Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Σε 4.000 απολύσεις και μείωση του capacity προχωρά η Maersk Line

Σε μείωση της χωρητικότητας στα πλοία και περικοπές θέσεων εργασίας προχωρά η A.P. Moeller-Maersk, στην προσπάθειά της να προσαρμοστεί στη συνεχώς μειούμενη ζήτησης της αγοράς.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα δείξει την… πόρτα της εξόδου σε συνολικά 4.000 εργαζόμενους, που απασχολούνται στη Maersk Line, στο πλαίσιο ενός προγράμματος «για να απλοποιηθεί η οργάνωση».
Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει ότι «εξαιτίας της χαμηλότερης ζήτησης, αυτές οι πρωτοβουλίες θα επιτρέψουν στη Maersk Line να έχει αποτέλεσμα στην φιλοδοξία της για ανάπτυξη τουλάχιστον σε ευθυγράμμιση με την αγορά, ώστε να υπερασπιστεί την ηγετική της θέση στην αγορά».
Η Maersk Line, η οποία επιπλέον αναβάλλει επενδύσεις στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος, επεσήμανε πως αυτά τα μέτρα θα μειώσουν τα κόστη της κατά 250 εκατ. δολ. το 2015.
Ο Stig Frederiksen, αναλυτής της Nordea, σχολιάζει ότι οι περικοπές κόστους θα επιτρέψουν στη Maersk να εστιάσει στο core business της, ενώ εκτιμά ότι αναμφίβολα η είδηση θα εκληφθεί πολύ θετικά από την αγορά.


19ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics «Rebuild Logistics, Restart Economy» στις 20-21/11

Στις 20 & 21 Νοεμβρίου 2015 πραγματοποιείται στο Ζάππειο Μέγαρο το 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics της Ελληνικής Εταιρείας Logistics με τίτλο «Rebuild Logistics, Restart Economy- A world in motion, Trends, Challenges, Opportunities».
Κατά την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου χαιρετισμό αναμένεται να απευθύνουν οι κκ. Γεώργιος Σταθάκης, Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, Θεοδώρα Τζάκρη, Υφυπουργός - Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, Κωνσταντίνος Μίχαλος, Πρόεδρος ΚΕΕΕ & ΕΒΕΑ, Μιχάλης Μαΐλλης, Πρόεδρος Ελληνο-Γερμανικού Επιμελητηρίου, Σίμος Αναστασόπουλος, Πρόεδρος Ελληνο-Αμερικανικού Επιμελητηρίου και Κωνσταντίνος Γιαννίδης, Πρόεδρος Ελληνο-Κινεζικού Επιμελητηρίου.
Μέσα από 8 πάνελς και στρογγυλές τράπεζες η Ελληνική Εταιρεία Logistics θα απαντήσει θετικά στο ερώτημα αν μπορεί η Εφοδιαστική Αλυσίδα να συνδράμει στην ενίσχυση της Εθνικής Οικονομίας και Επιχειρηματικότητας.
«Η Ελλάδα έχει φτάσει σε ένα σημείο όπου η ριζική αναδιάρθρωση είναι η μόνη της ελπίδα για ανάκαμψη», αναφέρει ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, «κι ο μοναδικός τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι μέσα από την αλλαγή του εμπορικού ισοζυγίου και τη διαμόρφωση μιας νέας εταιρικής κουλτούρας με έμφαση στην πρόοδο και την καινοτομία.
Απώτεροι στόχοι είναι η δημιουργία μιας ενιαίας Εθνικής Στρατηγικής για ανάπτυξη και η εξωστρέφεια της χώρας προκειμένου να αναδειχθεί ως κεντρική πύλη εισόδου των εμπορευματικών ροών για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Αν θέλουμε να υπάρξουμε και αύριο πρέπει να στηριχθούμε από σήμερα στις δικές μας δυνάμεις».
