Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Cosco: Ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο distribution center της ΝΑ Ευρώπης

Οι απεργίες των ναυτεργατών, η μείωση των εισαγωγών, αλλά και η συνέχιση των capital controls «απειλούν» τις επιδόσεις της Cosco στον Πειραιά.
Του Φώτη Φωτεινού
Επιφυλακτικός, όχι μόνο για την εφετινή, αλλά και την επόμενη χρονιά εμφανίστηκε ο εμπορικός διευθυντής της PCT (διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ) Tάσος Βαμβακίδης, στο συνέδριο Capital + Vision.
Ο κ. Bαμβακίδης ανέφερε ότι, λόγω των απεργιών των ναυτεργατών, ίσως να μην επιτευχθεί ο εφετινός στόχος για διακίνηση 3,25 εκατ. teu, δηλώνοντας ανήσυχος και για τους προβλεπόμενους στόχους του 2016.
Πέρσι, για το σύνολο του έτους, η Cosco διακίνησε 2,99 εκατ. TEU, σημειώνοντας αύξηση 18,5%, σε σχέση με το 2013.
Πάντως, παρά τις δυσκολίες, η κινεζική εταιρεία, που ως γνωστόν συμμετέχει στο διαγωνισμό για την εξαγορά του 51% - 67% του ΟΛΠ, διαθέτει μεγαλεπήβολα σχέδια για την ανάπτυξη του λιμένα και όχι μόνο.
Ειδικότερα, επιδίωξη της Cosco αποτελεί Πειραιάς να καταστεί  το νούμερο 1 λιμάνι της Μεσογείου και συνεπακόλουθα ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης (το 2014 βρισκόταν στην 8η θέση).
Μάλιστα, το όραμα της κινεζικής εταιρείας επεκτείνεται στη μετατροπή του Πειραιά στο μεγαλύτερο distribution center της ΝΑ Ευρώπης, δημιουργώντας στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο ένα logistics cluster, με στόχο να εδραιωθεί το λιμάνι του Πειραιά στην εφοδιαστική αλυσίδα μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και αντιστρόφως.   
Τα ανωτέρω, σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της PCT Tάσο Βαμβακίδη, χρειάζονται συνεχείς επενδύσεις σε υποδομές και προσωπικό.
Στην PCT εργάζονται 7 Κινέζοι υπήκοοι (management) και 1.247 Έλληνες, εκ των οποίων το 60% προέρχεται από τις γύρω περιοχές.
Ο κ. Βαμβακίδης αντέκρουσε τις κατηγορίες περί «εργασιακού μεσαίωνα», σημειώνοντας ότι η εταιρεία έχει υποστεί 26 ελέγχους από τα αρμόδια όργανα (Επιθεώρηση Εργασίας, κ.α.).
Αναφορικά με τις επενδύσεις, έως σήμερα, έχουν δαπανηθεί 380 εκατ., στα οποία, εάν προστεθούν τα 230 εκατ. για την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ, τότε αθροιστικά ανέρχονται σε 610 εκατ., σε περίοδο 6-7 ετών.
Υπενθυμίζεται ότι με την ολοκλήρωση του δυτικού τομέα της προβλήτας ΙΙΙ, που αναμένεται τον Οκτώβριο του 2017, η ετήσια δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco θα εκτιναχθεί στα 7,2 εκατ. teu, έναντι 4,8 εκατ. σήμερα.
Έως τα τέλη του 2014, σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη, η PCT είχε διανείμει μέρισμα 200 εκατ. στον ΟΛΠ από τη σύμβαση παραχώρησης και δαπανήσει 100 εκατ. σε εργοδοτικές εισφορές και 105 εκατ. σε μισθούς. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας