%ce%b5%cf%80%ce%af/

Συνολικές προβολές σελίδας