Διακεκριμένοι Ομιλητές
Οι εργασίες του συνεδρίου θα ανοίξουν με Key Note Speaker τον Πρόεδρο του ΣΕΒ κ. Θεόδωρο Φέσσα και θα ακολουθήσει η παρουσίαση της πρότασης για δημιουργία Υφυπουργείου Εφοδιαστικής Αλυσίδας από τον Πρόεδρο ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics κ. Νικόλαο Ροδόπουλο.
Key Note Speaker τη δεύτερη μέρα του συνεδρίου θα είναι ο Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, Γραμματέας Διακυβερνητικών Οργάνων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών - Διευθυντής σε Διακυβερνητικά έργα ανάπτυξης υποδομών & μεταφορών.
Στις  2 ημέρες του Συνεδρίου διακεκριμένοι ομιλητές θα αναπτύξουν τις θέσεις τους για την Ελληνική Οικονομία, την Εφοδιαστική Αλυσίδα, τις νέες τάσεις που αναπτύσσονται παγκοσμίως στη διαχείριση προϊόντων και υπηρεσιών, την αειφορία, το ρόλο της τεχνολογίας στην εξοικονόμηση κόστους, ενώ γνωστοί δημοσιογράφοι θα συντονίσουν τα πάνελς.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου θα λειτουργεί εκθεσιακός χώρος με την παρουσίαση των εταιρειών που υποστηρίζουν τη διοργάνωση.
Το κόστος συμμετοχής στο συνέδριο με εγγραφή στο χώρο του Ζαππείου είναι 200€ για τα μέλη της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, 250€ για τα μη μέλη, 100€ για τους φοιτητές. Μειωμένες τιμές ισχύουν για εγγραφές μέχρι 6/11: 150€ για τα μέλη, 200€ για τα μη μέλη και 70€ για τους φοιτητές.
20 Νοεμβρίου, 1η μέρα του συνεδρίου
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται να προσελκύσει η στρογγυλή τράπεζα με θέμα, «Ο ρόλος των Logistics ως μοχλός της επανεκκίνησης της Εθνικής Οικονομίας», στην οποία συμμετέχουν οι κκ. Γεώργιος Ξηρογιάννης, Director Industrial & Sectoral Policies ΣΕΒ, Νικόλαος Ροδόπουλος, Πρόεδρος EEL, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος OnLine Data, Νικόλαος Καραγεωργίου, Πρόεδρος Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ), καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) & Διευθυντής ELTRUN, Μιλτιάδης Προβατάς, Διευθυντής Στρατηγικής Μεταφορών-Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων, Νικόλαος Χαιρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος ΠΑΕΓΑΕ ΑΕ και Ιωάννης Σαραντίτης, Deputy Managing Director SARMED. Συντονιστής θα είναι ο Δημήτρης Βέργαδος, Media & Communications Coordinator ΣΕΒ.
Η δεύτερη ενότητα είναι αφιερωμένη στην Ελληνική Ναυτιλία με θέμα «Maritime Logistics» και ομιλητές τους κκ. Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη, Πρόεδρο Ομίλου Ευγενίδη, Αθανάσιο Πάλλη,  Επίκουρο Καθηγητή Οικονομικής & Πολιτικής Λιμένων, του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών - Παν. Αιγαίου, Αθανάσιο Καρλή,  Προϊστάμενο Στρατηγικού Σχεδιασμού & Μarketing ΟΛΠ και Τάσο Βαμβακίδη, Εμπορικό Διευθυντή PCT/PCDC. Συντονιστής θα είναι ο Διευθυντής της Εφημερίδας Ακτή Μιαούλη, Γιώργος Σκορδίλης.
Μετά το γεύμα που θα παρατεθεί στους χώρους του Ζαππείου για τη δικτύωση των συνέδρων τη σκυτάλη παίρνει το περιβάλλον και η ενότητα «Αειφόρες Εφοδιαστικής Αλυσίδες».
Στο συγκεκριμένο πάνελ ομιλητές είναι οι κκ.  Δημήτρης Κυμπιζής, Operations & Quality Manager SARMED, Λεωνίδας Βέργος, Project Developer Sirecled, Δρ. Βασίλης Ζεϊμπέκης, Διευθύνων Σύμβουλος OPTILOG Advisory Services Αντιπρόεδρος Λειτουργιών EEL, Μιχάλης Μαλτεζάκης, Διευθύνων Σύμβουλος - G4S TELEMATIX και Γεώργιος Κοτόπουλος , Division Manager Warehouse & Distribution ΠΑΕΓΑΕ. Συντονιστής θα είναι δημοσιογράφος Δημήτρης Τσουκαλάς, Αρχισυντάκτης του CSR Review.
Η 20η Νοεμβρίου θα κλείσει με το πάνελ «Women in Logistics» στο οποίο θα συμμετέχουν οι κκ. Έλενα Καλλονά, Managing Director Jungheinrich Hellas, Άρτεμις Ζαφειροπούλου, Managing Director Fast Forward Sport (PUMA BG), Ίλια Τομάση, Customer Supply Chain Manager Coca Cola Hellenic, Βέλια Κουβέλη, Logistics Manager Friesland Campina Hellas. Συντονίστρια της συγκεκριμένης θεματικής είναι η γνωστή δημοσιογράφος Μαίρη Παπακωνσταντίνου από τη Real News.
21 Νοεμβρίου, 2η Μέρα του συνεδρίου
Η δεύτερη μέρα του 19ου Πανελληνίου Συνεδρίου ξεκινά με την ενότητα «Retail Logistics» και συμμετέχοντες τους κκ. Φώτη Αντωνόπουλο, e-Commerce Director Myshoe.gr, Μέλος ΔΣ του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), Δημήτρη Λογοθέτη, Operations Director Public, και Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, e-Commerce Coordinator ΟΠΑ & ELTRUN, ενώ συντονιστής θα είναι ο Μιχάλης Φανδρίδης, Γενικός Γραμματέας ECR Hellas, Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος Exceed Consulting.
Ακολουθεί η ενότητα «Βig Trends in Logistics» με ομιλητές τους κκ. Θάνο Λούτσο, Διευθυντή Υπηρεσιών Microsoft Hellas, Δρ. Γιώργο Χαραλαμπόπουλο, Γενικό Διευθυντή Group Science, Γιώργο Μαυραγάνη, National SC Director Unilever και συντονίστρια τη δημοσιογράφο Λέτα Καλαμαρά από την εφημερίδα Ναυτεμπορική.
Η τρίτη θεματική του συνεδρίου έχει τίτλο «Προσαρμόζοντας τα Logistics στη νέα πραγματικότητα» με ομιλητές τους κκ. Θωμά Αρβανίτη, Διευθύνων Σύμβουλο DB Schenker, Μιλτιάδη Χατζημανωλάκη, Γενικό Διευθυντή Ιχθυοκαλλιέργειας- ΝΗΡΕΥΣ Ιχθυοκαλλιέργειες και συντονιστή τον Σταμάτη Ανδριανόπουλο, Ιδρυτή & Executive Consultant της Planning.
Το συνέδριο ολοκληρώνεται με τη στρογγυλή τράπεζα «The Way Forward» την οποία θα συντονίσει η δημοσιογράφος Αλεξάνδρα Κασσίμη από την Καθημερινή και συμμετέχοντες τους κκ. Bασίλη Κορκίδη, Πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας, Αντώνη Παπαδεράκη, Γενικό Γραμματέα Εμπορίου & Καταναλωτή, Νικόλαο Ροδόπουλο Πρόεδρο EEL, Πρόεδρο & Διευθύνων Σύμβουλο OnLine Data, Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, Πρόεδρο & Διευθύνων Σύμβουλο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιο Μαύρο, CSE Champion & South Cluster Head Supply Chain & Operations  Ernst & Young, Λάμπρο Τσόλκα, Αντιπρόεδρο ACCENTURE.

Cosco: Ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο distribution center της ΝΑ Ευρώπης

Οι απεργίες των ναυτεργατών, η μείωση των εισαγωγών, αλλά και η συνέχιση των capital controls «απειλούν» τις επιδόσεις της Cosco στον Πειραιά.
Του Φώτη Φωτεινού
Επιφυλακτικός, όχι μόνο για την εφετινή, αλλά και την επόμενη χρονιά εμφανίστηκε ο εμπορικός διευθυντής της PCT (διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ) Tάσος Βαμβακίδης, στο συνέδριο Capital + Vision.
Ο κ. Bαμβακίδης ανέφερε ότι, λόγω των απεργιών των ναυτεργατών, ίσως να μην επιτευχθεί ο εφετινός στόχος για διακίνηση 3,25 εκατ. teu, δηλώνοντας ανήσυχος και για τους προβλεπόμενους στόχους του 2016.
Πέρσι, για το σύνολο του έτους, η Cosco διακίνησε 2,99 εκατ. TEU, σημειώνοντας αύξηση 18,5%, σε σχέση με το 2013.
Πάντως, παρά τις δυσκολίες, η κινεζική εταιρεία, που ως γνωστόν συμμετέχει στο διαγωνισμό για την εξαγορά του 51% - 67% του ΟΛΠ, διαθέτει μεγαλεπήβολα σχέδια για την ανάπτυξη του λιμένα και όχι μόνο.
Ειδικότερα, επιδίωξη της Cosco αποτελεί Πειραιάς να καταστεί  το νούμερο 1 λιμάνι της Μεσογείου και συνεπακόλουθα ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης (το 2014 βρισκόταν στην 8η θέση).
Μάλιστα, το όραμα της κινεζικής εταιρείας επεκτείνεται στη μετατροπή του Πειραιά στο μεγαλύτερο distribution center της ΝΑ Ευρώπης, δημιουργώντας στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο ένα logistics cluster, με στόχο να εδραιωθεί το λιμάνι του Πειραιά στην εφοδιαστική αλυσίδα μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και αντιστρόφως.   
Τα ανωτέρω, σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της PCT Tάσο Βαμβακίδη, χρειάζονται συνεχείς επενδύσεις σε υποδομές και προσωπικό.
Στην PCT εργάζονται 7 Κινέζοι υπήκοοι (management) και 1.247 Έλληνες, εκ των οποίων το 60% προέρχεται από τις γύρω περιοχές.
Ο κ. Βαμβακίδης αντέκρουσε τις κατηγορίες περί «εργασιακού μεσαίωνα», σημειώνοντας ότι η εταιρεία έχει υποστεί 26 ελέγχους από τα αρμόδια όργανα (Επιθεώρηση Εργασίας, κ.α.).
Αναφορικά με τις επενδύσεις, έως σήμερα, έχουν δαπανηθεί 380 εκατ., στα οποία, εάν προστεθούν τα 230 εκατ. για την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ, τότε αθροιστικά ανέρχονται σε 610 εκατ., σε περίοδο 6-7 ετών.
Υπενθυμίζεται ότι με την ολοκλήρωση του δυτικού τομέα της προβλήτας ΙΙΙ, που αναμένεται τον Οκτώβριο του 2017, η ετήσια δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco θα εκτιναχθεί στα 7,2 εκατ. teu, έναντι 4,8 εκατ. σήμερα.
Έως τα τέλη του 2014, σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη, η PCT είχε διανείμει μέρισμα 200 εκατ. στον ΟΛΠ από τη σύμβαση παραχώρησης και δαπανήσει 100 εκατ. σε εργοδοτικές εισφορές και 105 εκατ. σε μισθούς. 

Συνολικές προβολές σελίδας